Doet mijn lichaam niet aan voorbereiding op de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Devero, 14 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devero

    Devero Actief lid

    5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Good evening!

    Nog iets meer dan twee weken op de klok voor mijn uitgerekende datum. In de afgelopen weken heb ik al de nodige gevraagde (en ongevraagde :)) info gekregen over de bevalling en de voorbereiding daarop. Dus ik voel me helemaal op de hoogte van harde buiken, voorweeën, zeurderige buikpijntjes, verwarring met darmklachten en wat je nog meer kan verzinnen.

    Allemaal heel goed om te weten, maarre...er is één probleem:

    IK HEB ZE NIET! ;)

    Of voel ik het gewoon niet? Hahaha...begrijp me niet verkeerd, je hoort mij absoluut niet klagen! Tuurlijk heb ik wel eens een zeikerig steekje of pijntje maar das dan zo kort en zo 'licht'... daar kan ik echt helemaal niks van maken. Het komt ook niet heel vaak voor, hooguit een paar keer per week.

    Gaat mijn 'oefenmoment' nog komen en moet ik hieruit opmaken dat er voorlopig gewoon nog geen beebie onderweg is? Of staat dat er helemaal los van en zijn er meer vrouwen die deze fase overslaan en gelijk worden geconfronteerd met 'het echte werk'?

    (Iets zegt me dat ik hier ook wel eens iets over heb gehoord of gelezen, alleen dát deel ben ik nou net effe kwijt ;))
     
  2. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey,

    Hier ook nooit last..wel wat harde buiken. Maar niet meer als normaal zou zijn...rugpijnen ook, maar ja dikke buik...goh.

    En verder, geen nestdrang...geen poetsgekte midden in de nacht...wou zelfs niet thuis blijven...had er de pee in, was het zo zat...en was wel sjaggie....

    En toen, lichte weeen, harde buiken...paar uur later..flinke weeen...en weer paar uur later ontsluiting...paar uur later geen voortgang...weer weeen weeen weeen...en toen naar de OK, waar ik normaal ben bevallen omdat madam anders besloot als keizersnede....

    Dus tsjah..hier was het meteen het echte werk hoor!
     
  3. joyce86

    joyce86 Fanatiek lid

    27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ik heb ook echt alleen de nacht voordat ik de volgende avond ging bevallen wat pijntjes en lichte weeen gehad, maar verder ook nooit ergens last van of steekjes ofzo. Ik was 2 weken overtijd en na die nacht met lichte weeen had ik ook meteen 4 cm ontsluiting. Ik voelde mij er vaak wel onzeker over maar zolang ik mijn dochter goed voelde bewegen wist ik dat het goed zat!
    Succes verder
     
  4. Zip83

    Zip83 Actief lid

    8 jul 2010
    353
    0
    0
    Noord-Brabant
    wat fijn om te lezen dat ik me dat niet alleen afvraag... ik heb precies het zelfde en vraag me daarom ook af hoe lang het wel niet zal duren als er nog steeds bijna niets gebeurd daarbinnen....

    nu ben ik ook wel ongeduldig omdat ik zooooo graag wil dat die kleine komt!!! iedere ochtend ben ik teleur gesteld dat er nog steeds niets gebeurd....
     
  5. Bastet

    Bastet Niet meer actief

    Hier ook nog niets van dat alles.
    Wel wat nesteldrang, veel schoonmaken, het is nog nooit zo schoon geweest hier! :) Ik ben helemaal niet van het opruimen, normaal gezien.
     
  6. Zip83

    Zip83 Actief lid

    8 jul 2010
    353
    0
    0
    Noord-Brabant
    Die nesteldrang heb ik inderdaad ook... Maar goed dat heb ik al zo'n beetje mijn hele zwangerschap...

    Heb nu wel af en toe dat mijn buik harder wordt en dat ik wat steken onder in mijn buik heb maar er zet niets door... :(
     
  7. Bloembloem

    Bloembloem Bekend lid

    21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Hee zip, ik ben net zover als jij en ik heb ook helemaal nergens last van.. Ik verlang bijna naar pijntjes! Heb wel een zere rug enzo.. Af en toe een harde buik, maar dat heb ik al een hele tijd.
    Mijn bloeddruk is plotseling iets aan de hoge kant, dus hoe eerder de baby komt hoe beter, maar ja... Ik heb nog totaal niet het idee dat er iets gaat komen. Mijn vk wil me as vrijdag wel strippen (ivm bloeddruk) weet nog njet of ik dat wil.. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik al ontsluiting heb, ik voel echt niks!

