Wie ook een sloddervos?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Gelukkig ben ik niet de enige dus met de eettafel en rommel hahaha.

2. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Voel me meteen thuis ;)

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

:D Fijn te lezen. huis is er voor mij en niet andersom. Tuurlijk baal ik ook wel eens en dan vooral als het fysiek niet lukt om huishouden te doen. maar echt opgeruimd en nergens iets slingeren past niet bij ons.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Een onverwachte extra eter is soms wel een probleem,want dan moeten hoopjes verlegd worden :p

Oh, ik hou van die herkenbaarheid! :D

5. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook erg moeilijk om er een structuur in te krijgen. De enige tijd dat het langere tijd goed is gegaan is tijdens mijn laatste zwangerschap. Maar toen had ik een ziekelijke nesteldrang en putte mezelf volledig uit.

Het ergste is nog dat ik eigenlijk heel netjes en perfectionistisch ben. Ik heb een hekel aan troep en wordt er heel druk van in mijn hoofd. Ik ben ook in mijn dagelijks leven een chaoot. Ik vergeet afspraken, kom er soms s ochtends pas achter dat ik geen brood in huis heb, wc papier is voor mij 'ineens' op, ben wel eens vergeten mijn kinderen van school te halen. Als ik weg ga moet ik drie keer terug lopen om nog iets te pakken wat ik vergeten ben. Dat soort dingen.

Ook als ik wat ga doen in huis loop ik steeds rondjes, begin ergens en ga dan weer wat anders doen. Het gaat allemaal heel langzaam. Maar ik kan ook ineens in korte tijd heel veel doen en ben dan super geconcentreerd.

Ik heb me heel lang heel ellendig erover gevoeld. Mijn school carriere heeft er onder geleden, mijn werk lijdt er onder. Ik weet nu sinds een jaar dat ik ADD heb. Ik voel me daardoor wel iets minder schuldig. Maar moet nog steeds leren ermee om te gaan.

Mij tips:
    Doe veel s avonds als de kids op bed liggen.
    Als je genoeg nachtrust krijgt, sla dan af en toe een nacht over om flink door te werken. Ideaal voor achterstallige was.
    Gewoon doen, in plaats van bezig blijven met het verzinnen van het ideale schema, snelste manier om iets te doen etc.
    Probeer er toch enigszins een regelmaat in te krijgen waarin je in elk geval op je vrije dagen steeds hetzelfde doet. Dus vaste dagen voor boodschappen, iedere ochtend starten met de vaatwasser uitruimen, iedere avond het speelgoed opruimen. Ik heb van de huishoudcoach geleerd om een ochtendroutine en avondroutine in te voeren. Dan kan stap voor stap. En hoe kinderachtig ook, plak desnoods stickers op een papier voor iedere keer dat je iets gedaan hebt. Dat helpt echt.

6. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    En even voor de herkenbaarheid, mijn administratie bijwerken heb ik twee jaar geleden voor het laatst gedaan. As we speak, moet ik mijn belastingaangifte nog doen.......

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Yeah! Mede ADD'er! High five! :D

.. je herinnert mij eraan dat ik mijn studieschuld nog moet overmaken! Oeps!

.. en het keukenpapier is op.

.. heb ik nou al een paracetamol ingenomen?

.. hé, mijn plantjes moeten water!

*Focus, ShampooL, FOCUS!!*

.. hoe ziet een bus er van boven uit eigenlijk?

8. Toetie froetie

Toetie froetie Niet meer actief

Nee helemaal niet herkenbaar voor mij.
    Brood etc hebben we gelukkig altijd in huis.
    Huis is schoon, speelgoed dat rondslingert is er natuurlijk wel maar dat ruim ik wel op als mijn zoontje op bed ligt. Vaak zelfs tussendoor maar probeer mezelf aan te leren het te laten tot t bedtijd is.
    Anders blijf ik bezig.

9. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik ben een halve sloddervos, voor het oog is het opgeruimd maar als je een kastje of laadje open maakt dan is het niet geordend. Als het een rommel binnen is dan raak ik daar gefrustreerd van. En als je kinderen hebt dan heb je zowiezo rommel in huis, althans mijn meiden kunnen er wat van, ik krijg het woord opruimen maar niet in hun hoofd gestampt haha.
    Bij vrienden van ons (gezin met 4 kinderen) is het 24 uur per dag een puinhoop, maakt mij niet uit. Ik vind het knap dat zij zo in die chaos kunnen leven. Alleen hebben de kinderen allergieën en man heeft last van migraine zegt ze (dokter had gezegd dat hij last heeft van huismijt) maar dat vertel je natuurlijk niet aan de buitenwereld. Ik heb het gehoord van haar schoonvader. Tja dan denk ik, meid ruim eens op en pak eens wat vaker de stofdoek en de stofzuiger. Ze (en man) kan gewoon niet met haar handen werken, zij moet eigenlijk op kantoor werken en het huishouden uitbesteden.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Allergie heeft niks met opruimen te maken hoor... Bij mijn ouders was het altijd opgeruimd en proper en zowel ik als mijn zus hebben allergieën. Ik nog meer dan mijn zus.
    En ook ik heb mijn poetswerk een tijdje uitbesteed. Maar voor dat geld en het resultaat, sorry daar doe ik het zelf voor. En dan ligt het nu maar wat meer overhoop.

11. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Niet alles gelezen, maar even om te melden dat ik zowaar eerst schoolwerk gedaan heb en net de strijkplank boven gehaald heb :D go go go!!!

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik ga ook beginnen meisje89 ;) We can do it!

13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Pff hier is het soms ook een puinhoop! Het zit ook gewoon niet in mij. Het huis is nooit ranzig ofzo maar soms dan kan het echt wel eens netter!

Nu Ivan er is, is het wel beter geworden. Er kan altijd onverwachts visite langskomen, terwijl dat paar jaar geleden niet zo was :p

Denk dat Ivan op dit moment de veroorzaker nummer 1 is van de bende in ons huisje haha.

Wat me de laatste tijd wel opvalt is dat als het een puinhoop is in mijn hoofd dat het thuis dan ook een puinhoop is.

14. Humava

Humava Niet meer actief

Oh ik ben ook zeker een sloddervos. Mijn moeder ergert zich er vreselijk aan als ze bij mij op onze dochter past. En ik neem mezelf altijd voor dat als ik het hele huis weer eens aan kant heb ik het echt zo laat maar na 2 dagen is het weer een rotzooi.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.187
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook vaak een puinzooi haha
    Ben blij te lezen dat ik toch echt niet de enige ben.
    Brood heb ik doorgaans wel gewoon in huis haha.
    Ik probeer het iedere keer weer en dan is op het mijn manier ook wel opgeruimd en gezellig maar een dag later is het weer een zooitje.
    Ik heb sinds kort wel een hulp in de huishouding.Ze komt om de week hier 3 uurtjes werken en dat is voor mij wel een motivatie om alles wat meer opgeruimd te houden maar ik zal nooit een goede huisvrouw worden haha
    Mijn man heeft er ondertussen ook mee leren leven dus die weet niet beter.

16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier is 't vooral mijn partner die zich dat elke keer voorneemt :D. Ik weet na 30 jaar mezelf zijn intussen al dat het toch geen zin heeft me dat voor te nemen, want dat het toch mislukt.

Partner poetst bovendien véél liever dan ik.

Mijn moeder komt alleen nog op afspraak langs (mede doordat ze 30 kilometer - 40 minuten rijden - van hier woont). En dan probeer ik er meestal voor te zorgen dat het hier "redelijk" opgeruimd is.
    Al is het toch nooit goed genoeg voor haar normen en heeft ze gewoon altijd kritiek op haar dochter.

Ik mag 10 keer per jaar horen "dat zij wel es zal langskomen om te komen poetsen en helpen" (desnoods zonder dat ik thuis ben). 1 keer haar laten doen en toch echt nooit van m'n leven meer! Ik vond niks meer terug, ze had mijn laptop vernield en nog es alle meubels herschikt naar haar eigen zin!

17. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    mijn nieuwe tactiek... regelmatig oppas regelen.. dan kunnen mijn man en ik iets leuks gaan doen en ik zorg altijd meteen dat het huis netjes is. Wil niet iemand in onze zooi laten zitten haha.

18. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    *geeft high five terug*

Het is vaak grappig maar ook soms enorm frustrerend als je je gewoon NIET kunt concentreren op wat je aan het doen bent.

Ontopic; vandaag de keuken weer helemaal opgeruimd, woonkamer een beetje en belastingaangifte gedaan. Ow ja, en wat rekeningen betaald die nog moesten. Ik ben dus weer arm, boehoe!

19. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van vrijdag op zaterdag een strijk nacht gepland staan. Wij moeten binnenkort op vakantie. En ik weet ondertussen uit ervaring (helaas) dat koffers inpakken terwijl je alles wat je mee wilt nemen, nog moet strijken, NIET handig is....

20. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Pff herkenbaar! Man en ik zijn allebei geen ster in het huishouden.. Nou ja, meer dat we gewoon te druk zijn met andere dingen..

Voordat we een kind hadden viel het nog wel mee, maar nu.. Ik weet gewoon niet waar ik de tijd vandaan moet halen..

Als ik moet werken ben ik pas rond 7u thuis, dochter snel naar bed, ML kookt dan meestal.. Voor 8u zitten we niet aan tafel.. Als ik dan daarna eindelijk ff tijd voor mezelf heb is mijn batterijtje leeg.. Dan heb ik echt geen zin meer om nog te gaan zitten opruimen, laat staan schoonmaken..

Wat hier goed werkt is mensen uitnodigen :D Laatst kregen we visite op zaterdagavond en hebben we in 1,5 uur tijd zo ongeveer ons hele huis spik en span gemaakt haha..

Deel Deze Pagina