harde muziek vervelend? Ja overlast Nee,het is voor 20.00 uur en ook oudere kinderen moeten hun ei kwijt kunnen. Getimmer van 10 min voor 20.00 uur?? absoluut geen overlast. Ruzie maken overlast Ja maar tenzij het dagelijkse/wekelijkse koek is hoort het toch echt bij leefgeluiden mijn inziens iedereen heeft toch wel eens ruzie? en iedereen uit dat anders. de 1 zwijgt elkaar dood de ander schreeuwen tegen elkaar. praten onder het raam. overlast? ik weet het eigenlijk niet. Als je het al vervelend vind dat je ze hoort praten dan heb je wel een probleem denk ik. daar kun je weinig tegen doen. en bedenk even dat als jij visite hebt zij (of je buren aan de andere kant als je die hebt) hetzelfde horen. ik weet niet hoor,maar al die dingen die jij allemaal hoort die hoor ik ook wel. maar heb me er nog niet 1x aan gestoord.dat hoort er mijn inziens gewoon een beetje bij. we leven met elkaar op deze wereld en we moeten allemaal een beetje verdraagzaam zijn
Lawaaioverlast ervaart iedereen anders. En het hangt ook wel een beetje van de buren af vind ik. Wij hebben al 3 jaar erge ruzie met de buren wegens harde muziek (geheime zender tot 23.00 uur) die het laatste jaar gelukkig rustig is doordat politie en woningbouw nu controleren. Maar we hebben nu wel last van andere onzinnige kleine treitereien. Een gat boren in de muur om 20.00 uur terwijl je de hele dag voor de televisie hangt omdat je niet wilt werken, of als een olifant de trap op en af gaan stampen, 's nachts (rond 1 uur) even bonzen op de muren als ze naar bed gaan, keihard fluiten of vals zingen als we toevallig allebei buiten zijn etc. De ruzies van de buren (die wekelijks zijn en waarbij de buurvrouw ook de nodige klappen krijgt) zijn niet echt leuk om aan te horen, maar ervaren we nog niet als overlast. Als mijn zoontje iets hoort bij de buren zoals vallen van iets of dat de hond weer eens jankt van pijn doordat ie inelkaar getrapt wordt, dan vraagt ie "wat is dat?" en als ik dan zeg van "oh niets", dan zegt hij "bij de buren?" alsof daar alle lawaai weg komt en wij (of hij) nooit iets doen. Wij gaan nu verhuizen, we zijn het zat. Ik weet niet of het lawaai in het volgende huis beter wordt, maar dan kunnen we tenminste wel met onze buren praten. Hier is dat zonder politie niet mogelijk.
@ danoek, muziek tot 23.00 uur zou ik ook vervelend vinden hoor. en als ruzie de orde van de dag is zou ik daar ook kribbig van worden. Maar TS vroeg of wij de punten als overlast zouden ervaren. vandaar bij sommige dingen een toelichting. Tis natuurlijk nooit allemaal zwart/wit maar das via het internet soms moeilijk duidelijk te maken. Ik hoop voor je dat je in ieder geval prettiger woont in je nieuwe huisje
@ shahandoah: Het heeft niets met verdraagzaamheid te maken maar met mijn (over)gevoeligheid. Ik vind mezelf best verdraagzaam, als ik dat niet was zou ik bij elke bonk voor de deur staan. Maar ik kan moeilijk van het idee af dat ik als ik de buren in mijn eigen huis hoor praten en bonken, ik dat ervaar als een soort inbreuk op mijn privacy. Dat is eigenlijk vooral gebeurd na de geboorte van onze dochter, ze heeft heel veel gekrijst (daar had de vorige enigszins dove buurvrouw gelukkig geen last van) en als ze dan sliep zijn wij heel stil gaan doen. En nu is er dus regelmatig gerommel, gestommel, gebonk en gepraat en ik vind het moeiijk om daar aan te wennen.