Jeps! En ik heb ook als huishoudelijke hulp gewerkt; en nog wel bij mensen met smetvrees. Daardoor ben ik wel iets beter gaan schoonmaken en opruimen; maar in dit te kleine huis (30m2 met drie personen en 3 katten) is er gewoon soms geen doorkomen aan. Ik heb op een gegeven moment er aan gedacht om fulltime in de schoonmaakbranche te gaan werken zodat ik een schoonmaakster in kon huren om mijn huis op te ruimen Heb ik nooit gedaan hoor! Maar op het moment dat mijn studie is afgerond en ik een vast inkomen heb/krijg; dan komt er hier een assepoester poetsen. Ik kan het wel, maar ik heb er de eer verder niet van; zoals hierboven beschreven wordt. Ik poets de wc en die is helemaal fris; en vervolgens draai ik me om en begin ik met iets anders en dan gaat mijn partner (of de visite) naar de wc. Dan is het alweer besmet en vies in mijn ogen Dan stofzuig ik en dan dweil ik - ruim daarna de was op... Dan gooit mijn partner zijn kleding weer op de grond (of ik doe het zelf) en de katten trippelen overal door het huis heen en dan ligt er weer vies wasgoed met haren. Dan poets je de tafel af met poezenharen, stof en broodkruimels en waar het vandaan komt; al sla je me dood, maar zodra ik de schoonmaakdoek uitgespoeld heb (of heb weggegooid als ik een wegwerpdoekje gebruik) en terug kom in de woonkamer is hij al niet meer 100% volledig schoon. De gordijnen zijn rafelig en wanneer er een mug doodgeslagen wordt, zit mijn halve muur weer onder het bloed of muggenlijkjes - en dat wordt ook niet opgeruimd door ons allebei niet. Ik ben er klaar mee Ik wil een groter huis én een schoonmaakmiep zoals ik zelf ben geweest! Er is geen greater power in mij die hier vrijwillig alles dag in, dag uit schoonmaakt en voldaan op de bank gaat zitten. This is as good as it gets; ik maak schoon - ik haat het - maar ik doe het, ik kan het ook goed, ik zie alles en later als ik groot en sterk ben; huur ik er wel iemand anders voor in Laat mij maar gewoon het leuke werk doen (koken ofzo).
Herkenbaar. Ik heb inmiddels een poetsschema. Inclusief beloningssysteem...75 dagen gedaan wat ik moet doen = lekker uit eten.
Heb je daar een voorbeeld van? Ik zou waarschijnlijk te lui zijn en op dag 1 eten bestellen via thuisbezorgd.nl Maar misschien heb jij een relaxter poetsschema dan dat ik hier nu heb.
Ik krijg 1 kamer spik en span, en dan vervolgens is het toch weer een bende door het hele huis.....behalve in die ene kamer........maarja we zitten niet de hele dag in de badkamer........
Ik erger me echt elke ochtend aan de glazen en de flessen drinken op/naast tafel die we de avond ervoor hebben gebruikt, de dekentjes liggen nog op de banken, er ligt nog een halflege zak chips etc (of halfvol, net hoe je het wilt zien natuurlijk). Maar opruimen voordat ik naar bed ga doe ik ook niet. Strijken doe ik niet aan, vind ik teveel werk. Was kan hier dagen achtereen schoon gewassen in een mand naast de bank blijven staan; geen zin om op te vouwen en op te ruimen. Soms 3 wasmanden op elkaar gestapeld ja. Dan haal ik onze kleding voor die dag maar daaruit, dat scheelt weer opvouwen en opruimen... Ik beheer ook de administratie van mijn schoonvader, en die van onszelf natuurlijk, en dat ligt op dit moment allemaal door elkaar. Of althans...de bovenste plank in de kast is voor ons, de onderste van mijn schoonvader...en dat is de enige ordening die ik er nu in heb. Toen de man van het belastingkantoor langskwam voor onze aangifte inkomstenbelasting, moest ik de halve kast leegtrekken en mistte ik alsnog een paar papieren die ik tot op heden nog niet heb teruggevonden. De slingers van de verjaardag van onze dochter (20 maart) hebben we wel al weggehaald maar liggen (netjes opgevouwen, dat dan weer wel) in de vensterbank, naast de deurkrans. De grote opgeblazen '2' die ook aan de deur hing, ligt (nog volgeblazen) in de gang. We hebben een nieuwe dvd-speler gekocht omdat de oude kapot was gegaan. De oude dvd-speler staat nog in het kastje, de nieuwe dvdspeler staat bovenop de kast. Net als een paar zakjes waar het snoer, de afstandsbediening e.d. inzaten. Op de eettafel staat een dienblaadje met wat kaarsjes, vaasjes e.d. Op 1 vaasje zit nog de sticker van de winkel... Zegt dit genoeg?
