hey meiden, hier even een genant vraagje... zat net op het toilet en leek wel alsof ik mn slijmprop verloor. Hebben jullie ook wel' s zoiets aan de hand gehad? ik kan het me van de eerste niet meer herinneren. Ja alleen toen ik 39weken was !
Hey Char, super zeg! Wat hebben ze je nog lang in spanning gehouden zeg! Gefeliciteerd, kun je lekker aan de slag. Anders duren de komende maanden alleen maar langer... Doortje, woon jij dan toevallig in Leiden? Daar vieren ze begin oktober toch Leids ontzet? Ik kom daar uit de buurt, vroeger weleens de kermis bezocht! Ik zei tijdens mijn eerste zwangerschap dat de kleine eerder zou komen. Ik was nog druk met mijn opleiding en ik zei dat de kleine mocht komen als ik mijn laatste opdrachten had ingeleverd. Iedereen om mij heen waarschuwde mij dat ik mij er niet al te veel op moest focussen... Maar op vrijdag mijn laatste opdrachten ingeleverd, daar 's avonds op geproost en die nacht braken mijn vliezen. Op zaterdag (17 uur later) is onze zoon geboren na een zwangerschap van 37,5 week! Dus ja: ik vertrouw op mijn instinct! Pina, vreemd van de slijmprop...ik heb in tegenstelling tot mijn eerste zwangerschap veel waterige afscheiding, dat kan volgens vk geen kwaad! Maar alsje je zorgen maakt of als je gerust gesteld wilt worden, bel dan gewoon de vk/gyn! Zijn ze ook voor!
Hoi Dames, Dank jullie voor de MP zoektips! Char gefeliciteerd met je baan! Pina hoop dat alles goed is qua slijmprop, en niets ernstigs! Ik duim! Wij blijven zoeken naar een 2e hands kinderkamer en anders gaan we naar Ikea. Want daar heb je voor 300 euro ook een kinderkamer. Hebben jullie dat ook overwogen? Pina, 300 euro voor een kinderkamer is volgens mij niet heel duur... Maar goed ik weet het niet. Ik vind sowieso de babyspullenhandel niet heel overzichtelijk Hema heeft veel leuke spulletjes! Ik ga straks bellen voor de 20 weken afspraak. Mijn vriend en ik gaan naar het ziekenhuis in Alkmaar (daar wonen we in de buurt) we hebben daar ook de hele ICSI behandeling gehad. Groetjes en een fijn weekend allemaal!
Pina, ik heb geen idee wat het kan zijn. Inderdaad gewoon de VK bellen, duidelijkheid lijkt me het beste in zo'n geval.
He meiden! Ik zie dat we allemaal lekker weekend aan het vieren zijn,omdat het hier zo rustig is! Iets bijzonders/leuks gedaan? Fijne zondag!
