Wie ook februari 2012 uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Char1983, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Wow, wat een mooie echo! Gefeliciteerd. Ook leuk dat je het nu tegen iedereen mag gaan vertellen!

Vandaag begint mijn vertrouwen weer iets toe te nemen. Ik heb dan wel bruine afscheiding, eigenlijk is die maar 1x per dag en dan alleen bij het afvegen wat donker. De rest van de wc bezoekjes zijn heel lichtbruin. Dus er zet niets door ofzo. Ook heb ik geen buikpijn. Wel wat steekjes/spierpijnachtig in mijn rechter lies. Ik ga er maar vanuit dat het mijn banden zijn.
    Het is voor mij ook wel fijn dat de borsten nog gevoelig zijn en dat ik vanochtend moest kokhalzen, haha....laat mij maar lekker misselijk zijn. Misschien kom ik daar later nog op terug, maar nu is dat alleen maar bevestiging.

Mijn concentratie is in ieder geval ver te zoeken en dat is niet echt prettig op mijn werk. Maar goed. Nog 1,5 uur doorzetten en dan heb ik weekend.

2. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Oh, char, wat vervelend zeg. Moet je ook nog op zoek naar een. Ieuwe baan terwijl je zwanger bent. Lijkt me geen fijne situatie om. I te zitten. Zijn er in jouw vakgebied wel genoeg banen te vinden?

3. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Tja dat zal niet meevallen,mijn vakgebied is behoorlijk breed,dit omdat ik verschillende diploma's heb en veel ervaring.

Het is geen fijne situatie maar krijg nu wel meer rust....

4. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    @Doortje: Gefeliciteerd met jullie mooie echo! Wow! Fijn om eindelijk dan eens beeld te krijgen na alleen maar een positieve test en kwaaltjes! Veel plezier het het vertellen van dit mooie nieuws aan iedereen!

@Char: sh*t zeg...zit je inderdaad niet op te wachten tijdens je zwangerschap! Hopelijk wordt het niet een al te stressvolle tijd voor je, dat is natuurlijk helemaal niet goed nu! Je kunt misschien wel een ander tijdelijk baantje zoeken tot aan je verlof, dat scheelt namelijk wel qua hoogte van je zwangerschapsverlofuitkering! Hopelijk lukt het een beetje met solliciteren? Succes in ieder geval!

5. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ ladycake, ik heb het even aan mijn zussen gevraagd die hebben ook al een aantal zwangerschappen achter de rug en een ervan heeft ook wat bloedverlies gehad. Ik begreep dat dit niks hoeft te beteken maar als je jezelf te druk maakt kun je beter een afspraak maken bij de VK. Aangezien dat ook niet goed is voor je. Ik kan je wel vertellen dat mijn zus gewoon een hele mooie jongen ter wereld heeft gezet!!

@ char, dat is ook wel heel erg balen hoor meid. Tjee vind het een beetje een onbeschofte manier om met je personeel om te gaan! Zou in ieder geval niet meer bij dat bedrijf willen werken. Ik heb het afgelopen week mijn hoofd verteld (word echt heel dik kon er niet meer onderuit) en die vroeg me om extra op mezelf te letten en zodra ik maar iets voelde thuis te blijven om geen risico's te lopen. Dat is echt het omgekeerde van wat jij meemaakt!

Hier toch wel even niet zo actief geweest. Heb een aantal daagjes behoorlijk last van de griep gehad. Had koorts en het erg benauwd, wist op een gegeven moment niet meer wat ik ermee aan moest. Erg lastig als je zo weinig medicatie kan nemen tegen zoiets. Heb vandaag voor het eerst geen medicijnen tegen de misselijkheid genomen om het uit te proberen maar dat is niet goed bevallen. Denk dat ik er tot aan de twaalf weekjes mee door moet gaan. Inmiddels ook meerdere mensen verteld van de zwangerschap en de meeste reageerde in schok! Haha de meeste hadden het niet verwacht dachten dat we kinderloos zouden blijven. Grappig hoe sommige kunnen reageren!

Verder hoop ik dat het met iedereen goed gaat, dat jullie allemaal een geweldige echo mogen hebben!!

6. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hallo Lieve Aanstaande Februari Mama's! :D

@ Miepens wat fijn dat het bruinverlies niet meer de hele dag door is zeg, dat maakt je wel wat rustiger inderdaad!

