Zo, daar zijn we weer. Echo was goed! Het hartje klopte (konden we even naar luisteren) en we konden lekker uitgebreid naar ons kindje kijken. Hij is rond de 14 cm groot. Mijn volgende echo is de 20-weken echo op 30 september. Ik denk dat ik maar heel snel mijn Angelsound terughaal, zodat ik naar het hartje kan luisteren als ik me weer onzeker voel. Hier alvast het bewijs dat hij 5 vingers heeft. @Pina82: dat is heel bescheiden idd.
Pina, ja gek dat je dan al zo vroeg een echo hebt gehad! Oh dus nog 2 weken, dan weet je wat het is! Wie weet wel de 1e achterkleindochter! Ik heb ook over 2 weken de geslachtsbepalende echo, dan ben ik 17 weken. Je hebt nog een heel bescheiden buikje inderdaad! Laika, wat fijn dat alles goed was! En wat een mooie echofoto!
@ Doortje ja alleen maar fijn he? dat je je hier begrepen voelt dat heb ik ook! @ Pina dat is idd jammer dat je zolang moet wachten op de volgende echo maar krijg je met 15 weken al een geslachtsbepalende echo? is dat niet snel? ...en idd een mooi bescheiden buikje! @ Laika mooie echo! zie al een echt kindje hoor zo bijzonder! Vandaag even druk bezig geweest in huis maar pfff ben nu echt moe zeg...even rusten dan maar. Deze week ook even naar het stadhuis zodat mijn vriend de ongeborenvrucht kan erkennen...
nou het ligt er denk ik een beetje aan hoe ik poseer, zo sta ik slank he ik doe zelf die gesla. bep echo. bij eerste ook gedaan bij dr.Papa in A'dam. doet hij inmiddels vanaf 14 weken. en die man kun je wel vertrouwen. hij heeft het altijd goed vanwege ervaring en durft dat ook te zeggen. veel echo bureaus durven dat niet terwijl ze het misschien ook wel 100% zeker weten. maar oke. die echo ometen we dus zelf betalen. in de week van 5 september, dus heleas is dat geen 2 weken, ietsje langer Laika, Mooi echo foto zeg !! duidelijk. dus mijn kindje is nu een cm of 12 ofzo? jeee wat groot al zeg. ik ga mijn zoontje maar s wakker maken. slaapt al vanaf 13u. heerlijk zo kan mama lekker rusten op de bank met laptopje. OJA weet je wat ik gedaan heb? voor 1e verjaardag ben ik alvast aan het denken wat mijn zoontje kan gebruiken. Die vraag krijg je altijd 'wat wil hij hebben' ???? Dus heb online op lijstje.nl een verjaardagsljistje ingevuld. dit kan ik dan op de uitnodiging erbij schrijven en mensen kunnen dat inzien en indien nodig, afstrepen. Vond het echt geniaal. haha. zo even met jullie gedeeld dikke kus ik ga van het heerlijke weer genietne \ x pina
Alleen maar leuk hoor als je dat zo snel weet.... Wij lopen bij het ziekenhuis dus even afwachten dus... ik heb voor ons kleintje een verlanglijstje staan op onze babysite ook altijd makkelijk....
14 centimeter??? In mijn boek staat dat de baby in week 13 ongeveer 7 cm is en de onze was vorige week dan ook 6,2cm, net iets over 12 weken toen. Wel een ontzettend mooie echofoto met die vingertjes.
Onze beeb was met 10.4 weken al 8.4 cm terwijl in alle boeken staat dat ze dan zo rond de 5 a 6 cm zijn. Ik denk dat wat in de boeken staat een soort gemiddelde is ofzo.
Klopt, maar wel mooi! En dat zal snel wel loslopen. Je bent slank en dan zie je het meestal iets sneller rond de 16e week ... Gelukkig heb je nog een geslachtsbepalende echo in de 15e week. Spannend! Zou dan juist heel leuk zijn als jij een meisje zou krijgen!
Van hoofd tot billen had ze ong. 10cm en met de benen erbij schatte ze rond de 14cm. Dus vandaar. Wat hebben jullie al gekocht voor de baby? Ik tot nu toe maar een omslagdoek, maar wel een hele mooie.
