Brr wat vervelend allemaal. Bij ons valt het dan wel een beetje mee als ik het zo lees. Maar elk geluidsoverlast is gewoon kl*te. Fijn te lezen dat ik niet de enige ben, al is het voor een ieder afzonderlijk natuurlijk heel vervelend.:x
hier is het vrij gehorig. tussen 6 en 8 hoor ik de kinderen van de buren altijd te trap op en af stormen. in het weekend hoor ik ook wel regelmatig wat. maar ik stoor me er niet zo aan.Het zijn leefgeluiden en geen feestjes tot midden in de nacht. Ik heb ooit eens aan de andere kant gezeten,waarbij de buren last hadden van mij dat heeft zoveel stress en verdriet veroorzaakt dat het echt wel heel erg de spuigaten moet uitlopen wil ik wat zeggen. Mijn jongste is een lichte slaper en in het begin dat we hier woonden werd ze zelfs wakker als de buren een deur dichtdeden. (helemaal niet hard hoor). maar inmiddels slaapt ze daar prima doorheen. ik heb niet het hele topic gelezen maar zijn je buren zich er bewust van dat ze lawaai hebben? en wat zijn ze bereid er aan te doen? ons gezin heeft zich destijds in alle bochten gewrongen om onze buren maar naar het zin te maken. Het is zelfs zo ver gekomen dat ik doordat ik zo over mijn toeren was ik niet opgelet heb met het innemen van mijn medicijnen en toen een levensgevaarlijke combi heb genomen,Na een nacht te hebben gevochten op de ic ben ik er gelukkig uit gekomen. * en leg dan maar eens uit dat je het echt niet express hebt gedaan* Daarna een standpunt genomen dat deze mensen mij niet meer gek zouden krijgen! Helaas was dat makkelijker gezegd dan gedaan nog 1 jaar lang hebben ze me helemaal kapot gemaakt. Mijn zwangerschap mijn kraamtijd en mijn gezin verwoest! Onze oudste heeft een trauma er aan overgehouden waarvoor we hulp hebben moeten inroepen. Gelukkig gaat ze de laatste maanden eindelijk vooruit. We hebben nu een fijn huis. Met fijne buren die het beiden niet erg vinden dat ze ons eens horen (en wij vinden het ook niet erg hun te horen). Kort geleden kregen wij de bevestiging dat het hele gebeuren niet aan ons heeft gelegen. Er wonen nu nieuwe mensen en die wonen er maar met zijn Tweeen. Maar ook daar hebben ze al last van en gezeur mee. Omdat ik het verhaal ook van de andere kant ken, wil ik toch zeggen dat je moet blijven praten uit ervaring weet ik dat zodra er andere acties ondernomen worden dan praten de situatie totaal onhoudbaar word.
Dank voor je reactie.Maar idd je hebt mijn topic niet zo goed gelezen want daar gaat mijn topic juist niet over. Lief dat je zo uitgebreid gereageert maar het gaat me juist niet om tips als: met je buren gaan praten. Als je mijn topic leest begrijp je waarom. En...ik snap je verhaal niet zo goed: waren jouw vorige buren steeds aan het klagen dat je teveel lawaai maakte ofzo? Dank je!
ja mijn buren klaagden dat mijn oudste kind te hard speelde rondliep en dingen liet vallen,maar ook stofzuigen en de meest andere onzinnige dingen hadden ze last van. maar ik zal het topic nog eens goed doorlezen heb het na het posten wel voor een gedeelte wel gedaan maar ben de kern van het probleem nog niet tegen gekomen ik zal het nog eens goed doorlezen
zo ik heb even de openingspost van een ander topic van je gelezen. wat betreft buren om kwart voor 8 timmeren. ja is heel vervelend maar het mag.. de puber ook heel vervelend maar ook dat is nog een kind die zijn ontspanning nodig heeft. probeer voor je eigen eens goed te onderscheiden wat nu leefgeluid is, en wat niet. probeer het een beetje te los te laten. je kindje pikt natuurlijk jouw spanningen ook op. Zoals ik al zei in ons huidige huis is het best gehorig en nu zijn ze er ook nog eens aan het renoveren in de straat dus extra lawaai. Maar mijn jongste dochter die wel wakker word als ik ook maar 1 voet op haar slaapkamer zet,slaapt nu door alle geluiden die "gewoon dagelijks aanwezig zijn" heen. zal ook een kwestie van wennen zijn. Toen mijn buren last van ons hadden zat ik op precies dezelfde manier thuis als jij. Alleen dan van de andere kant. Als ik iets liet vallen kromp ik in elkaar. Als mijn dochter eens rende kreeg ik hartkloppingen enz.. hier voor ook bij de Ha geweest en die kon me niet helpen. De eerste paar weken in ons nieuwe huis leefde ik nog exact op dezelfde manier. Maar nu ben ik eindelijk vrij.....! Ik hoop dat je een weg vind om ermee te leven. en dat je bij sommige geluiden gewoon je schouders kunt ophalen. Als er hiernaast een deur keihard dichtslaat omdat de wind er achter komt reageren wij: Zo die zit dicht hopen dat de jongste niet wakker word. soms word ze wakker maar meestal slaapt ze door.
ja daar heb je gelijk in dat ik moet leren mijn schouders op te helan. Maar dat is moeilijk voor iemand die zelf niet van harde geluiden houdt. Maar goed. Onderscheid maken tussen wat normale leefgeluiden zijn en wat niet, vind ik soms nogal moeilijk. Wat vind jij normale leefgeluiden, of nog beter: welke vind je abnormaal?
