Vroeg me af of iemand dit ook heeft. Elke keer dat ik Pregnyl spuit krijg ik de volgende dag (rond de daadwerkelijke eisprong) gigantische pijn in m'n schouder. Aan de voorkant, in de aanhechting van schouder en arm zeg maar. Als ik geen Pregnyl spuit voel ik het ook weleens langskomen, maar niet zo erg als nu. Dokter wil geen verband leggen en ziet het als last van de hele dag achter de computer. Dat is vast ook de reden waarom ik het altijd met eisprong heb Iemand dit ook weleens gehad of een verklaring? Vind het een beetje eng door de verhalen van schouderpijn en bbz..
Ik heb toevallig een bbz gehad met hele heftige schouderpijn. Mn arts heeft me toen naderhand uitgelegd dat ik die schouderpijn kreeg, omdat er in je buikholte een zenuw loopt die direct in verbinding met je schouder staat en als daar teveel druk op komt dan geeft dat die schouderpijn. In mijn geval werd de druk veroorzaakt door bloed dat mn buikholte instroomde omdat de eileider gescheurd was, maar ik kan me voorstellen dat als je eierstok dicht in de buurt van die zenuw zit, een groot eiblaasje dat tegen die zenuw aandrukt dezelfde pijn geeft. Bij iedere vrouw liggen de eierstokken weer anders, dus misschien liggen ze bij jou wel gewoon heel dicht bij die zenuw? Ik weet niet of deze theorie ergens op slaat hoor, maar ik weet wel zeker dat andere druk dan de druk van bloed ook die zenuwpijn kan geven. Als je bijvoorbeeld gas in je buik gespoten krijgt ten behoeve van een operatie kan dit dezelfde pijn geven. Ik zou me niet teveel zorgen maken hoor, de oorzaak is in ieder geval heel anders dan bij een bbz. Maar wel heel vervelend dat je steeds die schouderpijn hebt zeg! Pfffff, ik vond het niet mis en wist van ellende niet meer hoe ik moest liggen. Ik heb het op het laatst echt uitgegild. Alleen voor de pijn al vind ik dat je arts je wel iets serieuzer mag nemen. Sterkte, hopelijk hoef je de pregnyl straks niet meer te zetten!
Hier geen last van schouder en pregnyl maar wel van de schouder en menstruatie. Wanneer mijn menstruatie eraan komt voel ik aan mijn schouder wanneer het gaat doorbreken. Na heel veel googlen heb ik eens gelezen dat het evt door endometriose kan komen omdat dan een endometriose haard tegen een plek aan kan komen in de buikholte die deze pijn kan veroorzaken. Waarschijnlijk dezelfde plek als waar nana het over heeft.
Dankjewel voor jullie reacties. Ik denk inderdaad dat het zoiets is, al zit het niet aan de kant van m'n (waar de gyn zegt) eitje. Heb het nu nog steeds af en toe, dus denk dat er door de eisprong inderdaad gewoon wat aan de hand is in m'n buik en die zenuw geraakt wordt. Het voelt precies zoals bij m'n laparoscopie, alleen dan gelukkig minder heftig. Toen kon ik alleen maar huilen en schreeuwen van de pijn. Gaat vast wel weer over! Maak me in ieder geval niet druk meer nu, dankjullie!
Hier ook nog even mijn reactie. Ik vergelijk de pijn ook met de pijn na laparoscopie. Afschuwelijk. Bij mij begint het enkele dagen voor de menstruatie. Dan weet ik dus al genoeg. De laatste dagen van de menstruatie is het op zijn heftigst en met een beetje pech blijft het soms nog 1 of 2 weken hangen. Bij mij is bij laparoscopie gebleken dat er endometriose haard zit in de buurt van mijn middenrif. Dit irriteert op moment dat de bloedingen optreden. Bij mij werkt naproxen erg goed. Dus ik zorg altijd dat ik aleve feminax in de tas heb. Wondermiddel!