Hallo meiden Wij hebben gisteren onze derde IUI behandeling gehad. Nu de wachtweken doorkomen. Onze eerste IUI behandeling was in september vorig jaar, het was raak maar misgegaan tijdens de innesteling. Tweede IUI in oktober was mislukt. Daarna hebben we even een pauze gehad. Zijn er nog meiden die een IUI hebben gehad of nog moeten krijgen in februari?
Hoi, Ja, ik hoop deze maand de 1e IUI te krijgen. Spannend voor je de komende 2 weken! Groetjes Moisie
Hoi Moisie! Spannend ook voor jou, je eerste IUI. Hoever zit je in je cyclus? Weet je al ongeveer wanneer het gaat gebeuren?
Ik heb vanavond weer een IUI! Dan lopen we dus aardig gelijk! Ik vind 't wel leuk om mee te schrijven, als jij dat ook okay vindt
Jaaa gezellig Ik vond het maar zo stil hierzo... waarchijnlijk zit iedereen al bij een clubje. Ik wist niet echt waar ik bij hoorde, vandaar dat ik een nieuw onderwerp heb aangemaakt. Succes vanavond! Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat iemand 's avonds IUI heeft, wist niet dat dat mogelijk was
Normaal gesproken is het bij ons ook niet mogelijk hoor, omdat het lab eigenlijk altijd al op 17:00 sluit en ze daarna dus geen zaad meer kunnen opwerken. Ik was gisteren ook een beetje verbaasd toen de arts zei dat ik 'morgenavond' terug kon komen.. Het lab werkt vandaag toevallig wat langer door, geen idee waarom eigenlijk. Wij vinden het wel fijn, want dat scheelt veel tijd wat vrij vragen betreft! We wonen 2 uur rijden van de kliniek af, en als de IUI dan om 13:00 wordt gepland, of een ander tijdstip midden op de dag, komt het er al gauw op neer dat m'n vriend een volledige dag vrij moet nemen.. Maar nu hoeft dat gelukkig niet! Zie dat jij al heel wat miskramen achter de rug hebt.. Wat heftig zeg Hebben ze enig idee waar dat door komt?
Wat fijn dan! Scheelt inderdaad vrije dagen. Jeetje 2 uur rijden, dat is echt een eind. Wij wonen 5 min van het ziekenhuis vandaan, is heel handig voor de behandelingen en follikelmetingen etc. Hoe doe jij dat met echo's en zo? Ja, we hebben heel vaak een postieve test gehad voor nod en toch ongesteld geworden. De eerste zwangerschap duurde 5,5 week, dat is anderhalf jaar geleden. Ze hebben echt alles onderzocht en er is niets mis met ons. We hebben ook een second opinion gehad en daar kwam niets anders uit. Het is dat ik pcos heb en de zaadaantallen van mijn man zijn niet echt hoog (rond 2 mljn na opwerking) maar daar zou het in principe niet echt aan moeten liggen. Daar hebben we de behandelingen voor. Verder gebruik ik utrogestan maar het heeft tot nu toe geen verschil gemaakt. We moeten denk ik gewoon hoop houden en als het niet met iui lukt, dan ivf proberen. Na deze ronde hebben we nog 5 iui kansen.
Wat rot zeg Ik vroeg me inderdaad af of utro misschien geen uitkomst zou bieden, maar ook niet dus.. Wat echo's betreft; We moeten gewoon elke keer heen en weer, het is niet anders.. De afgelopen week zijn we op dinsdag, vrijdag en maandag geweest voor een FM, en vanavond dus voor IUI.. Is niet leuk, zoveel rijden, maar we kunnen er vrij weinig aan doen. Wat artsen betreft is de kliniek echt super, dus we voelen ons er wel op ons gemak
Hoi meiden, Heb afgelopen vrijdag 01-02 mijn 1e iui gehad dus heel spannend, gezellig als ik mee kan kletsen......
Ik gebruik nu wel braaf 3 x 200 mg utro per dag voor de zekerheid. Op je gemak voelen is erg belangrijk en als je het allemaal kan redden, prima toch. Het is tenslotte ongeveer een week per maand dat je er naartoe moet
@Wachtenopeenwonder, moet zeggen dat het me allemaal zeer meegevallen is. Ik krijg IUI in gestimuleerde cyclus dus moet ook hormonen spuiten. Daar zag ik uiteraard tegenop maar dat viel uiteindelijk ook mee. Vond de onderzoeken vooraf wat minder zoals de bmfoto met contrastvloeistof..... Zag je handtekening volgens mij lopen wij samen op.....Spannend!!!
Hoi, ja spannend he?! Ik ga morgen voor de 1e echo en dan de medicijnen ophalen. Dus dan denk ik dat de IUI over ongeveer 2 weken is...
Precies, het is allemaal niet leuk, maar als je eenmaal je doel bereikt is het het absoluut waard Hier ging het wel goed vandaag. Even een vraagje; Hebben jullie na een IUI ook altijd dat je een beetje vochtig bent? Ik heb dat dus áltijd en ik ben zo bang dat het zaad er gewoon weer uitloopt In onze kliniek doen ze niet aan 'blijven liggen' na een IUI, zodra het erin zit sta je op en vertrek je weer.. Zij geloven niet dat blijven liggen echt zinvol is. Maarja, hierom ben ik dus bang dat het er inderdaad gewoon weer uitloopt. Of zal het gewoon komen doordat die eendenbek er in heeft gezeten en er daardoor wat slijm loskomt, ofzo?
@Roosje HSG heb ik ook gehad, dat was echt geen pretje!! Pijnlijk. Volgens mij loop jij 2 dagen voor mij, ik heb 3 feb de iui gehad. Heb jij al kwaaltjes? @Moisie Succes vandaag tijdens de echo! Is dit de eerste keer dat je puregon gaan spuiten? @Shaddixxx Fijn dat het goed is gegaan. Ik heb het ook gehad dit keer, ze zeiden dat het geen zaad was maar inderdaad wat vocht of slijm dat meekomt wanneer de eendebek eruit wordt gehaald. Kan je niet vragen of je toch een paar minuutjes kan blijven liggen? Volgens mij heb ik ergens gehoord dat 10 minuten blijven liggen effectief is, ook als je gewoon gemeenschap hebt
Gelukkig maar, dat stelt me dan wel weer een beetje gerust In onze kliniek willen ze daar echt niet aan beginnen, gewoon omdat ze dus niet geloven dat het enig effect heeft.. Ik ben gister in de auto maar met m'n benen op het dashboard gaan liggen, een half uur lang
Hallo, Ik zou graag mee kletsen.. Wij hebben mits de uitslag van de opzwemtest morgen goed is, maandag intake iui. Vind het allemaal erg spannend!! Bij ons beide is er tot nu toe nog niets gevonden wat een zwangerschap in de weg kan zitten. Ik ben benieuwd hoe snel je na de intake al kan gaan beginnen met het spuiten van hormonen.. Komt allemaal erg dichtbij ineens.. Ene kant erg fijn andere kant zooooo bang voor weer al die terleurstellingen.. Gr. Snoopy
Hoi Snoopy en welkom! De meeste mensen die onverklaarbaar onvruchtbaar zijn worden dmv IUI zwanger, dus het is inderdaad fijn dat je de behandeling kan doen! Je begint met spuiten op dag 5 van je cyclus. Verwacht je binnekort je menstruatie? Dan denk ik dat je gelijk kan beginnen Bij ons was dat wel zo