Wie ook een uitwendige draai van de baby?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Vuurtorentje84, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vuurtorentje84

    Vuurtorentje84 Bekend lid

    16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    @Migga,

    Dank je wel voor je reactie, jou berichtje geeft mij toch weer een beetje hoop!

    Nadat het gebeurd was, had ik echt zoiets van, laat de natuur maar zijn werk doen, misschien vindt de kleine dit helemaal niet leuk of is het nog voor hem te vroeg om te draaien.
    Ik heb nu zoiets van ik laat het wel komen op een natuurlijk manier en als het echt niet anders kan, dan moet er maar een keizersnede komen.

    Mijn collega is 2 jaar terug ook bevallen van haar dochtertje een dag voor haar uitgerekende datum is haar kindje nog gedraaid. Die van haar lag ook in een stuitligging.
    Ze zei van de week dat ik het zeker niet moet forceren en door de artsen laten aanpraten dat het alleen maar met een keizersnede lukt.
     
  2. Tima

    Tima Lid

    23 dec 2010
    60
    0
    0
    hi vuurtorentje,

    jeetje jij hebt een heftige middag gehad. Ik vond de draai versie zelf ook heel pijnlijk maar omdat het snel gebeurd was viel het mee.
    had die pijn niet al te lang kunnen volhouden.

    je hebt de juiste instelling, vergeet niet de baby start de bevalling zelf en weten dus ook wanneer ze nog kunnen draaien:)

    niet gek laten maken en afwachten. 96% van de baby's draaien netjes vanzelf..
     
  3. Lady C

    Lady C Bekend lid

    19 jan 2007
    516
    1
    18
    Hoi Vuurtorentje, jammer dat de draaipoging mislukte en zo ontzettend pijnlijk was. Nu maar hopen dat je kindje toch nog draait voor de bevalling. Sommige kindjes draaien inderdaad pas op het eind, zo vlak voor de bevalling, maar zeker weten doe je het niet. Succes met je keuze volgende week.

    Ik had vandaag een gesprekje met de gyn en daarna een afspraak gemaakt voor de draaipoging. Die heb ik aanstaande dinsdag.
     
  4. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Mijn gyn heeft uitgelegd dat het voor de 36ste week helemaal niet interessant is om te weten hoe het kindje ligt, omdat 30% dan nog in een stuit ligt. Na de 36ste week wordt het pas interessant om dat de kans dat de baby gaat draaien steeds kleiner wordt.

    Uiteindelijk draaien heel veel babies alsnog zelf en ligt maar 3% in een stuit tot aan de uitgerekende datum!

    @Vuurtorentje: Meid, wat heftig zeg! Bij mij is de kleine alsnog zelf gedraaid op het moment dat wij de beslissing hadden gemaakt om voor de geplande keizersnee te gaan. Beter nog, gister bleek ze al ingedaald te zijn. Dus ik denk, dat als je zelf rust in je lichaam hebt, een keuze gaat maken die jij het prettigst vindt, de kleine misschien alsnog zelf wel draait. Het kan nog steeds he!
    Succes met je keuze....laat je niet gek maken door anderen, maar blijf dicht bij je eigen gevoel!
     
  5. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Vuurtorentje,

    Fenna lag met 28 weken ook in stuit. De VK wilde afwachten of ze misschien zelf nog ging draaien. Dat gebeurde dus niet en ik kreeg met 35.5 week ook een draaipoging. Ik vond het veel pijn doen. En dan zeggen ze nog dat je moet ontspannen ;) . Het is dus ook niet gelukt en ik heb zelf gekozen voor een keizersnee omdat ik geen risico wilde voor mijn kind.

    Ik heb trouwens geen injectie gehad met weeënremmers.

    Mocht dit kindje ook in stuit ligging denk ik niet dat ik nog een draaipoging zal doen.
     
  6. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Mamavanjuul, ik heb begrepen dat de kans groter is dat het kindje niet meer draait, als de placenta voor ligt.

    Dat was bij mij iig zo.
     
