vraagjes groei echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eefke84, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    ik kom net terug van de vk en krijg donderdag een groei echo in het ziekehuis omdat ze denkt dat de beeb aan de kleine kant is ( of het ligt heel verstopt) nu vraag ik me een paar dingen af uiteraard nu ik pas weer thuis ben;)

    1: kan het komen omdat ik op moment veel stress en drukte heb? ( verhuizing etc)

    2: ik heb heel de zwangerschap al een slechte eetlust. groente enzo lukt redelijk maar fruit krijg ik niet weg. drink daarentegen wel roosvicee multivit enzo maar moet nog regelmatig overgeven.

    3; wat gebeurt er als het kindje echt aan de kleine kant is? wat kun je daar aan doen?

    stom he die vragen schieten je altijd pas weer te binnen als je thuis bent.
    als het echt ligt aan die stress en drukte enzo voel ik me wel rot hoor:(
    liefs plurk;)
     
  2. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hey meis. ze kan het ook verkeerd gevoeld hebben hier was fynn ook te klein maar tijdens de echo bleek hij niet veel te klein te zijn.

    stress kan er wel zijn weerslag hebben op de groei. slecht eten niet je kindje pakt wat hij nodig heeft.

    als je kindje te klein is zal het wel extra in de gaten gehouden worden. maar het kan nog bij trekken. M. was ook niet heel groot toch?
     
  3. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    gelukkig dat het iig niet aan mn eten ligt. nee m was 3200 gram. ook geen vette klepper dus. het zal ook wel liggen denk hoor dat ze heel erg naar binnen ligt maar begin nu zelf ook te twijfelen want ben echt nog weinig aangekomen en mn buik is ook gewoon klein. al zegt dat ook niks , dat weet ik wel. maar toch... ;) nou ja tis zo donderdag!:)
     
  4. Mir1984

    Mir1984 Fanatiek lid

    8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ik heb vorige maand een groei echo gehad. Jochie was goed kwa groei, maar hoofdje was te klein. Ze hebben 2 weken geleden nog een keer gemeten en toen was z'n hoofdje wel goed. Het zou dus best kunnen dat het bij jou ook een meet fout is. Het kan wel zo zijn dat je beebje te klein is door stress. Dat is echt het meest slechte voor je beeb. Probeer goed je rust te pakken en er niet teveel over te piekeren. Miss konden ze het gewoon niet goed meten en zal de uitslag de volgende keer hopelijk beter zijn! Sterkte en veel succes!
     
  5. Chai

    Chai Niet meer actief

    Bij mij dacht de vk ook een paar weken geleden dat ik iets achter lag. Helaas kon ik pas vandaag terecht in het ziekenhuis, dus moest wel lang wachten. Had tussendoor ook nog een controle bij de vk gehad en toen lag ik inneens weer wel op schema kwa groei. Ze zei ook tegen mij soms groeit de baby gewoon even bijna niet en dan inneens weer heel veel en wanneer dat gebeurd verschilt gewoon heel veel.
    Nou vandaag dus die groei echo gehad en inderdaad ze lag perfect op schema, kon zelfs niet beter volgens de echoscopist.
    Ik heb trouwens ook een vrij klein buikje, maar dat komt ook omdat ik kwa vet en vocht nietzoveel ben aangekomen en veel andere vrouwen dat wel hebben dus dan lijkt je buik klein vergeleken met de rest.

    Het valt vast allemaal harstikke mee donderdag! ;)
     
  6. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Volgens mij moet je je niet te druk maken! Als het goed is kan de kleine nog ff groeien!

    Sowieso is stress natuurlijk niet goed en neem voldoende rust, denk niet echt dat het aan jou eetlust ligt! De beeb neemt toch wat ie moet hebben! ;) Succes meid!
     

Deel Deze Pagina