Moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door frannie82, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hallo allemaal!

Ik weet sinds afgelopen vrijdag dat ik zwanger ben! Zo onwerkelijk maar super leuk! Ik heb met direct aangemeld bij moeders voor moeders om urine te gaan sparen. Het hormoon HCG dat in je urine zit wordt dan gebruikt om medicijnen te maken die andere vrouwen helpen om een eisprong te bevorderen als zwanger worden moeilijk gaat.

Omdat ik er zo vroeg bij ben kan ik dit 9 weken doen! En het kan tot dat je 17 weken zwanger bent ongeveer.
    Net is de consulente geweest, je moet dan wat urine opvangen en ze doet dan een zwangerschapstest. Je krijgt dan de test op een felicitatiekaartje.

Voor mij een 2e bevestiging dat het echt zo is... :)..

Je kan er voor kiezen de urine op te laten halen of je kan het zelf wegbrengen. Je krijgt een leuk tijdschrift en je kan kiezen uit 2 kadootjes. Erg leuk een armband of een ketting.

Ik heb altijd gezegd dat ik mee zou doen en wil iedereen eigenlijk oproepen dit ook te doen als dat kan. Toevallig heb ik 3 vriendinnen en kennissen bij wie het niet vanzelfsprekend gaat dus voor mij is het net als donor zijn een beetje een plicht.

Dus misschien een extra motivatie?!

groetjes en geniet van je zwangerschap allemaal!!

2. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    goed idee hé :D:D:D:D
    wij hebben ons ook meteen aangemeld en doen ook de volle weken mee, mijn testje zag ook ze eruit van mvm, vandaag foto gemaakt, maar gisteren was die mooier van kleur :p

en idd hopelijk is het een stimulance voor alle zwangeren! want wat moet je nu er voor doen???!! Jah! alleen je urine opvangen, meer niet :D dus kom op ;)

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Vind het erg goed dat jullie het doen!
    En gefeliciteerd met de zwangerschap!

Zou zelf ook wel andere zwangeren willen helpen, maar ik sta een beetje kritisch tegenover moeders voor moeders.
    Het blijkt namelijk dat het stofje ook wordt gebruikt om mee af te vallen.
    En mensen betalen grof geld ervoor.
    Er is een tijdje geleden een heel programma over geweest.

4. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Ik heb al een paar keer gebeld vanmiddag, maar kreeg die vrouw niet te pakken dus ik ga zo weer bellen. Ik vind het een heel goed initiatief en een kleine moeite.

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Zover ik weet doet mvm daar zelf niet aan mee hoor.

6. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Voor zover ik weet willen ze er ook niets mee te maken hebben!

Lees hier eens bij "Oud Nieuws" (27/10/2009 en 23/11/2009)
    Oud_Nieuws

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Kan allemaal best...maar feit is wel dat er hcg wordt gebruikt als afslankmiddel.
    Hoe komen ze aan het hcg? juist van zwangere vrouwen...die dus veel moeite doen om elke dag in die flessen te plassen.
    En artsen die middelen maar verkeerd voorschrijven...
    Afspeelpagina / Vara Kassa

8. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Ik heb in elk geval morgen en afspraak. Het voelt voor mij goed dus ik doe gewoon mee. ;)

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hoi!

Ik heb vandaag gevraagd wat er gebeurd; de urine wordt verzameld in Boxtel (tenminste in mijn regio) en daar wordt het HCG uit de urine verzameld en naar Organon gebracht die daar o.a. het medicijn Pregnyl van maakt. Een vriendin van mij gaat pregnyl gebruiken om zwanger te worden en ik doe het voor mijn gevoel ook een beetje voor haar. Ik heb zo met haar te doen, vind het heel erg voor haar en haar partner. Zeker als je om je heen berichten hoort van vriendinnen en kennissen waar het wel lukt. In ieder geval moet er een groot deel echt op de goede plek terecht komen en dan is echt "alle beetjes helpen"... Dat is mijn motivatie!
    Maar het blijft natuurlijk je eigen keuze!!

