Wie ook elke 2 uur wakker in de nacht voor voeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bellabella, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ohh ik ben het ZO BEU. Hier is ie de laatste tijd wakker van twee tot vier. Het lijkt wel of hij steeds minder slaapt!
    Eerst kwam hij een of twee keer voor een voeding (tussen half negen en zes), toen drie keer, toen elk uur en nu weer twee of drie keer maar hij blijft daarna etteren en mijn man kijkt me alleen maar dazig aan. Of hij neemt die kleine gup mee naar beneden en gaat dan een film kijken... Zou gup daar nu gewoon aan gewend zijn??

Nu slaapt ie weer maar ik kan natuurlijk niet meer slapen :'(

2. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik weet hoe je je voelt! sterkte ratatosk!

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Tnx! Ik zit te denken om hem in een ritme te gaan "drillen". Niet op de klok maar eten-wakker-naar bed en als hij dan geslapen heeft alles weer opnieuw. Zou het dan slecht zijn om hem in slaap te voeden als ik er zelf ben?
    Net heb ik hem in slaap gevoed maar hij werd wakker toen ik hem in bed legde. Toen was ik het zo zat dat ik hem nogmaals ingestopt heb, dikke kus gegeven en ik ben gaan douchen! Nu ben ik klaar met douchen en hoor ik net hoe het stil wordt. Ben wel vergeten de beeld babyfoon aan te zetten dus ik kan niet kijken hoe hij ligt, bummer.
    Hoe doe jij dat met een ritme of is dat bij jou ook ver te zoeken?
    Ik vermoed dat onze uk daar misschien toch behoefte aan heeft.

4. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik heb totaal geen ritme: hij gaat vaak slapen in de draagdoek, ik heb dan ook weinig mijn handen vrij. Verder slaapt hij meestal snel in de maxicosi of in de wandelwagen ook wel. Mits hij natuurlijk een lekker vol buikje heeft! Bij mijn moeder en schoonmoeder slaapt hij soms wel in de box of bed maar dat is ook meer uitzondering dan regel!

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier wil ze meestal drinken na het slapen en soms ik geef ik voor het slapen gaan nog even een slokkie.
    Hier wel even een tijdje standaard gevoed na het slapen gaan en hadden we dus ook het ritme van slapen-eten-spelen-slapen maar ze doet hier vaak korte slaapjes van 3 kwartier/uur en dan blijf ik de hele dag aan het voeden. Dus hier nu het voeden en slapen gewoon op verzoek. Ze gaat hier altijd wakker in bed, aan de borst in slaap vallen doet ze bijna nooit, alleen 's nachts. Overdag kan ze dat ook niet en slapen in de draagzak en kinderwagen heeft ze hier ook al lang niet meer gedaan. Zolang ze hier wat ziet gaat ze niet slapen.
    Boven slaapt ze dan ook helemaal in het donker en ze slaapt met geluid aan. Hebben fohn geluid op cd en die gaat overdag altijd aan op repeat als ze op bed gaat, anders valt ze niet in slaap en als ie stopt, wordt ze ook wakker. Maar goed het werkt hier, dus ben allang blij en zo slaapt ze bij anderen ook prima.
    Hier geeft ze duidelijk aan als ze moe is en ze slaapt meestal binnen een paar minuten. Alleen einde van de middag gaat het soms lastig.

Hoeveel slaapt hij overdag Ratatosk? Hier meestal een uurtje of 5 en in de nacht van 7-7. Dan komt ze rond 22u voor een voeding, een keer of 2 s nachts en tegen de ochtend is het soms wat een gerommel met vaak willen drinken of soms een half uur-3 kwartier klaar wakker zijn. Als ik geluk heb valt ze dan nog aan de borst weer in slaap, met pech kan ik m'n bed uit en haar op haar eigen kamertje leggen met de cd aan. Maar 't gaat hier langzaam weer iets beter.
    Overigens is ze verder heerlijk relaxed en heel makkelijk en tevreden.

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hier slaapt hij overdag hooguit twee uur verdeeld over twee of drie slaapjes, als hij snachts echt slecht geslapen heeft weleens wat meer.
    Savonds gaat hij tussen zeven en acht de nacht in en slaapt dan tot half twaalf ofzo, dan tot een uur of twee en dan is hij de laatste nachten wakker tot ongeveer vier uur en daarna is het me een beetje vaag.. Op een gegeven moment lag hij weer bij mij en daarna hebben we geslapen tot ongeveer half acht.
    Dat zal samen zon acht uur zijn geloof ik dus dan slaapt hij ongeveer tien uur op een dag.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Das wel erg weinig ja! Hier doet ze het verder heel goed dus neem ik de gebroken nachten wel op de koop toe en de laatste 2 nachten zat er volgens mij iets langer tussen.

8. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Onze Kleine Meneer heeft dat ook lang gedaan, hij was al meer dan een jaar toen hij eindelijk langer begon door te slapen. Nu wordt hij 's nachts nog steeds regelmatig wakker eigenlijk, maar hoeft dan geen hammies meer.

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    mss overdag juist om de 2 uur aanbieden en ff paar dgn volhouden...wie weet draait het ritme om

10. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    hier soms ook dit soort nachten (vooral begin of einde van de nacht), laatste week lijkt het weer beter te gaan, maar je weet maar nooit wat ze vannacht weer bedenkt ;)
    succes met het uithouden :)! die babies boffen maar met zulke slaapopofferende bv-mama's.

ik val ook vaak in slaap tijdens het voeden, maar vertrouw ook op een instinct dat er niets gebeurt. ik merk dat ik ook precies in dezelfde (om mijn dochter heen beschermende, gekromde) houding weer (vaak stijf.. nee eigenlijk altijd stijf ;)) wakker wordt.

wat ik de laatste tijd trouwens doe is dochter met matrasje en al uit haar wieg op bed leggen; dan wordt ze niet wakker van het optillen/overgang koud/warm en kan ze slapend drinken en hoeft ze ook niet te boeren/spugen (terwijl het overdag echt een spugertje is!). als ik nog wakker ben leg ik haar met matrasje weer terug in de wieg, maar soms val ik ook in slaap en ligt zij al veilig op haar matrasjen (verhoogd en onder haar eigen lakentje).

Deel Deze Pagina