Door het andere topic dacht ik dat het misschien eens leuk was om elkaar ideeen te geven wat je met "brood" kunt doen om toch een volwaardige avondmaaltijd te krijgen. Zag dat sommigen zich er niet veel bij voor kunnen stellen dus: - stokbrood met zelfgemaakte sate - maaltijd omelet met (stok)brood erbij - biefstuk/rosbief met een salade en brood - brood salade: gegrilde reepjes pitabrood met repen little gem, komkommer, olijven, kaas en alles wat er voor handen is of wat je lekker erbij vindt.
Wat ook lekker is is een BLT bacon, sla en tomaten. Met wat mayo en peper en zout op een hard broodje.
Stokbrood met kip en sla (lekker dippen in de jus) Broodschotel andijvie-ham-kaas - Recept - Allerhande - Albert Heijn Brood met soep natuurlijk, in allerlei variaties : stokbrood met olie en knoflook en evt kaas afbakken, plukbrood maken (Google maar), Tosti ragout (koude ragout tussen twee boterhammen Dn dan in tosti-ijzer )
o ik vergeet zelf nog een heerlijke: een afbakciabatta insmeren met rode pesto, plakken tomaat erop, (evt kaas) dan afbakken in de oven en na het bakken rucola erop en gerookte zalm en balsamico dressing.
Stokbrood met gekruid gehakt (Chili saus, knoflook, uitje, en ev kruiden naar eigen smaak) en dan in de oven. Heerlijk! Stokbrood met kaas in de oven en daarna pizzakruiden er over doen. Niet echt volwaardig maar wel lekker ik maak er dan nog een salade bij.
Als wij brood met het avondeten eten is dat meestal met tajine of iets dergelijks (linzenprutje ofzo). Of een goed gevulde soep met brood.
Een chiabata (hoe schijf je dat haha?) met gesmolten kaas uit de oven. Daarop sla met geparkeerde kipfilet (even door het ei geel en paneermeel halen voor je gaat bakken) met paté royaal saus mmmmm Niet het meest gezondst maar wel erg lekker voor afentoe
Stokbrood met gebakken rookworst, doorgesneden dan. Zuurkool bakken, cocktail saus en gebakken uitjes.
Ik ben gek op brood! Maar ik kan wel wat tips gebruiken, want ik kom niet verder dan stokbrood met salade, broodje gezond, stokbrood met soep. Of we halen belegde broodjes, jammie.
-brood met brie, honing en walnoten uit de oven. -stokbrood met kalkoensham, kaas, ananas en italiaanse kruiden uit de oven. -hard bolletje uithollen en vullen met gehaktmengsel -broodje gevuld met kibbeling, ravigortesaus en salade -pitabrood halveren en pizzabroodjes van maken (tomatensaus, slami, paprika, champignon, ui, kaas etc.) -broodje shoarma/hamburger/gemarineerde kip ....
o ja dat kan heel goed denk ik, mijn man pakt ook salami maar dat vind ik niet zo, maar voor wie ervan houdt? Die salami doet hij er voor het de de oven ingaat op trouwens.
Je kan een Turks brood of oerbrood uithollen en vullen met bijvoorbeeld gekruid gehakt of (zelf gekruide) shoarma. Met wat kaas even in de oven en dan een salade er op of er bij. Of vullen met ragout (makkelijk zelf te maken en veel lekkerder). Gevuld Turks brood met shoarma - Keuken Hier een voorbeeld
Ik ben een echte brood fan! Zie al eea staan wat me heerlijk lijkt! Wat ik erg lekker vind is panini met mozzarella pesto en tomaat tussen de grill. Broodje bal (wel zelf gemaakte bal) Bruscetta