Hallo, mijn zoontje is nu bijna 12 weken oud en ik heb al een tijdje gezien dat als ik hem een speentje geef om op te zuigen - hij krijgt sinds de geboorte flesvoeding en sabbelt dus noet zoveel als een bv baby - dat ie altijd gaat kokhalzen. Ik heb al alles geprobeerd; kleinste speen, ander model, ander materiaal, maar zelfs nu met bijna 3 maanden, kokhalst ie nog steeds. Maar hij heeft wel zuigbehoefte, op mn pink moet ie ook kokhalzen. Heeft iemand een idee of dit normaal is?? Verder is ie vrolijk!
mijn dochter doet dit ook, niet altijd maar wel regelmatig. ik beginheel rustig met de speen in haar mond te stoppen, eerst tegen haar lippen, dan klein stukje in haar mond en speelt ze er met haar tong mee, dan goed in de mond zodat ze weet wat er komen gaat en 9 van de 10 keer pakt ze hem dan goed. heb soms het idee dat ze de speen met haar tong eerst voorverwarmd ofzo
Mijn zoontje deed dat ook, hij wilde hem dan gewoon niet. Als ik hem dan even later (soms echt een halve minuut later!) nog een keer gaf, wilde hij hem wel. Heel vreemd....