Volledige BV en ongesteld??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door maartje84, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik geef volledige BV en het zou toch zo zijn dat je dan niet ongesteld word??

Nou, ik ben 8 week terug bevallen en ik meende laatst al het 'vruchtbare slijm' (tussen haakjes want zo vruchtbaar ben ik helaas niet) te hebben gespot. En sinds gisteravond verlies ik ook ineens weer bloed!!
    Normaal heb ik een belabberde luteale fase (fase tussen ei en ongesteldheid) waarin ik dagje wel, dagje niet, dagje wel, dagje niet bloedverlies en het lijkt er wel erg veel op dat dat dus weer gaande is. Grote kans dus dat ik binnen nu en 2 weken echt flink ongi ga worden.

In hoeverre is dit normaal en is dit niets om me zorgen om te maken?

2. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Bij de oudste ben ik 9 maand niet ongesteld geweest, heb toen ook vrij lang nachtvoedingen/erg late voedingen gegeven.
    Bij de jongste werd ik een week of 5 na mn vloeitijd ook weer ongesteld, ook maar 2 dagen en tot op heden nog niets weer gehad. Ik heb nu maar een week of 3 nachtvoedingen gedaan.
    "vruchtbaarslijm" meen ik hier zo af en toe ook weer te spotten, maar ook hier is het het maar de vraag hoe vruchtbaar is vruchtbaar ;)
    Je vruchtbaarheid kan na een zwangerschap wel veranderen, ik heb nadat ik weer een paar maand ongesteld werd een miskraam gehad, ben nog nooit zo snel zwanger geraakt ( lees over de oudste 6 jaar en de jongste 3 jaar gedaan)
    Ik weet niet of je nog een baby zou willen, zo ja..... houd er dan rekenschap mee dat het zomaar eens kan lukken...zo,niet, let dan ff op ;)
    Tis dus normaal en je hoeft je geen zorgen te maken:)

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx voor je berichtje.

Haha ik en spontaan zwanger worden?? Ik denk dat de kans nog groter is dat er vandaag een vliegtuig uit de lucht gaat vallen en dat die dan precies op mijn hoofd terecht komt, terwijl ik een handstand (met 1 hand) aan het doen ben, terwijl het 40 graden is en ik weer in mn skinny jeans pas.

;)

Hoor wel vaker dingen als dat 'een lichaam zich gerest zou kunnen hebben na een werp' maar ik vind dat een beetje bullshit :), zeker in mijn geval (vervroegde overgang, LUFeieren, slechts LF, geactiveerd immuunsysteem etc etc...)

Ik slik daarom ook geen AC! Tegen de gyn (toen hij plichtsgetrouw over AC begon bij de 6weeknawerpcontrole) gezegd dat al zou ik 1 dag na de werp spontaan in verwachting raken van een 3ling: het is welkom ;)

Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken dat ik alweer ongi aan het worden ben, thnx voor je reactie!

4. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Haha, humor heb je wel :D

Ik denk dat een lichaam zich in bepaalde mate wel kan resetten, de mijne heeft het gedaan bij de laatste zwangerschap. Ik liep al 2jaar voor behandeling en tijdens de laatste vakantieperiode van het ziekenhuis geen stimulering gebruikt en geen IUI, 2 weken naar mn menstruatie was ik weer ongesteld....huh dat kloptte dus van geen meter, maar die cyclus ronde wel spontaan zwanger geraakt, tja de wonderen zijn de wereld blijkbaar nog niet uit.

Bij mij werd er in het pre operatieve gesprek van de KS gevraagd of ik me wou laten stereliseren, lag immers toch al open..... nou, nee dank u....waarvoor??? schijnbaar vind de gyn 2 kids ook wel genoeg ;)

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken hoor!

