Wie ook eerste keer (nov 2011) IVF/ICSI in Dusseldorf?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Greeneyes1977, 13 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Greeneyes1977

3 mrt 2011
    30
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Lieve luitjes...de vreugde was van korte duur. Je gelooft het niet, maar we krijgen een miskraam. Ik vind het zo erg en jammer. Dus toch weer de MMM in. Ze meten adhv je bloed de HCG waarde en deze is in een week tijd bij mij slechts verdubbeld, terwijl deze minimaal verdriedubbeld had moeten zijn... (snif snif) :x

Juffie; ik heb de spuiten in huis, en ook de prikinstructie gehad. t valt best mee als je eenmaal begonnen bent heb ik mezelf althans voorgenomen. Ik had enorme prikangst, maar ik heb nu in 1,5 week al 3 keer bloed moeten laten prikken en daar ben ik iig soort van af.. :$

Dussss kom maar op met die miskraam en dan kunnen we weer verder, of eigenlijk weer terug naar waar we gebleven waren..

Lfs

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    @ Greeneyes: och dat meen je niet meid! wat vind ik dit erg voor jullie beiden! Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik ben nog nooit zwanger geweest en vandaag weer ongesteld geworden en toch is het dan weer een enorme tegenvaller terwijl ik weet dat het (eigenlijk) niet kan. Maar voor jou moet het helemaal vreselijk zijn als je wel zwanger bent geweest! Ik hoop voor jullie dat het snel weer raak maag zijn, echt! Dikke knuf voor jou!

Hoe is het met de rest van jullie meiden?
    Hier gaat alles wel weer zijn gangetje, ik ben redelijk "opgelucht" na dat positieve gesprek in Dusseldorf vorige week zaterdag. Ik weet dat we er nog lang niet zijn en het spannenste deel moet nog allemaal, maar het voelt gewoon goed en dat had ik in Nijmegen helemaal niet.

Dadelijk even naar de huisarts de verwijsbrief ophalen die we naar de verzekering moeten sturen, hopelijk doen ze niet moeilijk...? Zit bij menzis iemand ervaring daarmee? Zijn er nog meer hier die in januari kunnen beginnen met spuiten ect?
    Zoals het er nu naar uit ziet kunnen wij in de laatste week van januari beginnen. Mijn menstruatie is heel regelmatig kan er de klok op gelijk zetten dus dat is wel fijn. Komende woensdag dan krijg ik de uitslag van de AMH waarde ben benieuwd...??

Fijn weekend allemaal!
    En dat we maar gauw dit topic kunnen omzetten naar een topic "zwanger"!

Gr. Juffie26

3. Greeneyes1977

3 mrt 2011
    30
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ha Juffie, dank je wel voor je lieve woorden. Tja het is zo lastig en moeilijk allemaal. Maar het positieve is; ik kan dus wel zwanger worden en een miskraam is wel een natuurlijke selectie, liever geen kindje dan een 'ongelukkig' kindje denk ik dan ook maar. In het traject al zoveel downs meegemaakt dat ik merk dat ik redelijk flexibel ben. Kan heel wat aan lijkt wel. Maar goed, misschien ben ik morgen een wrak :$
    Hopelijk ga ik ook eind jan beginnen met spuiten..nu eerst de miskraam afwachten, eventueel oplaten wekken en dan weer door. Das t enige dat we kunnen doen.
    Voor wat betreft je gevoel over DD, wij zijn daar ook zeer positief over en vinden dokter S een zeer kundig man :) Beter geregeld dan hier in NL ook al is t voor ons wel een eindje verder rijden ;)
    Alles voor een baby zullen we maar zeggen he ..., wie had dat gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen...;)
    Liefsss en succes met geestelijke voorbereiding! PS ik zit niet bij Menzis, maar doorgaans doen verzekeringen niet lastig.

