Hier alles goed hoor! Ik moet zeggen dat de misselijkheid waar ik altijd eind van de middag last van kreeg al een aantal dagen is weggebleven. De vermoeidheid is er nog, maar dat komt ook omdat we net met 2 andere stellen een weekend in een vakantiehuis hebben gezeten en ik gewoon minder geslapen heb.... We kunnen nu eerst uitkijken naar onze vakantie, over 3 weken gaan wij nog lekker 10 dagen naar Mallorca...zo'n zin in! Daarna verwacht ik helemaal fit en energiek van mijn zwangerschap te kunnen genieten. Begin november start ik met zwangerschapsgym. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik wel yoga en zwemmen gedaan, maar ik zoek nu iets actiever. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Wij wachten nog even met shoppen. Sowieso hebben wij de grootste zaken al (wiegje, ledikant, commode, kast, badje, kinderwagen, box) maar wil ik het kamertje wel opnieuw gaan inrichten en nieuwe accessoires enzo kopen. Eerst moet onze zoon naar zijn grote kamer, die nu bijna af is. Daarna wachten we de 20 weken echo af om te zien of we een jongen of meid krijgen, zodat we wat gerichter kunnen shoppen!
Wat lekker dat jullie nog op vakantie gaan! Heerlijk vooruitzicht! Ik ben ook niet meer zo misselijk gelukkig blijf wel moe en heb last van bandenpijn en omdat mijn bloeddruk nog steeds laag is ben ik snel duizelig. Is wel fijn dat je zoveel spullen nog hebt,en leuk dat je straks gericht voor een jongen of meisje kan shoppen en kan inrichten! Ik wil denk ik ook zwangerschapsgym gaan doen...lijkt me wel goed en word ook geadviseerd door de verloskundige.
Ik ga het toch vragen...de laatste dagen heb ik wel last van heel licht, helder bloedverlies, eigenlijk alleen na een toiletbezoek. Verder geen pijntjes, krampjes of iets dergelijks...ik ga denk ik voor de zekerheid de verloskundige maar even bellen... Heeft één van jullie dit misschien ook gehad?
Ik heb dat niet gehad maar een vriendin wel,en het kan van je baarmoedermond komen want door je zwangerschap wordt de huid nog dunner en zijn die vaatjes makkelijk te beschadigen. Bovendien wordt de baarmoedermond beter doorbloedt, waardoor er bloedverlies kan optreden. Tijdens gemeenschap kan de penis tegen de baarmoedermond aankomen en hier een wondje veroorzaken. Dit is de reden dat het nogal eens voorkomt dat er bloedverlies optreedt na het vrijen, dit is absoluut onschadelijk en betekent niet dat je niet mag vrijen. Maar ook zonder aanwijsbare reden komt het voor dat de baarmoedermond spontaan gaat bloeden. Het bloed is helderrood en dun en er zijn geen buikkrampen. Misschien heb je hier iets aan? en anders idd gewoon je huisarts bellen....
Bedankt voor je reactie Char! Ik had soortgelijke info ook op internet gevonden. Aangezien het alleen gaat om heel licht verlies van helder bloed, zonder krampen neem ik ook aan dat het onschuldig is. Dit is ook wat de verloskundige bevestigd. Het is alleen meer ongemakkelijk en niet zo fris, maar ik hoef mij nergens zorgen om te maken!
