Wie ook een sloddervos?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Jaaaa heel herkenbaar allemaal. Alhoewel hier het huis er iets beter begint uit te zien door een opkomende nesteldrang. De 1e 2 verdiepingen dan...zolder wordt niet echt gebruikt, dat is nu de vergaarbak.
    Hier ook regelmatig dat het brood op is, geen eieren(terwijl we net alle ingrediënten door elkaar hebben om koekjes te bakken), gelukkig is de buurtsuper dicht bij.
    Vriend is net zo als ik, mijn moeder lacht ons wel eens uit, en zegt hoe moet dat als jullie dochter straks naar school gaat en echt bijtijds op haar bedje moet liggen?
    Ik heb de hoop dat we over twee jaar wel rond 6e aan tafel zitten iedere dag.
    En voor nu, we maken vaak heel veel lol, spelen, knutselen, maken muziek en leven met een hoop gezelligheid, waarbij ook veel kennissen en vrienden zich thuis voelen bij ons. En dat vind ik eigenlijk net fijner dan een gestructureerd, opgeruimd en keurig huishouden.

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Dat niet kunnen focussen herken ik wel. Vriend wordt er gek van :p

Ben vaak met iets bezig en dan zie ik daar nog wat liggen, doe ik dat. En dan 'oh, daar nog iets!' en dan ineens, hm.. ik was eigenlijk met dat bezig. Dan terug naar dat eerste... :D

VL vraagt zich af waarom ik niet gewoon 1 ding doe en dat af maak en dan verder. In plaats van alles tegelijk :)

Weet het niet, voel me er niet ongemakkelijk bij of zo hahaha. Doe gewoon vanalles :p

3. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    heeel herkenbaar moet ook wel heel eerlijk zeggen het is hier een chaos maar wel altijd schoon...
    heb dan wel een man die weer niet van rommel houd en niet van poetsen dus we vullen elkaar goed aan

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hihi, ik verplicht mezelf soms om met 1 ding bezig te blijven, maar voorlopig lukt het me ook nog niet.

Jij goed gestreken gisteren? Ik 1 van de 2 overvolle manden en nog een hoop handdoeken geplooid. Rest is voor vanavond want moeten nog wat dingen gestreken voor manlief voor morgen.

Queeny: Heerlijk he, die nestdrang :)

Boekenwormpje: Poeh, een hele nacht doorgaan! Ik verkies dan toch mijn nachtrust ;)

5. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Heb 45min gestreken, toen was VL thuis van fitnessen en heb ik nog een half uurtje tv gekeken en ben gaan slapen :) Heb 3/4e wasmand gedaan (en een aantal paar sokken gevonden :p) Rest is voor een volgende keer. Hebben een heel druk weekend in het vooruitzicht dus zal niet veel meer gebeuren deze week :)

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heel herkenbaar, vaak kom ik er idd te laat achter dat het brood op is en moet ik regelmatig met een chagrijnig kind de winkel in omdat ze dan honger heeft :p zoals ehm nu dus haha. zo zoonlief naar school brengen en dan meteen de appie in voor brood

maar ook hier dus een sloddervos helaas. vind het vreselijk en erger me er rot aan maar op een of andere manier kan ik gewoon niet veranderen. net als dat ik dus nu hier zit te kleppen, wachten tot het tijd is om naar school te gaan. terwijl ik ook de vaatwasser kan uitruimen :p neem me dan voor om dat straks dan te doen maar ken mezelf en dan staat hubby het vanavond alsnog zelf te doen (sry schat :p)

7. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, nooit van gehoord :)

Dat kwartiertje 's ochtends en 's avonds opruimen heb ik in één van mijn 'waarom is het hier altijd zo'n zooi!:x?'-buien bedacht en werkt briljant!

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ja ik verdoe m'n tijd ook met onnuttige dingen:D
    Vandaag had ik tot m'n grote verbazing alle spullen voor pannenkoeken in huis! Dat is echt heel bijzonder!

