Wie ook februari 2012 uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Char1983, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Meiden, wat leuk dat jullie allemaal weer wat hebben geschreven!
    Ben blij om te lezen dat het goed met jullie gaat, ondanks de kwaaltjes.

Ladycake, wat heerlijk dat je er nu van kunt genieten en wat hebben jullie al lekker veel geshopt! Alvast heel veel plezier op vakantie in Italië!

Pumba, hopelijk heb je binnenkort die medicijnen niet meer nodig en kun je gaan genieten van een onbezorgde zwangerschap. Maak je niet druk om het afvallen, mijn vriendin was de 1e maanden ook heel ziek en viel veel af, maar uiteindelijk was toch nog 15 kilo aangekomen, vooral in de laatste weken! Dus dat komt wel goed hihi!

Miewie, wat vervelend dat je nog steeds bloedverlies hebt. Ik verlies ook meer afscheiding, maar geen bloed gelukkig. Rustig aan meis, ik hoop dat het snel minder wordt!

Bloem, wat heerlijk dat je man aan het klussen is geslagen haha! Die van mij heeft van alles in zijn hoofd, maar is niet zo'n klusser. Ik ben daarentegen de dochter van een timmerman en word dus aan het werk gezet hihi! We krijgen ook een nieuwe vloer voor ons trouwen, maar die legt mijn vader dus daar ben ik erg blij mee!

Char, hoe is het met je?

ICSI, wat heerlijk dat bij jou ook de 1e poging meteen raak was! Ik zeg hier nu vaak gekscherend dat ik in 1x zwanger was, het duurde alleen wat langer hihi! Bij ons is het namelijk ook de 1e keer gelukt. Wat leuk dat we draakjes krijgen! Dat wist ik helemaal niet haha!

Hier gaat alles goed.
    Ik voel de baby al regelmatig, erg leuk en bijzonder!
    Nog een weekje, dan weten we wat het is!
    Ik ben zooo benieuwd!!! :D

2. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ ICSI Welkom hier,schrijf maar gezellig mee hoor! als je wil mag je jezelf op ons lijstje erbij zetten,En wat fijn dat jullie ICSI meteen gelukt is! Ik weet er alles van dat het zo spannend is ben zelf de 1e keer ook zwanger geraakt maar eindigde helaas in een vmk daarna icsi cryo tp en zie mijn banner!

@ Doortje,Gaat goed hier hoor...beetje erg gespannen geweest doordat ik opzoek moest naar een nieuwe baan maar heb woensdag al een solicitatiegesprek dus duim je voor me?
    Wat spannend!!! Jullie weten bijna al wat het word!!!! Wat denken jullie zelf?

@ all,zorg goed voor jezelf en voor je kleintje!
    Hebben jullie al een bepaald gevoel van wat het evt. zal worden?
    Ga even bijlezen....Dikke knuffel!!!

3. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    @Char: spannend morgen! Wij zullen zeker duimen! Het zou fijn zijn als je voor de komende maandjes toch nog lekker aan de slag kan!

@Doortje: gaan jullie er volgende week al achter komen wat het wordt!? Ohw...jaloers! Haha! Ik kan ook echt niet wachten...maar zal toch moeten wachten tot eind sept of begin okt (afspraak is nog niet gemaakt) tot de 20 weken echo.

Bij mijn 1ste zwangerschap hebben we met 27 weken een 3D echo (of was het toen al 4D...weet het niet meer...) laten maken! Dat was ook heel erg bijzonder! Vooral omdat het kindje toen al helemaal af was natuurlijk en ook heel goed te zien was. Wil ik dit keer ook echt gaan doen!

Ik heb trouwens vorige week het bericht gekregen dat mijn broer en schoonzus zwanger zijn van een meisje! Zo leuk :D! Ze loopt 6 weekjes voor op mij.

Nou dames! Lekker broeden en goed voor de babytjes zorgen, en natuurlijk voor jezelf ;)!

4. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie /Wanneer uitgerekend/weten wat het wordt?

