De twijfel

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door GiGi01, 20 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GiGi01

GiGi01 Actief lid

6 dec 2012
    208
    87
    28
    Hallo dames,

Ik weet niet of dit hier thuis hoort maar ik zit met iets en wil dit graag van me afschrijven. Misschien zijn er meerdere dames die dit probleem ook hebben gehad die me advies kunnen geven of hun verhaal zouden kunnen doen.

Samen met mijn man hebben we al altijd al de wens om 2 kinderen te mogen krijgen. Een daarvan is vorig jaar juli geboren. Een prachtige dochter!

Toen onze dochter een paar maanden oud was ging alles zo fantastisch dat we besloten hadden om te wachten tot ze 1 jaar oud was en dan wilden we gaan voor een broertje/zusje.
    Vandaag is het 20 september 2016, ze is een jaar geweest maar we zijn nog niet begonnen voor een tweede. Op dit moment heerst er een soort van twijfel. Ik spreek dan nu ook met name voor mezelf.

Met ons dochtertje gaat alles goed. Het is een heerlijk kind waar ik elke dag weer van geniet! Het is op dit moment wel druk in huis met zo’n kleintje die begint te lopen en niet meer de hele dag in de box wil. Maar toch denk ik dat ik het vooral mezelf erg druk maak met mijn paard verzorgen, werk, huishouden en ‘te veel willen’.
    Ook denk ik dat ik de meeste twijfel die ik heb veroorzaakt word door de omgeving. Mensen die zeggen dat ik het al druk genoeg heb met één kleintje. En mensen die bang zijn dat Elena dan veel minder aandacht gaat krijgen terwijl ze nog zo klein is.

Ik persoonlijk denk dat het fijn is om 2 kinderen te hebben die qua leeftijd niet heel veel verschillen. Ze kunnen samen spelen en ja, mama krijgt het een periode heel erg druk! Maar ook dat wordt minder. Onze dochter wordt volgend jaar 2 en gaat dan 2 dagdelen per week naar de peuterspeelzaal. Mama wil ipv 2,5 dag ,2 dagen gaan werken, en financieel kunnen wij het ons ook zeker veroorloven.

Bij onze dochter heeft het ook nog eens 2 jaar geduurd voordat het ‘gelukt’ was. Wat nou als het weer zo lang duurt? Kan ik dat wel aan 2 kleintjes? Betekent dat dan minder liefde voor ons eerste kindje? Twijfels Twijfels Twijfels….
    Ik weet van mezelf dat ik een goede moeder ben, en ik heb nog zoveel plaats in mijn hart voor nog een kleintje. Ik zou absoluut er voor zorgen dat mijn lieve dochtertje niks te kort zal komen. En alle andere verplichtingen, hobby’s of wat dan ook laten vallen voor mijn kind(eren).

Herkent iemand zich hierin? Werden jullie soms ook zo onzeker gemaakt door anderen? Ik hoor het graag. Want mijn gevoel zegt soms gewoon doen maar soms kunnen mensen je zo kwetsen :(

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Heey Gigi!

Ten eerste moet je je niks aantrekken van wat anderen zeggen, jullie weten hoe jullie je voelen, en het is jullie leven.
    Tja het zal inderdaad druk zijn als je 2 kinderen redelijk kort op elkaar hebt gehad, maar daar kiezen jullie zelf voor. Waar bemoeien ze zich mee!
    Ten tweede, als jullie nog zoveel liefde te geven hebben zal je dochter echt niet te kort komen hoor ;) het zal voor haar vooral wennen zijn dat ze aandacht moet delen maar ik ken niemand die er minder van geworden is toen er een broertje/zusje bij is gekomen.
    Als jullie wens groter word als de twijfel zeg ik, gewoon voor gaan!

3. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Ik zou mij niets aantrekken van wat anderen zeggen. Hier hadden ze ook commentaar dat er nog een tweede kwam. Dit zou te druk zijn, we zouden het niet aankunnen en zo verder.
    Ondertussen ben ik echter zwanger van de derde, en ditmaal geen commentaar gehad. En waarom niet? Omdat wij ondertussen wel bewezen hebben dat we het wel kunnen en dat het ons gezin is, onze keuze.

Ik studeer fulltime, mijn man werkt fulltime, we hebben 2 paarden aan huis staan en nog een boel andere dieren. 2 dochters van 5 en 2 en nu zwanger van de derde. Het is soms zwaar, maar het lukt.