Wij hebben het kamertje al gekocht. Verder vooral heeeeel veel gekregen, van speeltjes tot een wippertje. We hebben zelf al een flessenset en sterilisator gekocht... Oh en gisteren 12 pakken billendoekjes bij de Etos, was in de aanbieding en ze ruiken zo lekker! Je kunt ze maar hebben toch haha!
Wij hebben ook al best veel, Kamertje,maxicosi,kinderwagen(van mijn ouders gekregen), badje + standaard,diaper champ,en nog heel veel meer gekregen. @ Doortje is altijd handig om dat alvast te kopen zeker als het in de aanbieding is volgens mij zag ik dat in het foldertje staan,luiers ga ik ook in de gaten houden hoor scheelt veel geld. @ All wanneer gaan jullie aan het kamertje beginnen?
Wij gaan het kamertje opknappen en inrichten als we weten wat het is. Nog 2 weekjes geduld, dan gaan we de kleurtjes uitzoeken!
Jeetje, wat zijn jullie al fanatiek met shoppen! Het is ook zo leuk, en je krijgt bij de 1ste natuurlijk ook heel veel. Wij hadden de kinderwagen ook van mijn ouders gekregen. Kamertje ook op tijd besteld, want daar zit natuurlijk ook nog een aantal weken levertijd op. Wij hebben nu eigenlijk niets nodig, ik wil wel het kamertje opbieuw inrichten maar daarmee beginnen wij in oktober, zodra we weten wat het wordt. Jullie waren ook al bezig met namen, ik vond het voor onze zoon toen al erg moeilijk, en nu nog moeilijker om een naam te zoeken die er wel een beetje bij past. Gelukkig houden mijn vriend en ik allebei van dezelfde soort namen, dus ik verwacht geen moeilijke en verhitte discussies haha! Volgende week heb ik weer een afspraak bij de vk, gewone controle! Ik kan niet wachten om het hartje weer te mogen horen. Onze echo zal waarschijnlijk pas begin oktober plaatsvinden. Nog heel veel geduld opbrengen dus...!
ja MieWie, we verwachten beide ons tweede kindje. grappig om te lezen hoe je bij je eerste zo aan de slag gaat om alles in huis te halen. heb het ook zo gedaan hoor. nu ben ik ook wel dingetjes aan het kijken en om zelf iets meer gevoel te krijgen koop ik af en toe maatje 50/56 pakjes enzo. zoooo schattig ! ik wilde mn eerste zoontje vooral stoer kleden, nu wil ik mn tweede kindje echt babytje houden, met liefelijke kleertjes hihi. ze zijn zo kort 'echt' baby hihi. x pina
Precies Pina! Ik heb laatst ook een rompertje gekocht maatje 50/56 om toch iets te kopen hihi! Sowieso moet ik qua kleding van alles hebben, onze zoon is geboren in juni en dit wordt natuurlijk een winterkindje! En zo herkenbaar wat je zegt dat ze maar even 'echt baby' zijn...onze zoon lag ook heel snel al in stoere broeken, overhemden etc. Laat dit maar een meisje zijn dan, voor meiden heb je veel meer leukere babykleertjes ! Vind ik... Ik heb veel meer moeite om een leuk en stoer geboortekaartje te vinden. Ik wil het liefst een kaartje waarin onze zoon zijn broertje of zusje mag aankondigen, maar nog geen leuke gevonden...
De babykamer kan ik pas doen als zijn andere kamer af is. We hebben net een verbouwing achter de rug en Sem's grote jongen's kamer moet eerst en dan pas ga ik nadenken over de babykamer. Ik heb al wel ideeën over een thema, maar eerst kijken of ik er leuke spulletjes voor krijg. Qua kleding is het wel makkelijk als het weer een jongetje is, Sem is van maart dus op zich kan dat wel. Alleen wilt mijn man het geslacht helaas niet weten, dus als het een meisje is, moet ik als een gek gaan shoppen.
