Wie ook een vroege echo en hoe groot was het "kindje"

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door linda84, 13 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hoi Linda,

ze meten de beentjes pas mee vanaf een week of 14, dan pas krijg je het kindje niet meer in zijn geheel op het scherm en meten ze de romp en beentjes apart..
    tot 14 weken meten ze bijna áltijd van kruin tot stuit

ik vroeg me hetzelfde af wat het lineaaltje precies betekend..
    wel weet ik dat als ik het kindje zelf opmeette met een lineaal er altijd meer cm uitkwam dan gezegd werd, omdat de vk/gyn het beeld inzoomen

2. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Nee, volgens mij is dat niet het aantal cm wat ze gemeten hebben. Bij mij stond daar 0,99cm. maar kindje was 1.16cm

3. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Volgens mij heeft dat meer iets met de vergroting te maken en niet direct iets met het aantal cm.

Verder kan je heel goed positief testen op 12 dpo. Ik ga er dus vanuit dat je iets minder ver zwanger bent, of dat je kindje even moeilijk op te meten was. Probeer verder maar een beetje te genieten van het wondertje in je buik!

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Bedankt meiden, ik moet het gewoon maar naast me neer leggen, al is dat nog zo moeilijk. Net weer naar de wc geweest en weer best wat bruin bloedverlies....

Sucre 2 dagen na mijn ei sprong een postieve test lijk mij niet kloppen dan is het eitje niet eens ingenesteld. Maar bedankt voor je lieve reacties !

5. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Oeps sorry, verkeerd gelezen, dacht op dag 12 na je eisprong.

Wel altijd een regelmatige cyclus gehad?

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn cyclus zat de laatste maanden tussen de 23 en 29 dagen. Dit keer heb ik positief getest op dag 28

7. Supernanny

Supernanny Actief lid

10 jun 2008
    202
    0
    0
    Mijn eerste echo had ik met 6 weken en 5 dagen, kindje was 5,1 mm. Dat kwam overeen met 6 weken en 2 dagen, maar omdat ik wist wanneer mijn eisprong was (werd in de gaten gehouden door echo's) had ik zoiets van dat kan niet. Ze vertelde dat het klein is om op te meten en dat ze er naast kon zitten. Mocht daarom na 11 dagen terug komen en toen was het kindje 1,67 cm en dat klopte precies met de zwangerschapsduur.

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wij hebben echo's gehad:
    5wkn+1: alleen een heel klein vruchtzakje te zien
    6wkn+1: Niks te zien.......het was niet in beeld te krijgen..
    7wkn+1: eindelijk hartje klopte vruchtje 0,47cm dit was een mooie grote voor 6wkn!
    10wkn : 2,73 mooi grote voor 9wkn+4
    11wkn+3: 4,16cm mooie groote voor 11wkn
    12wkn: 5,31 precies goed voor 12wkn!

Wij hadden in het begin een achterstand van 1volle week maar we bij 12wkn hadden w het helemaal ingehaald!

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ik weet ook precies wanneer mn eisprong was, maar volgens mijn vk zegt dit helemaal niks over hoever je kindje is bij een eerste echo. Ze zei dat bij de een het eitje sneller innestelt en de zaadjes sneller bij het eitje kunnen zijn. Toen ik mn echo had zou ik volgens de vk 8 weken moeten zijn (volgens mn eisprong 7w1d) en de lengte hoorde bij een kindje van 7w4d. Ze zei dat dit niks uit maakt en binnen de marge valt.

10. Zinaatje

Zinaatje Lid

8 feb 2008
    84
    0
    0
    Hoi Linda84,

Ik had 3 weken geleden ook een echo, volgens mijn berekening was ik ook 7 wkn en 4 dgn.
    Maar op de echo zag je een heel langzaam kloppend hartje, en de meting ( 5.0 mm) kwam overeen met een zwangerschapsduur van precies 6.0 weken. Ik schrok ook, want een paar dagen verschil kan maar 1.5 week? Toen is er een afspraak gemaakt om over 3 weken weer te kijken, deze echo had ik afgelopen woensdag, volgens de eerste meting zou de baby 8 wkn en 5 dgn zijn maar wat bleek, op de echo was ik zelfs al wat verder, 9 wkn en 1 dag.
    Ik was dus gewoon minder ver als ik zelf dacht.
    Het kan dus wel, misschien heb je gewoon een late innesteling gehad.
    Het hartje klopte dus hou je daaraan vast.