yep... schuldig... . ik ben altijd met 10 dingen tegelijk bezig. En dochter maakt ook veel rotzooi. en ik heb savonds echt geen zin om het allemaal op te ruimen, want de volgende dag ligt het er toch weer. wc, badkamer en was werk ik wel zo veel mogelijk meteen weg. En de vaatwasser gaat ook om de dag aan. Het is niet vies, maar rommelig
Ik kan mijn troep ook maar niet de baas... Zo frustrerend. En als ik dan zeg dat het door speelgoed e.d komt dan verzin ik gewoon excuusjes. Schoonmaken is het probleem niet maar echt opruimen. Ben vaak te lui om gelijk iets op de goede plek te leggen maar uiteindelijk heb ik daar helaas mezelf mee. Het lijkt alleen alsof ik soms niet de knop kan omzetten. Gisteren en vandaag ben ik aan het opruimen geslagen en ik vind het echt zo fijn als het er geordend en netjes uitzien maar vraag me dan af waarom ik niet meer m'n best daarvoor doe...
Ja helaas hier nog eentje... Probeer wel als kleine op bed ligt alles weer in originele staat te brengen (speelgoed op de plek, stofzuigen, vaatwasser inruimen) maar ja zodra ze wakker wordt en weer gaat spelen dan is het weer gebeurt.. Onze eettafel is vaak met de helft bezaaid met papieren en andere spullen en de was stapelt zich regelmatig op... Hier irriteerde het me mateloos dat we er nu wel aan proberen te werken......
Schrijf mij ook maar in ! Heb in januari een huishoudagenda gekocht, waar je alles netjes kan invullen, staat in wat je die week moet doen (strijken, wassen, poetsen, en een extra wat je eens in de x weken moet poetsen vb. plinten of deuren) en waar je kan invullen wat je welke dag gaat eten. En plaats voor je boodschappenlijstje elke week. TOP agenda! Alleen... is vriendlief thuis sinds 1,5m (geen werk meer, doet veel vanaf thuis nu) En loopt mijn planning dus in het honderd... Wil er graag terug mee beginnen (heb het gewoon aan de kant laten liggen nu omdat het toch niet echt werkt naar mijn mening) maar VL klaagde dat ik weinig doe, terwijl ik zelf maar 2 dagen naar school hoef, en dus tijd zat heb om huishouden te doen en nog volop te studeren (als ik niet zo uitstellerig was...) Dus toch maar eens terug werk maken van mijn agenda. Ik schreef dan per dag in wat ik die dag zeker moest doen (strijken, afwassen, stofzuigen, winkelen, fitness plande ik ook in) Plus ik zorgde dat er sowieso ook nog tijd was om gewoon niks te doen. Omdat je naar mijn mening ook jezelf tijd mag geven om gewoon te genieten alleen, met z'n 2 of met z'n allen. Als je elke dag bomvol plant, dan hou je 't niet vol denk ik. Maaltijden plannen werkte voor mij ook goed. Ik kook ècht niet graag (doe het alleen omdat we anders... uhm. Dood gaan ) Ik nam op zaterdag of zondag dan de tijd om de week erna vol te plannen met maaltijden, had tijd om dan op internet leuke dingen op te zoeken (in plaats van elke dag aardappel-vlees-groente), maakte mijn boodschappenlijstje (scheelt weer winkel tijd, ipv 3x per week, maar 1x of zo). Plus, aangezien dat ik wist wat ik ging maken, hoefde ik niet nog te piekeren over wat we in godsnaam moeten eten, geen gehaast om nog op tijd naar de winkel te gaan, en het is veel leuker (je weet wat je gaat maken, hoeveel tijd daarvoor nodig is) En je eet veel afwisselender, net omdat je op voorhand tijd hebt om er over na te denken. Kan em echt aanraden, die kalender! (maar wel volhouden dus... ) was van planpoint.nl geloof ik. (ook in België gewoon in de boekhandel te krijgen, in NL misschien ook wel dan)
Jaaa hier ook een Ben liever lui dan moe zeg maar En zeker nu ik geen werk meer heb slaap ik rustig tot 11/12 uur uit Dan is de dag zo om. Ons konijn maakt de meeste bende in huis, overal ligt zaagsel! En als ik dan gezogen heb ligt het 20 min later net zo vol als voor het stofzuigen grrr. Strijken doen we alle 2 niet aan de was is mijn taak en de afwas is zijn taak Koken doen we om de beurt en als we een keer geen zin hebben om te koken,de friet tent zit pal naast de deur. Stofzuigen gebeurt meestal in het weekend of als m'n ma de kattenbak komt doen(ik mag het onder geen beding van haar en m'n schat gaat er van over z'n nek. Word wat strax met vieze luiers haha ) Ramen zemen doen we altijd met z'n 2e t is namelijk nog best n flinke klus om te doen.
