Vandaag is onze hond voor het eerst gewassen bij een hondensalon... nu zijn ook zijn nagels geknipt en hierbij knipte de trimster te kort waardoor zijn nagel ging bloeden Nu heeft ze het wel kunnen stoppen na 10 minuten en ben ik naar huis gegaan. Bij thuiskomst heb ik gelijk de dierenarts gebeld om te vragen of het geen kwaad kon... Gelukkig is het niet erg als hondjes aan hun nagels bloeden maar het doet wel zeer bij de honden. Bij het uitlaten van onze hond begon het uiteraard weer te bloeden... Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die dit ook bij hun hond hebben gehad en hoelang het duurt voordat de hond het niet meer open loopt buiten! Het was trouwens de eerste en laatste keer dat onze hond naar die salon is geweest! Vond ze ook niet zo heel vriendelijk tegen ons hondje...
een hond verwen je door hem door de modder te laten rollen en door het bos of het strand te laten rennen en hem nadien een groot lekker bot te geven om op te kluiven, niet om hem te laten wassen bij een salon
Jah baalde als een stekker... achteraf ook veel schuldgevoel tegenover ons hondje! Heb al 20 keer tegen hem gezegt dat hij daar niet meer heen hoeft...
Helemaal mee eens. Een van mijn honden vond vandaag modder niet genoeg en heeft een rotte vis gevonden. En helaas kan het weleens gebeuren dat je een nagel te kort knipt. Mijn honden hebben zwarte nagels en hele brede. Dus ik heb ook al eens een keertje te kort geknipt wwardoor de nagel ging bloeden. Over komt de beste. Om daarom gelijk niet meer naar die salon te gaan.
idd de trimsalon is voor het plezier van de baas (alhoewel al ik zag hoe sommige vervilt binnenkwamen) en nagels te kort, ja dat wil wel eens gebeuren, als de nagels lang niet zijn geknipt groeid het lever gewoon door (bloedvat) en als het zwarte nagels zijn is het nu gewoon moeilijk om het goed te bepalen het is mij ook geregeld overkomen, balen, vind het zelf ook niet leuk (geen enkele trimster) gelukkig zijn er veel middeltjes om het gelijk te stoppen, soms gaat het moeilijker.,en dat het pijn doet, ja en nee, wel op het moment van knippen, maar daarna niet meer, bij mijn eigen hond gebeurd het zowat elke knipbeurd maar die heeft hele rare nagels (als pup nooit geknipt) als het nu nog bloed gewoon wat gemalen peper erop doen stopt het zo, en in extreme gevallen, moet het even dichtgeschroeid worden, maar meestal zijn het een paar druppels (lijkt erger dan het is) maar om nu meteen te zeggen dat je nooit meer heen gaat, onzin, net als dat ze volgens jou niet aardig waren, de ene trimster is meteen enthousiast en de ander niet, maar lief zijn ze allemaal wel de 1 uit het alleen beter dan de ander . en vaak is de hond toch nerveus bij binnenkomts, als je hem dan gaat aaien beloon je ze voor hun gedrag,dan kan je ze beter negeren en als ze klaar zijn pas goed belonen en aaien
Het is niet alleen om de te kort geknipte nagel dat ik ons hondje niet meer naar die salon doe... de man die ons hondje ging wassen was heel vriendelijk ook tegen de hond. Alleen gaf hij hem een paar keer een duw toen hij zich om moest draaien! En teon zijn vrouw erbij kwam om de nagels te knippen stonden man en vrouw een beetje ruzie met elkaar te maken en tegen elkaar te vloeken. De vrouw heeft daarintegen helemaal niks tegen onze hond gezegt. Haar man was dan nog vriendelijk ten opzichte van haar! Nog even een vraagje... met naar buiten gaan begint het weer te bloeden, hoelang moet ik hier voorzichtig mee zijn? En wanneer is de nagel echt zo goed als dicht zodat hij hem niet meer open loopt?
Als je hem nu niet meer laat lopen over harde weg gedeeltes. Dan zou het morgenvroeg echt dicht moeten zitten. En als het nu nog bloed zou ik de tip van Denemarkw gebruiken.
Wat ik nu ga zeggen klinkt vreselijk, maar het werkt echt. Als het echt nog bloed als een rund, kun je het dicht branden met een brandende sigaret. Als het nog een beetje bloed, gewoon even afwachten, morgen is het dan wel over.