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik heb dat nagevraagd bij mvm.
    Mvm haalt het hcg hormoon uit de urine en verkoopt de stof aan de medicijnfabrieken. Dat artsen hun licentie misbruiken om het medicijn voor te schrijven om af te slanken hebben zij niets mee te maken. Ze voeren er juist fel campagne tegen. Slechts 2 % verdwijnt naar die hcg afslankkuren. Dus 98% komt nog altijd goed terecht!
    En het is maar urine. Een paar weken meedoen, kan een andere helpen zwanger te worden, super toch!

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar zwangerschap.
    Elmo

12. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb ook tot 16 weken meegedaan! Ik vind het een goed doel, zeker omdat ook bij ons in de vriendenkring zwanger worden niet vanzelfsprekend is... Zo kon ik ons geluk toch een beetje delen met anderen stellen.... :) Ook al was ik blij dat ik klaar was met die stinkende flessen, de volgende keer zou ik zo weer mee doen!

13. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik heb ook meegedaan, ging bij mij ook wat lastiger dus een kleine moeite om een paar weken in een potje te piesen:)
    En ik kan er anderen mee helpen.

En ach ja misschien worden er wel wat afslankdingen mee gedaan. Vallen mensen af, zijn die ook weer gelukkig;)

14. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik ben nu aan mijn laatste week bezig. Ook in mijn vriendenkring is het niet vanzelfsprekend, en voor mij is het een kleine moeite. Ook bij een derde zou ik zo weer meedoen! Er gaat niets boven het geluk van een kindje krijgen, en ik wil alles doen om daaraan mee te helpen.

15. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    dubbele uitleggen van mVm dan

want tegen mij zei ze juist dat hun het wel doorverkopen aan die leveranciers die er een afslankmedicijn van maken..
    maar het hcg hormoon word dan verdunt met steriel water en zo injecteren die mensen dat 1 a 2 x per maand...
    mvm kan er niks aan doen en zijn zelfs verplicht om het te leveren aan die mensen..

gek eigenlijk want ik heb 2 jaar lang pregnyl gespoten maar ben nu in totaal 36 kilo aangekomen whahahhaha

16. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap ook meegedaan aan mvm, maar toch ben ik een beetje wantrouwend.
    Immers: moeders voor moeders is gewoon een verkapt onderdeel van de farmaceutische industrie, die bakken en bakken met geld verdienen aan het produceren van pregnyl e.d. Ze gieten hun reclameboodschap in een dusdanige "liefdadigheidsvorm", dat vrouwen makkelijk "omgepraat" worden om gratis hun urine te doneren. Echt goud geld voor die industrie!
    Uiteraard ben ik helemaal voor medicijnen als pregnyl, maar de manier waarop de farmaceuten werken, stuit mij nogal tegen de borst....

17. mamatien

mamatien Niet meer actief

Hey meiden,
    Ook ik doe mee aan mvm, ik had zelf mn eerste afspraak bij de gyn al gemaakt, heb ik gelukkig af kunnen zeggen. Ik weet echter daarom hoe het is als het allemaal lang duurt... Vind het erg belangrijk dat ik andere kan helpen..

Ik vind het aan de ene kant wel erg dat ze ook afslankspul met mijn urine maken.. Maar aan de andere kant heb ik zoiets van.. Ach.. dikke mensen worden hierbij ook geholpen :):)

Ik word alleen kotsmisselijk van de geur van die flessen, dus ik weet niet of ik het vol blijf houden..

18. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    Ik doe ook mee, al dik 6 weken nu! Wij hebben er heel lang over gedaan om zwanger te worden, dus weet hoe het voelt!
    Kleine moeite voor een supermooi doel!

19. Kanelly1981

Kanelly1981 Actief lid

7 aug 2010
    249
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    He,

Ik heb me vorige week donderdag via hun site opgegeven maar hoor er maar niks van is dat normaal?

Anders ga ik maar ff bellen. Stinken die flessen trouwens echt zo, of is dat omdat je misselijk bent.
    Ik heb tot op heden gelukkig nergens last van..

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier komt iemand van mvm vanavond. bij fynn heb ik niet mee gedaan maar nu wil ik het wel een kans geven.

Deel Deze Pagina