Sinds zondag weigert Hidde opeens de borst. Zaterdagavond en zondagochtend wilde hij nog wel een paar slokken, maar sinds zondag dus niets meer. Als hij de tepel met tepelhoedje ziet hapt hij wel, maar dan trekt hij met zijn tanden het hoedje eraf en gaat er mee spelen Ook de fles gaat moeizaam, mijn ouders pasten op gisteren en hebben hem de melk in de tuitbeker moeten geven, dat ging redelijk. Gisteravond duwde hij zelfs die weg. Vandaag hebben we toch nog 200 cc met de fles kunnen geven (over een paar uur verdeeld). En vanochtend 150 cc kv met bambix (kreeg hij normaal ook, 100 cc na de bv). Ik hoop dat hij zo dadelijk iets wil drinken, als hij de borst niet pakt dan warm ik weer een flesje op... Ik had zo gehoopt dat ik hem minstens een jaar kon voeden, maar zoals het nu gaat gaan we dat niet redden. Ik kolf nu 2x per dag om wel wat productie te houden. Iemand een idee of dit nog goed komt? Hij is ook erg verkouden vandaag, maar dat was hij zondag nog niet.
Hier heeft de oudste 5 dagen geweigerd rond haar 1e verjaardag. Ze had toen een lichte oorontsteking. Ik kolfde zelf 3x per dag en gaf haar dit met een fles. Uiteindelijk pakte ze s morgens de borst weer na 5 dagen toen ze flink honger had. Hier was ze toen ook verkouden dus misschien oortjes? Volgens mij weigeren er wel meer kindjes rond die leeftijd even en pakken ze het daarna weer op. Ik zou idd proberen goed je productie op peil te houden en regelmatig aan te bieden zonder het te forceren. Misschien s avonds laat/s nachts proberen als hij slaapt? Hier werd ze dan echt wakker en werkte het niet maar als hij half slaapt lukt het misschien? Of samen douchen/in bad? Wel wat lastiger met tepelhoedje.
Ja, oortjes zou ook kunnen. Net voor het slapen hapte hij wel, maar begon opeens te huilen. Misschien de houding? Hij heeft daarna we zijn flesje opgedronken gelukkig. En ligt nu lekker te slapen. Morgen maar 3x kolven denk ik, ik wil mijn productie niet terug laten lopen. Fijn om te horen dat dit ook weer goed kan komen
Zou kunnen! Hier hapte ze eerst ook nog wel aan maar dan was het huilen en loslaten en als ik haar weer wilde aanleggen beet ze. De volgende dag greep ze ook naar haar oor en zei ze 'die'. Ben toen even bij de huisarts geweest en haar oortje zag rood. Maar ze had geen koort dus paar dagen paracetamol gegeven.
Nog geen neusspray gegeven aangezien het snot er nu al uit loopt, heel waterig. Als hij nog wakker wordt vanavond geef ik hem denk ik wel een pcm. Ik hoop echt dat het tijdelijk is...
Nog steeds geen trek in de borst. Wordt zelfs boos als ik de borst aanbied. Ik heb zonet hem zijn eerste flesje kv gegeven... Hij dronk het wel op, vond het wel lekker denk ik. Het kolven wordt steeds minder. Mijn man en ik hebben besloten dat als hij voor het weekend niet weer gaat drinken we stoppen met de bv Heel jammer, maar hij heeft wel 11 maanden bv gehad en na de moeilijke start met 2-3 maanden kolven was het wel heel fijn samen!
Jeetje Mopje, is echt niet leuk als je op deze manier moet stoppen maar kan het enorm goed begrijpen. Borstweigeren zou voor mij ook echt het punt zijn om te stoppen. Hopelijk pakt Hidde het toch nog weer op! Zo niet, dan kun je enorm trots zijn op jezelf dat je hem meer dan 11 maanden hebt gevoed!
Nog steeds niks gedronken bij mij... Hij neemt gelukkig wel weer de fles. Ik kolf nu nog 's avonds en 's ochtends en kan zo nog 2 flessen vullen. Krijgt hij het toch binnen! Maar hij is ook nog steeds erg verkouden.
Wat jammer! Zo te horen is je productie ook niet heel sterk? Zit je rond je eisprong of moet je ongesteld worden? Neem anders fenegriekcapsules of Domperidon! Hier een weigeraartje bij 8 maanden. Dat kwam door doorkomende voortanden. Aanhappen deed toen zichtbaar pijn. Toen de puntjes doorgebroken waren, wou hij weer de borst. Zijn er al tandjes in het zicht?
Productie lijkt het probleem niet. Ik kolf nu maar 2x per dag en heb totaal 300-400 ml. En toen hij bij me dronk ook nooit "klachten", 1 borst per keer was genoeg. Hij heeft nu echt een afkeer tegen het drinken aan de borst, of misschien tegen het tepelhoedje, maar zonder kan hij niet drinken. Hij trekt het tepelhoedje meteen van de borst af. Ik heb me er nu bij neergelegd, ik kolf nog tot hij een jaar is (nog 3 weken) en dan houd ik er mee op!
Ik moet eerlijk zeggen dat wanneer ik Liam zijn handjes vrijlaat hij ook zo het tepelhoedje te pakken heeft. Ik hou dus altijd zijn handjes vast bij het aanleggen. Vaak ook tijdens het drinken als hij erg onrustig is.