onduidelijkheid over echo...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door roandyja, 25 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roandyja

roandyja Lid

25 nov 2010
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Ik heb dit berichtje ook al ergens anders geplaatst maar zie nu pas dat er ook een topic is over echo's... niet goed gekeken.
    Afgelopen maandag heb ik een digitale test gedaan van clearblue, deze gaf aan dat ik 3+ weken zwanger ben, wat moet betekenen dat ik zo'n 5 weken zwanger ben.
    Helaas kan ik niks terug rekenen vanaf mijn laatste menstruatie omdat ik de pil slikte en die ook heb doorgeslikt.
    Nu ben ik vandaag bij de gyneacoloog geweest voor een inwendige echo, op de echo was niet veel te zien, hij kon alleen zeggen dat ik of pas 1 a 2 weken zwanger ben, of dat het een miskraam word.
    Maar je kunt toch niet pas 1 of 2 weken zwanger zijn? Dan is er toch nog helemaal niks te zien?
    Ik moets vandaag bloed prikken en over 2 weken weer om te kijken of mijn hcg (?) stijgt en dan moet ik over 3 weken weer terug naar hem.
    Het is me nu gewoon allemaal zo onduidelijk.
    Ik heb voor het laatst ongeveer 3 weken geleden gevreen met mijn vriend, dus zou vanaf dat moment zwanger moeten zijn...
    Gisteren heb ik nog een "gewone" test gedaan en die was binnen no time positief.
    Kunnen jullie mij misschien helpen?
    Alvast bedankt!

Groetjes Anne

2. Chai

Chai Niet meer actief

Nou je bent in ieder geval dus niet langer zwanger dan 5 weken.
    Ik vind het wat overdreven dat de gyn zei dat je of 1/2 weken zwanger bent of dat het een miskraam word..
    Als je 1/2 weken zwanger zou zijn zou je nu dus volgens de gyn 3/4 weken zwanger kunnen zijn, die twee weken krijg je erbij.
    Rond deze periode is er nooit veel te zien, sterker nog, vaak niks, ook met 5 weken niet.
    Dat wil echtniet zeggen dat je een miskraam krijgt hoor.
    Ik neem aan dat je een vervolg echo krijgt, om te kijken hoever je nou werkelijk bent over een paar weken?

Groetjes!

3. roandyja

roandyja Lid

25 nov 2010
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.
    Ja, ik dacht ook dat het allemaal nogal overdreven was, maar ja je denkt hij heeft ervoor geleerd...
    Over 3 weken moet ik weer terug komen voor de volgende echo en dan hoor ik ook de uitslag van het bloedprikken en of mijn hcg dus voldoende is gestegen of gedaald...
    Worden dus 3 vreselijke lange en onzekere weken....

Groetjes

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Wat naar dat je zo lang moet wachten voordat ze je een tweede keer prikken. Kun je niet vragen of ze je wat eerder voor de tweede keer prikken? Dan heb je ook wat zekerheid.

5. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    je kunt misschien uitleggen bij ha en misschien wil die nog wel een keer eerder bloedprikken in principe zou je hcg namelijk om de 2 dagen moeten verdubbelen dus als je vandaag bloedgeprikt heb zou je maandag of dinsdag zeker weer kunnen laten prikken, maar als er geen reden voor is dan doet een gyn het niet zo snel.

xxx Joyce

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Als het 3 weken geleden is dat je seks hebt gehad dan klopt dat wel wat je gyn zegt. Een innesteling duurt meestal een week. Je eisprong kan zelfs nog 4 of 5 dagen na de seks zijn geweest en dan kom je nu inderdaad op 1 of 2 weken zwangerschap, geteld vanaf eisprong dan. De 2 weken voor je eisprong krijg je kado. Ik denk dat je gyn het over de zwangerschapstermijn had vanaf eisprong.

Ik weet niet hoe de clearblue testen werken, maar mij lijkt niet dat die exact een termijn kunnen aan geven. De ene persoon maakt namelijk al sneller en meer hcg aan dan een ander.

Ik zou zoals mijn voorganger al zei, bij de ha eens gaan vragen om bloed te prikken. Je gyn heeft je nu namelijk een onzeker gevoel gegeven en dan duren 2 weken lang.

7. roandyja

roandyja Lid

25 nov 2010
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties. Stelt me toch een klein beetje gerust!
    Helaas zijn het zelfs 3 weken dat ik totaal moet wachten...
    over 2 weken moet ik weer bloedprikken en dan een week later pas weer terug naar de gyneacoloog.... Is dat niet raar dan om mijn huisarts daar over te bellen...? Wil ook niet als een zeikerd ofzo overkomen...
    Maar 3 weken zijn gewoon zo vreselijk lang, ben nu bij elk pijntje dat ik voel bang :(

8. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    Nee hoor het is niet raar om te bellen en het te vragen gewoon doen die stress en zenuwe zijn helemaal niet goed dus, en ik vind het raar dat de gyn je zo lang laat wachte en ze roepen best snel van een miskraam vind ik ook bij me schoonzus die kreeg in 1x heel veel bloed oh zal wel een mk worden kunnen we toch niks aan doen gewoon afwachten zeiden ze nou die heeft die ochtend erna gelijk ha gebelt en mog gelijk komen en de dokter ging haar nakijken en zei je baarmoedermond zit nog mooi dicht dus denk eigelijk niet dat je mk heb was dus ook niet zo me nichtje is alweer 2. En bij mij ook toen ik zwanger was van me zoontje eerst met 5 weken en 2 dagen zagen ze iets een week later niks terwijl ik niet had gevloeid of wat dan ook werd ook gezegt reken maar op een mk en weer een week later zat er toch echt een vruchtje met een kloppend hartje dus ik zou gewoon ff bellen naar je huisarts en zeggen dat je er zo van in de stress zit en dat 2weken echt te lang duurt. Weet je trouwens hoe hoog je hsg nu was? Daaraan kennen ze ook ongeveer zien hoe ver je bent

9. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    absoluut da HA bellen....
    zo erge onzekerheid is echt niet tof voor je en vind jouw gyn ook niet erg aardig als hij je zo 3 wkn wil laten lopen.

succes

Deel Deze Pagina