Maagzuur, tips en klagen!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Patri1982, Dec 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    1,118
    266
    83
    Female
    Werken en moeder zijn.
    Bleh, heb de hele tijd last van maagzuur. Kleine is nog niet infedaald en ze drukt de hele tijd met haar kont tegen mijn maag. Ik kan darom ook moeilijk ademenen.
    Ik heb maar een paar uur geslapen voordat ik wakker werd met zuur. Ik moest twee keer antagel nemen en nog een hap vla om het een beetje te sussen. Toen weer geprobeerd om rechtop te slapen. Ik durf bijna niet te eten zo. Ik probeer weinig te eten, alleen maar water te drinken, geen koffie, maar het helpt allemaal niet, heb zelfs een paar happen havermout gegeten. Heeft iemand nog meer tips? Of nog meer meiden die hier lekker over willen klagen, want dit is echt naar!

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,828
    2,249
    113
    Ik gebruik omeprazol, is een maagbrschermer, via de HA. Al vanaf t begin want gosh wat had ik een last. Nu heb ik weer iets last, maar als ik m vergeet is t drama om 12 uir. K zou t aan je verlos of HA vragen!

3. michelle1990

michelle1990 Actief lid

Oct 1, 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb zelfs in het ziekenhuis gelegen voor me maagzuur. Ik had het zo erg dat me maag/slokdarm/keel schade hebben opgelopen waardoor ik constant pijn in me maag en rug tussen me schouders had en het benauwd ervan kreeg. Ik heb esomepraz en ranitidine accord voor geschreven gekregen. Wat een opluchting sinds ik dat gebruik heb ik nergens meer last van!!! Ik zal als ik jou was de vk of gyno bellen en vragen om medicijnen. Ik ben pas 26 weken dus heb nog ff te gaan maar elke dag zonder maagzuur is mooi mee genomen dus ik zou even bellen.

Succes!!!

4. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

En die beschadigingen komen dus wel weer goed? En wat was dan precies de reden dat je opgenomen moest worden? Onderzoek waar de klachten vandaan kwamen of wisten ze al wat je had?
    Ik heb al een middenrifbreuk en daardoor mn leven lang al maagzuur.
    Sinds deze week weet ik niet meer waar ik het zoeken moet. Heb zo'n pijn op m'n borst en rug en benauwd. Loop s avonds te ijsberen en houdingen zoeken waarin ik het minst pijn heb..
    Edit. Ik gebruik omeprazol..

5. michelle1990

michelle1990 Actief lid

Oct 1, 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben toen opgenomen door de klachten.
    Ik heb normaal al veel last van maagzuur en gebruikte ook omeprazol 20mg en 40 mg omdat ik het klepje op me maag mis. Nu ik zwanger ben werdt het met de dag erger de maagzuur.
    Had al weken pijn in me rug en tussen me schouderbladen en toen kreeg ik ook erge pijn in me maag en heb toen me huisarts gebeld en die was bang voor zwangerschapsvergiftiging en door gestuurd naar het ziekenhuis. Eenmaal daar allerlei onderzoeken en uiteindelijk en ct scan voor de zekerheid dat het geen longembolie was en daarop zagen ze de schade en dat er maagzuur in me longen zat. Vaak als je erge maagzuur hebt ga je anders slikken vooral als je ligt en zo komt het in je longen terecht en dat geeft pijn en een benauwd gevoel. Ze zeggen dat de schade nooit helemaal weg zou gaan maar zolang ik medicijnen neem het niet erger wordt. Ik zou het dus toch laten onderzoeken want ik ken je gevoel van een houding zoeken enzo

6. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

He bah zeg! Nou ik moet donderdag weer naar VK dus ga het wel weer aankaarten.. Thanks!

7. Rabzy

Rabzy Lid

Apr 15, 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Fijn deze topic, wilde er zelf ook een beginnen omdat ik ook zo een lastigen van maagzuur...ben pas 14 weken zwanger maar Ohw wat heb ik toch een last hier van...heel de dag door dat zure brandende gevoel en ik heb ook van alles al geprobeerd 😩 Melk, yoghurt, vla, rennie en ga zo maar door....

8. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    1,118
    266
    83
    Female
    Werken en moeder zijn.
    Ik was naar de apotheek gegaan om antagel te kopen en ik vertelde haar dat ik zoveel last heb. Ze gaf me toen ook omeprazol en ik moet zeggen, ik merk nu al dat het minder is. Er staat wel dat ik het maar voor 14 dagen mag gebruiken en ik moet nog 19 dagen voordat ik word ingeleid. Dus idd even met de dokter praten. Dan dames voor de tips!

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hier ook antagel maar ik gebruik het niet volgens de gebruiksaanwijzing gek genoeg werkt het dan dus niet, maar mijn huisarts zei dus elke keer wanneer ik het zuur krijg een slokje nemen, en dat werkt wel ;)

10. mothertobe1

mothertobe1 Fanatiek lid

Aug 17, 2012
    1,036
    234
    63
    Ook hier iemand die wakker ligt van de maagzuur. Verschrikkelijk is het!

11. Emihan

Emihan Actief lid

Aug 18, 2015
    474
    68
    28
    Omeprazol is een top middel voor maagzuur. Bij de tweede zwangerschap heb ik het gebruikt vanaf 16 weken, kan geen kwaad om langer dan 14 dagen te gebruiken. Ik heb het via de huisarts gekregen maar je kan het ook bij kruidvat kopen. Ik zou dan wel de 20mg kopen

12. Shendari

Shendari Fanatiek lid

Jul 28, 2012
    1,628
    29
    48
    Ranitidine! (Zantac)
    Het enige wat bij mij echt helpt

13. anglca

anglca Actief lid

Oct 14, 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Je mag het maar voor 14 dagen gebruiken omdat dit niet chronisch gebruik is. Ik zal eens even langs je huisarts gaan. Je zou hem moeten kunnen blijven gebruiken, maar dan is het voor je eigen kosten.

Share This Page