Als de wens groot genoeg is, lukt het je echt wel. In het begin is het een beetje aanpassen en aanpoten soms, maar alles wordt weer makkelijker na een tijdje.

4. GiGi01

GiGi01 Actief lid

6 dec 2012
    208
    87
    28
    @mommysince13 ik ben me er inderdaad heel erg van bewust dat het drukker wordt. En ik ben bereid maar ik ben wel bereid om mijn volle 100% aandacht aan mijn gezin te geven. Mijn man heeft bij de 1e eigenlijk helemaal niet veel geholpen in het begin omdat hij het allemaal raar en nieuw vond. Nu doet hij veel met onze dochter. Ook is zijn we beiden enigst kind. Mijn dochter gaat als ik moet werken 2,5 dag per week naar de opa's en oma's. Dus daar heb ik ook zeker steun van.
    Ik snap ook niet waarom mensen zich druk maken met het leven van anderen. Maar ondertussen ga je zo wel aan jezelf twijfelen.

@rAppel respect voor jou en je hebt ze idd bewezen wat voor powerwoman je bent. Ik weet hoeveel zorg er in paarden gaat zitten. Die van mij staat bij mijn schoonouders en ik heb soms al weinig tijd om hem te verzorgen. Maar ik ben heel eerlijk als het me met twee kinderen te veel zou worden, gaat hij echt weg. Maar ik denk dat ik het gewoon moet doen. Mijn hart zegt ja en mijn mam staat er ook achter. Gewoon alles op ons af laten komen en zien hoe jet verloopt.

Bedankt voor jullie reacties. Doet me goed.

5. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Je kan ook niet voorspellen hoe het allemaal loopt hé, het zal even aanpassen worden. maar volg je hart, je gevoel en ga er gewoon lekker voor :)
    zeker niks aantrekken van andere mensen

6. GiGi01

GiGi01 Actief lid

6 dec 2012
    208
    87
    28
    Dat klopt! Maar dat maakt het juist een uitdaging :)
    Was gewoon bang dat mens dan niet zo blij reageren als bij de eerste maar meer zo van: o....wat leuk...
    Jullie hebben me wel weer wat moed ingepraat. Moet ook gaan voor mijn eigen geluk en gezin.

7. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ben t met voorgaande dames eens,als jullie dat willen ga ervoor en laat je leven niet bepalen door de omgeving,ook al is dat soms moeilijk! Onze oudste was 1,5 toen ik zwanger werd van me middelste en me middelste was bijna 2 toen ik zwanger raakte van de jongste en oh daar hebben mensen ook allemaal een mening over gehad maar dat kon en kan mij nog steeds niks schelen. Tuurlijk is t af en toe druk en moet je soms dingen laten maar ik denk dat altijd maar dat t niet voor eeuwig is en als ik zie hoe mijn kindjes met elkaar omgaan dan smelt ik
    Succes met je keuze!

8. GiGi01

GiGi01 Actief lid

6 dec 2012
    208
    87
    28
    @maris22 Bedankt voor je reactie. Mijn man vind het allemaal prima en wil ook graag een tweede. Ik ben degene die twijfel. De ene dag denk ik ik ga er helemaal voor! De dan de andere dag als iemand iets vervelends gezegd heeft dan denk ik kan ik het wel aan?
    Toch overheerst mijn gevoel van gewoon doen! Ik gebruik buiten condoom al extra geen andere anticonceptie sinds de geboorte van mijn dochter. Omdat wij toen al wisten dat we voor een tweede wilden gaan in de toekomst.
    Ik denk dat ik mijn hart moet volgen. En gewoon moet stoppen met voorbehoedsmiddelen en dan zien hoe het verloopt. Raak ik zwanger is het meer dan welkom, zo niet dan komt het vanzelf. Gewoon het lot laten bepalen :)

9. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ja idd en je weet namelijk ook van te voren niet hoelang t duurt voor je zwsnger raakt,mijn schoonzusje bijv was van de oudste na 1 ronde zwanger en achteraf was dit geluk volgens de artsen want nu na ruim 3jaar mmm is de 2e volgende week uitgerekend. Als jou en je man gevoel t willen,lekker doen de rest volgt zich vanzelf,zoals je dagen indelen,je aandacht verdelen etc etc

Deel Deze Pagina