Char, wij krijgen de kinderwagen ook van mijn ouders, erg leuk! Ik heb trouwens een berichtje teruggestuurd op de babysite, zag dat ik al eens eerder was langs geweest maar had de link met jou helemaal niet gelegd haha! Miewie, mijn laatste echo had ik met 10 weken en 4 dagen, toen dacht de arts dat het nog te vroeg was om het hartje te horen. De secretaresse wilde eerst met 12 weken een afspraak maken om het hartje te komen luisteren, maar omdat het soms gebeurt dat je het dan nog niet hoort, heeft ze dat toch maar niet gedaan. Dus daarom hebben we hem nog niet gehoord en zou dat vrijdag pas voor het eerst zijn. Ik voel me verder prima, maar het is een voorzorgsmaatregel omdat ik geen antistoffen heb tegen de 5e ziekte. Dus dan maar tot 20 weken thuis blijven en daarna start ik wel weer, maar wel op therapeutische basis omdat ik ook een chronische ziekte heb waardoor ik extra vermoeid ben en er dan natuurlijk al bijna 4 maanden uit ben geweest. Mijn werkgever verwacht niet dat ik nog volledig aan het werk zal gaan voor mijn verlof, ik wil zelf echter niet op de zaken vooruit lopen, wie weet gaat het wel heel goed! Miewie, wat vervelend van het bloedverlies... Dit is een van de redenen dat wij geen gemeenschap durven hebben! Mijn beste vriendin had dat wel met 13 weken en die verloor daarna heel veel bloed en mocht niet meer werken, nouja dan maar even geen seks haha! Er zijn ook andere manieren... Maar wel fijn dat de verloskundige je een beetje gerust heeft kunnen stellen! Ik ben vandaag naar de Linaeushof geweest en heb best veel gelopen, getild en geduwd en dat voel ik nu behoorlijk! Mijn banden protesteren flink, dus nu maar weer rustig aan! Char, ik wilde me net ook aanmelden voor zwangerschapsgym, yoga is mij net even te zweverig, maar het aanmeldformulier doet het niet. Ga morgen maar even bellen... Krijg het van de gemeente vergoed, dat is nog eens leuk haha! Net kwam de AngelSounds doppler binnen en natuurlijk kon ik niet wachten... Ik vond het doodeng, daarom wilde ik eigenlijk ook tot vrijdag wachten zodat ik wist waar ik de doppler moest houden, maar ja ik ben eigenwijs he... Dus ging het toch zelf proberen en hoorde maar niks, kreeg het er al helemaal warm van. Dus toen wilde mijn vriend het even proberen en die vond alleen mijn hart haha! Dus ik nog een keer met dat ding op mijn buik en ineens hoorde ik het, heel snel als een treintje! Zooo gaaf en zooo bijzonder! Heb er wel ff een traantje om gelaten en er wel 10 minuten naar zitten luisteren... Ik raakte niet meteen in de stress omdat ik het vandaag al een keertje had gevoeld, maar ik ben toch wel heel erg opgelucht dat ik het hartje uiteindelijk gevonden heb! Ik raad het jullie dus wel aan, al zei mijn vriend dat je het eigenlijk niet moet kopen omdat je er alleen maar van in de stress schiet als je het hartje niet meteen kunt vinden. Maarja, als je het dan wel vindt is het juist weer super leuk!
@Doortje: wat een mooi geluid is het hartje van je kind hè!? Fijn dat je het uiteindelijk hebt gevonden, nou ja, je vriend dan ! En welke gemeente woon jij dan dat je de kosten van zwangerschapsgym vergoed krijgt? Ik moet er gewoon 124,50 voor betalen, maar dan heb ik wel 15 lessen. 9 lessen voor bevalling en 6 na om weer in shape te komen. Ik start pas wel in november, dus tot die tijd wat anders bedenken om toch fit te blijven. Dat bloedverlies is inderdaad erg ongemakkelijk, maar gelukkig niet verontrustend. En om nou helemaal niet meer te vrijen......dan duren 9 maanden wel heel lang hoor haha! Maar je bent wel voorzichtiger. Vandaag de 3de dag op rij dat ik moet werken en normaal gesproken ben ik op woensdag vrij maar de oppasoma wilde graag een dagje ruilen. Valt dan best tegen om weer op te moeten staan en naar werk te moeten, zeker omdat het tijdens de zomervakantie erg rustig is en de dagen onwijs langzaam gaan...ik staar mij blind op dit forum om leuke/informatieve onderwerpen te lezen en ben onwijs aan het internetten om inspiratie op te doen voor de babykamer! Gelukkig wel morgen vrij. Dus: vandaag gezellig verder kletsen op dit forum?
Jullie kletsen lekker veel! Ik meng me er even tussen hoor. Ik heb gisteren bij de vk gehoren te gekregen dat ik rhesus c/d-negatief ben. Maar 18% van de zwangere vrouwen is dit. Ik heb het op internet op gezocht, maar snap er maar weinig van. Heeft iemand hier ervaring mee? Zwangerschapsgym doe ik na mijn zwangerschap. Ik ga tussen de 26 en 30ste week wel beginnen met zwangerschapscursus: leren puffen enzo ... Wij hebben al een hele leuke behangrand van rainbowfish en een kinderkamer van marktplaats. Wij zijn er erg blij mee! Vandaag ga ik naar de psychiater om te kijken of ik mijn hoofdpijnmedicatie af mag bouwen zonder dit gevaren voor de baby op kan leveren. Dan kan erna tenminste veilig borstvoeding geven. Zijn er hier meer mensen die medicatie slikken en die af moeten bouwen? Kinderwagen gaan we trouwens ook via marktplaats kopen!
