ja, je leest het goed. mijn lieve vriend is een enorme vreetzak! hij heeft bijv. ondertussen in 2 dagen tijd op 1 ijsje na 2 pakken magnums op. ik heb van die ene gezegd dat ik die graag wil eten ( ik twijfel omdat ik op dieet ben en eigenlijk niet wil snoepen maar heey een beetje slecht mag af en toe ) en deze avond is hij al de hele tijd aan het vragen wanneer ik dat ijsje ga eten, en als ik hem nu niet eet dan neemt hij hem.. of hij gaat weer nieuwe halen betekend dus weer binnen een dag een pak leeg. hij jojo't ook heel erg qua gewicht, we zijn ongv. een half jaar geleden samen begonnen met sporten en gezond eten. hij is toen 10 kilo afgevallen en dat is er ondertussen weer aan (en meer?) tussendoor heeft hij nog een paar keer flink gesport maar er komt elke keer weer zo'n vreetperiode tussendoor. wanneer ik zeg dat het echt ongelovelijk ongezond is wordt hij boos, ik moet me niet zo met zijn eten bemoeien. maar ondertussen zegt hij wel regelmatig dat hij zo trots is dat ik zo goed doorzet met sporten en gezond eten.. ergens van binnen beseft hij dus wel dat het niet goed is wat hij doet. ik weet niet wat ik hiermee moet! hij heeft nu een normaal postuur met een klein buikje (hij was altijd gespierd) en eerlijk gezegd vind ik het veel aantrekkelijker als hij wat afgetrainder is haha! hoe stimuleer ik hem nou op een leuke manier om gezond te leven zonder dat hij me een zeikerd vind? weten jullie het?
Ik herken het.. Nou ja niet zo extreem maar hij heeft wel heel vaak van die buien! En het ergste is dat ik soms gewoon meedoe
Hier ook zo eentje! Op 1 dag: Werk: -8 sneetjes brood met beleg - 1 pak appelkoeken - pakje curryworst - soep vd dag - 4 blikjes frisdrank en op het werk nog koffie Thuis: - 1 heel pak spaghetti met een pot saus en gehakt - halve pak vla en een redbulletje erbij - daarna nog een paar gevulde koeken of stroopwafels S avonds voor de tv: - halve zak chips - 1 pizza en 10 knakworsten met broodjes - halve fles cola en blikje redbull En als hij late dienst heeft gaan er wekelijks zo'n 10 broodjes bapao en 15 sateetjes schuiven Zijn nu 170 boodschappen kwijt EXCLUSIEF luiers en babyvoeding en wasmiddel etc.. PUUR ETEN echt absurd!!! Niet alleen kost het klauwen met geld, hij slibt zo ook helemaal dicht!! En het gekke is dat het ook nog een magere Hein is ook! Volgens mij heeft hij 3 tamme lindwormen Er schuiven hier ooit serieus 8 zakken chips doorheen per week, zijn onderhand net een mini AH hier thuis Ik denk toch dat je man zelf in moet zien dat het ongezond is, zolang die knop niet om is werkt toch niks is mijn ervaring. Hier vreet hij ook gewoon door, en als ik die zooi niet in huis haal haalt hij het zelf wel
Hahaha. Maarre, wow wat kan hij eten zeg. Ik heb ook zo'n magere hein thuis die ook 8 boterhammen meeneemt naar zijn werk. Hij lust ook wel wat lekkers maar niet zoveel. En hier ongeveer 60 euro kwijt aan boodschappen.
Hier ook hetzelfde, op zaterdag doe ik altijd de frigo vol. Gegarandeerd dat die de maandag leeg is! Voor het eten snoept hij van alles, dan eten en daarna heeft hij nog honger. Een liter ijs of een grote pot danette gaan er zo in! Gelukkig blijft hij wel goed afgetraind! Hij heeft nogal een fysiek intensieve job en zit dag in dag uit buiten. Als hij die job niet had stond ie vast en zeker al in het Guinness book of records!
Zowel voor jou als voor hem is het dan gewoon beter om niet teveel in huis te halen.. Hoezo heb je bijvoorbeeld 2 pakken magnums in huis? Vervolgens ook duidelijk afspreken, op = op.. Het is toch absurt om zoveel ijsco's te eten in zo'n korte tijd? Kost bakken met geld én het is ongezond! Miss Mac, wow! Zoveel!
