Wie ook een buikslaper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Caruli, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Dan is de kleine wel opzeker sterk genoeg en vergeet het niet te moeten ademen ;) zo'n kleintje als het uitgeput is en het jengelt wat en gaat met het gezichtje in het matras.....

2. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn uk was zo hardnekking.... Hij sliep Nergens op zijn rug..
    heb na keizersnede 3dagen ziekenhuis gehad.. En daar hebben ze me gezegd hem gewoon lekker op de buik te leggen ...
    Cb bureau heeft daar brief over gekregen en die vroegen alleen maar of hij nog zi sliep
    Na diagnose reflux kreeg ik zelfs van ka en cb advies op de buik te blijven leggen omdat de kanteling van de maag zorgt voor minder spugen en als ze wel spugen is de kans dat ze erin stikken veel kleiner

Familie dacht dat ik gek was heb 3 maanden lang moeten aanhoren dat ik onverantwoordelijk was en mn kind dood wilde..
    Onder die invloed toch iig zijligging geprobeerd.. Heb mezelf later echt tot de orde geroepen.. En hem gewoon lekker op zn buik laten slapen.. Wel in de cosleeper..
    En overdag nog steeds bij ons in de buurt (box)

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Youbri: hier precies hetzelfde..

Hollowglade: jij ook al fijne reacties.. Ik voel me ook echt schuldig..
    Wat is een cosleeper?

4. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Co sleeper is bedje met 1 zijkant eruit aan ons bed vast
    Wij hebben ons eigen bed hij het zijne

Als er wat is dan is hij nooit meer dan een armlengte van ons verwijderd...

En niet schuldig voelen.. Ik heb vooral mn schoonmoeder op een bepaald moment echt op haar nummer gezet..
    Vooral omdat zelfs kinderarts ons zei dat het het beste was voor hem

Inbakeren bv vind ik veeeeel enger.. De natuurlijke omdraai reflex word geblokkeerd en bij buikligging niet...

5. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Mijn dochter sliep vanaf dag 1 al op haar buikje. Ze kon toen al heel goed haar hoofdje optillen, draaide haar bolletje ook zelf van links naar rechts en omgekeerd. En een klein baby'tje "vergeet" heus geen adem te halen, heb ik nog nooit van gehoord.

Caruli, Zoals ik al schreef is mijn dochtertje ook een buikslaper, en ik heb geen airosleep. Dochter wilde niet op haar rug slapen, en wat moet je dan?? Lekker laten buikslapen dus. Mijn zoontje was ook al een buikslaper en slaapt nogsteeds alleen maar op z'n buik.
    Ik heb nog nooit negatieve reacties gehad, gelukkig. Op het CB hier weten ze er ook van en heb geen commentaar gekregen.

Iemand vroeg aan mijn vriend een keer: "Mag ze wel op haar buik liggen?" Vriendlief zei: "Van mij wel!!" Vond ik zo'n goede opmerking van hem!

6. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Beetje naieve vraag misschien... maar een baby slaapt toch zoals je haar/hem neerlegd? Wij hebben onze dochter (door de waarschuwing voor wiegedood) altijd op de rug gelegd en dat is zoals ze slaapt... Hoe kom je er dan achter dat een baby een buikslaper is???

7. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    hier nog een baby van 2 wk wat graag op haar buikje mag slapen.

Een vraagje wat is een aerosleep? en waar kun je dat kopen,een linkje zou mooi zijn, thnx.

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Brigitte: omdat ze echt niet op de rug slapen..
    Ziva sliep alleen op haar buik op mijn borst en verder niet.
    Als ze op haar rug lag werd ze elke keer wakker en zo kon zij ook haar rust niet pakken.. En heel veel huilen van de slaap.
    En een keer op haar buik gelegd en toen sliep ze wel.
    Ze sliep ook op haar buik bij mij dus..

9. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Voor ons meisje ook een topic geopend over dit onderwerp.
    Ze was 5 1/2 week en sliep alleen op haar buikje.
    Eerst in de box haar eens goed en lang bekeken, haar nekje kon ze al goed hoog houden, toen overdag op haar kamertje (met aerosleep) en elke 10 min gaan kijken en zo steeds minder vaak en toen 's nachts.
    Nu is ze bijna 4 maanden en slaapt nog op haar buik, het is "gewoon" geworden...