Babymaken: 1 februari, ja (maken 't de 30ste week bekend)

Wen80, 3 februari, tot nu toe nog niet
    Doortje25, 6 februari, willen het wel weten
    Pinkel,6 februari,willen het wel weten
    Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet
    Icsipoging1, 13 februari, willen het weten met 20 weken (denk ik;))
    Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten
    Pumbaa, 16 februari, willen het niet weten
    Ladycake, 17 februari, willen het wel weten
    Char1983,17 februari,ja maar houden het geheim!
    MieWie, 18 februari, tot nu toe nog niet
    Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet
    Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet
    Andrea85, 22 februari, willen het wel weten (maar houden het geheim)
    Linana, 22 februari, willen het wel weten
    Miepens, 23 februari, willen het wel weten
    Bloem1979, 26 februari, nog geen idee
    Lievepop,27 februari, wil het wel weten

Afspraken echo's/gyn./verloskundige.

Nofje: 14 Juni echo ivm bloeding, 20 Juni controle Hartje Klopt!!!, 30 Juni termijnecho!
    Char1983, 7 juli gyn. + echo hartje gehoord! 28 juli 2de echo
    Pumbaa, 15 aug 3e echo, 5 sept controle VK
    Lievepop, 12 Juli intake VK
    Elvina, 14 juli intake vk en 1e echo
    Linana, 18 juli intake vk en 1e echo (?)
    Andrea85, 22 juli 1e echo, 27 juli intake VK
    Wen80, 27 juli controle vk
    MieWie, 28 juli, 1ste echo
    Vlinder1983, 28 juli controle VK, 3 augustus, echo (combitest)
    Bloem 1979, 29 augustus en 12 september echo, 26 september gyn
    Miepens, 1 augustus, 4de echo, intake gyn
    Babymaken, 8 augustus vk, 23 september 20-wekenecho!
    Doortje25, 9 sept. controle en echo,19 sept 20 weken echo
    Char1983, 30 augustus vk,20 sept. 20 weken echo!
    Pinkel,7 september afspraak vk
    Ladycake,14 september 3e keer vk, 28 september 20-weken echo!

5. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Heb net een banner gemaakt en sta nu erg trots tussen jullie in op het lijstje. Lijkt me erg leuk om af en toe mee te schrijven en ook van anderen te lezen hoe de zwangerschap verloopt.

Doortje en Char, jullie hebben rond dezelfde tijd dus een icsi poging gedaan (en gelukt!) dat vind ik super om te lezen. Char, bij jou dus een cryo tp... geweldig! Erg spannend ook. Ik heb het hele ICSI traject als heel bijzonder ervaren. Weinig frustraties, maar goed bij ons verliep het eigenlijk heel snel en goed. Alleen het begin (van de medicijnen etc) vond ik best eng.

Ga nu ook de verhalen van de anderen lezen.
    Groetjes :)

6. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer

Babymaken: 1 februari, ja (maken 't de 30ste week bekend)

Nofje: 14 Juni echo ivm bloeding, 20 Juni controle Hartje Klopt!!!, 30 Juni termijnecho!
    Babymaken, 8 augustus vk, 23 september 20-wekenecho!
    MieWie, 21 september controle vk, 3 oktober 20 weken echo

Ik had vandaag weer een controle bij vk en alles was goed! Samen met m'n zoontje naar het hartje van de baby geluisterd, was erg bijzonder!
    Mijn nieuwe afspraak meteen in de lijst gezet, over 4 weken weer controle en ovoer iets minder dan 6 weken (pas) weer een echo! Gaan we erachter komen of mijn gevoel (en stille wens) uitkomt: je bent een meisje, of dat de pendelaars gelijk hebben en ik een mannenhuis krijg: je bent een jongen!

Heeft iedereen de regen overleefd?

7. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @miewie spannend he wat het zal worden? En je word steeds nieuwsgieriger,
    Wat leuk trouwens dat je zoontje ook mee was,zou idd leuk zijn als je nu een meisje zou krijgen!

@icsi, fijn dat het voor jullie mee is gevallen en je snel zwanger was,wij hebben het wel als erg zwaar ervaren maar is het wel allemaal waard geweest!

