Wie ook een uitwendige draai van de baby?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Vuurtorentje84, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vuurtorentje84

    Vuurtorentje84 Bekend lid

    16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Oh dat is wel even schrikken, dat je de kleine niet echt meer voelde, goed dat je nog naar het ziekenhuis bent geweest om toch alles voor de zekerheid te laten nachecken. Maar hoe was het afgelopen zaterdag gegaan met de controle? En hoe voel je, je nu?

    Ik heb aanstaande woensdag een afspraak met de gynaecoloog, daarna heb ik donderdag een afspraak in het ziekenhuis voor een rondleiding op het OK ( voor waar de keizersnede plaats gaat vinden ) en vrijdag dus de keizersnede.
    Ik word nog gebeld deze week door het ziekenhuis voor een afspraak om weer bloed te laten prikken. Als de kleine zich nog tegen die tijd niet aankondigt dat ben ik zowat iedere dag in het ziekenhuis.
     
  2. Migga

    Migga Fanatiek lid

    12 okt 2006
    1.005
    4
    38

    O maar Vuurtorentje, als ik dit zo lees kan het echt niet lang meer duren! Het rommelt dus al behoorlijk. Maar het vochtverlies waar je het over hebt: zijn dat niet gewoon gebroken vliezen??? Dat hoeft namelijk niet altijd met een "plens" gepaard te gaan, maar als het kindje goed ingedaald ligt dan gaat het vaak met kleine beetjes.


    Wij zijn helemaal uit de namen! We weten sinds een tijdje dat het een meisje wordt, dus de "aparte" jongensnaam die we gevonden hadden (en die door mijn nicht nu "ingepikt" is :p) is dus niet meer van toepassing. Het was niet makkelijk om een meisjesnaam te vinden. Vriendlief heeft een heel ander idee van leuke namen dan ik ;). Hij had het alleen maar over meisjesnamen die in zijn jeugd veel voorkwamen, hij heeft geen idee wat tegenwoordig "hip" is (niet dat onze meid per se een hippe naam moet krijgen, maar namen als Patricia en Marianne zag ik toch niet zo zitten...)
    Maar uiteindelijk is het dus gelukt!!
     
  3. Migga

    Migga Fanatiek lid

    12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Ik moest eerlijk gezegd wel heel erg wennen aan de naam die we gevonden hadden. Maar het is een zeldzaamheid dat vriendlief zo overtuigd "ja, dat vind ik leuk!" zegt, dus ik zag dat maar als een teken ;). Moet zeggen dat ik nu ook zeker weet dat dit DE naam is. Toen ik de naam op de proefdruk van het geboortekaartje zag staan dacht ik: Jaaaaaaaa!!
    En jullie?

    Jeetje, dus nu ligt jullie kleintje wel met het hoofdje naar benenden, maar ook nog met de voetjes naast het hoofd??? Daar had ik eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord! Auw... lijkt me inderdaad geen prettige bevalling als tegelijkertijd met het hoofdje ook nog de voetjes worden geboren.... :$. Ik ga voor je duimen vrijdag!!

    Maarreuh.... waar is Vuurtorentje??? het is wel erg stil ineens! Zou het.... ????? Joehoeoeoeoe!!! Vuurtorentje!! Ooooo spannend!!
     
  4. Vuurtorentje84

    Vuurtorentje84 Bekend lid

    16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Hoi Migga!

    Sorry, ik was een beetje in de stress de afgelopen dagen:( Onzeker enzo, maar hier eindelijk mijn berichtje!!

    De kleine is er helaas nog niet uit, maar vermaakt zich prima in mijn buik en doet het heel goed:)
    Ik ben vanochtend naar het ziekenhuis geweest en ik heb duidelijk aangegeven aan de gynaecoloog, dat ik het gesprek van vorige week met de arts asisstente heel slecht vond. Er werd geen duidelijke controle uitgevoerd en meteen een keizersnede ingepland. Heb ook aangegeven, dat zij mij het indruk heeft gegeven dat met het zwangerschapsweek 41 wel verplicht is om een keizersnede te laten doen, omdat de baby in een stuit ligt.
    Nu hoor ik van de gynaecoloog dat het helemaal niet waar is :( en dat zij niemand verplichten om een keizersnede in te plannen, maar dat er na 42 weken wel een keizersnede wordt uitgevoerd omdat het kind te groot is voor het geboortekanaal, ook zijn de risico's groter voor een keizersnede tussen zwangerschapsweek 41 en 42, omdat het kindje in dit geval in een stuit ligt. Heel verhaal meiden...