  7. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja, dat had ik ook begrepen ja...is bij mij trouwens niet zo ;)

    Ik heb trouwens nooit het verschil gevoeld tussen de stuitligging en hoofdligging. Dit kindje heeft nooit (godzijdank :p) mijn ribben weten te vinden! Lag ook tot 36 weken in een stuit en is in 1, 5 week tijd van stuit naar hoofdligging naar indaling gegaan!
    Die draai heb ik trouwens wel gevoeld :) dus kan me er iets bij voorstellen hoe het moet zijn als het uitwendig gebeurt. Inwendig was het al een hele volksverhuizing met 2 dagen een beurs gevoel en harde buiken!!!
     
  8. Vuurtorentje84

    Vuurtorentje84 Bekend lid

    16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Dank je wel voor je reactie. Hij ligt sinds week 30 in een stuit, net als bij jou in een onvolkomen stuit, dat je net zijn/haar hoofdje onder je borst voelt gedrukt en ik voel zeg maar zijn voetjes aan mijn rechterzij.

    Ik zal de tip die je gegeven hebt proberen en hopen dat de baby zich een beetje indaalt!

    @ Lady C dank je wel voor het succes wensen van volgende week. Ik heb mijn beslissing gemaakt en ik twijfel er ook niet meer aan. Ik ga als ik moet kiezen toch voor een stuitbevalling nog in de hoop, dat hij voor uitgerekende datum nog indaalt. De artsen zeggen van niet, maar ik heb nog een beetje goede hoop.

    Heel veel succes dinsdag met de draaipoging en dat het mag slagen! Laat je weten hoe het geweest is?

    @ mamavanjuul wat goed zeg, dat je kindje is ingedaald! Voelde je de indaling zelf ook? Of was het tijdens je slaap gebeurd?
    Ik zal in ieder geval naar mijn gevoel luisteren, soms denk ik dat het beter is om naar het advies van een arts te luisteren, maar aan de andere kant willen ze je ook wat aanpraten. Maar je gevoel spreekt heel veel.

    @sniffy Oh wat jammer zeg, dat het bij jou ook niet is gelukt, het is niet zomaar even gedaan een draaipoging tenzij je kindje net even een zetje nodig heeft, dat het binnen een paar min lukt. Ik welke week had jij een ingeplande keizersnede?
     
  9. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Mamavanjuul, ik voelde heel goed dat ze in stuit lag. Ik had nl constant een hoofdje onder mijn ribben (links). Nou kan je al niet echt in elkaar gezakt zitten met een dikke buik, maar dat kon niet echt niet. Alleen maar keurig rechtop ;)
     
  10. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Vuurtorentje, ik had met 39 weken een keizersnee. Dat is mij trouwens 100 % meegevallen.

    Met het draaien was er echt geen beweging in te krijgen. Ik dacht dat ik beweging voelde maar dat was dus niet zo ;)

    De gynaecoloog heeft het een minuut of 5 geprobeerd.
     
  11. Migga

    Migga Fanatiek lid

    12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Dit ga ik meteen proberen! Thanks!

    * rent meteen naar boven *
     
  12. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou het schijnt dat zusje een mooi rond kontje heeft, want de gyn kon het verschil ook niet voelen, hahaha!
    De gyn zei letterlijk:
    "het is maar goed dat we een echo hebben gemaakt, want als we op mijn handen af moesten gaan, zou ik hebben gezegd dat ze nog in een stuit zou liggen!".

    Dus was niet zo vreemd dat ik het ook niet kon zeggen :D

    Pfff....hebben jullie het trouwens ook zo warm???
     
  13. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Mamavanjuul, hihi mooie ronde billen. Wel fijn hoor dat je kindje is gedraaid en ingedaald.
    Nu idd maar wachten ;)

    Ik heb het alleen maar koud. Bekende kwaal volgens mij, als je net zwanger bent.
     
