Ik open bij deze een topic voor meiden met een lange cyclus (lang = meer dan 35 dagen) Wie komt gezellig mee kletsen? Groetjes Milla.
Hey Milla, Ik heb heel wat lange cyclussen achter de rug, dus hopelijk hoor ik er niet meer bij maar succes in ieder geval!
Zo jou cyclussen waren inderdaad lang! Je kunt er maar beter niet bij horen inderdaad weet jij de oorzaak? Hopelijk worden jou cyclussen wat korter.
De HA vertelde mij elke keer hetzelfde; ONTPILLEN. Maar ik weet het niet ik heb nu een cyclus van 33 dagen als het goed is! Liefs shirley
Bij mij is PCO-syndroom de oorzaak, gelukkig ovuleerde ik de eerste ronde al wel, dus daar ben ik al heel blij mee. Lastig shir, hopelijk ben je nu ontpilt!
Ja ik heb ook lange cyclussen.. 1e rond was 42 (dmv provera) en nu zit ik al op dag 36 maag nog steeds geen ongi...
Hi allemaal! Ik zat voor ik aan de pil ging op 31 tot 33 dagen (telde altijd 28 dagen ná 5 dagen ongi!) en na de bevalling van m'n eerste heb ik ook wel eens een maand totaal overgeslagen. Na de geboorte van m'n tweede was ik wel weer regelmatig (en na 5 maand begonnen met de pil), maar nu na het stoppen met de pil dus niet meer en errug lang! (zie onder banner). Heb deze maand ovutests gebruik, dus weet dat ik deze maand een cyclus zal hebben van 39 á 40 dagen. En dat wachten duurde al zo lang! Balen jullie er ook zo van, dat je steeds weer zo lang moet wachten, voor je weer kan proberen voor een kindje? Normaal vond ik het geen probleem dat er altijd zo'n tijd tussen zat (heb heeel erg moeten wennen aan de pil, na 3 weken steeds al ongi!)), maar nu ik zwanger wil raken duurt het me allemaal veeeeel te lang! En je zit steeds al weer 1,5 maand verder wanneer je uitgerekend zou zijn! Ik was van mijn twee kids heel snel zwanger (nog voor we het eigenlijk probeerden), dus ben bewust pas in mei gestopt met de pil, omdat ik anders al uitgerekend zou kunnen zijn op m'n zoontjes'verjaardag in januari! Nou ben ik pas met m'n derde cyclus bezig, maar nu zit ik al aan eind mei/ begin juni! Ik baal d'r wel van hoor, die lange cyclus...
Tezz, zo herkenbaar wat jij schrijft! Helaas is mijn cyclus nog langer. Het is zonder ovulatietest moeilijk te bepalen wanneer mijn eisprong is. ik heb vandaag maar een set van 24 besteld bij Sensitest. De vorige ronde wist ik het doordat ik ineens vruchtbaar slijm had, toen maar een testje er tegen aan gegooid en jawel hoor; een positieve ovluatie test. Dat is niet echt handig want vanaf dat moment wist ik inderdaad pas welke dag mijn NOD zou zijn. Op dit moment zitten er zelfs 2 maanden tussen wanneer ik uitgerekend zou zijn, dat wordt dan pas half juli ofzo, dus dat is ook heel anders dan bij anderen. Ik ben er toch al zo mee bezig waardoor het allemaal erg lang lijkt te duren. Ik vind het ook balen, maar ik ben wel blij dat ik een eisprong heb, dat had ik een paar jaar geleden helemaal niet. Dus dat maakt het dan wel weer een beetje goed. Nu kan ik tenminste spontaan zwanger worden, ik ga wel wat hulp vragen aan de gyn met clomid, dan is de cyclus normaal.
Tezz, zo herkenbaar wat jij schrijft! Helaas is mijn cyclus nog langer. Het is zonder ovulatietest moeilijk te bepalen wanneer mijn eisprong is. ik heb vandaag maar een set van 24 besteld bij Sensitest. De vorige ronde wist ik het doordat ik ineens vruchtbaar slijm had, toen maar een testje er tegen aan gegooid en jawel hoor; een positieve ovluatie test. Dat is niet echt handig want vanaf dat moment wist ik inderdaad pas welke dag mijn NOD zou zijn. Op dit moment zitten er zelfs 2 maanden tussen wanneer ik uitgerekend zou zijn, dat wordt dan pas half juli ofzo, dus dat is ook heel anders dan bij anderen. Ik ben er toch al zo mee bezig waardoor het allemaal erg lang lijkt te duren. Ik vind het ook balen, maar ik ben wel blij dat ik een eisprong heb, dat had ik een paar jaar geleden helemaal niet. Dus dat maakt het dan wel weer een beetje goed. Nu kan ik tenminste spontaan zwanger worden, ik ga wel wat hulp vragen aan de gyn met clomid, dan word de cyclus normaal.