    Ik vroeg hem daarna ook de vraag van" en wat nou ik aanstaande vrijdag geen keizersnede wil, maar dat ik het naar volgende week verschuif, want dan geef ik de baby misschien nog zelf de kans om eruit te komen?? Toen zei hij, dat is geen enkel probleem is, alleen het wordt lastig inplannen ivm de schoolvakantie's (is weinig personeel aanwezig). Hij ging naar de afdeling bellen en wij mochten in tussentijd in de wachtkamer vol spanning wachten.

    Toen werden mijn man en ik teruggeroepen uit de wachtkamer en kwam hij met de mededeling dat de keizersnede op volgende woensdag kan plaats kan vinden, maar dat ik wel aanstaande vrijdag aan de CTG moet en een echo krijg, hoe de baby het doet in mijn buik, hoeveel vruchtwater er is en de grootte wordt gemeten enzo. Nou, dat was voor mij een opluchting zeg! Ik werd nog een keer gecontroleerd en had eindelijk een goede arts die ons goed had overtuigd!
    Nu staat het defenitief vast, dat er voor volgende woensdag een keizersnede ingepland staat.

    Sorry nogmaals voor mijn lange verhaal:)

    Liefs,
     
  5. Migga

    Migga Fanatiek lid

    12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    @Vuurtorentje: o ik dacht echt dat je aan het bevallen was!! Vooral toen je het had over het verlies van vocht, maar je kleintje zit dus nog steeds op z'n plek!
    Wat vreemd dat je zoveel tegenstrijdige info krijgt in het ziekenhuis! Nu had je je helemaal ingesteld op de datum van 29 april, en nu kan het ineens ook nog een week duren! Maargoed, hoe meer tijd jullie baby heeft om uit zichzelf aanstalten te maken!
    Ik weet hoe vervelend het is om overtijd te lopen; mijn zoontje is met 42 weken pas geboren! Echt heel frustrerend, had het gevoel dat het de langste weken van mijn leven waren!
    Ben benieuwd hoe lang ik dit keer moet wachten op de bevalling. Ik weet wel dat er nu al veel meer "voorwerk" gedaan wordt. Na 42 weken zwangerschap had ik nog geen milimeter ontsluiting en was er nog niets verweekt. Nu heb ik 's nachts al veel harde, pijnlijke buiken en regelmatig felle steken bij het schaambeen. Maarja, of dat wat zegt??

    Morgen heb ik lekker een dagje vrij, vrijdag is mijn allerlaatste werkdag en dan kan ik lekker van mijn verlof gaan genieten!!!
     
  6. Vuurtorentje84

    Vuurtorentje84 Bekend lid

    16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Hoi migga,

    Even snel een berichtje vanuit het ziekenhuis en blackberry! Mijn vliezen zijn gistermiddag gebroken en moest aan het ctg apparaat liggen, heb ik nu in twee dagen tijd 4 keer aan gelegen. Het is nu afwachten op de weeen tot morgenochtend en anders krijg ik alsnog een keizersnede, vanwege mijn gebroken vliezen! Maar ieder geval morgen is de baby er zeker!
    Alleen wat ik erg vervelend vind is dat ik elke keer een anders persoon hier krijg in het ziekehuis, ik moet ook elke keer hetzelfde verhaal vertellen!
    Wil het liefst de baby zo snel mogelijk in mijn/onze armen en naar huis!

    Wat lekker zeg dat je bijna met verlof mag, geniet ervan! En inderdaad de uren gaan heel langzaam zo en hoe meer dagen je overtijd raakt des de langer het duurt! Maar het is het wachten allemaal waard uiteindelijk!

    Jullie horen mij misschien verlopig even niet, maar ik laat zeker een berichtje achter als de baby geboren is!

    Liefs,
     
  7. Migga

    Migga Fanatiek lid

    12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Succes!!!!!!!!!!
     
  8. Siren84

    Siren84 VIP lid

    8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Succes vuurtorentje!!! Spannend zeg!!! En geniet ervan!!!!
     
  9. Lady C

    Lady C Bekend lid

    19 jan 2007
    516
    1
    18
    Spannend, Vuurtorentje! Succes!! Hopelijk is de baby er eerder dan de keizersnee ;)
     
  10. Migga

    Migga Fanatiek lid

    12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Ik ben benieuwd hoe het allemaal gegaan is Vuurtorentje!

    En hoe was je controle bij de VK vandaag? liggen de voetjes nu goed?

    Ik ben net terug van mijn werk, mijn allerlaatste werkdag! Heb er toch een beetje een gek gevoel over.... hoop niet dat ik nu in een gat val ofzo!
     
