Wie ook februari 2012 uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Char1983, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Goede keuze Char!

Welkom Doortje, leuk dat je mee komt kletsen.

Ik voel me echt beroerd, steeds in het weekend lig ik plat :'( en daar baal ik best van.
    Momenteel ook nog erge stress erbij omdat er bij ons op het werk de vijfde ziekte rond gaat en dit erg schadelijk is voor een ongeboren kindje.
    Vrijdag wezen bloedprikken met spoed, om te kijken of ik antistoffen ertegen in mijn lichaam heb.
    Zo ja dan kan ik gewoon blijven werken zo niet...geen idee wat we dan moeten. Zie mijzelf nog niet nu al thuis zitten eigenlijk pfff.

Vandaag een iets betere dag, hopelijk blijft het zo. Gisteren voelde ik me ook wel ietsje beter maar 's avonds vlak voor ik naar bed ging toch nog weer over gegeven helaas :(

Vanmiddag kan ik de huisarts weer bellen voor medicatie tegen de misselijkheid want maak me grote zorgen dat ik lang niet genoeg voeding binnenkrijg, krijg ook gewoon echt niks weg.

Hoop zo dat dit niet blijvend is. In september gaan we nog 10 dagen naar Italië en ik wil zo graag genieten van onze laatste vakantie met zijn tweetjes...bah bah bah.

2. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Wie /Wanneer uitgerekend/weten wat het wordt?

Babymaken: 1 februari, moeten we nog eens over overleggen. Zijn het behoorlijk oneens
    Wen80, 3 februari, tot nu toe nog niet
    Doortje25, 6 februari, tot nu toe nog niet
    Vlinder1983, 8 februari, willen het niet weten
    Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet
    Ladycake, 14 februari,tot nu toe nog niet
    Char1983,17 februari,tot nu toe nog niet
    Talitha15,18 februari,willen het niet weten
    MieWie, 18 februari, tot nu toe nog niet
    Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet
    Pumbaa, 16 februari, willen het niet weten
    Bloem1979, 26 februari, nog geen idee
    Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet
    Linana, 22 februari, willen het wel weten
    Lievepop,27 februari, wil het wel weten

Afspraken echo's/gyn./verloskundige.

Nofje: 14 Juni echo ivm bloeding, 20 Juni controle Hartje Klopt!!!, 30 Juni termijnecho!
    Vlinder1983, intake vk en 1e echo 22 juni
    Char1983, 7 juli gyn. + echo hartje gehoord! 28 juli 2de echo
    Talitha15, 11 juli 2e echo
    Bloem1979, 11 juli gyn + echo
    Pumbaa, 11 juli intake VK + echo hartje gezien! 1 aug 2e echo
    Lievepop, 12 Juli intake VK
    Elvina, 14 juli intake vk en 1e echo
    Babymaken, 14 juli 2e x vk
    Doortje25, 15 juli intake gyn. en 2e echo
    Wen80, 18 juli termijnecho
    Linana, 18 juli intake vk en 1e echo (?)
    Ladycake, termijnecho 20 juli, intake vk
    MieWie, 28 juli, 1ste echo

Vandaag naar de VK geweest, hebben de 1e echo gehad en het hartje gezien. Heel bijzonder!! Alles zag er goed uit. Aangezien ik al zo ongelooflijk rond ben kan ik het nu ook niet echt meer verstopt houden, dus we gaan het nu maar rustig aan aan het vertellen. Hoe gaat het met de rest? Hier nog steeds wat misselijk en erg moe, verder voel ik me enorm goed.

3. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Wat fijn nieuws Pumbaa! Jij bent nu ook zo'n 8 weekjes onderweg? Lekker genieten nu hè!

Veel dames hebben deze week intakes en echos volgens de lijst. Spannend allemaal. Wij moeten nog geduldig (althans...dat probeer ik) afwachten tot de 28ste!

4. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Afspraak is gewijzigd. Ik vind het trouwens wel spannend dat ik als eerste op de lijst sta om te bevallen. Ben benieuwd of ik ook daadwerkelijk de eerste zal zijn ...