Hi babymaken! Ik heb ook even op internet gezocht voor je want ik ken het ook niet, en als je alle officiële sites van RIVM enzo voorbij bent, kom je op de site met jip en janneke taal op babyopkomst.nl: Rhesus en antistoffen in bloed - Babyopkomst.nl. In principe kan het allemaal geen kwaad, je bloed wordt extra onderzocht rond de 27ste week en de kans dat jouw bloed met het bloed van je kindje in aanraking komt, is maar 3,5 %. Jullie zijn allemaal al lekker aan het shoppen zie ik! Mijn vriend vindt het overbodig om de babykamer opnieuw in te richten, hij staat er tenslotte nog maar 2 jaar?! En eerlijk = eerlijk: we hebben een mooie kamer hoor, maar ik wil graag voor een nieuwe baby een nieuwe kamer ! We gaan in oktober lekker aan de slag!
He meiden! Ik krijg de zwangerschapsgym ook vergoed al noemen ze dat dan kindje op komst cursus maar is hetzelfde hoor,Het zit aangesloten aan onze zorgverzekering en kraamzorg dus kost het niets! Dus ik ga het zeker doen! Ik zou morgen eigenlijk voor de nekplooimeting gaan maar hebben het besloten toch niet te doen,mag wel komen omdat ik heb gezegd dat ik me steeds druk maak om alles en het hartje nog niet heb gehoord nu mag ik dus morgen toch komen! joepie!!! @ Doortje ik zag idd ook dat je al eens eerder mij een berichtje hebt gestuurd op mijn babysite echt leuk dat jij er ook 1 hebt! Fijn he om een kinderwagen te krijgen ben er echt blij mee! @ MieWie gelukkig ben je weer gerustgesteld! geen zorgen meer maken dan he? Snap dat je een nieuwe kamer wilt maar als die andere nog goed is waarom niet dan toch? @ Babymaken gezellig dat jij ook weer mee komt kletsen! Helemaal gelijk hoor dat je spullen van marktplaats koopt wij hebben onze showmodel kamertje gekocht via mp niks mis mee hoor! en het scheelt veel geld!
Babymaken, wel even slikken dat je rhesus negatief bent, maar mijn tante en buurvrouw zijn dat ook en die hebben allebei 2 gezonde kinderen gekregen. Ze moesten geloof ik alleen 1 keer een spuit tijdens hun zwangerschap en 1 net na de geboorte, zodat het kindje en zijzelf niet ziek zouden worden. Vroeger was het wel gevaarlijk omdat er toen nog niets bekend over was; de tante van mijn moeder is 5 kindjes verloren in de 7e maand van de zwangerschap... Uiteindelijk wel 2 gezonde kinderen gekregen, maar pas jaren later kwam ze erachter dat ze rhesus negatief was. Char, wij hebben de combinatietest ook niet laten doen omdat de uitslag voor ons niet zou leiden tot een vruchtwaterpunctie. Door een persoonlijke ervaring wil ik dit pertinent niet, dus wachten we gewoon tot de 20 weken echo. Die is toch extra uitgebreid en als het kindje het down-syndroom heeft laten we de zwangerschap ook niet afbreken. Wel fijn dat je morgen alsnog gewoon mag komen! Wij hebben ook ons kamertje van mp, maar het ledikantje is wel beschadigd. Als ik dit niet mooi krijg halen we alsnog een nieuwe, erg he haha! Wij hebben de 29e een geslachtsbepalende echo! Heel in het begin riep ik heel hard dat het onzin was en ik dat nooit zou doen, maar inmiddels ben ik zooo nieuwsgierig! We vertellen aan niemand dat we de echo dan hebben (dus als er een bekende meeleest, mondje dicht! ) en gaan het sowieso dan nog 3 weken geheim houden en als dat goed gaat misschien wel heel de zwangerschap haha! Heb er nu al zin in!
