Haha domme vraag, maar ik moet morgen weer op controle en voor het eerst deze zwangerschap urine mee, maar moet dit ochtendurine zijn of juist niet? Iemand die t weet? Ben t vergeten te vragen..
Ik heb nog nooit mijn urine mee hoeven nemen naar de verlos of nu het ziekenhuis. Wat willen ze testen?
Bij mij hebben ze toen op oa eiwitten getest en kon met "gewone" urine. Nog nooit ochtendurine hoeven inleveren
Meestal is het het makkelijkste en het beste om ochtendurine mee te nemen. Deze is het meest geconcentreerd. Ik weet niet hoe laat je bij de vk moet zijn, maar je kunt de ochtendurine zeker 3 uur in de koelkast bewaren. Je kunt dan het beste eerst een beetje plassen in het toilet, even met een washandje jezelf wassen van onderen en dan een beetje in een potje plassen en de rest weer in het toilet.
Als ik voor controle moet bij de gyn moet ik standaard een plasje meenemen voor de controles die ik voordat ik de gyn zie krijg.. Dus gewicht, urine en bloeddruk.. Ze kijken dan idd met zo'n teststaafje of er eiwitten in je urine zitten.. Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht en pak meestal mn ochtendplasje omdat ik het A anders vergeet en B ik meestal vroeg een afspraak heb
Ivm eventuele afscheiding wat in je schede kan zitten en tijdens plassen in je opgevangen urine kan zitten (vaak witte vlokjes wat de urine wat troebel maakt)
Dat kan ik dan wel weer beamen je kunt daardoor verhoogde eiwitconcentratie in je urine krijgen terwijl er niets aan de hand is bijv.
Het is al beantwoord door RoGiJuLi en Jut, maar heeft inderdaad te maken met afscheiding in de schede. Deze kan de eiwitconcentratie vals beïnvloeden.
naja ik heb ook wel eens licht verhoogde eiwitten in mn urine gehad en ze gaf toen ook aan dat dit idd kan door afscheiding.. Maar kan me niet voorstellen dat hij daar erg hoog van wordt..
Hij hoeft ook niet erg hoog te zijn, maar kan dus wel een vals positieve uitslag geven. En als dat zo is in combinatie met een hoge bloeddruk kan het een verkeerd beeld schetsen. Dus als het kan waarom zou je dan niet "gewassen urine" inleveren.
Bedankt dames. Ik hoef alleen pas om 11.00 en heb t nu in de koelkast staan (7.00) Dt kan wel gewoon??