1e echo 5 weken - alleen een stippie 2e echo 6 weken - alleen vruchtzakje 3e echo 7 weken - 0,9 cm en een hartje 4e echo 9 weken - 2,1 cm 5e echo 12 wken - 7,5 cm alle echo's inwendig en de 5e uitwendig (en met 38 weken - 56 cm en 4500 gram !!!)
hoi,ik vandaag een echo gehad, denk zelf bij 6 weken 2 dagen (heb ovulatietesten gebruikt, ben dus vrij zeker) ons guppie is 0.38 groot, ik zou dus iets minder ver zijn. Maar al wel een kloppend hartje. Ik moet zeggen, gup is ook niet helemaal opgemeten hoor volgens mij, het kruis waar ze eindigen met opmeten staat nog in gup zijn staart!
Caruli, hoe is het met je? Voel je je goed? Ja van kruin tot romp, maar als je in mijn album kijkt, lijkt het alsof onze uk in de breedte gemeten is ipv de lengte. Volgens mij heeft ze de dooierzak gemeten links en dan naar rechts getrokken, wij denken (als leken) dat ze toch van boven naar beneden had moeten meten, of zijn wij nou gek?
Hai meiden, ik zat even mee te lezen, wat leuk al die echo verhalen! Maar ik vroeg me af: krijg je nu altijd al vroeg de echo? Ik moet nog bellen met de verloskundige, maar ik dacht dat de echo altijd met zo'n 12 weken was? Of was dat vroeger zo? Liefs, BarbaBeer
dat ligt eraan je kan een vroege echo krijgen omdat je veel mk's heb gehad of dat je aan vruchtbaarheidsbehadelingen doet. (ivf,iui) of mischien loop je al bij de gynacoloog. Ik werd doorverwezen omdat ik geen idee had wat mijn cyclus was en een mk had gehad dus eigenlijk om te kijken hoe ver ik eigenlijk was bleek dus ook ruim een week vroeger te zijn.
Ik ben natuurlijk blij dat het goed gaat met mijn zwangerschap en dus niet aan het rijtje voldoe van vroege echo's... maarrr... het lijkt me al wel héél erg leuk om een echo te krijgen! Bedankt voor je antwoord! Als ik morgen de verloskundige bel, hoop ik dat een ik redelijk vroeg mag komen voor de echo
Iedereen nog bedankt voor 't reageren. Doels, dus jij had 's avonds wat bloedverlies, goed om gewaarschuwd te zijn, ik zou anders erg geschrokken zijn als ik dat ook krijg.... Jullie horen nog van mij. Klusser
Hi klusser, Je mag vandaag voor je echo, wat spannend hoor! Komende maandag (22 juni) moet ik naar de vk en de dinsdag erop (30 juni) heb ik de termijn echo. (ook bloedprikken ivm prenatale screening) dan moet ik ca. 2 weken later weer terug voor een echo ivm nekploooimeting. Het zijn spannende weken... ik kijk uit naar de maand augustus. Dan zijn deze spannende weken voorbij, zijn de testen geweest en hebben we hopelijk positieve resultaten... Gelukkig ga ik volgend weekend 5 dagen naar het zonnige zuiden voor een lang weekend weg... we wilden heel veel gaan ondernemen, maar ik ben zo ongelofelijk moe, dat het waarschijnlijk een iets ander programma wordt... Heel veel succes vandaag!
Hoi ! 1e echo 12 mm, hoorde bij 7 wkn en 6 dgn ( dacht zelf 1 dag verder te zijn) 2e echo 19.3 mm, klopte precies 3e echo 30.4 mm... Alleen vond ik deze echo wel wat vreemd, ik zou 10 wkn + 2 dgn zijn en ze meette en kwam eerst op 9 wkn + 6 dgn, toen nog een keer op 10 wkn en toen nog een keer, kwam ze op 10 wkn + 1 dag. Dus volgens mij is het een beetje 'natte vinger werk'. Vind wel vreemd dat in een paar seconden het zo snel 'groeit'. Maar ze zei ook, zo lang het verschil niet groter dan een week is, geen reden tot ongerustheid en houden we gewoon de uitgerekende datum vast. Vind alleen wel vreemd, dat je op allerlei sites kan nalezen hoe groot het dan zou (moeten) zijn en ik zit daar onder. Maak me niet ongerust, maar vind het wel vreemd, dat ze bij de echo dan wel gewoon zeggen, dat het klopt qua grootte. Waarom zetten ze er niet op, de grootte is tussen de .. mm en .. mm. (of cm)
En dan hier mijn terugkoppeling: afgelopen vrijdag een goede echo gehad, inwendig was toch niet nodig, want bij uitwendig zagen we al heel duidelijk een kloppend hartje! Jippie! Wat ze zag kwam overeen met de door mij geschatte zwangerschapsduur. Kind was 0,54 cm, 6w2d klopt dan wel. Yeah! Klusser
Heb gister(vrijdag) mijn eerste echo gehad, en was het kleine hummeltje 10,1 mm, en was 7 weken en 1 dag. Dus morgen ben ik dan 7 weken 3 dagen. En de lengte was prima zei de vk. Over 3 weken nog een echo. Zie ik wat meer. Maar wel mooi kloppend hartje gezien. Ze zei dat ze niet hoefden te laten luisteren, omdat ik vroeg hoor ik de volgende keer het hartje dan. Zei ze is niet nodig, want het klopte perfect en was niks aan te merken. Nu maandag bellen voor een afspraak over 3 weken. En ben ik benieuwd
Wat goed en fijn allemaal!! Ik heb gisteren mijn 2e echo gehad. Afgelopen weekend een lang weekend in Spanje geweest. Zaterdag kreeg ik opeens enorm bloedverlies. . . Dan schrik je echt.... steeds weer naar het toilet.... afijn, dat heeft een domper op het weekend gelegd... je bent angstig. Heb al eens 2 miskramen gehad en dacht dat het voorbij was. Maandagavond laat thuis en dinsdagochtend stond de echo al gepland... Daar lag ik. 'ik moet even goed zoeken' zei de echodame. Ik dacht dat begrijp ik, er zit toch niets meer... En opeens zag ze een kloppend hart... Ongekend. Ik was compleet in shock, dacht echt dat het mis was gegaan afgelopen weekend, maar niets bleek minder waar. 9 weken en 2 dagen ben ik in verwachting gaf de echo dame aan..... en het ziet er goed uit. Wat een opluchting. Ik had behoorlijk veel helder rood bloedverlies... zo zie je maar weer, het hoeft niet altijd een mk te zijn......
ik heb mijn eerste echo gehad op 6 w en 5 d, het vruchtje was 3 mm, wat overeenkomt met een zwangerschap van 6 weken, wel goed kloppend hartje gezien, 13 juli 2de echo
vandaag heb ik ook een echo gehad ik dacht zelf dat ik 6 weken en 6 dagen was maar ben 6 weken en 2 dagen hartje klopte en was 5.5 mm nou spannend volgende echo is 18 aug hopelijk is alles dan nof steeds goed ga eerst namelijk 4 weken op vakantie anders had ik al weer een echo gehad over twee weken. gr jojo29