Hallo ! Ik vraag mij af of er nog meer mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten als mij. Ik ben nu 22 weken zwanger en ontvang sinds kort een bijstandsuitkering en woon op mijn eigen ( alleenstaand). Het heeft zeker wel 3 maanden vol stress en ellende geduurd tot ik die uitkering kreeg. Moest ook nog een woning regelen waar ik nu net sinds een paar weken in zit en alles zelf in orde aan het maken ben. Nu verlangt de gemeente van mij dat ik nu een opleiding ga volgen, een thuisstudie. Daarnaast verlangt diegeen van de gemeente ook van mij dat ik aan een reintegratieproject ga mee doen, voor 2 dagen per week. Nu heb ik de gehele zwangerschap al last van erge misselijkheid en kan niet veel eten , omdat het er ook weer uitkomt. Na al die stress komt dit er ook nog eens bij. Kan geeneens genieten van mijn zwangerschap. Van verlof is geen sprake werd mij verteld. Verlof, wat is dat ? Wie zit er ook in hetzelfde schuitje?? Of heeft er eventueel goed advies? Graag jullie reacties !!
Ik zit niet in hetzelfde schuitje maar misschien dat je via je huisarts iets kan regelen. Als je echt ziek bent van je zwangerschap kan hij hier misschien iets mee. Ik ben 3 keer zwanger geweest en heb 3 keer tot week 36 gewerkt. Dit ging niet altijd makkelijk en heb zelfs een zwangerschap gehad waarvan ik 7 maanden dag en nacht heb gespuugd. Ik vind het dan ook niet vreemd dat als je een uitkering hebt je je moet houden aan de regels die hiervoor gelden tot een week of 36. Ik neem aan dat ze je na de bevalling wel even met rust laten net als dat je een baan zou hebben.
ik denk dat veel meer andere vrouwen daar ook last van hebben gehad, maar 2 dagen vind ik nog niks en een thuisstudie meid ik heb ook tot op het eind 36uur gewerkt in me verlof aan het verhuizen geweest het kan allemaal nog veel erger
Wij hebben ook een wwb uitkering Al 5 jaar nu Je kan vrijstelling krijgen voor sollicitatie en reintergratie als je het nu even niet trekt Zou de huisarts erbij halen en een medische verklaring vragen en die aan de wwb geven Ohh en als je nu toch bezig bent kan je ook een baby uitzet krijgen via de soos Eerst via de gkb een lening (kje) aan vragen en als dat is afgewezen dan bij de soos aankloppen (de gkb lening qua terug betalen is niet meer dan 10% van je uitkering) Die moeten het je dan geven Je kan dan een hele som geld krijgen Wij: 366 euro voor kleine dingen zoals hydro luiers enz En je kan een bedrag krijgen voor 923+- voor meubels,kinderwagen enz enz Dat is een kleine lening die je naar draag kracht weer terug betaald Of het kan zelfs worden kwijtgescholden als je geen draagkracht hebt Dus als je meer wilt weten over wwb en bijzondere bijstand vraag maar gerust!
Je wilde liever je hele zwangerschap betaald thuiszitten? Begrijp dat dit vervelend is maar het is toch ook wel logisch dat je iets doet voor je geld of niet?
Ik dacht dat men niet kiest om een wwb uitkering te krijgen? En geloof mij je krijgt het ook niet ZOMAAR Er zitten vele regels aan verbonden Tja ze moet van die regels werken of een reintergratie volgen,maar er bestaat ook vrijstelling waarmee een persoon die WERKT ook aanspraak op kan maken Dus met andere woorden dit is niet anders dan hoe een werkend persoon het heeft die lichamelijk gezien minder kan
Ik heb borderline en hubbie ook We zijn niet bemiddelbaar en omdat we geprobeert hebben ons in de maatschappij te voegen (met andere woorden werken na onze 17de) krijgen we geen recht op een wajong of dergelijke We blijven steken in de wwb... Niet dat we niks doen,we doen mee met cursussen en bepaalde reintergratie Maar werken nee nog niet
Hoi Puzcatt..bedankt voor je antwoord. Ik zit alleen al een tijdje niet meer in dit topic, omdat je over dit soort onderwerpen meningen ontvangt van mensen, waar je geeneens om vraagt.. Voor de babyuitzet heb ik geen lening gevraagd. Er werd wel verteld dat ik hier om kon vragen en dat ik het eventueel vergoed zou krijgen, maarja zit ook niet op nog meer schulden te wachten..dus heb hulp gehad van mijn ouders en heb zelf alles zo goedkoop mogelijk gekocht.. Ondertussen is de situatie wat rustiger geworden en zit ik thuis ook wat meer op mijn plek. IK volg nu de studie en moet eigenlijk 2 dagen in de week werken , als tegenprestatie voor de ( best magere uitkering) en de studie. Al ben ik wel heel blij dat ik nu een kans krijg om deze opleiding af te maken. Ik ben al een tijdje aan het werk en het bevalt eigenlijk best goed. Ik hoef eigenlijk maar 2 dagen in de week te werken, omdat ik ook tijd voor mijn studie moet hebben, maar ik zit nu wel goed in het studie ritme en heb nog tijd over, dus in de tijd die ik over heb, ga ik ook gewoon werken, al hoeft het niet. Thuiszitten is ook niks dusja. Ik mag 4 of 6 weken van tevoren met verlof, maar ik probeer zo lang mogelijk door te gaan, omdat ik niet weet hoeveel tijd ik straks met de kleine heb. Het is ook de bedoeling dat ik zo snel mogelijk ga stage lopen en dat zal ook wel 3 dagen in de week zijn . groetjes chickiedenise.
Hey meid Luister niet naar andere mensen met hun tja "mening" want ik vind dat je het super doet hoor! Jij komt er wel! Probeer je leven zo goed mogelijk in te delen hoe jij het ziet! Gr puzz