... Damn... Ik word werkelijk knettergek... Overdag ik ze zooo zoet, prima ritme. Maaar s avonds verandert ze in een tiran... Wat we ook doen. Troosten of juist niet. Maakt niets uit.... Ze ligt ingebakert en volgens mij is medisch allemaal ok. Ook geen honger. Maar dagverwerken..... Duurde bij onze oudste veel korter... Ze is wakker na voeding van half 6 tot elf uu savond,,al die tijd drama... Ondanks bijv warm bad...speen tuft ze uit... Op arm.. boejuh. Tis mijn moeder.. ook niet de moeite om stil voor te wordem... Help... Word gierend gek
Lastig die huiluurtjes. Geef je borstvoeding? Mijn oudste dochter werd alleen rustig aan de borst. Baby's willen dan vaker drinken, clusteren. Als je flesvoeding geeft kan je aan die behoefte van je baby ook voldoen, daar heb ik geen ervaring mee. Iemand anders die dit leest vast wel. Draagdoek is ook een aanwinst on deze uren door te komen. En zelf rustig blijven...adem in....adem uit...het is een fase .
En als je haar dichtbij je houdt met borst/fles binnen handbereik en haar bij elke kik te drinken geeft? Want ze is waarschijnlijk aan het clusteren.
Ik geef borstvoeding maar ben inmiddels met 1 voeding per dag aan t afbouwen naar kunstvoeding, gewoonweg omdat ik dan even mijn handen vrij heb en manlief t over kan nemen, voordat ik doordraai. Draagdoek vind ik geen optie, ik kan dr best n stuk mee lopen maar zitten is niet fijn...
Ik denk ook dat Ze gewoon wil clusteren. Een voorraadje voor de nacht maken, ookal voed je elke vier uur. Ik gaf hier gewoon aan toe, kleine lekker drinken, mama ontspannen met een kop koffie op de bank. Het word vanzelf weer wat minder.
Ook ik denk aan clusteren. Daarmee hoogt ze je productie op. Het is vaak wel even pittig maar duurt meestal maar een paar dagen.
De nachten gaan prima, na laatste voeding is zo zo kapot mo. Trekr ze tot 7u door.... De laatste voeding is drama, ze is dan zo gefrustreerd drinkt. Laat los, lijkt boos ... Drinkt weer... Eerst dacht is logisch, komt door heftige toeschietreflex, maar ze doet t ook op n lege borst zo. (klinkt onnaardig maar dan voel ik me zooo onzeker/boos, zovan ben ik dan niet goed genoeg)... .. en ze drinkt dan miss maar 10. Min. Omdat ze dan gewoon intukt .. Bij de fles gaat alles vlekkeloos, drinkt ze rustig en dapper weg...
Zoals hier al vaker wordt gezegd, je kindje wil waarschijnlijk gewoon clusteren, daar kun je het beste aan toegeven. Je hoeft toch niet perse op een schema te voeden, als je kindje savonds lekker bij je aan de borst wil hangen geen probleem toch? En ja het is frustrerend maar de meeste baby's hebben deze fase, gaat ook weer over.
En als je dr in bedje of wiegje legt met een vast ritueel/ knuffel?! En eventueel heel eventjes afwachten? Mijn jongste huilde en gilde dan even en dan heel hard, dacht ik nou moet ik erheen en dan was ze zo na die laatste gil in slaap gevallen...
Hmm... Ik lees tussen de regels door dat je wel eens boos bent op je baby. Dat is heel begrijpelijk, als je in zo'n situatie zit kan de frustratie hoog oplopen. Probeer op dat soort momenten even een momentje voor jezelf te nemen. Even pas op de plaats. Even diep ademhalen. Desnoods even een rondje rond het huis lopen. Het is gewoon heel zwaar als je kindje urenlang huilt! Onderstaand vind je wat informatie (helaas in het Engels) over "The period of PURPLE crying. Ik moest eraan denken bij jouw verhaal omdat het erop lijkt dat dit is wat er aan de hand is. PURPLE staat voor: P Peak of crying. Je baby huilt iedere week wat meer met een piek in de tweede maand. U Unexpected. Het huilen komt en gaat en je weet niet waarom. R Resists soothing. Wat je ook probeert, het huilen stopt niet. P pain-like face. Het lijkt alsof je baby pijn heeft, zelfs al is dit misschien niet zo L Long lasting. Het huilen kan 5 uur of langer duren. E Evening. Het huilen vindt laat in de middag en/of 's-avonds plaats. Link: Why Does My Baby Cry So Much | PURPLECrying.info
Je kindje is inderdaad aan het clusteren. Op hoeveel voedingen zit je nu? Om de 4 uur -1, dan zijn het er 5? Je zegt dat ze tevreden is, maar 5 voedingen met 6 weken...hou je productie echt heeel goed in de gaten! Juist omdat je op het minimum zit, is het clusteren heel belangrijk. Is wellicht ook om de weinige drinkmomenten te compenseren. Mijn zoon deed het ook een beetje op die manier de eerste 8 weken. Ga je daar niet in mee....dan heb je grote kans dat de boel het niet gaat trekken. Kan je haar overdag een keertje extra aanleggen?
Mijn dochter heeft ook geclusterd rond de 4 tot 8 weken. Ik kon het gehuil niet verdragen dus heb me erbij neergelegd dat ik de hele avond met haar zat. Voor manlief was die tijd niet leuk, hij zag haar alleen huilend en haar achterhoofd toen hij thuis kwam van werk. Eten deden we niet samen, eerst ik, dan hij zodat ik met de kleine kon gaan zitten. Drinken erbij, tv aan en in je achterhoofd houden dat het echt wel weer overgaat. (en dat ze stil is)
Ik denk ook dat ze wilt clusteren. Dit heeft trouwens niets met honger te maken (wel met mama-honger) Ik vind om de 4uur ook wel weinig bij borstvoeding... Hier hielp het om overdag zeker om de 3u voeding te geven. Maar als je wilt afbouwen, is dit waarschijnlijk geen optie?
Ik kamp met mega overproductie . Is geen houden meer aan.... Ondanks het blokvoeden... Ze kan t gewoonweg niet aan, was bij oudste ook. Er kwam pas rust na overgang flesvoeding. Het is dat ik haar zelf wakker maak voor haar voedingen, anders had ze t niet eens om de 4uur gehad... Tis echt een slaapkoppie. ... Met uitzondering van de avond dan hihi. Ik houd haar bewust s avonds in onze slaapkamer bij wieg en geen tv omdat ik bang ben dat ze overprikkeld raakt. Morgen even naar huisarts, omdat ze ook een sterke voorkeushouding heeft... . .
En wat moet je dan bij de huisarts? Een kinderfysio of osteopaat heb je geen verwijzing voor nodig hoor Deed hier wonderen ! En inderdaad misschien een lactatiekundige kan nooit kwaad
Misschien kan een lacatiekundige je helpen met de overproductie en met hoe je om kan gaan met het clusteren?