  14. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik kreeg ook nog een echo vlak voor dat ik naar de OK werd gebracht. Zal je maar gebeuren dat je kind toch is gaan draaien, dan krijg je voor niks een keizersnee
     
  15. Lady C

    Lady C Bekend lid

    19 jan 2007
    516
    1
    18
    Hoi Vuurtorentje, vandaag dus draaipoging gehad. Deze ging goed en was ook niet pijnlijk. Was echt binnen een minuut gepiept. Nu maar hopen dat hij niet besluit om terug te draaien, maar voorlopig hoef ik niet meer na te denken over stuitbevallingen of keizersnedes.

    Ik hoop voor je dat je kindje toch nog uit zichzelf wil draaien en anders dat je een voorspoedige stuitbevalling krijgt (en anders een ks waar je goed van herstelt).
     
  16. Vuurtorentje84

    Vuurtorentje84 Bekend lid

    16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Hoi Lady C,

    Dank je wel!
    Wat goed zeg dat de draaipoging is gelukt!! :D Het terugdraaien gaat denk ik niet meer zo makkelijk, hij blijft lekker zo zitten en je beeb had alleen een klein zetje nodig!
    Valt wel een last van je shouders af dat je in ieder geval niet aan een stuitbevalling of een keizersnede hoeft te denken zeg!!

    Ik blijf nog steeds hopen dat mijn kindje uitzichzelf nog gaat draaien, ik ben vanochtend voor het eerst naar de gynaecholoog geweest, hij zegt dat de beeb wel kan draaien, maar dat het tussen 1 a 2 procent zit, zoveel kans zit er niet meer in. Maar ik geef de hoop niet op. ;)
     
  17. Lady C

    Lady C Bekend lid

    19 jan 2007
    516
    1
    18
    Vuurtorentje, ondanks de kleine kans hoop ik toch dat de kleine nog voor de bevalling draait! Is toch een stuk fijner!
    Inderdaad, een pak van mijn hart ;)

    Enne... nog gefeliciteerd met je huwelijk (lees ik in je onderschrift)! Had ik even over het hoofd gezien... Mooie dag gehad?!
     
  18. Vuurtorentje84

    Vuurtorentje84 Bekend lid

    16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Dank je wel! Het was een super spannende dag, we hebben ons geregistreerd partnerschap om laten zetten in een huwelijk afgelopen maandag. We kunnen mekaar nu echt een getrouwd stel noemen! :D
     
  19. Vuurtorentje84

    Vuurtorentje84 Bekend lid

    16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Dank je wel voor je felicitatie!

    Het gaat voor de rest goed, alleen de begint het nu wellis zwaar te worden, ik voel me nu echt hoogzwanger!:D De kleine is nog steeds niet gedraaid, maar ik heb nu nog steeds de goede moed dat hij gaat draaien op het laatste moment, althans dat heb ik van veel meiden gehoord.

    Wat goed dat je met de moxa-therapie gaat beginnen heb ik ook gedaan, maar net iets te laat begonnen. Je hoort er goede berichten over. Therapie geeft prikkels aan de baarmoeder waardoor de kleine iets meer dan normaal beweegt en zo dan draait! Ik hoop dat het bij jou gaat lukken!! Let me know!

    De draaipoging hoef je, je niet al veel zorgen om te maken, qua de baby en jezelf natuurlijk. Misschien heeft de kleine van jou net dat ene zetje nodig! Heel veel succes en laat je weten hoe het gegaan is?
     
  20. Migga

    Migga Fanatiek lid

    12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Ik heb vanmorgen te horen gekregen dat onze spruit nu toch eindelijk gedraaid is en met het koppie beneden ligt!! Ben zo blij!!
    Maar de VK kon me niet garanderen dat het ook zo blijft, aangezien de baby bij mij nog heel veel ruimte schijnt te hebben. De baby ligt ook nog niet ingedaald, dus tot die tijd is in principe alles nog mogelijk. Nou ja, maar hopen dat de kleine het wel prima vindt zo en niet meer verhuist!

    En Vuurtorentje, hoe is het bij jou?
     

Deel Deze Pagina