wie ook eerste ronde juli 2010 voor tweede kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ellen291982, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Gefeliciteerd hoor Elionorah

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

He meiden, hoe is het hier? Hier alles goed, de eerste drie maanden zitten erop en mn buik begint al uit te zetten!

Hoe is het met alle prille zwangeren? Al op de roze wolk?

En nog dames op de wachtbank? Ik hoop dat we snel allemaalroze kleuren :D

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Nog niet op de wachtbank.. Wel binnenkort mijn ei.

4. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    lief Truus, dank je :)
    Ik probeerde op het bevallingsforum mee te lezen/schrijven.
    Maar daar wordt zoveel afgeklets, dat is niet normaal!
    Ik heb dus gemeld dat ik daar niet actief zal zijn.
    maar omdat ik wel graag zo nu en dan wat schrijf,
    blijf ik lekker hier ;)

Oef, vandaag ben ik op mn werk wel 5 keer gevraagd of ik zwanger ben, of is de veronderstelling benoemd!!!
    Mennn hoe moest ik reageren?!
    Ik vond het niet prettig, want het is toch mijn nieuwtje?
    Maar ergens vond ik het ook wel leuk, omdat ik weet dat het zo is.

Maar stel je voor dat ik niet zwanger zou zijn,
    dan voelt het echt als een enorme druk.

Die druk ervoer ik nu ook wel.
    Heb hubby gebeld en gezegd dat ik het niet langer voor me kan houden.
    Dus hebben we een conference call gedaan met mn schoonouders en schoonzus, en het blijde news verteld :D
    Hubby was thuis, ik op werk en konden toch samen bellen hihi

Vanavond wil ik een foto maken van mn buik,
    met daarop een plaatje van zo'n oude wc met 'bezet' geplakt.
    Die sturen we dan naar de andere familie.
    En we bellen dan gelijk mn ouders op om het te zeggen :)

Oh ja, ik wilde vanmiddag nog even een test kopen kv2v5.
    Waren ze uitverkocht!! echt balen.
    Dus morgen maar weer even kijken :(
    En donderdag komt MvM voor de intake.

Verder gaat het wel. Ik ben wel moeiig, maar niet ernstig.
    Misselijkheid begint echt op te komen, maar niet ernstig.
    Ik ben voornamelijk heel blij!

Groetjes

5. ProudMum

Nou ik ga niet zwanger het jaar uit.... heb mn ei en truusman is door zn rug gegaan..
    Baal als een stekker, heb soms het gevoel dat iedereen mij inhaalt. Niet slecht bedoeld hoor, maar er zit bij ons wel een tijddruk achter want heb niet alle tijd meer om zwanger te raken. Dus als er in Juli nog geen plakbeeb is, gaat mijn baarmoeder eruit zoals besproken met de gyn

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Truus: Dat is balen meid.. Gebeurd precies wanneer het niet uitkomt :(

@ Elionorah: Ik snap het dat je het moeilijk voor je kan houden... Zou ik ook hebben!

7. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    #887 Juul76, 22 nov 2010
    Laatst bewerkt: 22 nov 2010
    Dag dames,

Hier ook geen goed nieuws. Vrijdagmiddag is mijn menstruatie begonnen. Zat er even helemaal doorheen eerlijk gezegd. Maar ja, dan lees ik net weer het bericht van Truus en dan denk ik; tja, wat loop ik te zeuren. Wij hebben die tijdsdruk niet (oke, ik word er niet jonger op, maar dat i's even van een andere orde.......) dus ik moet gewoon de moed erin houden door naar de volgende ronde. Dus dat is wel weer goed voor het perspectief. Truus, hoop dat het heeeeel snel raak is bij jullie! En juli duurt nog láng!! (kun jij trouwens niet 'boven' vandaag dan? Zodat hij alleen maar hoeft stil te liggen....;).....)