Ow neeeeeeee...sommigen van jullie zijn mijn ergste nachtmerrie..ik ben vreselijk opgeruimd en geordend.. het enige waar ik een uitzondering voor maak is speelgoed..dat mag overdag overal liggem (moet ook wel als gastouder) maar s avonds wordt alles keurig gedaan. Vormenstoof helemaal compleet..auto's netjes in een rijtje opgesteld Misschien helpt het om voor jezelf dingen op te schrijven...een soort schema.
Yep, count me in... Huis ligt altijd wel overhoop... Maar in het speelgoed zit er beterschap. Al een hoop naar boven verhuisd, zoonlief leert zijn speelgoed op te ruimen. Maar zelf laten we ook geregeld dingen rondslingeren. Maar vaak 's avonds geen fut meer. Dag werken, dan met de kinderen bezig zijn en als die in bed liggen ben ik K.O. Zeker omdat manlief amper iets kan in het huishouden ivm zijn rugproblemen. Aanstaande vrijdag opnieuw operatie dus sta er dan weer helemaal alleen voor een hele tijd... Strijk probeer ik bij te houden, maar nu staan er weer 2 overvolle manden. Dus moet straks maar eens in actie schieten. Poetsen probeer ik te doen als meisje slaapt en zoonlief op school zit op vrijdag. Dat is mijn vrije dag. In het weekend probeer ik ook leuke dingen met de kinderen te doen. Huishoudagenda is mijn ding niet, werkt niet voor mij helaas... Denk dat er voor mij niks helpt (Wat ik wel even kwijt wil. Bij ons is het niet opgeruimd, maar zorg wel dat de vloer ed proper is. Van het weekend waren we bij vrienden op bezoek: opgeruimd, proper. tot dochterlief op haar sokken ging rondlopen en die witte sokken ineens zwart werden... Zo erg hebben haar sokken thuis nog niet uitgezien. Dus was ergens wel stiekem trots op mezelf )
tuc ik wou dat ik dat had! Ik zal eens kijken of ik dat planpoint ergens kan vinden Die boodschappen ook joh,ik zou ook niet kunnen verzinnen wat ik voor bijvoorbeeld 4 dagen zou moeten halen. Maar dat moet toch kunnen.
Halleluja! (h)erkenning! Zo maakt het mij bv niet uit dat een jas op een stoel blijft hangen 's avonds, je doen 'm 's morgens toch terug aan?? Alleen is m'n vriend het er niet mee eens, die is de laatste jaren echt veranderd in een netheidsfreak. Ik kan ook niet opruimen, weet gewoon niet waar te beginnen en verleg de hoopjes gewoon
Ik herken het ook wel, dat rommelige en chaotische. Boodschappen enzo heb ik altijd genoeg in huis en ik vergeet ook nooit afspreken. Maar het is wel altijd rommelig in huis en ik ben ook heel vaak vanalles kwijt. Maar eigenlijk heb ik er geen/weinig last van, ik hou niet van die hele opgeruimde huizen (ik zou echt gillend gek worden), ik vind rommelig juist gezellig . Wel jammer dat mijn man er anders over denkt.
Normaal ben ik juist geen sloddervos. Maar nu tijdens de zwangerschap kan het me weinig schelen. Ik heb nu echt zoiets van : Komt wel weer.