Wie ook een groter leeftijdsverschil tussen 1e en 2e

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jedine, Apr 8, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Hier is het verschil 6 jaar. Toen mijn oudste 1 jaar was keeeg ik rugproblemen. Daar ben ik paar jaar zoet mee geweest en daarna heb ik hard gewerkt om mijn rug sterk genoeg te maken voor een nieuwe zwangerschap. En met succes, mijn rug heeft de zwangerschsp (42 weken) eigenlijk zonder problemen doorstaan. Dus er is veel leeftijdsverschil maar liever dat dan de rest van mijn leven rugpijn of een rolstoel.

Bijkomend voordeel is dat mijn zoon zoooo'n leuke grote broer is nu. Hij maakt flesjes, geeft flesjes, geeft speentjes, speelt met hem (op zijn manier want de baby is twee weken oud). Heerlijk om te zien.

Ik weet nu dat het verschil in leeftijd echt niks uitmaakt. We zijn zo blessed met een healthy happy baby erbij. Lekker belangrijk dat dat 6 jaar heeft geduurd :)

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Tussen de eerste en tweede zit er bijna 2 jaar. Dit hebben we als best zwaar ervaren. Na veel twijfelen besloten om voor een derde te gaan, en daar zit wel veel leeftijdsverschil tussen. Oudste is dan 7 en de jongste 5 als de baby geboren wordt. Ze vinden het heel interessant en ook erg spannend allemaal.

3. Jedine

Jedine Bekend lid

Oct 2, 2012
    899
    38
    28
    NB
    Wat leuk!
    Veel mensen zeggen oh als t maar niet op dr verjaardag komt haha nou of t nu paar dagen eerder of later is of op dezelfde dag t zit sowieso dicht op elkaar. Ik vind het bijzonder en grote zus wil wel n zusje voor de verjaardag haha

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Leuk hoor, hier beide ervaringen :)
    Eerste 2 kort op elkaar, dan een gat van ruim 5 jaar tussen 2 en 3 en nu weer 2 jaar tussen 3 en 4.
    Eerste 2 was pittig, daarna liep onze relatie stuk dus de derde was van de baan. Toch weer het geluk bij elkaar gevonden en daar was nr 3. :)
    Heerlijk een baby terwijl de andere twee naar school gingen. Ze vinden het nog steeds heel erg leuk, zon klein zusje.
    En daar was toch ineens een wens voor de vierde. Ivm leeftijd van mij en leeftijdsverschil tussen de oudste en evt jongste (minimaal 9 jaar dus) besloten om er maar gelijk voor te gaan.
    We hebben dit leeftijdsverschil al een keer gehad en overleefd, dus nog een keer gaat ook wel goed komen :p
    Maar qua ideaal verschil zou ik toch voor een jaar of 5 tekenen hoor, helemaal leuk :D

5. Reeva

Reeva Actief lid

Jan 13, 2015
    289
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tussen nummer 1 en 2 zit 8 jaar. Tussen 1 en 3 straks 10 jaar. Ik ervaar het leeftijdsverschil als heel positief!

6. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

Jun 14, 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hier (als alles goed mag gaan) ook ruim 5 jaar verschil. Niet onze eigen keuze, maar ik kan nu de voordelen er al wel van zien!

Fijn om te lezen dat er toch nog veel mensen een groter leeftijdverschil er tussen hebben zitten. Wij krijgen toch vaak de reactie dat max. 3 jaar het "fijnste" is. Nu hadden we dat zelf ook graag gewild, maar is het anders gelopen...

7. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

Apr 5, 2017
    4,847
    2,845
    113
    Mijn dochter word 30 april 8, wij gaan in juli/augustus voor een 2e al heb ik al 4/5 jaar rammelende eierstokken 😂 mja studie gedaan van 3 jaar, relatie uit, maar nu een vast contract sinds februari dus in de vakantie gaan we aan de slag! Dochter zit ook al 4/5 jaar te vragen om een broertje of zusje en weet zeker dat zij een super leuke grote zus zal zijn! Mijn vriend en ik zijn nog niet heel lang samen ( sinds 2 januari) maar allebei een super grote kinderwens en wonen ook al samen.

8. PinkStars

PinkStars Actief lid

Nov 3, 2013
    422
    1
    0
    Precies hetzelfde hier, en het is heel leuk om die twee samen te zien! Zij schenkt hem de allergrootste glimlachjes en hij geeft haar 1000 kusjes.

9. Swee

Swee Actief lid

Apr 28, 2016
    369
    0
    16
    Hier zal er ook 5 jaar tussen zitten en beide in Juli :)

Dit was ook niet ons "plan" maar zoals al.eerder aangegeven hadden we hierin niet echt de keuze.

Denk dat alles voor en nadelen heeft. Ik geniet nu van onze grote vent die alles bewust meekrijgt en die we er echt bij kunnen betrekken. En als de beeb er is heb ik overdag ook lekker tijd om te knuffelen als grote ventje op school is.

10. water27

water27 Fanatiek lid

Jan 11, 2013
    2,733
    189
    63
    Zal precies 4 jaar tussen zitten als alles goed gaat. Zal uitgerekend zijn rond de 4e verjaardag van m'n zoontje.

11. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Dochter was net 5 toen ons zoontje geboren werd.
    2011 en 2016

Ik ben zelf van 1981 en mijn zusje van 1986......ook 5 jaar verschil, maar ook nog een zusje van 1994........13 jaar verschil
    en broertje van 1996.........15 jaar verschil
    1992 heeft mijn moeder een miskraam gehad en toen duurde het ff voor ze weer zwanger raakte.
    Mijn broertje was een grote verrassing waar mijn moeder achter kwam toen ze al op de helft van de zwangerschap zat........heel bijzonder!

12. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Mijn oudste is van 2008
    4 jaar alleenstaand geweest toen ik een relatie kreeg met mijn man.
    Na een jaar wilde we graag gaan voor een 2de, helaas duurde dit langer dan gehoopt door pcos en 2 miskramen.
    Dochter werd geboren in maart 2015 en zoon was toen dus 6.5 jaar oud.

Share This Page