Wie ook een sloddervos?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Dat vraag ik me nou eens af.
    Heel m'n leven ben ik slordig en laks. M'n huis is een chaos,ik doe meestal 1 keer per week of om de week m'n hele huis en de overige dagen is het een puinhoop.
    Ik laat overal facturen slingeren,vergeet afspraken of maak dubbele/driedubbele afspraken en het gebeurd ook regelmatig dat het brood s ochtends op is of ik alleen maar aanmaaklimonade in huis heb.
    Ook al probeer ik elke keer de dingen te organiseren,het lukt me maar niet.

Hebben jullie hier ook last van?

2. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja hoor.... maar ik heb heel veel andere kwaliteiten haha.

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ja...ik begin er nu mee te leren leven hahaha

4. lea

lea Fanatiek lid

Ja, best wel. Soms is het helemaal keurig en als er dan een dag later visite komt onverwachts denk ik: waren jullie er maar gisteren;)

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    :D
    Vertel!

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    nee gelukkig niet. geen brood in huis, kan er me niets bij voorstellen. ik hou mn huis elke dag bij en dan nog vind ik het vaak een zooi. de voorraadkast en koelkast is hier altijd gevuld. administratie regelt mn man. ik word ook heel onrustig in mn hoofd als mn huis een puinbak is. toch is het bij mij echt niet steriel ofzo hoor maar een beetje orde vind ik erg fijn

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ja dat heb ik dan ook! Ik kan er ook donder op zeggen dat er iemand langs komt als het een zwijnenstal is;)

8. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ja,

Mijn moeder ergert zich er al 26 jaar rot aan. Zo erg zelfs dat ze op háár manier mijn huis gaat opruimen omdat ze vind dat het een rommel is ( wonen klein veel speelgoed oogt al snel een rommel) ik probeer elke dag wat te doen maar vaak kom ik niet verder dan de vaat wat wassen draaien en drogen dus dan ga ik een dag later maar opruimen haha.

Ook neem ik me altijd voor om mijn financiën netjes in een map te doen. Alleen dat gebeurt natuurlijk nooit hahaha.

9. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ja hier ook zo haha

10. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hier scheelt het een hoop als ik meteen de rommel achter mn kont opruim...

11. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik WAS een sloddervos :D
    Echt precies zoals je beschrijft. Maar tegelijk werd ik er ook gek van, maar kon me er gewoon niet toe zetten.
    Totdat ik als huishoudelijk hulp ging werken zo'n 6 jaar geleden.
    Toen pas zag ik hoe smerig en rommelig mijn eigen huis wel niet was :).
    Tegenwoordig vind ik het fantastisch om alles op orde te hebben. Elk bord dat te lang op tafel blijft staan gaat er direct naar plaats van bestemming etc. Ook ben ik een heuze planner geworden. Ik kan er dus echt niet tegen als ik iets niet in huis heb wat ik nodig heb.

Ik ben het schoonmaken en opruimen en plannen echt leuk GAAN vinden. Want het heeft er nooit ingezeten bij mij. Of nouja 'leuk' het geeft me een voldaan en opgeruimd gevoel zeg maar.

Maaarrrr plekken waar ik amper kom.. (schuur, rommelkamer, en de auto, ook al zit ik daar elke dag in..) zal ik maar zwijgen ;)

12. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik probeer wel om troep meteen op te ruimen maar het lijkt wel of ik daar een dagtaak aan heb.
    Het zit ook niet in m'n systeem,net als werken met lijstjes en agenda bijhouden.

13. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Zooooooo herkenbaar;)
    Ik neem me ook iedere keer voor: vanaf NU ga ik het bijhouden en alles netjes opruimen als ik iets gepakt heb oid.
    Maar in praktijk werkt dit systeem niet echt:(

Het is op het moment zelfs zo erg dat er geen ondergoed bij mijn dochtertje in de kast ligt, omdat ik dat allemaal nog moet opvouwen;) ( gewassen heb ik het dan weer wel, gewoon te laks om de was op te vouwen)

Ik lees mee voor iemand die tips heeft! ( al ben ik bang dat het al te laat is voor me;))

14. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ja :D
    Hier ook een chaotische sloddervos. Met name op de slaapkamer, daar kan gerust een week of 2 aan was blijven liggen.
    Ook is het toilet poetsen niet aan mij besteed. En de was, en de afwas, en de administratie, en en en en so onnn :p

15. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Dè tip: gewoon DOEN!

Heeft verder ook niks met lijstjes en weet ik veel wat te maken. Zodra je je handen vrij hebt beginnen aan wat je ziet liggen.
    Oja, en orde in de kasten is een must! Anders heb je er helemaal geen zin in :p

16. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Zo herkenbaar!! Ik probeer het iedere keer weer maar toch lukt het dan niet.
    Eens in de week wordt het hele huis gedaan en dan vind ik het al weer goed haha.
    Probeer ook altijd een planning te maken, lukt 1 dag en dan houdt het weer op ;)

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Yep! Ik ben sowieso echt een BEROERDE huisvrouw. Ik kan koken en bakken als een engel maar daar blijft mijn huishoudelijke kwaliteit ook echt bij. :)

18. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    *schaam* Ik heb dat met de badkamer die ik iets te weinig schoonmaak. Oops.. daar integen de wc wel die in de badkamer staat.

19. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik moet wel zeggen dat ik het nu wat moeilijker vind om ergens aan toe te komen nu we een dochtertje hebben van bijna 8 maanden.

Ik kan wel heel slecht tegen rommel, die ruim ik echt elke dag als de wiedeweer op. Ik zoek nog een oplossing voor 2 laptops. Deze staan al sinds we hier wonen gewoon op de eettafel aan de zijkant. Wij hebben dan wel een extra lange tafel maar het staat altijd zo rommelig. Iemand een idee? We zitten nooit met laptop op de bank, vinden we niet lekker zitten.

20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

'vroeger' wel.. Toen ik 16 was ofzo haha en thuis woonde. Nu niet meer.. Mijn moeder vind het soms een 'bende' omdat er een wasrekje in mijn huis staat.. nou daar stoor ik me dus niet aan. Mijn huis is altijd zo netjes mogelijk, elke avond ruim ik alles op. elke dag stofzuigen. alleen de afwas.. whaha.. ja dat red het niet elke dag.. Maar met 2 honden en 3 katten is het eigenlijk een gebed zonder eind:D

Deel Deze Pagina