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn dochter is ook een echte buikslaper.
    Uiteraard begonnen met keurig op haar rug te leggen, maar ze had ook veel last van haar reflux. Na een maand was ik kapot omdat ze niet sliep (ja bij ons op de borst), pakten mijn schoonmoeder haar op, en legden haar op haar buik neer om te slapen. Ik was te moe om te protesteren, en sindsdien sliep ze.
    Ze heeft tussendoor nog ingebakerd gelegen. Met 4,5 maand besloot ze met bakerzak en al om te rollen. Cold Turkey uitgebakerd, en sindsdien sliep ze alleen nog maar op haar buik.

Onze zoon lijkt ook een buikslaper te zijn (ook last van reflux).

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Zou het met de reflux te maken hebben?
    Zoon had ook kma en reflux en was ook buikslapen. En nu Ziva ook kma en reflux en ook weer een buikslaper??

12. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Mijn dochter slaapt 's nachts in de puckababy, op haar rugje. Maar overdag wil/kan ze ook niet op haar rugje slapen. we hebben haar op haar buik gelegd, en ze sliep gelijk 4 uur !
    Ze is heel sterk in haar nekje, dus wij hebben zoiets, als ze op haar buikje wel lekker slaapt, wrm dan niet ??? Dochter is ook erg druk met haar armen, en houd zichzelf wakker. Maar ik wil haar niet de hele dag in de puckababy leggen. Ik heb liever dat ze dan overdag op haar buikje slaapt, en 's nachts op haar rugje in de puckababy.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    denk het ja.. hier ook is/was mijn oudste zoontje ook een buikslaper, hij kreeg al medicijnen maar dat hielp niet voldoende. Dochter heeft tot 9 maanden lopen rommelen, sliep s'nachts max 4uurtjes (in korte stukjes) en overdag helemaal niet. Heb achteraf spijt dat ik haar niet op dr buikje heb laten slapen omdat het cb me zoveel angst heeft aangepraat.

Bij deze moet ik het nog zien. En of ik er niet genoeg de tijd of de moeite voor heb genomen om ze op hun rug te laten slapen zoals ik hier las, believe me.. i have.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    wanneer ze dus NIET slapen wanneer je ze op hun rug of zij neerlegt maar uren blijven janken en wel een dutje doen wanneer je ze op hun buik legt.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik denk van wel hoor als ze op hun rug liggen stroomt het natuurlijk veel makkelijker terug

16. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bijna alle buikslapers die ik ken hebben/hadden reflux
    Dus ik vermoed van wel..
    Kinderarts zei tegen mij dat de slokdarm en maagje dan zo in het lichaam liggen dat ze minder last hebben..

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ah oke.
    Hier zegt de ka er niks over ;)
    Ze weet het van Mitch en nu vroeg ze ook naar Ziva maar zei niks over dat het slecht is enzo.

En over alles geprobeerd hebben: ja wij hier ook en als je slaap te kort komt dan ga je toch toegeven.. En nu slaapt ze goed! Ik blij, kids weer een vrolijkere mama en man ook blij haha dus iedereen heeft er profijt van :D

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou dan niet schuldig voelen hoor meid!!

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook 2 buikslapertjes met allebei reflux....Ik las laatst ook iets over dat de maag beter 'ligt' als ze op hun buik slapen. En no way dat ik mijn kinderen met reflux op hun rug zou laten slapen. Ik vind zijligging eigenlijk het meest ideale maar goed, daar dachten de dames anders over :) . Ook prima. Als ze maar slapen...

20. SB1985

SB1985 Actief lid

27 mrt 2012
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook 2 kindjes die echte buikslapers zijn.

Onze jongste heeft toen ze 9 weken oud was in het ziekenhuis gelegen met het rs virus en toen mocht ze ook gerust op de buik slapen. De artsen en verpleegsters zagen hier totaal geen gevaar in. Gewoon laten slapen, zolang de randvoorwaarden maar goed zijn, dus niet te warm, goed ventileren, etc.
    Eerst sliep ons meisje dus alleen overdag op de buik en 's nachts op de rug, maar sinds haar verblijf in het ziekenhuis slaapt ze ook 's nachts heerlijk op haar buikje. Wij hebben trouwens ook een areosleep, maar volgens het ziekenhuis was dit niet nodig.

Deel Deze Pagina