9. Paardebloem

Paardebloem Niet meer actief

Nou na het dagelijks horen van mijn man dat ik een sloddervos ben. Weet ik nu wel beter dat ik het niet ben haha.

Ik ga hem maar eens deze topic laten doorlezen, dan zal hij zn mening wel bijstellen.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hahaha ik ken dat. vergeet altijd wel iets. stond vorige keer zoonlief te vertellen dat hij smiddags lekker pannekoeken mocht eten. dus hij kwam om 12u thuis, had ik alles in huis, boter, ontbijtspek alleen ehmm geen pannekoekenmix :);):D

11. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik drink mijn koffie op en offer dan de rest van mijn studiedag op aan grote schoonmaakwerkzaamheden, ik erger me kapot aan alle spullen die geen plek hebben.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik zal je ff keer uitnodigen :p kan je hier flink aan de slag haha

13. Islah

Islah Niet meer actief

Oh oke, want bij FlyLady heb je volgens mij ook een ochtendkwartiertje en avondkwartiertje om op te ruimen. Zij zal dat vast ook wel bedacht hebben omdat het idd goed werkt haha.

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Nee joh niet doen, vind je niks meer terug als alles zo gestructureerd is opgeruimd :p

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha nou t gekke is dat ik vroegah heel anders was. toen ik 19 was ging ik op mezelf wonen en had lichtelijke smetvrees en dwangmatige handelingen, 3x op en dag stofzuigen, 2x per dag dweilen en dat soort ongein. toen ik ging samenwonen met een sloddervos is dat helemaal veranderd en helaas is dat nooit meer goed gekomen. ex wel deur uit getrapt want die begon me echt te irriteren. maar mn schoonmaakmanie is helaas nooit meer teruggekeerd

16. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Heb vanmorgen ook zo 10 minuutjes opgeruimd (VL was nog niet klaar en haat het als ik wel klaar ben en moet dan gewoon wachten nog.. :) ) heb de gestreken was van gisteren opgeruimd, de salontafel proper gemaakt, de ontbijttafel weer opgeruimd (tafel ook afgewassen want dat gebeurt vaak niet owv haasten :) )

Zo kan je nog een pak doen! Scheelt echt veel. Kleine beetjes, kost weinig moeite en dan ziet je huis er al heel anders uit.

17. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Alleen 1ste pagina gelezen!

Jeetje wat een sloddervossen zeg, dat kan toch niet.......

........zegt een collega sloddervos met een dikke vette knipoog(kijkt meteen even rond in de woonkamer, waar net een wervelstorm doorheen gegaan is......)
    Oh wat ben ik een sloddervos, echt te erg. Het is dan ook heel handig dat mijn man minstens zo'n sloddervos is en wij het beide aan onze dochter doorgegeven hebben.

18. Melissa122

Melissa122 Actief lid

28 jun 2011
    247
    11
    18
    Gelderland
    Niet echt een excuus...maar ik heb nooit geleerd om op te ruimen. M'n moeder deed het altijd voor me. Ook het huishouden is me nooit geleerd. De wc schoonmaken doe ik met wc eend en van die wegwerpdoekjes, net zoals het aanrecht. De ramen wassen...ehh met allesreiniger, of glasreiniger? Geen idee...ik doe maar wat.

Vroeger bestond er nog iets van een huishoudschool. Klinkt verschrikkelijk, maar ik zou best eens een cursus oid willen volgen in het huishouden.

Ik probeer nu mijn kids wel op te laten ruimen. Vuile kleding direct in de wasmand, schoenen in de schoenenkast enz. Moet er dan wel aan denken om het zelf ook te doen;).

19. mamalap

mamalap Niet meer actief

whaaaa hier ook mega sloddervos......
    Manlief wordt er soms gek van, hij is juist super netjes. (terwijl zijn moeder alles deed)
    Ook maar voor gekozen rollen om te draaien hij werkt 28 uur, ik 35 uur, leek mij wel zo eerlijk. ;)

Deel Deze Pagina