Ja dat gebeurd idd de beste, onze hond heeft zwarte nagels en is ook wel eens gebeurd (terwijl ie door de dierenarts geknipt is!!) dus kan dus de beste overkomen, is gewoon heel moeilijk, echter normaal hebben ze een middeltje staan bij de dierenarts dat doen ze erop en dat "brand" het zeg maar dicht.. Mijn hond heeft zijn hele nagel (buitenste laag zeg maar) eraf gehaald, dat was echt een ramp, verband eromheen, wekenlang mee getobt!! was echt heel erg om te zien ook!
Ik zou er geen brandende sigaret voor gebruiken. je kan ook gewoon een bijv. aardappelschilmesje heet maken tot dat het mesje dus rood ziet en dan die er 2 seconden tegen houden. Is even pijnlijk (2 sec.) maar daarna zit het wondje wel dicht.
Die van mij is een rasechte Donald Duck. Hij is ook een keer zijn duimnagel kwijt geraakt en hoe???? Heb echt geen idee. Hij was gewoon weg. En nu zitten we alweer twee weken met zijn oog.
Das ook wel een tip ja Mijn vorige hond was ook vaak zijn wolfsklauwnagels (zeg ik dat goed?) kwijt, de dierenarts assistente zei toen dat een brandende sigaret goed was. Wij een pakkie peuken gehaald alleen voor de hond Maar toen het nog een keer gebeurde hebben we zijn wolfsklauwen laten verwijderen.
ja die van mij is ook een stumperd, hij sprong door het raam naar buiten (gelukkig begane grond) ik deed het raam open en hij zag dat als een uitnodiging om naar buiten toe te springen en toen bleef zijn nagel hangen (logisch want het raampje was superklein!!) Die hond van ons heeft ze niet allemaal op een rijtje ofzo, we noemen hem maar liefkozend: sukkeltje hij is gelukkig wel heel lief dat dan weer wel
Wolfsklauwen zitten aan de achterpoten. Een van mijn honden had die ook nog als pup zijnde. Normaal gesproken worden die bij de geboorte verwijderd. Die aan de voorkant nou ik gewoon altijd duimen.
Onze hond scheurt ook wel eens zijn "duim"nagel uit pure lompigheid. Met 180 km p/u rent hij door het huis om even later een bloedspoor achter te laten. Ik laat het even schoonbloeden en pak het daarna in met een steriel gaasje zodat niet alles onder het bloed komt te zitten. Na een halve dag het verbandje er weer af en het is dicht. Nu is onze hond wel gemakkelijk met verband... hij laat het braaf zitten.
Gelukkig ben ik niet de enige. hahaha Mijn hond heet Lihram maar wij noemen hem altijd LihRAMP hahahaha.
Wat sneu zeg voor je hond. Zou echt niet zelf gaan kloten met een brandende sigaret of aardappelschilmesjes.... Onze hond had met kerst een nagel er bijna af. Gebeld met de dierenarts en we moesten komen. Die nagel is er af geknipt, was erg pijnlijk voor haar. Ze kreeg verband met watten om voor het bloed. Het kan ind een tijdje flink bloeden. Tevens antibiotica meegekregen voor eventuele ontstekingen. Ik zou je hond even goed in de gaten houden. Als de hond veel gaat likken aan de nagel kan dat een teken zijn van pijn. Persoonlijk zou ik dan even naar de dierenarts gaan en kijken of er geen ontsteking zit. Sterkte voor je hond!
als je het dicht wil branden pak dan een theelepeltje en geen sigaret, even goed heet maken en er tegen aan houden. je kan ze er gerust op laten lopen hoor, zelfs onder het lopen gaat het wel dicht. hier ook 1 die 1 van zijn duimen had gebroken, heb zelf de helft eraf geknipt (ben trimster en was goedkoper dan de da) verband erom en klaar, gelukkig hier ook een makkelijke hond ka verband. die vrouw klinkt idd niet zo vriendelijk, tja dat duwen, dat doe ik ook wel eens, vooral om ze op 1 plek te laten staan, zodat ze niet gaan hangen of springen (staan altijd vast maar je hebt acrobaten erbij) als je je hond weer naar een salon brengt kijk dan even op ze ook lid zijn van de vakvereniging ( www.abhb.nl staan adressen) en deze zijn gediplomeerd
Lucifer aansteken en uitblazen en er meteen ff tegen houden bij een trimsalon hebben ze er speciaal poeder voor het is niet erg maar wel even vervelend. Hier knip ik de nagels zelf maar meestal is dit niet nodig want ze slijten het zelf af, wolfsklauwtjes knip ik wel. Kunnen zowel voor als achter zitten. de ene hond heeft ze en de ander niet, maar dat ze verwijdert zouden worden heb ik nog nooit van gehoord...