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Greeneyes: Wat knap dat je er zo goed over kunt praten! Dan is inderdaad een teken dat je wel heel sterk bent. Maar wat je zegt dat je heel wat kunt hebben dat herken ik wel. Ik ben ook zo geworden door het hele "gedoe". Ik kan er goed met mensen over praten terwijl de meeste mensen dan volgens mij verwachten dat ik ik tranen ga uitbartsen maar dat gebeurt niet. (dat doe ik thuis wel ;))

En inderdaad Dokter S. vonden wij ook een zeer kundig man, fijn gesprek gehad, rustig en duidelijk. Vele male anders dan in Nederland. Voor ons geen Nijmegen meer!
    Ja inderdaad alles voor een baby, ook nooit gedacht dat ik dat zou zeggen! Voor ons is het gelukkig maar net 45 min. rijden dus dat scheelt natuurlijk flink. Wellicht komen we elkaar toevallig wel eens tegen in DD. en wie weet als jij ook laatste week van januari begint met spuiten, misschien zijn we dan wel allebei tegelijk zwanger....dat zou toch een droom zijn!

Lieve Greeneyes denk vooral even aan jezelf en aan je mannetje dat is op het moment belangrijker dan wat dan ook!
    Hou je sterk!

Gr. Juffie26

5. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ greeneyes: ahhhh meid wat klote voor jullie!!!!! Heel goed dat je erover kunt praten, en dit ook zeker blijven doen!!!! Het scheelt al een hoop dat je dat kan!!!!! Ik kon het vorig jaar ook gelukkig! Heb wel een enorme klap gehad toen! En.......de klappen blijven komen op bepaalde dagen. Ik had het met pakjesavond heeeeeeel erg. Je gaat dan toch denken: als ik die miskraam niet had gehad was er nu een kleintje bij geweest van 7 maanden....... Die momenten hou je toch wel (tenminste ik wel)
    Tja spuiten........na 4 IUI rondes ben je er zo aan gewend, het dagelijks spuiten!! Ik mag in januari nog 2x een poging iui ondergaan voordat ik door kan naar DD. Mijn gyn heeft mij wel al de verwijsbrief al gegeven voor de verzekering! Deze ga ik in januari opsturen en alvast een gesprek aanvragen in DD! Hoe eerder ik die iui's achter de rug heb des te beter, ik heb nl totaal geen vertrouwen in dat hele iui gebeuren! Maar dat is een gevoel wat ik heb en dat wil ook maar niet verdwijnen! Vind het wel al heel fijn om te horen dat ze je in DD als een mens behandelen en alle tijd voor je nemen!!!!
    Ik wil ook zoooooo graag, maar ja ik zal nog even geduld moeten hebben! Ik blijf jullie volgen........

Veel liefs Druufke

6. Greeneyes1977

3 mrt 2011
    30
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Lieve meiden, dank jullie wel weer voor jullie lieve berichten. Wat een proces is het toch he! een achtbaan noemen wij t ook wel. Vanochtend werd ik wakker en dacht..wat is er ook alweer? spuiten, zwanger, miskraam? oh neee..... toen moest ik even keihard huilen. Veel mensen weten in onze omgeving niet eens dat we ermee bezig zijn, onze ouders en mijn beste vriendin, 1 collega en baas van mijn man. Voor de rest houden we t heel erg bij onszelf. Ik weet niet of dat goed is, of wat in dit verhaal het beste is. Ik weet alleen dat ik niet steeds 'beoordeelt' wil worden. Maar misschien zegt dit eerder iets over mijzelf, als ik wist van mensen dat ze in een traject zaten dacht ik altijd; wat errug en wat sneu..jeemie wat heb je er dan veel voor over. en zou ik dat doen? En nu zit ik erzelf in. Voelt toch nog altijd als falen, waarom is het ons (nog) niet gegund? Als we maar wisten dat het zo ie zo zou lukken, maar die onzekerheid is killing. Ik heb alle data in mijn agenda geschrapt, zoals echo dan en dan, en 12 weken etc. Zwangerschapsapp meteen van phone af. Hahah lekker drastisch meteen.. Wat kan een mens soms veel aan. Ik hoop dat de miskraam snel op gang komt, nu 2 dagen later en ik denk elke uur: kom maar op! ik wil ervan af. Na ja, geduld weer he....
    Liefssss en hopelijk geeft de behandeling in DD ons allen waar we zo naar verlangen..
    x

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hallo Allemaal,

@Greeneyes: Hoe is het met je meid? Ik kan me heel goed voorstellen dat je ineens kei hard moest huilen. Is ook goed verdriet moet je niet omkroppen dat kan er maar beter uit. En een goede huilbui lucht ook altijd wel op vind ik zelf altijd.