  11. Migga

    Migga Fanatiek lid

    12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Wat een goed nieuws dat je kleintje de voetjes nu ingetrokken heeft! Lijkt me ook niet zo'n prettige houding, eerlijk gezegd... ;)
    Ik ging sinds kort iedere 2 weken naar de VK. Vanaf dindsdag moet ik iedere week op controle. Ze gaan mijn bevallingsplan ook bespreken dinsdag a.s. Jeetje, dan krijgt het allemaal wel echt vorm!! Het idee dat ik over iets meer dan een week al thuis mag bevallen vind ik echt niet te bevatten!! Ik loop nog wel een beetje te stressen wat we dan met onze zoon gaan doen, mochten de weeën 's nachts beginnen. Ik kan mijn vader bellen (die woont het dichtste bij), maar die hoort niet zo goed, dus zit ik me nu al helemaal zorgen te maken of hij z'n mobiel dan wel hoort... ;)
    Ik kan de buren ook altijd wakker maken hebben ze gezegd, maar die moeten 's morgens vroeg ook gewoon weer aan het werk....
    Vriendlief snapt niet waar ik me druk over maak en zegt: "ach joh, dat wijst zich allemaal vanzelf." Nou, dan zullen het mijn hormonen wel weer zijn!

    Ik hoop inderdaag niet dat ik nu in een gat ga vallen, nu ik verlof heb. Tijdens mijn vorige zwangerschap was ik tot op de dag voor de bevalling steeds te hort op en had ik genoeg te doen, maar nu ik hier al een kleuter rond heb lopen is het toch anders. De dagen draaien toch het meeste om hem, zolang hij zich maar vermaakt.
    Haha, jammergenoeg woon ik niet in de buurt van jou, anders was ik zeker even op de koffie gekomen! ;) Mijn vriendinnen werken allemaal full-time, dus veel afspraken maken zit er niet echt in ben ik bang.

    Ik ben echt benieuwd naar Vuurtorentje! Hopelijk horen we aankomende week wat van d'r. Maarja, als het een ks is geworden dan is het logisch dat ze even flink moet herstellen voordat ze uberhaupt weer thuis is!
     
  12. Siren84

    Siren84 VIP lid

    8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hey Vuurtorentje!

    Zie net je banner! Gefeliciteerd met de geboorte van Nelson!!!
    Is het allemaal goed gegaan??? En nu kunnen jullie heerlijk gaan genieten!!! :D

    Liefs Siren!
     
  13. Migga

    Migga Fanatiek lid

    12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Hé ja, nu zie ik het ook!

    Vuurtorentje, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D
     
  14. Lady C

    Lady C Bekend lid

    19 jan 2007
    516
    1
    18
    Vuurtorentje, goed nieuws! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Nelson!

    Is het nog een natuurlijke bevalling geworden? Of toch een ks?

    Geniet van je mooie wondertje!!
     
  15. Vuurtorentje84

    Vuurtorentje84 Bekend lid

    16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Hoi meiden!

    Dank jullie wel voor de felicitaties!!
    Sorry dat ik nu pas wat van mij laat horen, het was de afgelopen dagen echt druk geweest en had geen tijd gehad om snel te reageren.

    Ik ben op 29 april toch bevallen met een keizersnede! Onze lieve zoon genaamd Nelson Emanuel, gewicht 3880 gram, lengte.
    Mijn vliezen waren op 27 april gebroken, maar had helemaal geen ontsluiting. Op vrijdagochtend hebben wij samen met de gynacoloog besproken om toch voor een keizersnede te gaan. Enige complicatie die ik erna had, was een 1,5 liter bloedverlies.

    De kleine maakt het voor de rest heel goed en wij zijn nu lekker aan het genieten!!

    Hoe gaat het verder met jullie? Het duurt niet lang meer en jullie hebben zo ook de kleine in jullie armen! Geniet er nog lekker van, want je buik ga je toch wel een beetje missen ;))

    Liefs,
     
  16. Migga

    Migga Fanatiek lid

    12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Leuk om wat van je te horen! En wat fijn te lezen dat het goed met jou en Nelson gaat! Dus toch een keizersnede... maar op dat moment zal het je wel allemaal niets meer uitmaken en ben je allang blij als je je kleintje eindelijk vast kunt houden!
    Jeetje, jij hebt flink wat bloedverlies gehad! Was dat een comlicatie van de keizersnede? Kan me voorstellen dat je even goed de tijd nodig gehad hebt om te herstellen. Heb je veel last van de wond?