bedankt voor dit leuke compliment je hoordt deze naam zeer weinig. Ik heb bewust gekozen voor een korte naam die niet veel voor komt en krijg er altijd hele leuke reacties op van mensen. Ik zag laatst op de site van de SVB in de namen lijst dat de naam steeds populairder wordt! de naam is vorig jaar 8x gegeven en toen mijn zoon is geboren 2x dus een stijgende lijn
Wij hebben de muur van onze slaapkamer geisoleerd omdat ie heel gehorig was naar de naast gelegen badkamer van de buren, dat hielp wel. We hadden ook een buurman die piano speelde, elke dag een paar uur. Ik zette dan een muziekje op, maar werd er wel eens gek van. We hebben er wel wat van gezegd en zij hebben de piano uiteindelijk beter geisoleerd.
wij gaan de muren van de slaapkamers ook isoleren ja, maar ja het zijn geschakelde woningen dus de skeletten van de woo=ningen zitten aan elkaar, dus bijv hard gestamp en geloop op de trap blijf je horen.
Hoe hebben jullie de kamers geisoleerd? 1 muur aan de kant van de buren of helemaal? en met voor materiaal?
Hier enorm gehorige huizen, jaren 30 woningen.. Onze buren aan de ene kant horen we alleen in het weekend 's avonds als ze visite hebben.. Maar dan meer geroezemoes, geen harde muziek of geschreeuw.. Ze zijn ook wat ouder dus misschien speelt dat ook mee.. Maar last van hebben, nee kan ik niet zeggen.. Aan de andere kant krijgen we nieuwe buren die nu aan het klussen zijn.. Dus geen idee hoe dat zal zijn als ze er eenmaal wonen.. Onze vorige buren hadden twee kindjes.. 5 en 3 jaar.. En daar hoorden we regelmatig gepraat, gelach, geschreeuw, gehuil en gestamp van.. En duidelijk ook.. Maar omdat het kleine kinderen zijn kan ik me daar niet druk om maken.. In de weekenden was het wel altijd raak met muziek en visite, maar om uiterlijk 23.00 uur was alles stil(ler) Onze oudste is een slechte slaper 's nachts (Overdag slaapt hij overal doorheen) en hij werd er een enkele keer wakker van, maar even troosten en hij viel weer in slaap.. Andersom was het net zo hoor, als Lenn een driftbui had 's avonds op zijn kamer en de buurmeisjes lagen al op bed dan werden zij er ook wel eens wakker van.. Houd het een beetje in evenwicht Enige tip die ik heb voor de leefgeluiden; Zoek afleiding, zet een muziekje op, ga een wandeling maken etc. Zeker als praten met de buren geen optie is. Onder leefgeluiden versta ik trouwens de geluiden die de kinderen maken tijdens het spelen, stofzuigen etc. Heel vroeg of heel laat klussen in huis hoort daar voor mij niet bij, en hoewel het mag tussen bepaalde tijden, vind ik wel dat je rekening dient te houden met de buren..
Kinderen zijn flexibeler dan je denkt. Ze wennen er gewoon aan. Meestal heb je er als moeder meer last van dan de kindjes. En ze voelen ook dat je gestressed bent...ik maak me ook regelmatig zorgen over mijn kids of ze niet wakker worden van geluid, maar 9 van de 10 x slapen ze er gewoon doorheen. Wat wel kan helpen inderdaad is zacht muziekje (baby einstein classics bv) of een white noise machine, te bestellen op internet. Dat produceert een monotoon geluid (als in een vliegtuig) - ik gebruik dit alleen als er echt lawaai is, bv vuurwerk, klussende buren. Succes ermee!
Hier heb je een link van wat voor isolatie je zou moeten doen misschien heb je er wat aan alleen hou er wel rekening mee dat het een duur aanschaf is. Geluidsisolatie bij wanden | doe het zelf bouwmarkt GAMMA
Hai Snoebel, Bij de kinderen uiteraard. In NL heet het witte ruis (de mijne heb ik op amazon gekocht, naam Marpac Sound Screen). Geen garantie dat het bij iedereen werkt, maar wellicht het proberen waard. Of idd. een voorzetwand wil ook nog wel eens helpen, met speciale geluiddichte vulling Sterkte!
nee klussen na 20.00u doen ze gelukkig niet (meer), ik hoor vooral veel gebonk (ik denk hard lopen op houten vloer en deuren die dichtgaan) en als ze visite hebben hoor ik ze praten en soms staan ze buiten in hun tuin hard te praten en te roken. Sja....ik ervaar het als storend maar overlast is het niet echt. En er zijn sinds 14 feb dus 4 incidenten geweest, 1 keer keiharde muziek van zoonlief van buren, 5 min (had er wat van gezegd), voor 20.00u 1 keer getimmer (10 min) voor 20.00u 1 keer ruzie (van 21.00 tot 23.30) 1 keer mensen die keihard stonden te praten onder dochtertje's raam om 23.30 Vinden jullie dat overlast of niet?
Wij hebben 1 muur geisoleerd, die grenst aan de buren. Het is hun badkamer en we konden letterlijk het water van de douche horen vallen. Gedaan met gipsplaten en daartussen isolatiemateriaal, als ik me goed herinner (heeft mijn man gedaan). Het scheelt een heleboel. Inderdaad horen we ze nog wel eens lopen op de trap ofzo, of hun kinderen als ze veel lawaai maken, maar daar hebben we geen last van. Helemaal zonder burengeluid wonen is vrijwel onmogelijk als je in een rijtjeshuis woont. Zeker als het een wat ouder huis is.
Hier ook erg gehorige huizen. Ik kan ze af en toe echt letterlijk verstaan, hoor hoop gestamp en gekrijs af en toe. Ben allang blij dat Kyra er niet meer wakker van wordt. Ikzelf trouwens ook niet meer. Tis geen pretje om van andermans kind om half 7 wakker te worden.