Maar toch; ik maak me toch wel een klein beetje zorgen. Om het volgende; we vrijen nu 3 maanden heel gericht, 100% zeker in de dagen rondom mijn ei (tenminste, ervan uitgaande dat ik die heb? heb iig wel LH piek rond dag 14/15 van 27 daagse cyclus) , en toch lukt het niet (bij mijn eerste was het de eerste (ontpil)ronde al raak). Nu valt het me op dat ik, sinds mijn mirena eruit is, een zeer lichte en zeer korte menstruatie heb. En dan is het nog niet eens 'vloeibaar bloed' wat ik heb (sorry hoor voor het nogal onfris verhaal!) maar eigenlijk alleen maar rood slijm. Dus zoals bijv. vruchtbaar slijm, maar dan niet wit of doorzichtig maar rood. Het is ook veel en veel minder dan dat ik vroeger had (maar ja, voor de pil en zwangerschap en mirena, dus dat is alweer zo'n 20 jaar geleden...) als ik ongesteld was. Ik gebruik geen tampons maar de Diva Cup (Webvrouw Divacup) (een aanrader trouwens!) waardoor je heel duidelijk de hoeveelheid bloedverlies kan zien. Ik had vrijdagmiddag een klein beetje, 's nachts vrijwel niet, zaterdagoverdag en 's nachts ook minimaal en zondagmiddag was het alweer helemaal voorbij. Bij elkaar nog geen 7 ml denk ik, en dus maar krap 2 etmalen. Dat is toch wel heel erg weinig?!? (ik las op de site van de divacup dat 90 tot 120 ml "normaal is).
    Ik vroeg me nu af of het verliezen van weinig bloed bij je menstruatie iets te maken kan hebben met de kansen op een succesvolle innesteling? Als je ongesteld bent dan wordt je baarmoeder tenslotte "geleegd" omdat in de baarmoederwand die er klaar voor lag geen eitje is ingenesteld. Kan het zo zijn dat mijn baarmoederwand te dun is ofzo voor een goede innesteling? Misschien heeft dat helemaal niks met elkaar te maken hoor, maar ik bedacht me dat gisteravond ineens. Ik vind het gewoon zó ontzettend raar dat ik zó weinig bloed verlies, wat dan nog niet eens gewoon bloed is, maar rood slijm.

Misschien kan ik eigenlijk beter een apart topic bij 'zwanger worden' openen bedenk ik me nu. Maar goed, misschien kunnen jullie me ook al op weg helpen??

En na dit ego-bericht ook nog even aandacht voor al het goede nieuws...
    @ Odess; 12 weken! Hoera! heeeeeeeeeerlijk je buikje showen.... gefeliciteerd!
    @ Eli; wat een leuk idee van die foto! En wat lekker om het al zo vroeg te vertellen aan je familie! Veel plezier met de rest van je vrienden/kennissen!
    @ Jann; succes met het vinden van je ei, en zet 'm op dan!

8. Umizoomi

Umizoomi Lid

26 aug 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Truus, arme jij :( Wat heftig dat er zo'n tijdsdruk op zit voor jullie. Wilde dat ik iets kon doen voor je.

En Juul, begrijp dat je je zorgen maakt. Misschien een afspraakje maken bij de HA?

Odess, lekker hoor de eerste 3 maanden voorbij!

Eli, ik vind het ook erg druk bij de julimama's, ik lees af en toe flarden en post zo heel af en toe. Toen ik zwanger was van mijn zoontje begon het ook zo bij de novembermama's (2007 dan) en later werd het rustiger en beter te behappen.

9. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Truus, dikke knuffel meid. Ik weet verder niet zo goed wat te zeggen, wil je gewoon alleen even stevige knuffelen en je laten weten dat we heel hard voor je duimen voor een plakbeeb!

Juul, misschien idd even een keer langs de HA ? Kan geen kwaad..

Odess, jeej de eerste drie maandjes voorbij!!

Elionorah, ik kletste eerst bij de September'08 mama's, nu spiek ik daar soms nog want ik hield het gewoon niet meer bij. Iig niet hier op het forum, September mamas hebben ook nog een eigen forum en daar klets ik wel mee. Nu klets ik ook bij de juli mama's maar het gaat, vooral nu in het begin, nog heel erg snel. Als het me niet lukt om bij te houden haak ik gewoon in op het moment dat ik online ben. Over een tijdje zal het idd een stukje rustiger zijn en beter bij te houden.

10. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Leuk meiden dat jullie al zo gezellig met de mama's kletsen..

Ik klets nu bij de juni mama's... Is zoo gezellig daar!!

Ik hoop dat ik ook snel bij andere mama's mee mag gaan kletsen..
    Bij de aug. mama's dan!

11. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @Truus: wat heftig zeg dat jullie zo'n tijdsdruk ervaren en dat je mannetje dan ook door zijn rug gaat in je vruchtbare dagen! Wilde dat ik jullie ook zou kunnen helpen... Ik zal heel hard duimen dat Joey gewoon op tijd een brusje krijgt! Heel veel sterkte en succes!
    Het is niet altijd eerlijk verdeeld....:)

12. ProudMum

Hey meiden,
    Het is ok hoor en ik gun het jullie allemaal!
    Kan er zelf ook niets aan doen dan denatuur zn gang te laten gaan, dus dat doen we maar;)
    en weetje, met zn drietjes hebben we het ook goed hoor!!!

13. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Dag dames,

Heb toch maar even de HA gebeld.... (heb ook apart topic geopend bij zwanger worden, daar 2 reacties van dames die (indirect) er ervaring mee hadden, die zeiden dat het geen invloed had op de vruchtbaarheid)

In het telefonisch consult zei de HA inderdaad dat het zeer waarschijnlijk niets met mijn vruchtbaarheid te maken heeft. Wel kan het volgens hem zo zijn dat na 3 jaar mirena mijn baarmoeder toch even tijd nodig heeft om weer goed op gang te komen. Er is tenslotte 3 jaar geen baarmoeder wand opgebouwd. Klinkt logisch.

Als het de komende maanden zo blijft (dus erg lichte menstruatie) kon ik weer bellen voor een inwendige echo. Prima, maar ik bel dus wel meteen als het de volgende keer weer zo is. ;)
    Ik ben voor nu weer gerust gesteld....! Volgende week alweer eisprong als het goed is.... die 2 weken van mestruatie naar ei gaan gelukkig altijd wel snel voorbij.
    Wat wel erg bijzonder is; mijn nieuwe NOD is 15 dec, ik zou dan 16 dec kunnen gaan testen. Dat zijn precies dezelfde NOD en testdag als ik vier jaar geleden had bij mijn eerste zwangerschap. Hopen maar dat dat geluk brengt!!

14. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Zo dames!

Dat is ff geleden ben beetje druk geweest heb wel mee gelezen zo nu en dan maar niet echt gereageerd.
    Wij zitten weer op de wachtbank. Nod is volgende week maandag of dinsdag. Spannend dus weer hier!

Hoe is het verder met iedereen hier!
    Er was nieuwe zwanger geloof ik weet ff niet meer wie! Dus sorry maar wel gefeliciteerd!
    Voor de dames in nieuwe ronde balen!
    En voor iederen op de wachtbank sterkte ;)

15. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    We zitten hier weer in de rustige periode denk ik :D
    Hier 2 keer geklust.. Vandaag eisprong maar ook nog gedaan..
    We zien het wel hoor!

16. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    @ ikkin; nog nieuws??????

Wat is het stil hier zeg.... Hoe is het met alle zwangere dames ?

17. ProudMum

Ik ben ook benieuwd naar alle zwangeren!
    Hier is alles rustig, denk een lange cyclus.. Geeft niet, eerst mn lijf rust gunnen en dan langzaam weer verder!

18. Umizoomi

Umizoomi Lid

26 aug 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker stil hier....iedereen op de wachtbank of de klusperiode?

Met mij gaat het prima. Beetje misselijk en natuurlijk onzeker. Maar dat hoort erbij die eerste periode. Ben inmiddels begonnen met plassen voor MvM.

Ik hou jullie in de gaten en hoop op mooie roze testen snel!

19. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Tis hier altijd even rustig en dan wordt het weer druk..

Hier nog 9 dagen wachten tot nod. Spannend...

20. Umizoomi

Umizoomi Lid

26 aug 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Duimduimduimduimduimduim

Deel Deze Pagina