Vandaag had ik een sollicitatiegesprek en was daar net optijd droog binnen! Nu afwachten of ik word aangenomen...

8. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Nog 5 dagen, dan hebben we de pretecho!
    Wel pas om 19.15 uur dus ik moet dan nog de hele dag geduld hebben haha!
    Ik heb altijd gezegd dat ons 1e kindje een zoon zou zijn, maar sinds ik zwanger ben denk ik regelmatig in 'zij-vorm', dus ben benieuwd. Aan het begin was ik overtuigd dat het een meisje was, maar sinds de 2e echo twijfel ik enorm. Van anderen weet ik het vaak wel en heb ik het ook altijd goed, maar bij mezelf zou ik het echt niet durven zeggen! Ik heb geen voorkeur, zou het allebei geweldig vinden. Alleen als ik dan zie hoe mijn moeder met mijn nichtje omgaat, dan hoop ik dat ze ook zo met een eventuele kleinzoon zal zijn. Ik kom uit een meidengezin, heb 2 zussen en 1 broer. Mijn moeder komt uit een meidengezin en mijn vader ook, dus een jongen zou wel bijzonder zijn!

Icsi, fijn dat de behandeling je zo is meegevallen!
    En super ook dat het meteen gelukt is! :)

Char, heb je een goed gevoel over je sollicitatiegesprek?
    Voor wat voor baan is het?
    Wanneer krijg je iets te horen?

Miewie, super dat jullie het hartje hebben gehoord, maar nu moet je nog wel lang op de echo wachten!
    Zou leuk zijn als de 2e een meisje is hè, maar ik denk dat als het een jongetje is, je daar ook heel blij mee zal zijn hoor!
    Wat zegt je gevoel?

9. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hoi allemaal, terug van weggeweest. jeutje wat een hoop geklets en wat een lijsten zeg haha.
    Ik heb over 12 weken mijn pretecho voor geslachtsbepaling en ik heb misschien een hele mooie babykamer via marktplaats en dat uit mijn eigen woonplaats!! ik heb er zo spijt van dat ik mijn schoonouders zo'n dure nieuwe kamer heb laten betalen terwijl er op MP zoveel moois is... Hebben jullie dat ook?

x

10. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Pina82

Mijn vriend en ik zijn hard op zoek naar een babykamer via marktplaats maar ik vind het moeilijk dat je van hot naar her moet rijden voor alle meubeltjes ( en niet goed kan zien hoe ze eruit zien)

Hebben jullie de hele kamer van 1 iemand? En heb jij (of hebben andere dames in deze club) misschien zoektips voor me zodat ik wat beter kan zoeken op MP. Ik wil heel graag 2e hands kopen, nieuw hoeft niet per se.

Groetjes :)

11. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Hoi Icsi.
    ik zoek op postcode uiteraard en heb ook gezocht op Vroomshoop want dat is een goed merk. Heb nu een op het oog. Wil max 220 bieden maar die vrouw doet moeilijk wil 300. Is ze helemaal gek? Voor een gebruikte kamer. En er staan 1000 kamertjes op MP. Maar goed, missch draait ze bij. Het is namelijk lekker dicht bij. Ik ben er helemaal weg van.
    Waar woon je? Ik tussen leiden/noordwijk.
    x Pina

12. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hoi hoi dames!

@ Doortje zo dat schiet al op zeg! Ik vind het ook
    Moeilijk hoor,bij anderen raad ik het altijd goed.Nu denken wij vaak een jongen maar droom ik weer over een meisje! Ik vind het beide leuk zolang het maar gezond is!
    Mijn gesprek is goed gegaan hoor vandaag als het goed is of ik word aangenomen het is voor telefoniste even wat anders en meer rust blijf wel in de modebranche.

@pina Je hebt gelijk hoor blijft 2ehands maar 300 is nog niet veel toch als je die kamer zo graag wilt! Hoop dat ze akkoord gaat!

@icsi,onze kamer komt ook van mp maar dan geen gebruikte,was een showmodel.Ik zocht via uitgebreid zoeken kan je je plaats postcode hoe ver je wilt zoeken en de prijs invullen is heel makkelijk succes!

13. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Hoi!

Wij hebben de commode en ledikant van gratisoptehalen.nl. Ziet er nog heel goed uit. Haast geen krassen en geen tandjes in het bedje! Box via marktplaats en de 3 in 1 kinderwagen ook! Mijn advies elke dag erop kijken en dan wachten tot er echt iets op staat wat je hebben wil en er nog goed uit ziet voor een redelijke prijs (althans dat is in ons geval erg belangrijk) ... op postcode inderdaad! Kledingkast hebben wij uit een andere kamer verhuisd.

Afgelopen maandag weer een echo gehad op 16.6 weken. Was echt weer mooi! Het was nog niet helemaal duidelijk wat het geslacht is. Blijft dus spannend tot 23 september!

Beetje onduidelijk, want is een foto van de echofoto

Bekijk bijlage 177988

14. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk

Babymaken: 1 februari, ja (maken 't 22/11 bekend)

Babymaken, 7 september vk, 23 september 20-wekenecho!
    MieWie, 21 september controle vk, 3 oktober 20 weken echo

Even mijn afspraak van de vk erin gezet

15. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He babymaken! Wat jammer nou dat jullie het geslacht niet hebben kunnen zien,als ik zo op je echo kijk lijkt het net of ik een piemeltje zie! Hihi.
    Wij hebben ook veel op mp gekocht hoor! Waarom niet?
    Op zondag komen vaak ook nieuwe advertenties bij!

16. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    wat een gezellig geklets weer allemaal. als je even een paar dagen niet kijkt, heb je gelijk een hoop bij te lezen!

@char: heb je al wat gehoord van je sollicitatie?

ik ben bezig voor een box via marktplaats. niet heel erg in de buurt, maar wel precies wat ik wil.
    het kamertje gaat mijn vader maken, de meubels dan. we hebben uitgezocht wat we leuk vinden en hij kan dat namaken, helemaal geweldig!
    alleen heb ik nu een dilemma, we willen onze familiewieg gebruiken, maar een nicht van mij is ook zwanger, die verwacht het eind september. nu zei zij dat wij vanaf januari de wieg kunnen ophalen. maar is dat niet te laat?

ow ja de datum voor de 20weken echo is ook bekend, 22 september. toch wel een beetje spannend.

17. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He pinkel!

Ja er word gezellig gekletst hier!
    Als het goed is kan ik vandaag te horen krijgen of ik aangenomen ben ja of nee...spannend dus!
    Ik vind dat best laat idd voor de wieg want als het eerder zou komen dan heb je er dus niets aan hmmm even afwachten dus.ligt er wel aan wanneer in januari je hem krijgt trouwens.
    Wij krijgen ook de familiewieg zodat die in het begin bij ons op de kamer kan!
    Dan krijgen wij in de dezelfde week de 20 weken echo leuk leuk leuk!

18. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Hoi allen!
    Ik herken jullie dilemma's van de babyuitzet. Want waarom alles nieuw als je via mp heel goede en zo goed als nieuwe kamers kan krijgen! Wij hebben voor onze zoon wel een nieuwe gekocht en die kwam uit de basiscollectie van Babydump, ik geloof dat wij er €499,- voor hebben betaald. Tuurlijk heb je ook mooie van meer dan €1.000,-, maar dat hadden wij er niet voor over.
    Box en wieg kwam uit de familie en voor de kinderwagen hebben we een bedrag van mijn ouders gekregen om te besteden, waar we redelijk uit zijn gekomen.

@Doortje: op jouw vraag wat mijn gevoel zegt: een meisje! Als ik denk aan wanneer ik ongeveer bevrucht ben (meisjes leven langer en jongens zijn sneller), hoe ik mij gevoeld heb de eerste weken (moe, misselijk maar ook saggo) en hoe ik er uit zie (haren niets mee te doen en veel 'verdwaalde' puistjes) dan neig ik naar meisje!
    Maar misschien is dit wel omdat ik het stiekem heel graag zou willen...dus ik probeer er niet te teveel op te focussen!
    Mijn schoonvader zegt trouwens ook meisje en hij heeft het bij alle kleinkinderen (dit wordt de 7de) goed gehad! We zullen het zien op 3 oktober...

