Hallo allemaal, Sinds 9 weken een bloeding gehad en sindsdien is het een beetje aanmodderen. Inmiddels ( morgen) 18 weken en sinds de laatste twee weken drie keer nieuwe bloeding gehad. Ik heb ook meerdere hematomen maar daar hoort alleen bruin en oud bloedverlies van te komen. Sinds gisteravond na eerst een halfuur buikpijn weer opnieuw heel veel bloedverlies en vanochtend zo erg dat ik er niet goed van werd. Ik moest meteen komen en nu moet ik plat blijven tot het bloeden stopt. Vandaag dachten ze ook dat de placenta wat voor de baarmoeder mond ligt en dat daar de bloedingen vandaan komen. Ik heb ook infuus om een beetje aan te sterken. Bloed blijft ondertussen maar komen. Wat verschrikkelijk eng is als je nog zo vroeg in de zwangerscap zit. Over twee a drie weken de 20 weken echo en dan kijken ze nog goed naar de ligging van placenta. Zijn er meer vrouwen met ervaringen op dit gebied en hoe liep je zwangerschap af?
Ik heb niet zo laat ervaringen met bloedingen maar heb ook wel flink gebloed van 5 tot 9 weken door een hematoom en ook helder rood bloed en krampen erbij.. voorderest zou ik het echt niet weten en kan ik je alleen maar heel veel sterkte wensen...
Lieve schat wie heeft jou verteld dat van hematomen bruin en oud bloed van komt ? Ik heb 4 hematomen 1 van 3bij5 en nig 3 kleinere ik verlies veel rood bloed met zo nu en dan een stolsel (vanaf week 7) dus nu al bijna 2 weken ROOD bloedverlies
Hoop iedergeval dat het bloedverlies snel stopt ! Niks maakt je zo onzeker als bloedverlies 😞 Sterkte mop
Ja dat heb ik in het begin ook gehad, maar werd langzaam steeds bruiner en kwamen er klontjes en sliertjes. Dat was vanaf week 9. Maar sinds week 16/17 ineens heel veel nieuwe rode bloedingen. Echt veel. Kraamverband zit om de haveklap helemaal vol. Dus was duidelijk weer een nieuwe bloeding. Het is voor nu afwachten. Bloed kan de baarmoeder prikkelen en voor weeën zorgen en dat mag nog echt niet gebeuren
Ik begrijp dat je je zorgen maakt. Ik begon ook te bloeden met 18 weken. Bij mij is de oorzaak een placenta previa. Ik ben plat gaan liggentotdat het minstens een week gestopt was. Toen voorzichtig weer dingen gaan doen, maar niets zwaars en ik maak geen gekke bewegingen. Mij is trouwens wel verteld dat de kans op weeën steeds groter wordt naarmate de zwangerschap vordert. Rustig aan doen dus. Fuck de wereld, nu eerst rust nemen voor je baby.
En je hebt daarna geen bloedingen meer gehad? Gaan ze later nog kijken of je placenta er nog steeds voor ligt?
Bij de eerste zwangerschap vanaf een week of 8/9 Bij tweede en derde vanaf week 30. Veel en rood bloedverlies. Weeën enz Zijn nu een gezonde kleuter, peuter en baby.. Wel kleine (dysmatuur) geboren. Met uitzondering van de tweede. Bruin bloed is oud bloed.
Dat zijn fijne verhalen, geeft me moed. In welke week zijn ze geboren? Mijn vorige twee zwangerschappen gingen zo goed. Nooit nergens last van gehad. En nu loopt alles zo anders en daar ben ik toch een beetje onzeker van
Hier helaas ook bloedingen - bruinverlies - bloedingen in week 20 begonnen & week 26opgenomen omdat het toch wel heftig werd! Placenta previa.. Minimaal een week plat moeten liggen en niks doen! Uiteindelijk mocht ik naar een week naar huis, en vanaf daar was het rustig aan en niet meer werken (heb lichamelijk wat zwaarder werk ivm tillen) thuis ook niet tillen en lekker rustig aan gedaan. Toen zijn bloedinen gestopt en veel extra controles gehad.. Uiteindelijk naar alle vreselijke scenarios van tevoren (vroeggeboorte, niet kunnen bevallen, etc) is de placenta mooi terug gegroeid & heeft mn baby lekker warm bij mij gezeten tot 40+4! Als het advies is rust nemen, etc doe het dan ook is lastig maar bij mij heeft het echt geholpen! Ik hoop voor je dat de bloedingen stoppen en je toch ook een beetje kan genieten.
Ik ga nu alles regelen thuis zodat er altijd iemand is om.voor de kids te zorgen en dan ga ik zoveel mogelijk lat. Als ik dat doe mag ik morgen naar huis. Mijn 2 andere kids kwamen 40+ 5 en ik hoop deze ook rond 40
Kindjes zijn geboren met 38 weken. Terwijl ze echt ervan overtuigd waren in het ziekenhuis dat ze rond 34 weken geboren zouden worden. Bloedverlies, weeën, ontsluiting enz... Houd hoop en doe het lekker rustig aan. Sterkte
Bloed verlies wordt erger. Heb weer infuus en gyn kwam me net heel seriues vertellen dat hij het somber in ziet. Zoveel bloed verlies. Ik moet me erop voorbereiden dat het over is en mijn kindje eruit kan komen. Ik ben zo intens verdrietig en ik voel me zo falende moeder, waarom kan ik dit kindje niet blijven dragen...
Och meid wat schrikken. Betrek dit niet op je zelf maar op de natuur hoe moeilijk dit natuurlijk op dit moment is, sterkte! x
Helaas is mijn kleine ventje precies met 20 weken geboren. Hij overleed tijdens de bevalling. We zijn nu met hem thuis en proberen dit samen met de kinderen een plekje te geven. De hematoom had duidelijk zijn veilige huisje aangetast. En was bezig de placenta af te breken
Wat een vreselijk nieuws, tranen lopen over mijn wangen. Heel veel sterkte met dit ondraaglijk verlies.