Strippen of vliezen breken??

Discussion in 'De bevalling' started by FB1984, Jun 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wat zou jij doen in mijn positie?

1. Strippen

2. Vliezen breken

3. Wachten tot 42 wkn

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ben op dit moment 40+1 zwanger van de 2e

Ik heb al 3/4 cm ontsluiting, maar echt doorzetten in weeen doet t niet.

Zouden jullie je 1 van deze dagen/volgende week laten strippen of vliezen laten breken?

Ik ben nogal érg gevoelig van onder, toucheren ga ik al door de grond

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik zou dan sowieso niet strippen dat is veel pijnlijker als toucheren ik zou vliezen breken of wachten

3. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dank je voor je reactie!

4. rums

rums Niet meer actief

Dan zou ik inderdaad vliezen laten breken of wachten. Want ik vond strippen best wel pijnlijk.

5. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Vliezen: doet geen pijn. Nadeel was dat ik daarna van gewone weeen in een weeenstorm schoot. Maar daardoor was ie er wel na 4 uur

6. medinalil

medinalil Bekend lid

Mar 25, 2013
    799
    1
    16
    vliezen breken, en zeker niet wachten tot 42 wk vind ik echt veelste lang:p

7. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik zou persoonlijk nog wachten.. Kan elk moment gebeuren dus waarom het risico nemen de vliezen te breken en er gebeurt misschien niets (moet je aan weeopwekkers etc.). Kan natuurlijk ook niets gaan beginnen als je ze niet laat breken, maar een spontaan begonnen bevalling lijkt mij wel zo fijn. Tot 42 weken wachten vind ik dan wel weer erg lang, maar zou het zelf zeker nog een aantal dagen aankijken: je bent 1 dag 'overtijd'.. Maar is natuurlijk aan jou! Strippen lijkt mij sowieso geen optie als ik het zo lees ;)

8. pixel27

pixel27 Actief lid

Mar 30, 2013
    313
    0
    0
    Strippen eerst proberen. Nee lekker is het niet maar niet onoverkomelijk hoor! Ik ben 2x gestript.

9. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Ze beginnen vast niet met vliezen breken als er nog niet gestript is....

10. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik wil idd nog even wachten als ik kies voor vliezen breken.
    Wil t liefst zo graag een spontane natuurlijke bevalling

Dus wacht sowieso met vliezen breken tot 41 weken, liever niet langer ivm risico's

Misschien wil ik donderdag strippen proberen

11. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik mag zelf kiezen

12. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Spontane bevalling geeft de minste kans op complicaties.
    Bij mij is de tweede met 41 weken en 1 dag geboren spontaan.
    Ik zou gewoon nog even afwachten. Meestal laten ze je toch niet lopen tot 42 weken.

13. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik liep met dik 38 weken rond met 4-5 cm na 8 weken lang voorweeen gehad te hebben, ik heb een verwijzing geeist naar de gyn omdat mijn VK geeneens wilde kijken hoever ik was, mijn gyn heeft me toen meteen gestript in de hoop dat ik die nacht zou beginnen maar alvast ingepland voor de volgende ochtend om "ingeleid" te worden.

Vliezen gebroken de volgende morgen om 9 uur ergens, om half 11 begonnen weeën een beetje op te komen en ik ben verder natuurlijk bevallen om 2 voor 12 (ochtend), ze wilde eerst weeenopwekkers erbij doen maar ik zei dat ze even een uurtje af moesten wachten en ik had gelijk :)

De gyn was helemaal niet blij met mijn VK haha

14. YoungMama

YoungMama Bekend lid

Jul 20, 2012
    583
    0
    0
    Strippen is niet prettig maar goed dat is een bevalling ook niet:p, zou het iig proberen en als je het zat bent kun je vanaf 41 wkn vragen of je ingeleid kan worden;). Succes en geniet nog even van je zwangerschap!

15. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

vond allebei niet echt iets voorstellen, ik denk dat het scheelt als je al ontsluiting hebt, strippen met 4-5 cm ontsluiting stelt weinig voor..

16. YoungMama

YoungMama Bekend lid

Jul 20, 2012
    583
    0
    0
    Ik had de 1e x 1,5 tot 2 cm ontsluiting en de 3e en laatste x 3 cm maar vond het echt wel pijnlijk haha. Moet wel zeggen dat mijn bmm naar achteren wijst/ligt(?) en dan schijnt het gevoeliger te zijn als ze gaan friemelen

17. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,347
    0
    0
    Overijssel
    Ik zou denk ik ook eerst strippen doen hooor, misschien heeft t dat zetje net nodig.. En tja je moet er een heel kind doorheen persen, dus die 2 vingers kunnen er ook wel in. ;) En plus die weeen wat je er nog gratis bij krijgt wat ook geen pretje is.

18. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Vliezen breken!!!
    Na 3x strippen zonder resultaat. heb ik ook de vliezen laten breken. 4 uur later was mijn zoon er al! Succes!

19. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Vliezen breken heeft volgens mij meer effect...als je dan toch mag kiezen...

20. Bri

Bri Niet meer actief

Vliezen breken zou ik echt pas bij 41+6 doen, aangezien je moet worden overgedragen naar het zkh als je binnen 24 uur nog niet aan het bevallen bent. En die overdracht zou ik zo lang mogelijk willen uitstellen - bij 42 weken vindt die sowieso plaats, dus dan zou ik dat wel willen doen. Niet eerder. (ik wilde thuis bevallen, niet in het zkh.)

Als je al iets wilt doen, dan strippen. Zal wel pijn doen, het is de vraag of jij dat ervoor over hebt, of dat je liever afwacht tot het vanzelf op gang komt. Je bent nog maar net voorbij de uitgerekende datum, dus zolang jij genoeg leven voelt is er niets op tegen om rustig af te wachten.

(beleid van mijn vk was: bij 41 weken kun je kiezen voor een inleiding in het zkh. Als je dat niet wilt, dan strippen bij 41+3, vliezen breken bij 41+6, en bij 42 sowieso overdragen naar het zkh. Uiteindelijk ben ik beide keren net voor de 41 weken spontaan bevallen.)

Hou je het nog vol, om een weekje of zo af te wachten?

Share This Page