Wij krijgen woensdag de uitslag van mijn amh waarde.
    Had de laaste keer bij de echo 20 follikels in totaal, Dr. S vertelde dat mijn amh waarde waarschijnlijk wel goed zal zijn, maar dat ze liever toch het zekere voor het onzekere nemen en de precieze waarde weten. Aan de hand van deze waardes stemmen ze ook de hormonen af die ik moet gaan spuiten.
    Vervolgens moeten we 20 december naar Mulheim om te bepalen welke TESE het gaat worden. Dr. S Werkt het liefste met vers zaad dus waarschijnlijk zal het een verse TESE gaan worden.

Lief en ik gaan tussen kerst en nieuwjaar samen een week naar Zwitserland. Heerlijk even lekker met z'n tweeen weg daar zijn we ook behoorlijk aan toe. En ik januari mogen we al beginnen met alles. Stel je voor zeg dat alles in een keer lukt, dan zijn we misschien in maart al zwanger dat zou wat zijn. klinkt nog zo onwerkelijk dat, dat volgend jaar allemaal zomaar zou kunnen lukken, hopen we....
    Ik ben wel bang dat ik in mijn zwangerschap een stresskip wordt. ik zou denk ik heel erg bang zijn dat er iets mis zou gaan. Maar ik denk dat je dat los moet laten zoveel mogelijk anders kun je er niet van genieten....maar goed we zullen wel zien als het uiteindelijk zover is. Wellicht kunnen we met dit hele clubje een nieuw topic openen UITGEREKEND IN 2012 topic :)

Och meiden wat is dromen toch fijn he.....

Gr. Juffie

8. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ juffie: Meid ik droom met je mee hihi!!!

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    @Druufke: Ja lekker dagdromen heerlijk he....haha:)

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    @Allemaal:
    Update:

Vandaag hebben we mijn AMH-waarde uitslag gekregen.
    Ik was er toch wel een beetje zenuwachtig over want als die te laag is dat betekend dan dat je ook te weinig (goede) eicellen in voorraad hebt. Mijn AMH-waarde is 6.26 best wel heel hoog dus?
    Weet iemand of dit goed of slecht is? Dr. Scholtes zei dat hij nu het behandelplan ging opstellen en bepalen van hoeveel en hoelang ik moet gaan spuiten. is 6.26 niet veel te hoog? Heb ik dan niet meer kans op over stimulatie. Dr. Scholtes zei wel dat ik geen hoge doseringen hoef en maar kort hoef te spuiten omdat mijn AMH waarde zo hoog is. Zegt dat ook iets over de kwaliteit van mijn eitjes? En of ik snel zwanger zal zijn of niet?

Sorry dat ik zoveel vraag.
    Moet er weer vandoor heb elke dinsdag EHBO cursus moet vanwege mijn werk, onderwijs. Is ook wel interessant heb er alleen niet elke dinsdag mijn hoofd na staan...
    En 14 feb. examen ik heb al aangegeven dat stel dat ik net een terugplaatsing heb gehad ik niet mee doe met het examen ik ga me dan heel rustig houden en hopen dat het blijft zitten.

@Greeneyes: hoe is het met je?

Fijne avond allemaal.

Gr. Juffie

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hallo allemaal,

Even testen of mijn banner het doet.
    Heb zojuist de hele woensdagmiddag zitten uitvogelen hoe dat werkt, maar volgens mij is het gelukt haha :)

Gr. Juffie26 (bijna 27 hihi)

