vliegen naar amerika met je baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nynke31, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke31

    Nynke31 Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Mijn vriend gaat voor een cursus 2 weken naar amerika en ik kan mee gaan. Nu weet ik niet wat ik moet doen ivm mijn baby van 8 maanden.
    Heeft er iemand ervaring met zo lang vliegen en hoe het gaat met slapen onderweg en als je eenmaal aangekomen bent? Ik ben bang dat hij veel gaat huilen en helemaal uit zijn ritme raakt.
    En wat mag je meenemen in het vliegtuig, buggy, maxi-cosi?
     
  2. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Je mag beide meenemen, een van de 2 kun je afgeven bij je bagage (maxi cosi is denk ik het makkelijkst) en het andere kan je tot de gate (tot je instapt) meenemen.
    Over hoe je kindje zich zal gedragen is altijd maar afwachten. Je kunt (wel duur!) ook een extra stoel boeken, dan kan hij daar lekker liggen, desnoods in de maxi cosi.
    KLM en andere airlines hebben ook babywiegjes aanboord, maar daar mogen ze geloof ik maar tot 6 maanden in. Maar dat zou je na kunnen vragen.

    Verder zou ik daar zoveel mogelijk het dagelijkse ritme van hier aan houden.
     
  3. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    En je vriend gaat daar voor 2 weken heen?
     
  4. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    ik heb wel begrepen van mijn vriendin die stewardes is om wel je buggy/kinderwagen te laten verzekeren want ze zijn weleens hardhandig bezig met de buggy. Ze heeft weleens gezien dat buggy's vanuit de vliegtuig zo op de grond worden gegooid :confused:
     
  5. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Wij zijn met Lotte naar Curacao gevlogen toen ze 11 maanden oud was. We hebben voor haar wel zo'n babybasket kunnen regelen. Er in slapen ging niet echt ivm haar lengte maar het was wel lekker om haar af en toe in dat ding te kunnen 'parkeren' om zelf de handen vrij te hebben.

    De vlucht op de heenreis duurde 11 uur i.v.m. een tussenlanding. Lotte heeft het goed door staan, af en toe een hazeslaapje gedaan en pas op het laatst was ze het echt zat en werd jengelig, maar goed dat zou je zelf ook worden.

    Wij mochten de buggy meenemen tot in de slurf en moesten hem daarna afgeven. Bij het stijgen en dalen hebben we haar een flesje gegeven om zo de druk op de oortjes te voorkomen en verder kunnen alle maaltijden (potjes, flesjes etc) gewoon opgewarmd worden aan boord.

    Qua ritme hadden we echt mazzel, we waren 's ochtends rond 09.00 uur op Schiphol maar door vertraging ging onze vlucht pas tegen 14.00 uur, eenmaal geland op Curacao was het daar al donker (ik meen tegen 20.00 uur). We konden Lotte ook meteen op bed leggen en ze heeft nagenoeg in een ruk doorgetukt tot de volgende ochtend 07.00 uur dus voor haar was het alsof er niets aan de hand was.

    Het is dus prima te doen om met je kleintje te vliegen, ga uit van het worst-case scenario en dan kan het alleen maar meevallen :)

    Leuk trouwens lekker 2 weken in Amerika!
     
  6. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Klopt je kindje mag tot max 6 maanden in zo'n wiegje.

    Voor je kindje betaal je 10 % van de ticket prijs en dan krijg je een gordeltje zodat de kleine bij jou op schoot kan zitten. (zo wie zo tijdens stijgen, dalen en turbulentie).
    Voor een stoel voor je kindje betaal je 90 % van de ticket prijs.

    Kinderwagens gaan onder in het ruim en ook ik heb gehoord dat ze er regelmatig beschadigd uitkomen of gewoon niet meer kompleet (je bak in amerike en oeps ze hebben het onderstel nog in nederland liggen)
    Een kleine buggy (zogenoemde paraplu buggy) mag je meenemen het vliegtuig in en mag je in het begagerek opbergen (of onder de stoelen is mij door een medewerker van de klm verteld)

    Voor amerika heeft je kind een eigen paspoort nodig (dus niet bijgeschreven in 1 van jullie paspoorten)

    Je kind mag een eigen koffer (in ons geval max 10 kilo) meenemen en handbagage.

    Voor de rest kun je niet voorspellen hoe je kind gaat reageren in het vliegtuig ( ik hoop ook dat Kylian zich voorbeeldig zal gedragen maar bereid me ondertussen maar voor op een krijzend kind)

    Groetjes Anita
     
  7. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    De ene vind het geen probleem, de ander wel.
    Hoe makkelijk is je kindje?
    Ik zelf persoonlijk zou er nu nog niet aan moeten denken, maar wij zeker nog een keer naar Amerika, als Steven 3 of 4 is, dan snappen ze ook wat meer.
    Je hebt wel geluk, de Dollar is lekker laag, wij hebben ook al Dollars besteld.
    Z'n lage koers komt niet vaak voor.
    Ik zou in jou geval je kindje wel meenemen... ik kan mijn zoon echt niet zo lang missen hoor! Hij is nog nooit uit logeren geweest.
     

Deel Deze Pagina