    Succes! Ik hoop dat de pijntjes voor ons snel gaan beginnen!
     
  8. Vlinder249

    Vlinder249 Actief lid

    15 apr 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht precies hetzelfde.... Ben nu over de 40 weken en dus echt aan het wachten....
    Voel op soms wat zeurderig gevoel in me buik niks wat op een aankomende bevalling kan wijzen...

    Het is dan zo moeilijk te geloven dat het bijna gaat beginnen, heb echt het idee dat het er over 1,5 week nog zit...
    Hoop het niet, wil zo graag dathet gewoon "natuurlijk" begint
     
  9. Zip83

    Zip83 Actief lid

    8 jul 2010
    353
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hahah grappig toch dat we allemaal op pijn aan het wachten zijn! Dat heb ik anders nooi! :D Maar nu mag het van mij ook gerust beginnen. Steeds als ik maar een beetje een stekend of zeurderig gevoel heb denk ik al... OH ZOU HET NU DAN TOCH... Maar helaas...

    Kan me in jouw geval Vlinder ook voorstellen dat je helemaal zit te wachten! Bloem en ik moeten officieel nog twee weken en wij zijn al aan het wachten moet je na gaan dat wij twee weken verder zijn... Dan hou ik het helemaal niet meer volgens mij...

    Kan me voorstellen bloem dat het spannend is om je te laten strippen maar als ze het bij mij willen doen... GRAAG! Laat maar komen die kleine! Wat zou voor jou de overweging zijn om het niet te doen?
     
  10. Vlinder249

    Vlinder249 Actief lid

    15 apr 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou het niet zo erg vinden op gestript te worden, als het goed is doen ze dat donderdag als ik op controle bij de VK ga.

    Maar ik bedoel meer daarna, als dat ook niet werkt, de controles bij de gyn en eventueel afspraak maken om in te leiden.
    Ik wil liever dat het "gewoon" begint zoals hoort laat maar zeggen... Inderdaad stom dat we gewoon op pijn zitten te wachten maar elke keer als ik s'avonds naar bed ga hoop ik na een paar uurtjes wakker te worden met weeen haha...
     
  11. Migga

    Migga Fanatiek lid

    12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    ik heb ook nog helemaal nergens last van, op af en toe een harde buik na. Sterker nog: de baby is nog helemaal niet ingedaald en zit nog steeds vreselijk hoog. Zolang de baby niet met het hoofdje op de onderkant drukt, kan er ook nog niet zoveel gebeuren, zei de VK. Of dat zo is? Ik hoop het niet, want dan kan het wel eens heel lang gaan duren voordat ik bevallen ben........
     
  12. Vlinder249

    Vlinder249 Actief lid

    15 apr 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    De vk zegt dat de baby wel is ingedaald, maar veel mensen zeggen dat ze mn buik nog erg hoog vinden... Ik zie het zelf niet echt goed..
    Voel wel nog heel veel schopjes hoog in mn buik, maarja is ook niet gek, kan me soms niet voorstellen dat er gewoon een volgroeide baby in mn buik zit nu
     
  13. Bloembloem

    Bloembloem Bekend lid

    21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    @Zip: Ik weet niet waarom ik twijfel over het strippen, ik lees overal dat het pas echt zinvol is vanaf 41 weken en dat het best pijnlijk kan zijn.. aan de andere kant.. echt risico's heeft het volgens mij niet en als het de weeën wel op gang brengt ben ik heel blij natuurlijk.

    Ik laat het denk ik afhangen van hoe ik me vrijdag voel en hoe mijn bloeddruk is, als ie gedaald is wil ik liever nog een weekje wachten, misschien komt het toch gewoon op gang.