@Pinkel: ik denk dat het straks voor je eigen gevoel lekkerder is als alles eenmaal in huis is, voor het geval de kleine eerder komt. Het ligt er dus inderdaad aan wanneer het wiegje dan jou kant op zou komen.
    Ik kan je wel zeggen dat het heel bijzonder is om gebruik te maken van een familiewieg, onze zoon lag in de wieg waar zelfs mijn vriend nog in heeft gelegen!

@Char: al nieuws? Spannend hoor! Het zijn volgens mij sowieso moeilijke tijden om te solliciteren, en dan maakt het dat je zwanger bent het er niet makkelijker op! Ik blijf duimen!

19. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Heej meiden!

Hier ook een kamertje van marktplaats. We zijn eerst bij babydump wezen kijken welk kamertje we graag wilden en vervolgens ben ik op marktplaats op zoek gegaan. Hij was nog vrij prijzig, maar wel bijna de helft van wat hij in de winkel kost. Er staan alleen wel tandjes in het hout van het ledikantje en ik was zelf niet mee om het op te halen, anders had ik zeker nog wat van de prijs af willen hebben. Nu ga ik mijn best doen om het mooi weg te werken, maar als dat niet lukt denk ik dat we alsnog een nieuwe bestellen want hier erger ik me behoorlijk aan... :) Er komt sowieso nog een nieuw wiegje, maar die wil ik eerst in onze slaapkamer zetten.

Over de kinderwagen zijn we er ook uit, we hebben dinsdag bij kennissen de MaxiCosi Mura met 4 wielen gezien en nu weet ik zeker dat ik die ook wil hebben. Die gaan we wel nieuw in de winkel bestellen omdat je dat toch dagelijks intensief gebruikt en ik na de teleurstelling van het ledikantje een beetje terughoudend ben geworden ten opzichte van marktplaats.

Char, wat spannend!
    Ik duim voor je dat je aangenomen wordt!

Miewie, 3 oktober is een mooie datum!
    Hier vieren we dan een groot feest in de stad en het is de verjaardag van mijn schoonvader, dus hopelijk krijg je dan inderdaad te horen dat het een meisje is!
    Vaak heeft je gevoel het wel goed, als je tenminste zeker bent van je gevoel haha! ;)

Babymaken, mooie echo, fijn dat alles goed was!
    Jammer dat het geslacht nog niet goed te zien was, had ze wel een vermoeden?
    Ik denk ook een jongetje te zien, maar ik heb er absoluut geen verstand van dus dat zegt niks haha!

Pinkel, in principe red je (begin) januari wel, maar als je net even te vroeg bevalt is het wel krap... Ikzelf zou het prettiger vinden als het allemaal voor die tijd geregeld is, al kan ik me ook goed voorstellen dat je de familiewieg wilt gebruiken.

Hebben jullie trouwens al een voorgevoel over of je overtijd zult lopen of niet? Mijn zus had dat wel en die liep 9 dagen overtijd. Mijn vriendin had bij haar 1e het gevoel dat die eerder zou komen en die kwam 4 weken te vroeg. Bij haar andere 2 kinderen zei ze dat die op tijd zouden komen en die kwamen allebei 1 dag voor de uitgerekende datum. Mijn andere vriendin zei overtijd te gaan lopen, maar niet veel en die beviel 2 dagen na de uitgerekende datum. Tot nu toe had hun gevoel het dus steeds goed... Ik denk dat ons kindje eerder komt, dat hoop ik stiekem ook haha! Niet teveel, maar met 38 weken ofzo hihi! ;)

20. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He Doortje,
    Nou het blijft duren voordat ik iets hoor!
    Dus heb er nu een negatief gevoel over maar we zien wel
    Over bevallen betreft denk ik steeds dat het eerder gaat komen,zegt niets maar mijn vriend is 9 weken te vroeg geboren dus heb daardoor het gevoel ook wel,alleen hopelijk niet zo vroeg!

Deel Deze Pagina