@ Char wat vervelend en wat een rare gang van zaken eigenlijk he. Zo zie je maar weer, zwanger zijn heeft op zulke vlakken dus ook enorme nadelen. Maar wie weet kun je inderdaad tot die tijd ergens tijdelijk werk gaan doen om toch wat inkomen te hebben?
    Mijn contract loopt officieel af in april 2012, een jaarcontract, en aangezien ik dan net in mijn verlof zit ben ik benieuwd wat ze gaan doen.

@ Doortje wat heerlijk zo'n goede echo zeg, lekker genieten.

@ Pumbaa wat vervelend dat jij nog zo ziek bent zeg, en dan ook nog een griep erbij te pakken bah bah bah :$

@ MieWie geniet van jullie weekend samen, kan me voorstellen dat dat ook wel ff lekker is soms :)

@ All hier gaat het eigenlijk wel. Maak me een beetje zorgen omdat ik de laatste twee dagen al wat minder moe ben maar das ook wel weer fijn eigenlijk. Hoop alleen (mede door dat bruinverlies) dat alles nog goed zit.
    Heb nog wel gevoelige (.)(.) en verminderde eetlust dus zal wel goedzitten toch? ;)
    Bruinverlies stelt niks meer voor, heel af en toe nog een beetje maar niet noemenswaardig.
    Nog 4 nachtjes slapen en dan onze eerste echo...spannend!

7. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Waar is iedereen???

8. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Zijn denk ik allemaal aan het genieten van het weekend.

9. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Zoooo wat is het stil hier he?
    Ik ben zelfs van mijn vakantie aan het genieten die sinds gister is begonnen!

O ik heb trouwens mee gedaan aan die winactie op het winforum en ik heb gewonnen!
    Een waardebon voor een babykadootjes site echt super leuk!

Enne wat een weer he? noemen ze dit tegewoordig zomer?

10. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ char, altijd leuk als je iets wint. Gefeliciteerd. Kun je leuke dingetjes gaan uitzoeken. Geniet lekker van je vakantie en tja dat weer in nederland daar zullen we het maar niet over hebben ;)

11. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Goedemorgen dames!

Inderdaad een rustig weekend zo te lezen haha!
    Zelf hadden wij onze zoon naar opa en oma gebracht omdat wij zaterdag aan zijn nieuwe kamertje hebben gewerkt. Alles is nu klaar voor de schilder, die a.s. woensdag een muurschildering gaat maken! Met een beetje geluk kan onze kleine man dan vanaf aanstaand weekend in zijn grote kamer gaan slapen! Kunnen we langzaamaan gaan bedenken wat we in de babykamer gaan doen voor uk nummer 2 ;)!

Verder hebben we een heerlijke zaterdagavond en zondagochtend samen gehad, wat inderdaad weleens lekker is! Vooral omdat ik de afgelopen weken erg moe en misselijk was, was het heerlijk om eens op zondagochtend uit te kunnen slapen :D!

Verder kunnen wij nu uitkijken naar onze echo, die volgende week donderdag al (pas...) is! Klinkt toch beter dan "over 2 weken", vind je niet hihi! Ik ben zo benieuwd, kan echt niet meer wachten!

Allemaal een fijne (werk)dag!

12. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Het is hier inderdaad rustig geweest. Mijn weekend was gelukkig ook heel rustig.
    Ik heb mijn moeder en mijn zusje op de hoogte gebracht van mijn zwangerschap. Die waren echt heel blij. Mijn moeder kan alleen niet meer slapen van de zenuwen. Maar goed, ik vind echt dat ze het moest weten. Mocht het misgaan zou ze anders ook boos zijn dat ik het niet eerder had gezegd. Daarom heb ik ook mijn zusje het al verteld, zodat mama iemand heeft tegen wie ze haar verhaal kwijt kan.

Sinds zaterdag heb ik geen bruin verlies meer, dus dat vind ik wel een prettig idee. Wel heb ik vaak steekjes/krampjes in mijn rechter buik. Maar dat kan ook vanalles zijn. Ik houd het maar op bandenpijn of darmen. Zoiezo voel ik nu natuurlijk elk borreltje of elke scheet die dwars zit. Ik denk dat het erbij hoort. Morgen heb ik weer een echo en dan hoop ik echt dat ik weer rustiger kan worden. Dan ben ik in mijn ogen het kritieke punt voorbij waar het de vorige keer mis ging. Is toch ook een mijlpaal.

Zijn er nog meer echo's deze week?

13. Wen80

Wen80 Actief lid

12 feb 2009
    114
    0
    0
    Hallo allemaal,

Hier ook een rustig weekend gehad. Was ik ook wel aan toe. Ik ben erg moe tijdens deze zwangerschap.