Hoi meiden, een topic voor februari 2012 mama's, eindelijk gevonden! Mag ik me bij jullie aansluiten? Merk dat ik niet heel veel bezig ben met zwangerschap en wil dat wel, af en toe even je verhaal kwijt en horen hoe het met anderen gaat. Gezellig! Lees af en toe even mee en hoop dat het niet te snel gaat met de bladzijden... en het teruglezen hihi ! Liefs Pina
Hallo Lieve Meiden, Hier ook eindelijk weer even een berichtje van mijn kant. Sinds ik aan de Emesafene ben, tegen de misselijkheid, gaat het eigenlijk super goed. Was zelfs alweer gewoon aan het werk. Helaas afgelopen dinsdag een behoorlijke terugval waardoor ik weer 2 dagen op bed heb gelegen. Niet overgeven gelukkig maar wel misselijk en hoofdpijn dus veel geslapen. Mar...er is ook positief nieuws, morgen namelijk al 13 weken zwanger Heb nog niet echt bijgelezen maar zal dat zsm gaan doen.
Pina: welkom! Gezellig! Ladycake: Fijn dat het zo goed ging. Hopelijk kom je er weer bovenop! Doortje: gelukkig dat de medische wereld zich steeds verder ontwikkelt. 5 overlijdens van ons kindje zou ik niet aangekund hebben, dus respect voor de tante van je moeder. Char: het hartje al gehoord? Wij hebben het dinsdag voor de 2e keer gehoord en opgenomen met onze gsm's. Dus luister hem nu ook af en toe thuis .. Miewie: Mijn zwangerschapscursus bij Thebe wordt ook door de gemeente vergoed hoor. Ik woon in gemeente waalwijk. Betreft vrijen: de eerste 3 maanden wilde ik dat echt niet. Ook omdat ik alleen al een x bloedverlies door het sporten had gehad en de huisartsen post toen simpelweg op een zaterdagochtend had gezegd dat ik een miskraam had. Pff stelletje @#$%$#^&% ... Sinds een week geleden voor het eerst, maar let er echt op dat hij niet te ver naar binnen gaat. Heb al last van buikpijn achteraf zonder dat ik zwanger ben, dus ben bang dat het nog erger zal zijn nu ....
@Pina: welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Gelukkig heb je nog een aantal maanden om eraan te wennen en hoe verder je bent, hoe meer je er mee bezig gaat zijn! En gewoon lekker meekletsen hier! @Ladycake: fijn dat je iets hebt gevonden dat heeft geholpen tegen de misselijkheid. Als het goed is zijn we het eerste trimester allemaal voorbij en moet de misselijkheid sowieso minder worden. Ik stond vanmorgen bij de Ikea en werd in de kassarij helemaal niet goed. Duurt natuurlijk allemaal al zó lang en ik merkte dat mijn benen mij niet meer hielden, last van suizende oren en het zweet brak me aan alle kanten uit! M'n moeder snel drinken voor mij gehaald en na 15 min zitten, rustig ademhalen en wat eten en drinken ging het wel weer. Maar nu de hele dag al zo'n katerig gevoel, ik ben ook in een comatische slaap gevallen... We hebben het ook onwijs druk gehad de laatste weken, m'n energielevel is gewoon helemaal leeg... @Babymaken: heb je al meer informatie gekregen over het feit dat je rhesus c- bent? Laat je niet gek maken door alle info op internet en neem bij twijfel en zorg contact op met vk of gyn! Het moet een mooie tijd zijn, je zwangerschap dus als je je zorgen maakt is dat zonde van deze mooie periode!
He meiden, Nou vandaag weer het hartje niet gehoord wel gezien en ons kleintje was dan ook erg actief! Lag lekker met haar/zijn armpjes en beentjes te spartelen dus levendig genoeg moet ik wel zeggen! Had vandaag wel een onsinpatiek mens ze was echt niet vriendelijk dus toen ik zei dat ik het hartje nog nooit gehoord had,zei ze gewoon ja dat kan ik niet hoor en je ziet toch dat het leeft? het hartje klopt hoor! Gelukkig heb ik haar normaal nooit maar ga daar de 30ste zeker even over hebben met de verloskundige baal dr echt van! Ben op mp al aan het zoeken voor een angelsound.... Maar al met al ben ik wel blij dat ik ons kindje weer gezien heb!