Babymaken: 1 februari, moeten we nog eens over overleggen. Zijn het behoorlijk oneens

Nofje: 14 Juni echo ivm bloeding, 20 Juni controle Hartje Klopt!!!, 30 Juni termijnecho!
    Bloem1979, 11 juli gyn + echo
    Babymaken, 15 juli 2e x vk

5. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Babymaken, bij Hunkemoller hebben ze speciale bh's voor grote borsten. Die zijn heel stevig en ik vind ze heel prettig zitten. Ik ben het afgelopen jaar van een 70 C naar een 75 E gegaan door het stoppen met mijn medicijnen en sinds ik zwanger ben groeien ze nog harder... Deze E wordt nu ook te klein, maar ik probeer ze er voorlopig nog even in te proppen hihi!

Ladycake, je zit in hetzelfde schuitje als waar ik 4 weken geleden in zat... Ik sta voor de klas en toen bleek er een meisje de 5e ziekte te hebben. Ik heb meteen bloed laten prikken en mocht niet meer werken tot zeker was dat ik antistoffen had, wat ik wel had verwacht. Maar 3 dagen later werd ik door mijn huisarts gebeld dat ik geen antistoffen heb. Ik mocht niet meer werken en kon het jaar niet gezellig met mijn groep afsluiten. Ook mag ik na de zomervakantie nog niet beginnen, pas met 20 weken mag ik weer voor de klas. Dus de 1e 5 weken van het nieuwe schooljaar moet ik nog thuisblijven. Vorige week heb ik opnieuw bloed laten prikken om te kijken of ik niet alsnog besmet was, een recente besmetting kunnen ze namelijk pas na 3 weken in je bloed zien, maar vandaag heb ik te horen gekregen dat ik nog steeds geen antistoffen heb. Ik had het ook niet zo voor me gezien, maar de gezondheid van ons kleintje vind ik toch het belangrijkst. Mijn werkgever staat gelukkig 100% achter me, hij heeft zelf ook gezegd dat hij niet wil dat ik voor mijn 20e week weer kom werken. Het probleem bij de 5e ziekte is dat het besmettelijk is, in de week voordat het kind ziek wordt. Als het kind eenmaal ziek is, is het niet meer besmettelijk, maar zo kun je er dus ook niet van op aan dat je geen risico loopt omdat er geen kinderen ziek zijn.

Ik hoop voor jou dat je gewoon antistoffen hebt, 60% van de volwassenen hebben die namelijk gewoon. Mijn huisarts was heel verbaasd dat ik ze niet heb, zeker omdat ik al een tijd in het onderwijs werk en uit een gezin van 4 kinderen kom en we elkaar altijd aanstaken wat kinderziektes betreft.

Pumbaa wat goed zeg, gefeliciteerd met de goede echo!
    En nu lekker aan iedereen vertellen hihi!
    Wij willen het pas met 12 weken aan de grote klok hangen, maar eigenlijk weet iedereen om ons heen het wel al. Ik kan het ook nog maar moeilijk verbergen, mijn buik groeit nu al best hard!

Miewie, jij moet dus nog even geduld hebben... Lastig is dat he! Ik ben ook al weer vol ongeduld aan het aftellen naar vrijdag, ik kan echt niet wachten haha!

6. Bloem1979

Bloem1979 Actief lid

13 mei 2006
    102
    0
    16

Bloem1979, 28 juli 2e echo, 1 augustus afspr Gyn
    Babymaken, 15 juli 2e x vk

Hallo allemaal,
    Ook vandaag hier een eerste echo gehad. We zagen een piep klein babytje van 8mm en al een kloppend hartje!! Ben zo blij, kan eigenlijk nu pas beginnen met geloven dat ik echt zwanger ben.
    over twee weken volgt een volgende echo.
    En (voor de mensen die ook een vruchtbaarheids behandeling hebben gehad) mag ik eindelijk stoppen met de utogestan bolletjes......pffff wat een opluchting

7. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Gefeliciteerd Bloem! Heel fijn om te weten dat alles goed zit daarbinnen hè! Nu lekker genieten!