Miewie, ik woon inderdaad in Leiden! Ik heb wel wat meegemaakt Char, maar leuk was het niet... Ik zat gisteren lekker op de bank met een boek, toen ik ineens water hoorde lopen. Ik dacht eerst dat een van de katten iets uitgespookt had, maar toen ik de slaapkamer in liep zag ik dat ons aquarium van 160 liter lek was En mijn vriend was op een kraamfeest. Ik heb hem wel 100 keer gebeld, maar hij had zijn telefoon op stil staan Daar sta je dan met je zwangere buik! Ik heb snel de tv op bed gegooid en het stroomblok uitgezet. Toen een emmer gepakt en steeds water opgevangen en in de douche leeggegooid. Uiteindelijk kreeg ik na een uur mijn vriend te pakken, maar toen was het aquarium al bijna leeg. Hoewel onze slaapkamer echt blank stond, hebben de onderburen gelukkig geen schade. Wel ben ik heel hard gevallen, ik struikelde over het snoer van de tv. Ik kon me nog net met mijn handen en knieën opvangen, anders was ik plat op mijn buik gevallen. Door het tillen van de emmers water en de stress verkrampte mijn buik op een gegeven moment ook. God, wat kun je je dan radeloos voelen zeg Gelukkig liet de baby zich vrij snel voelen, alsof het wilde laten weten dat ik me niet druk hoefde te maken. Heb later nog wel met de AngelSound geluisterd, maar ons kleintje heeft er waarschijnlijk niets van gemerkt. Wel waren mijn banden de rest van de avond behoorlijk gevoelig en nu heb ik 2 blauwe knieën en overal spierpijn. Maar zolang het met de baby goed gaat, kan me dat allemaal niets schelen. Mijn vriend had wel zoiets van dat ik het gewoon onder had moeten laten lopen, dat is dan toch verzekeringswerk en dan riskeer je ook de gezondheid van de baby niet. Ik begrijp zijn punt wel, maar op het moment dat je ziet dat je aquarium leeg loopt, draai je je echt niet om en ga je rustig zitten wachten tot iemand je komt helpen En zeker niet als je niemand te pakken krijgt! Morgenavond hebben we gelukkig ook weer een echo, dan kan ik ook echt zien dat de baby niets mankeert Maar vanaf het moment dat ik wakker ben, laat het zich alweer goed voelen dus ik denk dat het wel goed zit!
Zo Doortje dat is idd niet iets waar je blij van word! BAH! Kan me voorstellen dat je idd niet op de bank gaat zitten,terwijl alles volloopt,al zou mijn vriend hetzelfde gezegd hebben als die van jou,Want natuurlijk is het niet goed voor je! maar je handeld op dat moment gewoon op automatische piloot....Wel schrikken als je gevallen bent maar gelukkig niets aan de hand....Morgen mag je jullie kleintje weer bewonderen! Succes!
@doortje, wat een schrik zeg. gelukkig voelde je vrij snel jullie kleintje, en morgen een echo, stelt je denk ik wel gerust. reactie van je vriend is zo'n heerlijke mannenreactie volgens mij. net alsof er iemand gerust gaat zitten wachten terwijl er zoveel liter water weg loopt hier al 3 dagen zeurderige pijn in mn buik. denk niet dat het bandenpijn is, want het zit echt binnen in mn buik en niet aan de zijkant. omdat ik ons kleintje nog niet voel, voel ik mezelf wat onrustig erover. waarschijnlijk voor niets, maar toch...morgen maar even bellen naar de vk.
Wat een verhaal Doortje! Gelukkig allemaal goed afgelopen, op de natte vloer na dan. De reactie van je vriend is normaal, volgens mij denken alle aanstaande papa's dat wij als zwangere mama's dan niet meer onze intuitie volgen... Dat je heel raar bent gevallen herken ik ook, je doet alles om te voorkomen dat je op je buik gaat vallen. Ik ben vorige week ook naast mijn stoel gaan zitten (ja...hele domme actie) op mijn werk. Niet helemaal naast, want een bil raakte de zitting nog waardoor ik uit balans raakte en dus op mijn zij terecht kwam, met mijn buik bijna tegen de poot van mijn bureau. Maar ik ving mijzelf op met mijn arm, die dus al een paar dagen wat pijnlijk is, en met m'n heup, waar dus een mooie blauwe plek op zit nu. Het eerste wat ik dacht: niet op mijn buik vallen! En het tweede was: zou iemand mij gezien hebben hihi? @Pinkel: vorige week vertelde je ook al over de slijmprop die je dacht verloren te hebben, nu die steken? Heb je al gebeld? Vooral als je er heel erg onrustig om bent zal ik gauw bellen hoor! Rustig aan doen! @Doortje: veel plezier tijdens de echo vanavond! Helaas kom ik er dus pas eind volgende week achter wat jullie krijgen (je gaat het toch met ons delen hè?)! Ga er samen van genieten! @Char: deze week de introdagen voor je nieuwe baan toch? Succes! Ik ben vandaag druk dagje thuis aan het werk. Zoontje vanmorgen naar kinderdagverblijf gebracht en samen met vriend huis aan het opruimen en spullen aan het pakken want wij gaan morgen op vakantie! Lekker 10 dagen de warme zon opzoeken in Mallorca! De rest van de meiden allemaal lekker verder blijven broeden, ik lees alle verhalen volgende week weer! Liefs, MieWie
@ miewie Hele fijne vakantie toegewenst! ga er lekker van genieten hoeveel dagen gaan jullie? @ pinkel,Heb je al gebeld en ben je al iets wijzer waar het vandaan komt? @ Doortje succes met de echo weer vanavond! Vandaag de eerste intro dag gehad op mijn nieuwe werk was erg leuk! morgen en woensdag nog 2 dagen en dan beginnen de echte werkdagen heb er zin in! Morgenochtend heb ik weer een echo!!!
