wie ook een kindje met babyinhaler ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linda84, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn dochtertje heeft vanochtend een babyinhaler gekregen om het slijm op te lossen zodat ze minder gaat hoesten (hopelijk helpt het)
    Nu vraag ik mij af hoe vaak ik haar moet laten ademen in het kapje.
    Ik heb het net gedaan en haar er eerst even mee laten spelen. Maar na een paar keer ademen in het kapje is ze er wel klaar mee.

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Camila heeft het ook gehad. We deden het 15 seconden.

3. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Even een vraagje: mijn zoon vind ik ook wel vaak hoesten.
    Wanneer werd bepaald dat jouw beep aan een inhaler moest?

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn dochtertje zit al sinds december erg vol. Je hoort haar ragen maar het slijm zit wel los. In de nachten zijn we vaak uren met haar bezig en blijft ze hoesten. Druppels en drankjes helpen niet. Daarom besluit de huisarts haar 2 weken een puffer te geven. Over 2 weken moet ik weer terug.

5. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Mijn zoontje heeft sinds 6 maanden een puffer. Hij moet 10 keer ademhalen en dan is het goed. Bij onze puffer zie je dan het blauwe cirkeltje/flapje in de puffer omhoog gaan, zodra hij ademhaalt. Dit tellen wij dus.

6. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Fenna heeft er ook een.

Ik heb er een beetje een spelletje van gemaakt, door zelf in het ding te praten. Dat vond ze zo leuk, dat ze dat nu zelf ook is gaan doen. (en dus tegelijkertijd ademhalen)

7. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Tayo heeft er sinds vorige week ook een omdat hij sinds december al 5 kker bronchitis heeft gehad + antibiotica.
    Maar het is hier een drama, misschien idd wel een idee om er een spelletje van te maken. Ik blijf even meelezen

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    isa heeft in december bronchitis en rs virus gehad , hij heeft het ongeveer 3 weken gehad en hij had hier de aerosol gehad, is dat de inhaler van jullie?

aerosol is het apparaat met masker erbij.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier ook, heb verschillende artsen met allemaal een verschillende mening gehad die de werking van het ding hebben uitgelegd. Eentje zei dat het flubje 2 x omhoog moet zijn gegaan en een ander 15 seconden op haar mond houden. Ach, in 15 seconden gaat het ding altijd wel 2 x op en neer, dus het is een combinatie van. Ze vindt het overigens zelfs erg leuk, gaat er helemaal voor zitten en roept 'pusje' haha, i.p.v. pufje en blijft rustig met dat ding voor haar mond zitten.
    Ik moet over 1,5 week naar de poli met haar en dan krijg ik weer extra uitleg en gaan ze kijken of het wel genoeg helpt bij haar. Ze is af en toe nogal benauwd, maar nu gaat het natuurlijk weer net al een tijd goed, nu ik alles bij moet houden (wanneer ik het geef, wat voor klachten ze heeft en of het wel of niet werkt). Nou ja, we zullen wel zien.

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    ok je moet dus een flapje heen en weer zien gaan. Ik zal vanavond eens opletten.

11. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    het helpt om een liedje te zingen zodat het puffen een spelletje wordt.
    Een liedje als 'op een klein stationnetje' of 'op een grote paddelstoel' zijn precies lang genoeg.

12. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    aerosol betekend trouwens de manier van toediening:
    in puff vorm (tube met gas)
    daarnaast heb je ook poederinhalors ed.

je hebt verschillende manieren op de dosis aerosol toe te dienen, voor baby's is dat de babyhaler en voor kinderen de aerochamber.

13. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier ook gehad toen ze benauwd was maar nou al weken niet meer gebruikt zit ik me te bedenken. Hier ging ze er erg van huilen. :(

14. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Mijn zoon heeft sinds een week de Ventolin babyhaler (geloof ik zelfde merk als t Medicijn?)
    In de gebruiksaanwijzing staat 15 sec, wij proberen t toch altijd net iets langer te rekken!

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    isa kreeg de aerosol met gas.

maar wat zielig voor al de babys zeg, nu al bronchitis etc.. kon bij isa niet aanzien

16. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Tess gebruikt hem vanaf dat ze 3,5 maand is.
    Ze vind het een vreselijk ding en het is vrijwel altijd huilen geblazen, maar ze heeft het toch nodig dus dan moet het maar 2 keer per dag met lichte dwang.

17. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Wij hebben m sinds Jonathan 2 maanden oud was, hij was toen heel erg verkouden en kon amper ademhalen. Hij moet altijd heel hard krijsen als hij dat ding op z'n mond en neus krijgt, maja hoe leg je aan zo'n klein jongetje uit wat het is? We hebben m nu al 2 weken niet meer gebruikt, dus dat is fijn. De dokter zei als hij t nodig heeft kan ik m gebruiken, en zoniet dan hoeft het niet. Wij hebben ook een ventolin babyinhaler, en ik tel ook de ademhalingen, is wel een beetje moeilijk als hij krijst ;)

18. snoemf

snoemf Actief lid

4 nov 2007
    191
    0
    16
    kevin heeft hem vorig jaar een weekje gehad en dit jaar weer een weekje

bij ons zei de huisarts dat hij 5 tot 10 keer erdoor moest ademen.(blauwe klepjes bewegen) als hij ging huilen dan was het niet erg als het maar 5 keer was want dan ademen ze dieper in.

hier was het even huilen en later in de week vond hij het niet meer erg.

wij kunnen hem naar eigen inzicht bij veel hoesten gebruiken, alleen even doorgeven als we hem gebruiken zodat hun het kunnen noteren.

helpt hier vlot nog maar 2 weekjes nodig in 1,5 jaar

19. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Voor Thijs heb ik als sinds hij 3.5 maanden was ventolin met de aerochamber. Ik tel 10 keer en haal het na elke tel hem even van zn mondje, zodat hij uitademd zonder dat ding op zn gezicht. Ik roep altijd heel enthousiast een wat goed, twee wat goed enz enz, en bij het woordje goed kriebel ik hem op zn buik, en na de tien ga ik staan klappen en juichen. De eerste paar keer moest ie huilen en nu vind ie het geen probleem meer. Ik heb het zelfs een paar keer s'nachts in zn slaap gedaan als ie heel erg benauwd was en lag te hoesten. Ik stond toen niet te juichen natuurlijk. Maak er een spel van en dan gaat het vanzelf goed.

20. Mauziej86

Mauziej86 Lid

25 jan 2009
    80
    0
    6
    Kapster
    Kerkrade
    Mijn zoontje is 8 weken en heeft hem sinds vandaag omdat hij al 2 weken lang verkouden is. kan zijn dat ie wat anders heeft dus ik moet maandag terug naar de dokter dus even afwachten. het is wel huilen geblazen echt zielig..

Deel Deze Pagina