Hier een man die ook enorm kan en eten (en snaaien!), blijft eigenlijk flink mager, maar heb er toch verandering in gebracht. Gezonder eten: boterhammen niet alleen met of kaas/worst of zoetigheid, maar meer beleg (dus kaas, tomaat, sla bijv), tussendoor niet alleen een koekje maar ook in ieder geval een stuk fruit/granenreep, in plaats van vla yoghurt met muesli en/of fruit, bij het avondeten niet vreselijk veel saus en vlees, maar juist meer groentes en een salade erbij, s avonds vaker een gezonde snack in plaats van chips etc. Moet zeggen dat nu hij gezonder eet hij ook minder snaaidrang heeft. Zegt overigens niet dat er niets in huis is om te snaaien hoor, maar we doen er alleen veel langer mee en het gaat veel meer met mate op
Mijn vriend is ook een vreetzak. 10 broodjes mee naar werk met 2 mandarijnen en een appel of banaan. 1 appelkoek. Halve liter melk en een blikje fris. Nou dan is het lunch en als die in de buurt van het snackbar is dan komt er nog een snack en frietje of soepje bij. Dan komt die uit werk , eerst even wat snaaien. Dat is dan of een halve zak chips of een pak koek. Of een tosti of wat dan ook. Dan eten en een toetje. Nou hij heeft zijn eten nog niet op en hij zit met ze klauwen in de drop pot. Nou dan voor de tv de rest van de chips of 3 beschuitjes of wat dan ook. En een zak poesta borrel nootjes erachter aan. Die vent kan vreten wordt je bang van. Hij was altijd aan de magere kant maar nu die de 35 is gepasseerd is die mondjes maat aangekomen. Gelukkig staat hem veel beter!! Dik is die absoluut niet zelfs niet stevig. Hij is van mager naar slank met een buikje gegaan. Probleem is dat ik zelf ook mee doe en ik dus aanleg om dik te worden heb dus ben er nu mee gestopt ben al 10 kg zwaarder (of toch nog iets meer) sinds ik met hem zit Laatste weken let ik goed op de boodschappen enz. En haal ik echt niet zo veel vreterijen meer. Kost klauwen vol geld.
sodeju haha. Kan het niet zijn dat zn stofwisseling reuze snel werkt, als hij mager is zoals je zegt.
dat probeer ik dus ook te doen, maar ipv een schaaltje havermout 's ochtends neemt hij een enorme bak, ipv 2 stuks fruit eet hij een heel net!! mandarijnen leeg enz enz.. het moet altijd superveel zijn, en in no time eet hij weer allemaal zoetigheid.. zo frustrerend!
Hier ook zo'n vreetzak, neemt ook 8 boterhammen mee (met een gekookt eitje, kaas, mosterd etc. etc...) en gerust een halve metworst. Heeft zelfs een tijdje een tosti-ijzer in zijn werkbus gehad, nam 'ie de mayo en ketchup mee. Mafkees... Moet je hem zien als we een avond hadden gestapt, even langs de automatiek: twee broodjes hamburger, hmm, ook nog maar een frikandel. Toch nog 'trek'? Dan ook nog maar een kroketje... Gelukkig kan 'ie het van buiten hebben, maar ik wil niet weten hoe 'ie er van binnen uitziet... Wat je er tegen kunt doen? Geen idee. Info laten zien van dichtgeslibde aderen en consequenties?
Wauw! Mijn man komt in de avond pas echt op gang. Sowieso ontbijt hij nooit, behalve als we allebei vrij zijn. Dan bakken we broodjes en croissantjes af. Overdag drinkt hij verder alleen koffie, met héél veel suiker, dat dan weer wel. Het avond eten is het eerste wat hij eet, en dan het liefst een groot bord vol met aardappelen, vlees en groenten. Daarna komt het op gang bij hem en trekt hij de kast open. Chips, koek, chocola, dan maakt het niet meer uit voor hem. Alles wat op is, is op. O ja, vlak voor slapen gaan kan hij ook gerust vier boterhammen met choco pasta eten.
wauw dat is nog erger als mijn vriend, maar je hebt gelijk. hij haalt toch zelf al die zooi in huis.. ik kan zeggen wat ik wil maar hij veranderd toch niet.. misschien als hij nog wat ouder is en de kilo's er echt aan vliegen.
woooww haha dacht dat die van mij al veel frat whaha. overdag eet hij wel normaal. tussen de 6 en 8 boterhammen denk. maar als ie thuis komt meteen in de snoepbak... warm eten wel normaal maar altijd ook vla of ijs na. daarna weer meteen snoep.meestal m&ms savonds meestal per avond een klein bakje chips. met een zak doet hij ongeveer 3-4 avonden. wel vliegen de flessen fanta er hier doorheen en blikjes shandy. van de week was ik wel effe link trouwens... ik had voor twee dagen ballen gehakt gemaakt. hij was laat dus had zijn eten in de magnetron gezet. andijviestamp met twee ballen. terwijl hij at was ik de kindjes boven op bed leggen. kom ik terug had ie nog 3 ballen opgefreten uit de pan. lagen er dus nog 2 lullige ballen over... ja daar hoef ik de volgende dag ook niet mee aan te komen voor 5 personen.
Wow wat een eten allemaal! :O Plak zijn hoofd op het lichaam van een form persoon en plak dit op de koelkast haha. Ik durf niks meer aan lekkers te kopen. Voordat ik eraan kan beginnen is het op .
Mijn man eet ook lang niet altijd gezond. Maar hij is volwassen en ik vertel af en toe dat ik van hem hou en graag oud wil wordenv met hem. Verder moet jij het zelf uit zoeken, zijn lichaam zijn keuze
Dat lijkt me een wat betere aanpak dan je vriend een 'vreetzak' noemen en steeds maar weer zeggen dat het 'zoooo ongezond' is. Steeds aanvallen, en dan vooral met die woordkeuze, lijkt me niet echt de manier om zoiets duidelijk te maken.