12. Greeneyes1977

3 mrt 2011
    30
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Haa Ladies,
    Het gaat hier wel ok.Nog steeds aan het wachten. Gisteren het ziekenhuis achter de broek aan gezeten. Ik wist niet waar ik aantoe was. Nu as maandag echo en eventueel bloed prikken om te zien of de Miskraam vanzelf komt of moet worden opgewekt. Ik voel me eerlijk gezegd er op zich best ok onder. Miskraam komt nou eenmaal voor, en t was nog zo pril misschien scheelt dat. daarnaast heb ik t ook nooit ECHT kunnen geloven. Je hoort eerst hoeveel manco's je allemaal hebt en dan opeens toch spontaan zwanger. Ik heb eerlijk gezegd meer moeite met de weinige steun die ik van mijn ouders krijg. Ik dacht altijd als ik echt aandacht nodig heb zijn ze er voor me, maar dat valt dus wel een beetje tegen..besloten vandaag daar maar eens een constructief positief mailtje aan te wagen :) Moet toch voor mijn eigen emotionele belangen opkomen!
    @ Juffie, ja wat heerlijk wegdromen bij een zwangerschap over een paar maanden. Ken dat gevoel, had ik ook toen we voor de behandeling zaten. Zelfs al een beetje fantaseren over wellicht een tweeling, hahah. maar goed nu moet ik even wachten en hopelijk in feb alsnog aan de gang. De medicatie ligt iig al klaar hier :) Lekker dromen, maar ook je zelf een beetje beschermen he. Misschien heb je iets meer pogingen nodig. Een hoge AMH waarde is perfect!! Iid weinig hormonen nodig en snelle rijping! Wees daar maar heel blij mee dat geeft jullie iig ook nog veel tijd.

@ Druufke wanneer heb jij je IUI in januari? wel irri dat je eerst die 2 keer nog moet voordat je verder kunt naar DD... of valt dat mee?

Ik ga weer eens verder! fijn om af en toe hier je ei kwijt te kunnen ;) tjuB Damen (porbeer alvast een beetje in DD sfeer te komen)

x

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    @Greeneyes: Ja inderdaad zit ze maar flink achter de broek aan, je moet toch weten waar je aan toe bent. Inderdaad goed dat je, jezelf al in bescherming had genomen door nooit ECHT te geloven wat niet wil zeggen dat het evengoed heel moeilijk is. Ik weet ook dat het bij ons niet via de natuurlijke weg kan omdat mijn vriend 0,0 zaad heeft, maar toch elke maand rond mijn eisprong proberen we het weer en toch elke maand hoop ik heel stiekem dat het toch gelukt is, zeker nadat we hoorde dat er 2 zaadcellen gevonden waren, je zal maar net meemaken dat het rond de eisprong ook zo is, ik heb maar 1 goede zwemmer nodig.....

Maar wat erg dat je niet de steuk krijgt van je ouders die je nodig hebt op dit moment. Misschien eens een gesprek voeren en duidelijk vertellen hoe de vork in de steel zit en dat het niet zomaar wat is.
    Ik hoop dat je wel heel goed erover kunt praten met je vriend en wellicht met andere mensen die je nabij staan. Is inderdaad ook heel fijn, vind ik ook om hier je ei kwijt te kunnen.

Ja wegdromen is heerlijk maar, ik (we) zijn wel realistisch genoeg om te bedenken dat we nog een lange weg te gaan hebben en dat we er nog lang niet zijn. Maar toch het zit in je hart dat je het zo graag wil en dat gaat er niet uit maar goed ook, want zo blijf je vechten als het gevoel uit je hart weg is, kun je ook niet meer vechten.

Ik had het vandaag even gehad en heb (heel erg slecht ik weet het) een baaldag genomen van mijn werk. Ik had even tijd voormezelf nodig gewoon even niks. Nog 1 week werken en dan kerstvakantie dan gaan lief en ik naar Zwitserland en als we daarvan terug zijn vol er tegenaan met z'n tweeen. Eerst volgende week nog naar Mulheim en dan afwachten wanneer we mogen starten. Ik vind het alleen al fijn om te beginnen zodat we het gevoel hebben dat er wat gedaan wordt.

Iedereen een fijne dag!
    Gr. Juffie26

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    HELP!!!!

Ik maak me heel erg zorgen....
    Mijn vriend heeft vandaag last van diaree en heeft vanmorgen 2x moeten overgeven. geen koorts en voelt zich verder niet niet ziek.
    Is dit nu nadelig voor een TESE behandeling? Die zou namelijk evt ergens in feb. gaan plaatsvinden?
    Kan iemand er iets zinnings over zeggen...?

grtz. Juffie26

15. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ greeneyes: ja bah bah ik baal er wel van dat ik die 2 af MOET maken! Maar ik heb de verwijsbrief al dus die gaat in januari wel al naar de verzekering en ik vraag zodra ik de goedkeuring van de verzekering binnen heb een intake aan in dusseldorf!!

