Feest kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Annacatharina, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben 26 december uitgerekend (eigen berekening). Wie is er nog meer rond de Kerst en Oud & Nieuw uitgerekend en vind het leuk om samen te kletsen en ervaringen uit te wisselen?

Ik ben 34 jaar, dit is de eerste zwangerschap en ik vind het allemaal heel erg spannend en kan het nog niet helemaal geloven eigenlijk.

Goede Vrijdag had ik de eerste positieve test in handen, en eigenlijk wist ik het al toen al bijna zeker, maar heb ik mezelf verteld dat het niet zo was. Heel erg bang voor een teleurstelling. Misschien dat ik daarom nu ook wel heel erg spannend vindt, ik wil zo graag dat di kindje lekker blijft zitten waar het zit. Vanmorgen eindelijk de cb digitaal aangedurfd, en die gaf zwanger 1-2 weken aan. Heel blij om het zwart op wit te zien staan.

2. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik was 19 december uitgerekend van mijn zoontje en kon dus ook nog met kerst bevallen en ben zelf de 16e jarig dus was een lekker "stress" momentje maar zoals je ziet ben ik tussen de feestdagen in bevallen :) Ben ergens heel blij dat ik nou geen feestdagen in de buurt heb.

3. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Anna! Leuk dit!
    Ik ben 35 en ook wij hopen ons eerste kindje 29 dec vast te mogen houden!
    Hopelijk gaat alles helemaal goed met ons tot aan de feestdagen!

Fijn zo'n topic om ervaring uit te wisselen!

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Anna..!
    Hoe voel jij je?
    Hier de eerste misslijkheid.. Maar oke, tis voor het goede doel!

5. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ha, ik ben moe, maar wel heel goed geslapen, een keer niet om 4 uur wakker.
    Helaas werkt cafeïne vrije koffie niet om wakker te worden.
    Nog steeds niet overtuigend misselijk, wel bij veel dingen dat ik denk, als dat eet ga ik kotsen. So far so good...

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Koffie (ook decaff) moet ik niet aan denken nu.. blegh!

7. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Tja, vanmorgen smaakte het wel wat minder dan andere ochtenden.
    Zo maar weer wat thee drinken, dat gaat beter.
    Vind jij het lastig met wat je nu wel en niet mag eten en drinken???
    Ik zou zo graag een lijstje willen hebben met alle producten waar dan achter staat ja of nee....

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
  9. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ja had ik al gezien maar dan nog denk ik geen tonijn, ok maar ook niet uit blik dan... maar als ik twijfel is het nee. Dat is wel heel duidelijk.
    Maar zo had ik eerste paasdag heerlijk een broodje salami. Had echt niet gedacht dat ik dat ook niet mocht. Na ja,. weet het nu wel.
    Ik slik en foliumzuur en Zwanger vitamnies (vitaal mama ofzo) van Kruitvat.

Ik moet gewoon nog even wennen.
    Ben nu zwanger voor dummies aan het lezen, super grappig, amar ook wel heel handig.

10. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Salami... is dat rauw? Pff.. dat wist ik ook helemaal niet! Heb het niet gegeten maar oke..
    Vis in vacuum verpakkingen mag ook niet. Gek wel hè?

11. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ja dat vacuüm snap ik dan weer wel. Je ziet ook altijd een beetje vocht in de rand zitten.
    Ik ben nu ook tegen vriend aan het zeggen, wil je als je vlees hebt gesneden gelijk alles daarvan afspoelen en in de vaatwasser zetten. Wil je alle groente heel goed wassen. Het is echt mega grappig als we met zn tweetjes in de keuken staan.
    In de supermarkt ook, mag je dit, mag je dat. Of zullen we dit eten, nee dat mag ik niet... Na ja, zal nu nog niet heel veel kwaad kunnen als je je vergist, mooi wennen aan alles.

Wanneer ga jij het aan de omgeving vertellen?
    k dacht eerst vanavond al aan n broer te vertellen, maar ga toch nog even wachten, even een geheimpje van ons twee...

12. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Ik meld me ook. Wij verwachten onze eerste op 1e Kerstdag.
    Ik ben 32 jaar. We hebben een half jaartje maar "geoefend".
    Ik merk dat ik met de dag onzekerder wordt over of t allemaal wel goed zal gaan de komende weken.
    Herkennen jullie dat?
    En ik heb echt hoofdpijn van dat gepieker over al het eten wat je wel en niet mag. Zal allemaal wel goed komen.

27 mei pas de echo.
    Leuk dat er een groep is want er zijn diverse "kerst" berichten waaronder een door mij gestart. Dat ging over, wanneer vertel je het je omgeving...

Hier nog geen klachten, alleen extreem moe..

13. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb de echo op dezelfde dag! Wat een toeval!

Tja, ik wil het eigenlijk het liefst stil houden tot de eerste echo, maar als alles goed gaat (want ja, ik deel die angst) wil ik het misschien toch eerder tegen mijn ouders zeggen. Ik vind dat verzwijgen zo moeilijk!

14. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Jen, gezellig! Ik heb die angst ook hoor. Maar komt ook door alle verhalen die ik hier lees. Soms ook niet goed om allemaal te weten. Dus ik probeer positief te blijven!

Ik moet nog steeds de verloskundige bellen... Staat op de website tussen de 6 en 8 weken kun je bellen en dan ik week 10 je intake. Ik ga toch nu maandag maar bellen, wil nu ook gewoon een datum hebben waar ik naar toe kan leven.

Net was m'n broer hier. Toch m'n mond gehouden.
    21 juni ga ik trouwjurken passen en dan gaat hij mee, vind ik wel een mooi moment. Ga het dan ook m'n beste vriendin vertellen. Nu al zin in!

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Knap van je!
    Ik vind het echt raar, alsof ik iets verzwijg..
    Maar ik durf het nog niet.. :)

Wat ik wel heb gedaan, een gratis 42 weken agenda gehaald.
    Is een soort week-agenda waarin je bij kunt houden wat je voelt en waarin je leest wat voor ontwikkelingen er zijn.
    De agenda is van Why's.
    Je moet je er niet teveel van voorstellen maar ik vind het toch best grappig :)

16. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Gefeliciteerd!

Ik testte ook positief met pasen en ben uitgerekend op 25 december. wat een feest :)

17. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ook gefeliciteerd! :D
    ook 1e kindje? Hoe voel je je?

18. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Ja voor mij ook het 1e kindje. 8 mei mag ik naar de gyn
    We zijn echt super blij! :)

Ik ben verder al wel behoorlijk misselijk en duizelig met vlagen, ook last van hoofdpijn en slecht slapen helaas.
    Hoe gaat het met jullie?

19. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Vanmorgen was ik voor het eerst misselijk. Verder vooral heel vroeg wakker.
    Maar meer niet.
    Ik ga, als het allemaal goed gaat, 27 mei naar de vk voor intake en echo. Zo spannend!
    Jij al snel joh!

20. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Ja spannend he! Ik kan nu al niet wachten en ik heb nog relatief snel een afspraak.
    Ik mag zo snel komen, omdat ik wil weten of er een schotje in mn baarmoeder zit, wat in de familie voor komt. Daarnaast lijkt het me ook fijn om toch al een keer een echo gehad te hebben.

Sterkte met afwachten RoIn en Jen30!

Deel Deze Pagina