Hier is het eigenlijk altijd redelijk netjes... Als het een rommel is af en toe weet ik echt niet waar ik moet beginnen dan doet mijn allerliefste man dat die is echt SUPER goed in opruimen...
Ja hier precies hetzelfde, we zijn beiden sloddervossen en komt dus regelmatig voor dat het hier een bende is. Overal ligt wel wat, salontafel is nooit vrij van rotzooi haha. Is hier meestal ook maar 1 dag echt netjes en de volgende dag denk ik huh? wanneer is deze zooi ontstaan haha. Ook qua eten doen we vaak te laat boodschappen. Ach we zijn eraan gewend.
Hahaha, jij bent juist mijn man met zijn sokken Kom op meisje, straks beginnen we aan de strijkmarathon. Ik heb 2 overvolle manden en nog een was in de droger steken. (En dan moet ik nog een was draaien voor manlief naar het zh gaan aanstaande vrijdag.) We gaan elkaar motiveren, zo komen we er nog! Moet wel tot 19u werken, kindjes oppikken en in bed leggen, eten en dan start ik. Tegen dan ligt jouw mannetje ook te slapen en is de afwas gedaan Doe je mee?
Wat moet je allemaal strijken dan? Ik strijk helemaal NIET . En als er iets is dat echt gestreken moet worden (een nette blouse ofzo) strijk ik die voordat ik hem aan doe. Maar de meeste kleding die we hebben is vrijwel kreukel vrij. (stretch enzo) En voordat ik de kleding ophang op het droogrek klop ik het even hard uit (zoals een jeans broek ofzo) die is dan ook meteen recht en droogt dan recht op. Vind strijken zo'n onzin en tijdverspilling.
Wij hebben nachttarief, dus ik was altijd na 22u maar dan is het verkreukt als het 's morgens uit de machine komt. Droger probeer ik zoveel mogelijk te beperken omwille van het hoge energieverbruik, zeker met dit mooie weer. In de winter gaat er sneller iets in omdat ik het anders niet gehangen en droog krijg.
Tijdschakelaar op je stekkerdoos zetten dan zorg je dat hij 's morgens klaar is scheelt veel kreukels en lagere toeren draaien dan heb je ook veel minder kreukels.
Wow ik dacht dat wij de enige waren hihi. Sinds de kinderen er zijn doen we wel veel meer ons best, maar ik ben echt een hele slechte huisvrouw... heb het idee dat ik de hele dag aan het opruimen ben en je ziet er dan nog niks van. Hier wel elke dag stofzuigen en dweilen en de keuken is altijd netjes, maar die troep is niet door te komen. Bij ons een combi van een klein huisje en veelste veel spullen....
Ik ben een echte sloddervos. Heb er thuis ook vaak genoeg ruzie over. Maar ik ben van huis uit zo gewend dat mijn moeder alles achter mijn kont opruimde dat het er nu nog in zit. Probeer echt wel op te ruimen. Maar het lukt niet altijd. Maar o zo fijn dat mijn moeder op maandag altijd oppast...en poetst...en opruimt...en strijkt...pffff mijn moeder is echt de beste.
wat heerlijk om te lezen dat ik echt niet de enige ben wij leven ook in een constante chaos. Ben al mijn hele leven een sloddervos en kan er eigenlijk prima mee leven.
heel herkenbaar Alhoewel bij ons de woonkamer altijd wel redelijk opgeruimd is (aan het begin en eind van de dag) maar bovennnnn daar is het altijd zo'n rotzooi. overal liggen kleren. Ik was altijd netjes maar het opvouwen en wegleggen schiet er bij in... zou zo graag een perfectionist willen zijn maar helaas Manlief is net zo en boeit het ook niet. Soms stoort het mij wel maar meestal ook niet.
Ik ben een chaoot maar ook heel perfectionistisch, dus als ik iets doe doe ik het wel heel grondig maar dan duurt het ook zo lang dat ik er altijd erg tegenop zie en het veel te lang laat liggen (zoals bijv de badkamer grondig schoonmaken of de keukenkastjes soppen etc.) Hier stapelt de was zich vaak op en dan draai ik na een tijdje in 1 dag een hele hoop wasjes. Stofzuigen doe ik bijna elke dag en probeer ook regelmatig te dweilen, wc is ook schoon en de woonkamer maak ik 's avonds weer netjes. Mijn administratie is ook op orde. Maar verder ligt er vaak een hele hoop was permanent in de wasmand te wachten tot er iets mee gedaan wordt, en het aanrecht ligt vol met afwas wat niet in de vaatwasser gaat omdat die nog vol zit met schone vaat Dat ruim ik dan vaak tijdens het koken allemaal in.. Boodschappen maak ik tegenwoordig wel lijstjes met gerechten voor elke dag, dat scheelt echt zoveel tijd (doe dan nog maar 1x pw boodschappen) en geld!
Ik ben ook een mega sloddervos haha. Als t maar schoon is denk ik dan. Een een beetje rommel staat best gezellig hou ik me voor hahahahahahaha
O en ik heb nog nooit gestreken! Gewoon geen super kreukbare kleding kopen en alles gelijk nat ophangen en klaar!
Haha, babystew, dat klinkt me bekend in de oren! Ik ben ook ontzettend perfectionistisch. Als ik het doe, dan doe ik het goed maar ik doe het dus niet vaak genoeg. Beneden is het meestal aardig aan kant maar boven is het een puinhoop van jewelste. Vooral de was is een probleem. Vergeet het snel en bij gebrek aan ruimte en droger krijg ik het vervolgens niet meer weggewassen. Mijn oma stelde laatst voor dat ik gewoon een keertje alles naar de wasserette moest brengen en dan met lege wasmanden opnieuw moest beginnen. Momenteel hangen er 4 wassen te drogen en kun je boven bijna niet lopen zonder te bukken Nou ja, als er visite komt is het altijd spik en span, dat is ook wat waard
En, wat mijn kraamverzorgster ooit zei: "Kinderen herinneren zich niet hoe schoon het was, wel hoe gezellig het was thuis" Een fijn motto!
Inderdaad, dat is ook zo. En dat hou ik ook in het achterhoofd. Tijd doorbrengen met mijn kinderen is belangrijker dan altijd liggen te poetsen ed. Een collega vertelde ooit dat ze spijt heeft dat ze haar dochter nooit zo'n rotzooi met speelgoed heeft laten maken. Moest alles dadelijk opruimen ofwel begon zij al op te ruimen terwijl ze nog aan't spelen was. Kind kon niet het kind zijn dat het wilde zijn. Laat het dan maar een rommeltje zijn in huis
Hier 2 sloddervossen mijn vriend en ik dus dat zal wat worden als we straks n kind hebben hahahaha We hebben de afspraak gemaakt dat we in het weekend doet hij opruimen als ik moet werken, en als ik vrij ben dan doen we dat samen. Door de weeks ruimen we vrij weinig op, doen alleen de was en afwas. Ik was gisteren en vandaag vrij, en dan ruim ik ook op, en doe ook de karweitjes zoals tuin vegen/onkruit eruit, vorige week de ramen gelapt. 1x in de maand doe ik de benedenverdieping helemaal spik en span maken, en iedere week stofzuigen en eff ergens n doekje overheen. Ik vind ons huis er gezellig rommelig maar schoon eruit zien