Hallo, Van het weekend de Maxi Cosi verruild voor de Tobi autostoel. Dus wij volgens de gebruiksaanwijzing het stoeltje in de auto gezet. Maar als ik het stoeltje nu heen en weer haal, zit er nog best wat speling in. Ik had gedacht dat hij echt helemaal strak vast zou zitten en dat er geen beweging meer in zou zitten. Hoe zit dat bij jullie? Kunnen jullie het stoeltje nog heen en weer opnemen?
Hoi Sjaam, Bij ons zit hij echt goed vast, hij beweegt amper als ik eraan ruk. Wij hebben hem met zn 2/en vast gezet. Ik heb de onderkant goed aangetrokken naar de gesp toe en mijn man heeft de bovenkant goed strak getrokken en de beugeltjes vast gezet. Hierna heb ik pas die klipjes aan de onderkant omgezet. Hoop dat je hier iets aan hebt. groetjes Kim
Wij hebben een maxicosi axiss en een maxicosi priori, maar in beide zit een beetje speling. Het ligt er ook aan hoe je achterbank van de auto is.
het stukje waar je de gordel inklikt (wat in de achterbank gaat zeg maar) zit dat vast of is dat een losse sliert? In mijn auto was dat een los iets wat vastzat aan het ijzer achter de bekleding van de bank, hierdoor had de stoel speling. Door dit heel strak op te draaien en dus korter te maken had de stoel geen speling meer. Verder de gordel zo strak mogelijk doen en dan pas de onderste hendel bij de onderkant van de tobi pas omhoog zetten zodat de gordel helemaal strak zat. Beetje moeilijk uitleggen maar hoop dat t duidelijk is hihi
Hahaha het is duidelijk hoor. Ik ga hem nogmaals in de auto zetten. Ben benieuwd. Bedankt voor de reactie
Ik heb ook zelf echt als een gek aan die gordels lopen rukken...ik wilde dat ie zo straks mogelijk zat...en hier zit er vrijwel geen speling op! Heb eerst alles overal doorheen en overheen gedaan en toen alles helemaal strak getrokken. Daarna die klipjes bovenaan vast en daarna weer dat schuifje/dingetje beneden. Succes meid!
Hahaha het is gelukt hoor meiden. Mijn vriend is op die stoel gaan hangen en ik trekken aan die gordel. Hij zit als een huis!!!! Bedankt.
Hmm, dat moet ik ook eens proberen dan. In de auto van mijn vriend zit hij echt supervast, maar in mijn auto zit er echt veel te veel speling op...
Bij de axiss zit zelfs nog een hendeltje waarmee je m strak kunt trekken (als een spanband) dus die zit bij ons echt helemaal vast hoor, heeft niks met de riem/achterbank te maken. Gordels overal langs doen, dan de gordel zelf in de beveiliging trekken en m aansjorren. Kan geen kant meer op. Lijkt me ook heel irritant draaien als niet strak vast zou zitten? Tobi van mn man idd ook helemaal aangetrokken voordat we alle hendeltjes omgezet hebbben.