Wie ook extra echo's i.v.m. hoog BMI?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Assje, Apr 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moui

moui Bekend lid

Aug 20, 2010
    587
    0
    0
    heb het bij mijn vk even nagevraagd en ze gaf aan dat dat pas is als je voor de zwangerschap een bmi boven de 34 hebt.

maar denk dat dat toch zal blijven verschillen per vk of gyn ;)

2. Marilene

Marilene Actief lid

Nov 17, 2006
    336
    0
    0
    docent
    Bij ons was het een keer extra suiker prikken ivm diabetes en een groeiecho met 34 weken!

En, als klapper op de vuurpijl: niet meer boven bevallen! Op zich prima en te begrijpen, maar in het boekje staat: aan te raden is dan op de keuken/huiskamertafel te bevallen. Haha, ik zie beelden!

Geniet van je zwangerschap!

3. moui

moui Bekend lid

Aug 20, 2010
    587
    0
    0
    haha zie je het al gebeuren op de keukentafel bevallen :p

4. mam van drie

mam van drie Actief lid

Mar 29, 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    ik sta al vanaf begin van mijn zwangerschap onder controle bij de gyn ivm verhoogde bmi en ook omdat mijn laatste kindje erg zwaar was bij de bevalling. Ik krijg iedere controle een echo.De gyn kijkt dan hoe het met de kleine gaat. Zelf vind ik dit een geruststellend gevoel, nu hebben ze me ook gediagnosteerd met zwangerschaps diabetis dus krijg ik nog meer controles en wordt ik met 38 weken ingeleid om weer zon zware baby te voorkomen.En een extra echo is altijd leuk lijkt mij.
    Dat ze het niet goed kunnen zien door te hoog bmi is niet altijd waar, ik heb tot nu toe alleen uitwendige echo's gehad en mijn start gewicht was 125 kilo, dus ik ben echt veelste zwaar.

5. alexandramarina

Oct 12, 2010
    38
    0
    6
    Female
    MBB'er in de screening
    Zwolle
    Ik ben gisteren voor de eerste echo geweest en aangezien mijn lichaamslengte te laag is voor mijn gewicht :D val ik onder het BMI protocol. Krijg dus ook extra controles en echo's. Dit is mijn eerste zwangerschap dus eigenlijk vind ik dit niet zo heel erg.

Share This Page