Hallo dames, Ik ben even de zorgverzekeringen ingedoken... Wat wordt dat allemaal schrikbarend duur zeg... Nu ben ik van plan om een beetje te bezuinigen. Ik ben nu namelijk heel erg uitgebreid verzekerd. Dit heb ik een paar jaar terug gedaan omdat ik toen zwanger wilde worden en alles vergoed werd. Nu zijn we bezig voor een tweede. Nou is het zo dat je bij een basisverzekering niet alles vergoed krijgt (zoals jullie wel weten) wat betreft bevalling e.d. Maar ik heb bij mijn eerste een keizersnede gehad en moet dus nu sowieso in het ziekenhuis bevallen. Betekent dit dat een eventuele volgende bevalling ook sowieso 100% vergoed wordt? Want dan zeg ik namelijk die aanvullende verzekering op... Iemand enig idee?
Als je medische indicatie hebt, wordt een bevalling in het ziekenhuis gewoon vergoed! De aanvullende verzekering daarvoor is voor poliklinische bevallingen.
Ik weet dus alleen niet zeker of ik nu een medische indicatie heb. Ze hebben gezegd dat ik in het ziekenhuis MOET bevallen. Is dat hetzelfde als een medische indicatie?