Vandaag ben ik weer voor een echo geweest. Alles was goed. Het hartje klopte prima. De definitieve uitgerekende datum is nu 2-2-2012.

Hoe gaat het verder met jullie?

14. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Miewie, wat leuk dat jullie lekker aan het nieuwe kamertje van jullie zoon hebben gewerkt! En uitslapen op zondag is ook altijd heerlijk haha! Donderdag de echo, spannend!!! Nog heel eventjes geduld!

Miepens, die krampjes en steekjes heb ik ook. Bij mij komt het van mijn darmen af. Ook heb ik regelmatig een soort kramp van mijn onderbuik naar mijn lies, dat schijnt bandenpijn te zijn. Fijn dat het bruinverlies gestopt is, hopelijk heb je morgen een goede echo zodat je helemaal gerust gesteld bent!

Wen, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!
    Nu lekker genieten!!!

15. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Pfff...even een snelle update vanuit bed.
    Tis momenteel bar en boos.
    Hopelijk ga ik me vandaag iets beter voelen anders wordt dit
    de derde dag dat ik ziek in bed lig.
    hou al twee dagen helemaal niks binnen.
    straks huisarts bellen voor medicijnen.
    wil mijn echo morgen niet af moeten zeggen!

16. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Beterschap Ladycake!
    Hopelijk voel je je snel wat beter!

17. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    @Miepens: heb je de echo al gehad? Alles goed? Ik kan mij voorstellen dat dit een belangrijk moment is in jullie zwangerschap gezien de historie. Ik/wij allemaal denk ik zijn benieuwd! Kan jij ook lekker genieten!

@Ladycake: wat balen dat je je zo belabberd voelt! Hopelijk heeft de huisarts iets voor je en voel je je snel weer beter! Kan mij voorstellen dat je er niets in ziet om je echo te moeten uitstellen!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij sinds gister stukken beter voel. De vlagen van misselijkheid zijn minder en ik heb meer energie. Heb gisteravond dus eindelijk weer even staan sporten! Het is maar 20 minuten op de crosstrainer, maar na een dag op kantoor zitten is dat echt lekker! Anders plof ik vaak maar op de bank...

Verder nog steeds maar wachten, wachten en wachten tot onze echo volgende week. Jeetje...wat duurt wachten láng!

18. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    @ miewie had jij ook geen medicijnen gehad tegen je misselijkheid? Meen me te
    herinneren dat er iemand hier was die dat ook had. Vraag me af hoe snel
    ze werken namelijk.

19. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @MieWie, jeetje Respect hoor. Dat jij bent gaan sporten. Ik heb daar echt de puf niet voor. Ook ben ik te bang dat ik te veel inspanning zou leveren en dat niet goed is voor de baby. Maar goed. Dat zit tussen mijn oren.
    @Ladycake, He gossie wat vervelend dat je je zo slecht voelt. Heb je ook koorts? Ik hoop dat je in ieder geval een mooie echo gaat krijgen.

@All Ohhhh, wat ben ik gerustgesteld. Ik begon zelf ook sinds zaterdag toen het bruinverlies gestopt was, meer vertrouwen te krijgen en dan is het heerlijk als dat wordt bevestigd. Ik zag dat het kindje nu goed was gegroeid. De vorige keer lag de grootte 2 dagen achter op mijn berekening. Nu zelfs bij de eerste keer meten 1 dag groter. Maar de tweede meting klopte precies met mijn berekening (omdat ik weet wanneer ik mijn ei heb gehad). Dus ik ben nu toch stiekem in de wolken.

20. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    @Ladycake: nee, ik heb geen medicijnen gebruikt. Wel drink ik 2 koppen gemberthee per dag en dat helpt wel tegen het weeïge gevoel. Ik weet dat Pumbaa medicijnen had gekregen, maar die waren alleen op doktersrecept te verkrijgen in verband met haar medische achtergrond.

@Miepens: fijn dat je een goede echo hebt gehad! Lekker genieten dus nu hè! En dat sporten kan in principe geen kwaad, zolang je je hartslag maar onder controle houdt en geen gevaarlijke sporten doet. Die 20 min op de crosstrainer kan geen kwaad.
    Doe ik voornamelijk omdat ik tijdens mijn eerste zwangerschap aan het eind meer dan 25 kilo was aangekomen, die ik de afgelopen 2 jaar met moeite ben kwijtgeraakt en ik nu gewoon fitter, energieker en minder zwaar mijn bevalling in wil :D!

Deel Deze Pagina