Gr. Zinaatje

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Zwaantje jeetje jou verhaal lijkt wel erg veel op die van mij ! Heel fijn om jou positieve bericht te lezen. Op 2 juni dus ook 3 weken later heb ik weer een echo. Ik ben erg benieuwd ! Het geeft me hoop omdat ik geen bloedverlies meer heb.

12. Djoels

Djoels Actief lid

13 apr 2009
    177
    0
    0
    Ik mag a.s. donderdag voor een vroege echo. Vind het enorm spannend. Ik zelf heb uitgerekend dat ik 31 jan ben uitgerekend. Toen ik de verloskundige praktijk aan de telefoon had en mijn menstruatie datum doorgaf, gaf ze 29 januari door. Afijn, we zullen zien. Ik moet er dus rekening mee houden dat er donderdag niets te horen is... Spannend ...

13. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    @Djoels, hoe is het gegaan?

@Allemaal: Komende vrijdag heb ik een echo. Met ongeveer 6w2d is mijn inschatting. Het is zo vroeg i.v.m. eerdere miskraam en onregelmatige cyclus. Natuurlijk vind ik het nu heel spannend worden.
    Ik ging er eigenlijk vanuit dat het hartje dan nog niet te zien is. Maar nu lees ik hier af en toe dat sommige meiden met deze termijn al een kloppend hartje hadden! Wow! Nu ga ik daar natuurlijk stiekem ook op zitten hopen, niet zo slim misschien... ;)

Ik zou het leuk vinden als nog meer meiden met echo bij iets meer dan 6 weken willen reageren.
    - was het dan een inwendige echo?
    - kwam de meting overeen met je eigen idee van de zwangerschapsduur?
    - had je toen al een kloppend hartje?
    - zo niet, wanneer had je dan voor 't eerst wel een kloppend hartje?

Groet,
    Klusser

14. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Mijne met 11 weken en 4 dagen 49.3mm

15. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    Ik heb mijn eerste echo 10 juni gehad ivm mk en had met mijn cyclus te maken.

Ik dacht zelf al bijna 10 weken te zijn bleek het pas 8weken4dagen.

1.82 cm het hartje klopte mooi

16. zwanger81

zwanger81 Lid

10 jun 2009
    57
    0
    0
    wow he.. ik ben ook erg benieuwd op 26 juni termijnecho :)

17. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    ik heb vrijdag mijn echo gehad op 8weken en 2 dagen. De beeb was 1.9cm, volgens de gyn was dat dan 8weken en 5 dagen. Ze houd wel gewoon 8 weken en 2 dagen aan.

18. Diana78

Diana78 Lid

14 nov 2007
    42
    0
    0
    Eindhoven
    Ik heb 27 mei mijn eerste echo gehad. Wel inwendig. Het "kindje" was 0.7 cm groot volgens de gynaecoloog, en dat hoorde volgens haar bij een zwangerschap van 6 weken en 3 dagen. Het hartje klopte heel stevig. Zelf dacht ik een week verder te zijn.

19. Mecha

Mecha Niet meer actief

ik heb gister me echo gehad en ik ben 7wkn 3 dagen mocht het daarophouden
    de schatting is 6.9 mm maar is moeilijk te meten bij zo een frummel vertelde ze maar het viel binnen de marge ze zei dat hij tussen de 6 en 7 mm moest zijn met 7 weken dus ik ben blij ..ps het hartje deed het goed!!!

20. Djoels

Djoels Actief lid

13 apr 2009
    177
    0
    0
    hi klusser, wat spannend!

De Echo is goed gegaan. Er klopte een hartje! Ik kan 31 januari aanhouden ipv 29 januari, had ik toch gelijk ;)

Ik heb een inwendige echo gekregen. Dat doet geen zeer hoor. Ik had 's avonds wel wat last van bloedverlies.

Heel veel succes!

Deel Deze Pagina