Doortje: dat wachten word ik gek van...op één of andere manier vind ik het nu moeilijker dan bij onze eerste! Wil zo graag weten dat alles goed gaat met beebje, ik hoor helaas teveel nare ervaringen om mij heen...

8. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Bloem wat fijn dat de echo goed was!
    Kan je er al een beetje van genieten?
    Bij mij duurde dat wel even, zelfs nu heb ik nog mijn onzekere momenten...
    Ik heb die bollen maar tot 15 dagen na de punctie hoeven gebruiken, gek hoe elk ziekenhuis daar toch weer een ander protocol voor heeft!

Miewie, ja je hoort en leest vanalles he, ik word daar ook onzeker van hoor! Hoewel ik al een keer een goede echo heb gehad, zie ik toch een beetje op tegen vrijdag. Zal alles wel weer goed zijn? Maar ik probeer gewoon van het positieve uit te gaan!

9. Talitha15

Talitha15 Actief lid

2 mei 2007
    238
    0
    0
    Ik heb vanmiddag mijn tweede echo gehad. We hebben een piepklein mensje met een piepklein kloppend hartje gezien! Na mijn miskraam 8,5 week geleden en een minder subtiele vk bij de vorige echo, waardoor ik nog onzekerder werd, moest ik nu wel even een traantje wegpinken van opluchting. Over drie weken mag ik weer, dan gaan ze de termijn echt bepalen. Nu kwam het overheen met zeven weken, maar dat wordt volgens de vk vaak weer wat bijgesteld bij de termijnecho. Er is in ieder geval een zware last van mijn schouders gevallen! Nu hoop ik eindelijk een beetje te kunnen ontspannen! Iedereen die ook gaat of al is geweest:
    Ik hoop dat jullie allemaal zulk goed nieuws hebben als ik vandaag!!!

10. Lievepop

Lievepop Lid

25 jan 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ladycake, wat erg dat heb ik dan weer niet, ik hoop echt dat jullie idd kunnen genieten de laatste vakantie samen en je minder misselijk bent!

Iedereen die de kleine heeft gezien en het lijkt goed, GEFELICITEERD!

Iedereen die nog moet wachten, succes! Ik mag morgen naar de VK hoop ook echt dat ik snel een echo krijg zodat ik het een beetje kan plaatsen...

11. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Talitha Wat fijn voor jullie zeg! Jeetje wat zal er een last van jullie schouders afgevallen zijn zeker na die onzekere tijd en de miskraam,Ben echt heel blij voor je!

12. Talitha15

Talitha15 Actief lid

2 mei 2007
    238
    0
    0
    Dank je! Het voelt inderdaad letterlijk alsof mijn schouders het ineens veel makkelijker hebben. Nu proberen bij te komen, want door de moeheid en niet-slapen en stress ben ik nu gesloopt. Maar die echo van vandaag geeft wel weer wat energie. Ga nu lekker proberen te slapen. X

13. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Bah bah bah :(:(:( Hier een behoorlijk emo baalmoment!
    Zojuist te horen gekregen dat ik dus geen antistoffen heb tegen die vijfde ziekte. Voorlopig dus niet werken.
    Lullige is dat de arts van het desbetreffende kindje hem niet wil laten prikken of hij daadwerkelijk de vijfde ziekte heeft, omdat ze dit normaal gesproken ook niet doen.
    Mijn leidinggevende heeft zojuist die moeder weer gebeld en gezegd dat ze het toch echt moet weten want als hij het niet heeft (die kans is klein als je kijkt naar al zijn symptomen) hoef ik me nergens zorgen over te maken.
    Nu maak ik me enorm veel zorgen. Ben zo bang dat er iets met ons oh zo welkome kindje gebeurt.
    Over 3 weken kan ik weer heen te prikken om te kijken of ik alsnog geinfecteerd ben of niet.