    Ik ben over 2 dagen 37 weken zwanger. Ik moet dus nog even wachten totdat ik mijn kleine meid in mijn armen heb...
    Ik ben er al wel een beetje klaar mee hoor... het is een crime om 's avonds in slaap te vallen, omdat de baby mij van binnen echt pijn doet met geschop en geduw. Het zorgt vooral voor felle steken in de schaamstreek. En probeer dan nog maar eens de slaap te vatten... Op de dagen dat vriendlief thuis is probeer ik daarom 's ochtends maar wat langer te blijven liggen, terwijl hij beneden onze zoon bezig houdt. Onze zoon is 's ochtends meestal tussen 6:00 en 6:30 wakker, dus dat trek ik anders echt niet!!
    hoe is het met jou? Jij bent volgende week uitgerekend, of niet?
     
  17. Migga

    Migga Fanatiek lid

    12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Zo, een nieuwe week is weer aangebroken.

    Gisteren hebben we moederdag bij ons thuis gevierd. Ik zag het niet zo zitten om de hele dag in de auto te zitten en ouders en schoonouders langs te gaan, dus ik heb de hele familie bij mij thuis uitgenodigd. Ik ben lekker lui in de tuinstoel blijven zitten en heb de rest laten zorgen voor de koffie en taart :D.
    Toch was ik wel echt op nadat iedereen weer vertrokken was. Ik merk dat mijn moeder ook behoorlijk zenuwachtig begint te worden en ze heeft het alleen maar over de baby gehad. Ook zei ze een paar keer: "zo, je gezicht begint nu echt op te zetten zeg! Wat word je vol!!" zucht..... mag ik ook even hoogzwanger zijn?? :(
    normaal trek ik me nooit zoveel aan van al die uitspraken van mijn moeder, maar nu lijkt het wel alsof ik niet veel meer hebben kan...
    En dan te bedenken dat het nog wel 5 weken kan duren!!!!!!!!! :$ :$

    Nou, ik hoop voor ons tweetjes dat we nu niet te lang meer hoeven te wachten!

    Ben jij eigenlijk zenuwachtig voor de bevalling? Ik moet er iedere dag wel een paar keer aan denken en dan maakt mijn hart wel even een sprongetje.... ook al heb ik het al eens meegemaakt, ik vind het toch ook wel weer erg spannend allemaal!!
     
  18. Vuurtorentje84

    Vuurtorentje84 Bekend lid

    16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Hoi Migga,

    Wij zijn nu weer een paar daagjes verder en onze kleine man, heeft inmiddels denk ik wel zijn draai gevonden, gistermiddag was hij heel druk en s'nachts wordt hij maar 1 keer wakker voor de voeding.

    Ik heb zelf geen last van mijn keizersnede, wel nog van het bloedverlies :( Ik ben nog geen dag naar buiten geweest, omdat ik gewoon elke keer wegtrek. Ik slik wel speciale ijzertabletten. Ik voel mij dan heel slap en nutteloos, omdat ik ook hele tijd binnen zit en dolgraag met de kleine naar buiten wil gaan, vooral in dit mooie weer!

    Ik kan mij voorstellen dat je het af en toe niet trekt, met je buik en dat je graag je kleintje in je armen wilt houden. Dat geduw en geschop herken ik heel goed:D Maar komt goed meid, probeer zoveel mogelijk als het kan te rusten, want dat heb je nodig!

    Ik blijf jullie in de gaten houden op deze topic!:D Ben zo benieuwd hoe het met jullie gaat en jullie kleintjes!

    Liefs,
     
  19. Vuurtorentje84

    Vuurtorentje84 Bekend lid

    16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Ja, het was best heavy, maar achteraf gezien toch de beste keus geweest, omdat het inleiden anders heel lang zo gaan duren! Op een gegeven moment moet je heel snel een keuze maken en daar had ik wel moeite mee, ik hoopte namelijk op een natuurlijke bevalling, maar ik heb het nu geaccepteerd en ben heel erg blij dat ik uiteindelijk die keuze heb gemaakt!

    Het bloedverlies was een raadsel, niemand kon eigenlijk zeggen hoe dat kon. Ik denk dat het zelf met de keizersnede te maken had, maar het kon ook met een natuurlijke bevalling gebeuren. Ik was zo bang dat ik dood zou bloeden :( Maar uiteindelijk via het infuus een hogere dosis weeénopwekkers gekregen om mijn baarmoeder sterker te maken.

    Hoe gaat het verder met jou en je zwangerschap, nog de laatste loodjes te gaan!!:D Maar neem goed je rust, nu het nog kan! haha
    Dat is mijn enige advies voor nu!:D

    Liefs,
     
  20. Vuurtorentje84

    Vuurtorentje84 Bekend lid

    16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Dank je wel meiden voor jullie felicitaties!!
     

Deel Deze Pagina