Hoe Sinterklaas vieren

Discussie in 'De lounge' gestart door Purified, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Mijn ouders, dus de grootouders van mijn dochter, zijn gescheiden toen ik 10 jaar oud was. Sinds die tijd zijn ze zo goed als nooit samen in een deur geweest.. Mijn vader is jarenlang geleden hertrouwd en mijn moeder heeft al jaren een nieuwe partner.

Vorig jaar was het eigenlijk niet ten sprake dat mijn moeder Sinterklaas met ons zou vieren, mijn vader, broer, oma, tante en ooms zijn er allemaal geweest om het samen met mijn dochtertje een onvergetelijke dag te maken!

Sinds een aantal maanden probeer ik het contact met mijn moeder, haar oma dus te verbeteren. Een hoop dingen van vroeger wat nog opgelost moeten worden.. ze stelde voor om met sinterklaas langs te komen.

Ik voel me hier wat ongemakkelijk bij, ik weet bij god niet hoe ik dit moet aanpakken. Ik heb een beetje gepolsd hoe ze het zouden vinden om samen door een deur te gaan, mijn vader vind het niet erg, mijn moeder stelt liever voor om de jaar erna anders alleen te komen met haar partner. (Ze wonen in het buitenland en hij kan sowieso dit jaar niet vrij krijgen).

Nu is het een twijfel geval: Gaan we Sinterklaas twee keer vieren? Eenmaal op de dag zelf, een maal in het weekend. Of vier je het een keer, de ene jaar met oma, de ene jaar met opa.

Ik vind het zo moeilijk om er over na te denken.. het is natuurlijk superleuk om met je kleinkind Sinterklaas te vieren, ze is dan bijna 3 dus voor haar is dit de "eerste keer" dat ze er iets van meekrijgt.

Iemand advies? Tips? Raad?

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja ik zou heel makkelijk zijn... of met zn alle of niet (dan niet met degene die niet wil) kom op t is voor het kind! Dan zet je je er maar even overheen.

Want hoe zit het met de ouders van je partner? Anders krijg je wel heel veel apparte groetjes om rekening mee te houden!

3. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Dan zou ik het 2 x vieren, aangezien het contact nog niet super is..
    Ik zou niet het ene jaar met opa doen en het andere met oma.
    Dan 2 x, is beter dan de 'spanning' / ongemakkelijkheid voor jou / hen op die ene gezamelijke dag

4. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ouders van mijn partner hebben hier zelf geen intresse in om langs te komen op die dan.. daar in de familie werd het nooit eigenlijk gevierd, toen mijn partner kind was ook niet..

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja ik blijf bij 1 x maar als je zelf liever 2x hebt is dit niet gek ofzo!

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Het zou voor erg afhangen van de manier waarop iedereen met elkaar omgaat. Is het voor je moeder een soort eigenwijs-/dwarsheid om liever alleen te komen, of zouden ze zich oprecht heel vervelend eronder voelen om 1 avondje in dezelfde ruimte te zijn? In principe is het natuurlijk een hele mooie gelegenheid om heel rustig naar een situatie toe te bouwen waarin opa en oma gewoon in 1 ruimte kunnen zijn, ook met verjaardagen e.d.. Valt er niet over te praten? Ala je denkt dat ze het echt niet overleven, dan misschien 2 keer doen, maar mijn voorkeur zou er niet naar uitgaan.

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind wel dat als je het dan 2x doet de eerste keet incl kloppen op dr deur en de 2e x dat de sint daar al cadeaus heeft gebracht. Elk kind weet dat die maar 1 avond komt. ..

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Vroeger vierde ik het altijd 2 keer. Een keer was de 'oma sinterklaas' met alle neven/nichten en de 2e keer was thuis met het gezin. Er was niemand die dat gek vond hoor!

9. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Ik zou het maar 1 keer gaan vieren. Degene die zich ongemakkelijk zou voelen zijn dan niet welkom.

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Een dikke nee dus hè. Wat mij betreft is iedereen welkom, maar we vieren gewoon één keer Sinterklaas en we gedragen ons allemaal als de volwassen mensen die we zijn. Ik vind dat je moeder zich kinderachtig gedraagt, zeker na al die jaren.

11. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Bij ons was het vroeger ook 1x thuis, 1x bij de ene opa en oma en 1x bij de andere opa en oma. Nooit bij nagedacht.

Mijn ouders zijn ook al meer dan 10 jaar uit elkaar en zelf vind ik het wat geforceerd ze bij elkaar te zien (wat misschien 10x is voorgekomen?). Maar alle ouders zijn weer anders, dus ja.. Kijk gewoon wat je zelf het prettigst vindt!

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind twee keer ook best kunnen hoor, dat doen wij zelf ook, omdat ik het juist zo leuk vind om pakjesavond zelf alleen met ons gezin te vieren. Wij doen het weekend ervoor sinterklaas met alle opa's/oma's, ooms/tantes en mijn nichtje.
    Om en om zou ik sowieso niet doen, dan zou je je vader daar ook mee benadelen (die is dan volgend jaar niet welkom), terwil hij er eigenlijk buiten staat.

Ik zou dus óf twee keer vieren óf iedereen op één dag laten komen, afhankelijk van hoe graag jij je moeder er bij wilt hebben.

13. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Misschien dat stel we zouden het twee keer vieren dat we het dan twee verschillende locaties zouden moeten doen om het logischer te maken, eenmaal bij mijn oma thuis dat haar dochter komt en dan bij ons thuis kan gewoon iedereen komen verder.

Ik zou het liever ook gewoon eenmaal vieren en het moet ook gewoon dat het de norm word in de toekomst. Wel mijn streef-ding eigenlijk. Dan zal uiteindelijk mijn moeder zich toch moeten aanpassen naar iedereen die het geen probleem vind. Alleen zoiets moet denk ik toch wel geleidelijk gebeuren...

Mijn vader heeft hier geen enkele probleem mee.. alleen mijn moeder.. tja.. die is er wat moeilijker in.

Deel Deze Pagina