Nu eerst de vk eens bellen om te kijken wat zij er van zegt, hopelijk stelt ze me een beetje gerust.

Lieve groetjes

14. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Pff jeetje wat spannend allemaal! Ik hoop dat het allemaal helemaal goed is met de kleine .... en dat je niet hoeft te werken lijkt mij juist alleen maar lekker. Genieten van je zwangerschap en vooral uitrusten. Of ben je niet zo moe?

15. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Jeetje...wat een verhaal! Weten de ouders van dat kindje dan wel dat jij in verwachting bent en dat het voor jou belangrijk is om hun kind te laten testen?
    Wat zijn de eventuele gevolgen voor jou en je kindje...of wil je die niet benoemen...?

Spannend hoor, en vervelend dat je ook nog 3 weken moet wachten. Normaal gesproken zou iedereen het wel lekker vinden om eens een paar weekjes 'verplicht' thuis te moeten blijven, maar niet als je zo ongerust ergens over bent...sterkte meis!

16. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Hier ook last van een opgeblazen gevoel. Heb in veel eten (met name vet eten) totaal geen zin. Vanavond gaan mijn vriend en ik naar een infoavond voor zwangeren van 10-14 weken. Ben benieuwd of ik veel nieuwe dingen te horen ga krijgen.

@ Lievepop: Volgens mij mag je wel garnalen eten. Heb ze laatst ook gegeten, maar wel eerst gebakken voor de zekerheid, want deze kwamen uit een vacuüm verpakking.
    @ Pumbaa: Gefeliciteerd met je mooie echo! Ben benieuwd naar de reacties!
    @ Bloem & Talitha: Fijn zeg dat jullie een kloppend hartje hebben gezien! Wat een opluchting zal dat zijn.
    @ Ladycake: Jeetje, wat balen zeg dat het kindje uit je klas misschien de 5e ziekte heeft! Hoop voor je dat de moeder mee wil werken om het kind te laten testen. Hopelijk valt het allemaal mee en heb jij het in ieder geval niet.

17. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Oh meis ik weet precies hoe je je nu moet voelen... :(
    Toch moet je maar zo denken, als je al een tijdje met jonge kinderen werkt en je hebt nog steeds geen antistoffen, dan ben je er waarschijnlijk niet heel ontvankelijk voor. Zo redeneerde mijn huisarts tenminste. Maar het risico is er natuurlijk altijd, al is de kans dan nog klein dat je kindje er iets van meekrijgt hè! Maar ik zat ook in de stress hoor en ga uit voorzorg ook niet eerder weer werken dan met 20 weken, dit op advies van mijn huisarts. Misschien moet jij daar ook aan denken, als er geen vervangend werk zonder contact met kinderen is en je straks niet alsnog besmet blijkt te zijn.

Talitha, wat fijn dat de echo goed was!
    Nu ervan gaan genieten hè!

Vlinder, hoe was de info-avond?
    Nog wat ervan opgestoken? ;)

18. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He bah,wat een vervelend verhaal! Kan me voorstellen dat je op zo'n manier niet graag thuis komt te zitten,Echt belachelijk dat ze dat kind niet laten prikken zeg! Daar kan ik echt niet bij hoor...
    Dat je angstig bent kan ik me goed voorstellen maar maak je ook niet TE druk he? is makkelijk gezegd maar dat is ook niet goed voor je he? Wat zei je vk? heeft ze je gerust kunnen stellen?

Ik heb zo'n soort verhaal destijds ook van Doortje gehoord...

@ Vlinder ben ook wel benieuwd hoe de info avond was?

Hoe is het met de rest van de dames hier? hoe voelen jullie je?

19. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    De infoavond was wel nuttig. Veel wist ik al wel, maar een aantal dingen nog niet. Om 10.00 uur vandaag heb ik de termijnecho! Ik hoop dat alles goed is. Daarna gaan we het mijn vader en mijn schoonouders vertellen en morgen mijn moeder en opa en oma.

20. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Vlinder: veel plezier met de echo en met het vertellen! :D

Deel Deze Pagina