    Maar ja.. om de pijn van het strippen moet ik me ook maar niet druk maken, bevallen is vast iets vervelender :)

    Ik moet er ook echt niet aan denken om nog 3 weken door te moeten lopen, poee... ik begin me ook zo te vervelen.
     
  14. Bloembloem

    Bloembloem Bekend lid

    21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    @ Vlinder: Ik vind het ook zo'n raar idee dat er echt een hele baby in mijn buik zit. Ik was laatst op kraamvisite, dat kindje was 3 dagen oud en 3200 gram. Ik vond het zo totaal onvoorstelbaar dat er ook zoiets in mijn buik zit.. met van die kleine handjes en voetjes.. echt onvoorstelbaar! Ik ging daarna ook opeens voorzichtiger lopen.. zo'n schattig klein hoofdje dat daar zo onderin je bekken zit.. hihi.

    Ik hoop voor jou dat het allemaal snel gaat beginnen!
     
  15. Vlinder249

    Vlinder249 Actief lid

    15 apr 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bloembloem

    Dat vervelen heb ik ook echt last van nu, eigenlijk al een tijdje... ben echt niet gewend om de hele dag thuis te zijn...
    Heb ook wel dingen ondernomen, maar is toch lastig, mensen zijn aan het werk en om nou de hele dag alleen maar op pad te gaan.
    Ben al 6 weken met verlof en moet er niet aan denken om nog 2 weken langer zo door te moeten... Alhoewel ik natuurlijk wle heel erg uit kijk naar de rest van mn verlof als de baby er is!
     
  16. Zip83

    Zip83 Actief lid

    8 jul 2010
    353
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hahaha heeeeel herkenbaar! Dt hoop ik ook iedere avond en iedere ochtend wordt ik dan teleurgesteld wakker dat er weer niets is gebeurd...

    Tja ik kan me goed voorstellen dat je er niet op zit te wachten om ingeleid te worden... Ik zou ook hopen dat het lekker vanzelf opgang komt... En inderdaad geholpen worden door gesptript te worden dat lijkt me nog prima... Maar het zou wel super zijn als het daarna gewoon zelf op gang komt...
     
  17. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb ook geen oefentijd gehad.. Met 41 weken liep ik nog vrolijk rond, en met hier en daar eens een steekje of verdwaalde harde buik heb ik het moeten doen tot die tijd..

    De nacht erna begon de bevalling en had ik lunchtijd 41+1 een kleintje in mijn armen ;)
     
  18. gezelligemeid

    25 aug 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi meiden,

    ik ben 39 weken zwanger en 2 dagen. Ook ik heb geen 1 signaal dat de bevalling eraan zit te komen, ook totaal geen voorweeen oid gehad. Soms wel fijn maar anderzijds ook wel prettig als je weet dat er iets gebeuren kan gaan.

    Ik ben het thuiszitten ook wat zat. Daarnaast heb ik zelf ook weinig zin om echt dingen te doen, zullen de hormonen wel zijn. Heb ook behoefte aan de volgende fase zodat je weer verder kan ipv afwachten.
     
  19. Sukke

    Sukke VIP lid

    14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Precies een week voor mijn bevalling had ik opeens last van harde buiken. Heb dit in de gaten gehouden en toen ik ong 2 uur lang om de 5 min. harde buiken had die afwisselend 30 sec tot 1minuut duurde, hebben we toch maar de vk gebeld. We gingen de nacht in en ik wilde het even zeker weten. Een half uur na het bellen is het overgegaan en was er niets aan de hand.
    De week er na bevallen zonder signalen, tot aan de eerste ween uiteraard.

    Dus het hoeft helemaal niet zo te zijn hoor!
     
  20. mupet

    mupet Fanatiek lid

    12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook geen voorwerk gehad... had elke dag vd week savonds de keuken opgeruimd van goh goh ik zou maar snachts bevallen en dan kwam de kraamzorg in die zooi binnen... nou die nacht dus niet want ik had er geen zin in haha

    en toen ineens zonder niets.. hups vliezen gebroken.. ook nog geen ingedaalde beeb(met 41 weken) dus dat hoeft ook niets te zeggen.. moest daardoor wel gelijk naar het ziekenhuis :) dus toen uit eindelijk ingeleid
     

Deel Deze Pagina