hoi lieve allemaal, wat een hartelijk welkom Vandaag enorme bandenpijn, zit je lekker en wil je opstaan.....zoooo dan schiet het erin joh. En niezen is ook zo fijn, auchw!! Hebben jullie daar ook last van? ik krijg ook binnenkort de uitslag van resus enzo. en ijzer en alles weet niet wat ze nog meer testen, glucose enzol benieuwd. Duurt zo lang voordat je naar de VK mag. eerste keer was ik 8 weken ofzo. nou vind het echt lang duren. Ik wil het hartje horen ! xx
hey Ja, ik hou me rustig hoor. Tegenwoordig hoef je je geen zorgen te maken als je rhesus c/d - bent en anders had ik dat wel gehoord van de vk. Ik maak mij er geen zorgen over. Thnx! Bandenpijn heb ik ook last van. SOms is het niet te harden, maar vaak is het gewoon een soort kramp aan de rechter of linkerkant en dat gaat gelukkig snel weer over. Duurt niet vaak heel lang. Pina: Heb je nog geen 12 weken echo gehad? Heb je wel al een afspraak? Leuk hoor het hartje horen. Is net een locomotiefje. 140 p min ...
Char, wat stom dat ze je het hartje niet heeft laten horen! Ik heb hem vandaag wel op het ziekenhuis gehoord, maar niet via het echoapparaat, gewoon via een doppler. Klonk hetzelfde als met de AngelSound haha! Pina, ja ik moet echt mijn buik vasthouden als ik nies, anders verga ik van de pijn! Gelukkig trekt het altijd snel weer weg! Vanochtend hadden we een afspraak bij de verloskundige op het ziekenhuis... Het was niet helemaal wat ik ervan verwacht had, want ze hadden weer mijn status niet bij de hand en ook niet doorgelezen. In eerste instantie kregen we een jongen waarvan het leek alsof het zijn 1e dag was... De echte verloskundige die later kwam was wel kundig, maar ook aan haar moest ik even wennen. Uiteindelijk bleek mijn bloeddruk ook nog eens te hoog (130 om 90, ik vond het wel meevallen, maarja!) en in combinatie met de hoofdpijn die ik steeds heb, moest ik ivm. eventuele pre-eclampsie urine inleveren en bloed laten afnemen. Mijn urine was gelukkig schoon, maandag krijg ik de uitslag van mijn bloed. Ik denk zelf dat mijn bloeddruk iets verhoogd is door de dropjes die ik afgelopen week gegeten heb... Dat mag ik ook absoluut niet meer eten van de vk haha! Over 4 weken moet ik weer terug, want ze willen het voor de zekerheid wel in de gaten houden. We hebben ook nog even het hartje gehoord en hoewel ze eigenlijk geen echo's maken, heeft ze dat nu wel gedaan omdat de gynaecoloog dat de vorige keer toegezegd had. En wat heb ik weer liggen genieten... Ons kleintje was alweer hard gegroeid en heerlijk druk aan het bewegen. Geweldig om te zien, zou er wel uren naar kunnen kijken hihi! We hebben geen fotootje meegekregen want het moest even snel tussendoor, maar ik was allang blij dat we toch nog even naar ons hummeltje mochten gluren! Oh en het klopt dat ik ons kleintje al kan voelen, want de placenta ligt achteraan! Toevallig voelde ik het in de wachtkamer zelfs nog even, alsof het wilde laten weten dat alles goed was, want ik was best wel weer even zenuwachtig!
o doortje wat goed om te horen dat alles goed was bij de VK> en die bl.druk tja valt nog wel mee ja. maar laten ze je maar goed in de gaten houden! Baby voelen, ik ga het ook in de gaten houden. Mijn BM ligt al echt hoog joh, als ik mijn buik helemaal intrek voel ik het heel duidelijk zitten. baby maken, de echo. die heb ik al met 9 weken gehad Bij vorige zw.schap had ik volgens mij ook extra echos vanwege blaasontstekingen, om s te kijken of het allemaal goed gaat. Vind het wel erg jammer, zo lang geleden alweer. Ik had vandaag trouwens een extreme moeie dag. jeeetje ik was zooo moe en hoofdpijn. Ligt het aan het weer ofzo? Of ...omdat de week ten einde is !?? JIPPIE !! dikke zoenen, Pina