Bij deze kan ik mij ook aansluiten bij de lange cyclus-groep... Mijn cycli duren gemiddeld twee maanden... Ook op mijn eisprong is geen pijl te trekken. Ik ben spontaan onverwacht zwanger geworden op de dag na de laatste ongesteldheidsdag. Helaas is dit in een MK geeindigd. Nu na de MK is het weer wachten op de volgende menstruatie. Hoe doen jullie dat met je banner? Lukt het om er een te maken in de lengte van jou cyclus? Ik heb voor de vorm een banner, maar het maximale aantal dagen dat je kunt invullen is geloof ik 38... Waar komt een lange cyclus vandaan, weten jullie dat? Groetjes, Marijn Mijn laatste cycli: 10 maart - 10 mei - 10 juli- zwanger-18 augustus MK
Tezz, zo herkenbaar wat jij schrijft! Helaas is mijn cyclus nog langer. Het is zonder ovulatietest moeilijk te bepalen wanneer mijn eisprong is. ik heb vandaag maar een set van 24 besteld bij Sensitest. De vorige ronde wist ik het doordat ik ineens vruchtbaar slijm had, toen maar een testje er tegen aan gegooid en jawel hoor; een positieve ovluatie test. Dat is niet echt handig want vanaf dat moment wist ik inderdaad pas welke dag mijn NOD zou zijn. Op dit moment zitten er zelfs 2 maanden tussen wanneer ik uitgerekend zou zijn, dat wordt dan pas half juli ofzo, dus dat is ook heel anders dan bij anderen. Ik ben er toch al zo mee bezig waardoor het allemaal erg lang lijkt te duren. Ik vind het ook balen, maar ik ben wel blij dat ik een eisprong heb, dat had ik een paar jaar geleden helemaal niet. Dus dat maakt het dan wel weer een beetje goed. Nu kan ik tenminste spontaan zwanger worden, ik ga wel wat hulp vragen aan de gyn met clomid, dan word de cyclus normaal.
Dat is inderdaad raar Marijn, zwanger worden op de laatste ongi- dag. Duurt jullie ongi ook zo lang? Die van mij duurde de laatste keer 19 dagen. Op dag 47 had ik een eisprong vreemd dus. Bij lilypie kun je kiezen voor een hele lange banner. Ik heb mijn banner nu even op mijn vorige cyclus afgestemd ik pas hem wel weer aan als ik eisprong heb. Bij mij komt de lange cyclus denk ik door pco syndroom. Groetjes!
Hier nog 1 met een lange cyclus. Ik ben na mijn 1e lange cyclus gaan tempen en daarmee heb ik de meeste informatie over mijn cyclus gekregen. Volgens mijn ha heb ik wel een eisprong. Het enige wat ik echt opvallend vind is dat ik een lange lf heb (16 of 17 dagen)
Dat wisselt heel erg, tussen de 6 en de 12 dagen en altijd heel heftig. (Een halfuurtje de grootste tampon en dan is ie al helemaal vol...) En veel last van buik, rug, benen, alles voelt dan week... lilipy...wat is dat? Groetjes, Marijn
Misschien is tempen inderdaad wel een goed idee om inzicht te krijgen in de vruchtbare dagen idd lf, wat is dat?
Lf is luterale fase. Dit is de tijd tussen je eisprong en ongi. Mijn temp-kaartjes staan wel in mijn album.
Je bedoelt luteale fase Niet betweterig bedoeld, maar anders neemt iemand die nog nooit van deze term gehoord heeft het ook weer verkeerd over.
Ik heb dat ook altijd zo heftig! Vandaar dat ik ook vaak bloedarmoede heb. Lilypie http://nl.lilypie.com/baby_login.php is een site waar je een banner aan kunt maken bij een cyclus tot 80 dagen. Zie het linkse kolom op de site. Daarna plak je de bb code in je profiel. En dan heb je toch een passende banner. Zie mijn banner hieronder.