16. Greeneyes1977

3 mrt 2011
    30
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Juffie, ik kan er echt niets zinnigs over zeggen....Bel anders even het ziekenhuis, ze kunnen daar echt wel wat zinnigs over zeggen..
    Hopelijk valt het allemaal mee...Maar dit kun je nu ECHT niet gebruiken. Bah zeg. sterkte!!!!

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    @Allemaal: Ik heb inmiddels contac gehad met Dusseldorf, ze zeggen daar dat ik me absoluut geen zorgen hoef te maken en dat het een TESE behandeling in januari of februari niet in de weg zal staan. Maar ik ben pas echt gerust als de arts dat volgende week ook zegt. het enige dat wel slecht is, is koorts maar dat heeft die gelukkig niet gehad! Ik zag de bui al helemaal hangen en had er spontaan een behoorlijke dip van gisterenavond, Je leeft zo toe naar een datum dat het zover is en ik had/heb me er helemaal op verheugd dat we zo snel al konden beginnen, en dan 3 maaden uitstellen pffff...maar dat hoeft gelukkig niet!

Nou ik ga vanavond lekker op de bank hangen en The Voice kijken.
    Fijn weekend allemaal, rustig aan!

Gr. Juffie26

18. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Ik plaats ook hier mijn bericht (ook op een ander DD-forum), want weet niet welk forum actief is.

Hallo,

Ik ben een beetje aan het zoeken naar ervaringen van meiden die naar Dusseldorf zijn gegaan. Ik heb namelijk vandaag een afspraak gemaakt voor 27 maart.
    Het is namelijk zo. Ik heb 2 miskramen gehad (was vrij snel zwanger), maar nu duurt het al een tijdje. Dit is de reden dat er onderzoeken zijn gedaan (ik ben 37) en hieruit is gebleken dat mijn baarmoederslijmvlies erg dun is (4mm) en mijn AMH waarde laag is (0,8). FSH gelukkig wel goed (8). De gyn. heeft me nu Duphaston (progesteron) voorgeschreven om te proberen mijn bmsv te verdikken. Daarnaast heb ik dus maar 4x per jaar kans om zwanger te worden, omdat er niet vaker een goed ei zal zijn (heb wel elke maand een eisprong).
    De gyn hier liet me weten dat ik beter kon proberen om op een natuurlijke wijze zwanger te worden, omdat de MMM een zwaar traject zal zijn en de kans niet groot is dat dit zou slagen. Zij zag het op een natuurlijke wijze eerder slagen. Dit heb ik van haar aangenomen, maar er later thuis nog eens over nagedacht. En ook over gesproken met de acupuncturiste (gespec. in fertiliteit) en zij raadde me aan om naar Dusseldorf te gaan, omdat mijn kansen wel kleiner worden.
    Ik wil er alles aan doen om onze droom in vervulling te laten gaan.
    Heb geen idee wat voor mij het beste zal zijn, maar het was me te gemakkelijk om te zeggen; 'Probeer het maar gewoon en dan zie je wel.'
    Hopelijk slaan de medicijnen nu aan en zal mijn bmsv dikker worden. Vanaf dag 1 van de volgende cyclus krijg ik er ook oestrogeen bij en dan krijg ik op dag 9/10 een echo om te kijken hoe het zit met het bmsv en met de rijping. Afwachten maar weer.
    Maar ben heel benieuwd hoe jullie ervaringen zijn in Dusseldorf en volg graag hoe het jullie vergaat.

19. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey meiden,

ik heb ook even jullie verhalen gelezen en ik zit op dit moment nog in het iui trajact.....nog 1 iui met clomid en dan krijg ik er nog 4 met andere medicatie ( spuiten)
    daarna is het dus klaar...en ik ben er over aan het denken om misschien de overstap eerder te maken naar dusseldorf.....maar ik twijfel er zo aan!!!!
    maar is de wachttijd daar zo lang???? dat jij pas in maart een afspraak hebt staan?

20. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    De wachttijd is idd zo lang.... Maar.... als je eenmaal binnen bent heb je geen wachttijden meer, werd mij gezegd. Eerder was niet mogelijk (misschien in speciale gevallen wel).

Waarom twijfel je?

Ik weet ook niet of DD ons het geluk zal brengen, maar ik wil het gewoon proberen. Ben inmiddels ook al 37. Maar hoor dus graag ervaringen.

Ik wil er alles uithalen, voordat we echt opgeven.

Deel Deze Pagina