Bij Milan werd ik ook alweer vrij snel ongesteld terwijl ik nog volledige bv gaf. En ik werd zelfs weer zwanger toen dat nog steeds het geval was.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    ;)

Nou ik geloof er niet, maar gelukkig mag iedereen in dit mooie vrije land zn eigen geloof bepalen ;)

Ik ben straks in oktober 5 jaar van de pil af. In al die tijd ben ik 1 keer zwanger geworden: lichaam compleet door medicijnen overgenomen met een ICSI, inclusief Prednison gebruik. Ik geloof dus niet dat ik zonder die hele meuk aan medicijnen dit nog een keer kan meemaken.

Vind het trouwens best asociaal van de gyn om zomaar ff voor te stellen om je te laten sterriliseren. :$
    Lijkt me dat zoiets is wat JIJ zou moeten voorstellen - indien je dat zou willen - en niet iets waar je gyn mee moet komen. Tss!!

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx voor je berichtje!!
    Ondanks dat ik niet bij mezelf geloof in spontaan zwanger word, lijkt het me heeeeeeeeeerlijk om weer zwanger te worden, helemaal tijdens het BV geven!!!! :D
    Ik weet namelijk dat als ik ooit nog een broertje of zusje zou willen krijgen voor onze kleine meid, ik niet meer BV mag geven aangezien ik dan meds moet gebruiken welke niet samen gaan met BV geven... En het beste kan ik niet jaren wachten dus wellicht dat ik op een gegeven moment moet stoppen met de BV om weer een kansje te gaan wagen... Lijkt me veel geweldiger om spontaan zwanger te worden en dan te blijven door BV'en ;)

8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Maartje ik hoop voor je dat je het geluk mag hebben, zo niet dan klopt het idd wat je zegt. Als je weer de mmm in gaat dan moet je stoppen.

Ik heb bij de oudste moeten stoppen met BV, ook al dronk ze nog maar 2 keer per dag een paar slokjes. In theorie had het gemogen omdat ze een meisje is en dezelfde hormonen heefft als ik, maar ik wou het risico zelf ook niet nemen.
    Heb wel huilend de laatste voeding gegeven omdat je iets opgeeft waarvan je zeker weet je het hebt en niet weet of de nieuwe weg je ook weer iets gaat opleveren..... gelukkig in ons geval wel, maar heb het dr wel moeilijk mee gehad dat ik was gestopt en het resultaat van een zwangerschap zolang uitbleef.

Ach de gyn stelde de vraag waarschijnlijk ook mede door onze leeftijd, we zijn intussen geen broekies meer;), kheb hem wel ff verbaasd aan gekeken en gezegd dat we daar nog niet aan toe waren en zelf er wel op terug komen als wij het zover hebben.

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Kijk, en daar ben ik ook heel bang voor! Wat als ik 'straks' vroeg op houd met BV geven om te gaan proberen een broertje of zusje te gaan krijgen... En wat als het dan niet lukt? De kans dat het niet meer gaat lukken is behoorlijk groot. Krijg ik dan later geen spijt dat ik 'te vroeg' met de BV ben gestopt?? Ik wil overal zo intens van genieten...

Dát is voor mij nu al een dilemma, terwijl mn meisje pas 8 weken is ;)

Wat voor medicijnen heb jij moeten gebruiken?
    Ik heb bij de poging waar mn dochter uit is gekomen het volgende gebruikt:
    - Femara tabletten
    - Menopur (375 IE per dag)
    - Cetrotide
    - Pregnyl (5000 en 1500)
    - Utrogestan
    - Suprefact
    - Prednison

Lijkt me niet zo verstandig om te gaan gebruiken tijdens bv...

10. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Toen ik de mmm in ging voor een zwangerschap hoefde ik alleen nog maar te beginnen met clomid 50 en daarbij moest ik al stoppen, lijkt me dat jouw waslijstje dan ook niet eens een overweging waard is.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Ik kreeg bij de eerste al na 13 weken (3 mnd) weer een menstruatie, en een vrij regelmatige cyclus. Bij de tweede duurde het iets langer, ben ik 5 mnd verlost geweest, maar daarna kwam het weer.
    Ik heb beide keren volledig en uitsluitend BV gegeven tot en met 6 mnd.

Deel Deze Pagina