@ MieWie ik heb bij baby-cards wel ook hele stoere vrolijke kaartjes gezien en ze zijn ook helemaal niet duur... Ik kan nu ook blijven kopen hoor en er soms een beetje in doordraven maar hebben gewoon gedacht dat we nooit geen ouders zouden worden...en nu dat dus eindelijk wel zo is... moeten we ons zelf wel een beetje remmen daarom kopen we iedere maand ook iets,normaal hadden we gelijk alles ineens gehaald denk ik. Betreft kleertje hoor ik vaak dat het voor meisjes makkelijker is maar ben tante van 2 jongens en heb zoveel leuks kunnen vinden voor hun,alleen is het idd zo dat het snel een shirtje en een broekje is voor meisjes al meer variatie natuurlijk.
Wie /Wanneer uitgerekend/weten wat het wordt? Babymaken: 1 februari, ja (maken 't de 30ste week bekend) Wen80, 3 februari, tot nu toe nog niet Doortje25, 6 februari, willen het wel weten Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten Ladycake, 17 februari, willen het wel weten Char1983,17 februari,tot nu toe nog niet MieWie, 18 februari, tot nu toe nog niet Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet Pumbaa, 16 februari, willen het niet weten Bloem1979, 26 februari, nog geen idee Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet Andrea85, 22 februari, willen het wel weten (maar houden het geheim) Linana, 22 februari, willen het wel weten Miepens, 23 februari, willen het wel weten Lievepop,27 februari, wil het wel weten Afspraken echo's/gyn./verloskundige. Nofje: 14 Juni echo ivm bloeding, 20 Juni controle Hartje Klopt!!!, 30 Juni termijnecho! Char1983, 7 juli gyn. + echo hartje gehoord! 28 juli 2de echo Pumbaa, 11 juli intake VK + echo hartje gezien! 1 aug 2e echo Lievepop, 12 Juli intake VK Elvina, 14 juli intake vk en 1e echo Linana, 18 juli intake vk en 1e echo (?) Andrea85, 22 juli 1e echo, 27 juli intake VK Wen80, 27 juli controle vk MieWie, 28 juli, 1ste echo Vlinder1983, 28 juli controle VK, 3 augustus, echo (combitest) Bloem 1979, 28 juli 2e echo, 1 augustus nagesprek gyn Miepens, 1 augustus, 4de echo, intake gyn Babymaken, 8 augustus vk, 23 september 20-wekenecho! Doortje25, 12 augustus controle en echo Ladycake, 18 augustus, 2e afspraak vk Even het lijstje weer opgezocht,Waar zijn alle dames toch die hier op staan! Moeten wel even onze nieuwe echo datums erbij zetten enzo....
Hier is in ieder geval 1 dame. Ik zal mijn afspraak met de gyn er even bij zetten. Wie /Wanneer uitgerekend/weten wat het wordt? Babymaken: 1 februari, ja (maken 't de 30ste week bekend) Wen80, 3 februari, tot nu toe nog niet Doortje25, 6 februari, willen het wel weten Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten Ladycake, 17 februari, willen het wel weten Char1983,17 februari,tot nu toe nog niet MieWie, 18 februari, tot nu toe nog niet Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet Pumbaa, 16 februari, willen het niet weten Bloem1979, 26 februari, nog geen idee Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet Andrea85, 22 februari, willen het wel weten (maar houden het geheim) Linana, 22 februari, willen het wel weten Miepens, 23 februari, willen het wel weten Lievepop,27 februari, wil het wel weten Afspraken echo's/gyn./verloskundige. Nofje: 14 Juni echo ivm bloeding, 20 Juni controle Hartje Klopt!!!, 30 Juni termijnecho! Char1983, 7 juli gyn. + echo hartje gehoord! 28 juli 2de echo Pumbaa, 11 juli intake VK + echo hartje gezien! 1 aug 2e echo Lievepop, 12 Juli intake VK Elvina, 14 juli intake vk en 1e echo Linana, 18 juli intake vk en 1e echo (?) Andrea85, 22 juli 1e echo, 27 juli intake VK Wen80, 27 juli controle vk MieWie, 28 juli, 1ste echo Vlinder1983, 28 juli controle VK, 3 augustus, echo (combitest) Bloem 1979, 28 juli 2e echo, 1 augustus nagesprek gyn Miepens, 1 augustus, 4de echo, intake gyn Babymaken, 22 augustus Gyn, 23 september 20-wekenecho! Doortje25, 12 augustus controle en echo Ladycake, 18 augustus, 2e afspraak vk