Ik heb vanmorgen de vk gebeld, en waarschijnlijk komt het door te veel doen. Mijn lijf is nog niet toe aan veel inspanning, en vrijdag hebben we het kamertje voor de vaby helemaal leeggehaald. Is dan ws toch teveel geweest. Zolang ik geen bloed of vochtverlies hoef ik me geen zorgen te maken. Gelukkig. @miewie: dat van die slijmprop had pina geschreven, ben ook wel benieuw hoe dat gegaan is. geniet van je vakantie, lekker even weg. @char: leuk dat je eerste indruk zo goed was! En dat je met plezier naar je werk gaat klinkt erg goed! Morgen een echo, gewoon voor controle?
@Char, gefeliciteerd met je nieuwe baan. @miewie een hele fijne vakantie, geniet ervan. Wij zijn net een aantal daagjes weg geweest. Gewoon een weekendje weg tussendoor. Heb weer veel buikpijn gehad dit weekend. Nou moet ik zeggen dat ik altijd wel wat buikpijn heb sinds ik zwanger ben maar van het weekend was het echt een rare buikpijn. Verder geen bloedverlies en nu lijkt het wat beter te gaan dus maak me nog niet te druk. Nu voor het eerst al drie dagen geen medicijnen tegen de misselijkheid gebruikt. Heb een klein beetje last van maagzuur maar gelukkig niet heel misselijk. Probeer ze nu maar links te laten liggen!!
Sorry Pinkel ! Gelukkig dat jij weet waar het door is gekomen. Inderdaad lekker rustig aan doen, je lichaam heeft al genoeg te doen zonder dat jij aan het klussen, werken, schoonmaken bent! @Pina al wat meer bekend? @Pumbaa welkom terug! Lekker bijgekomen? Fijn dat je van de medicijnen af bent, hopelijk blijft de misselijkheid ook weg! Tegen maagzuur mag je toch gewoon rennie nemen?
Bedankt allemaal ben ook echt blij dat ik in deze situatie een baan heb kunnen vinden.... Idd pinkel als je te veel gedaan hebt,kan je klachten krijgen heb ik namelijk ook,al word dat bij mij juist vooral duidelijk met duizelig worden. Ik ben ook erg benieuwd hoe het met pina is???? Pumbaa altijd lekker er even tussenuit doet je altijd goed he? Morgen hebben we een afspraak voor controle en hopelijk ook een echo! Ga gelijk even vragen of ze iets hebben voor mijn duizeligheid want is nu al een paar keer voorgekomen dat ik in een winkel sta en snel moet gaan zitten omdat ik anders ga flauwvallen is dus niet helemaal goed zal wel door mijn lage bloeddruk komen maar toch...is erg lastig!
Even een ego-berichtje. Ben net terug van mijn ouders, we hebben ze de dvd van de echo laten zien die we vanavond hebben gehad. Alles zag er goed uit, we kunnen met een gerust hart naar de 20 weken echo van onze kleine meid! Ze kon echt geen piemeltje vinden... Een jongetje is veel makkelijker te zien, dus we houden nog wel effies een slag om de arm tot de 20 weken echo, maar volgens de echoscopiste konden we echt roze gaan shoppen, ze wist het zeker. Dus geloven we haar maar haha!
hoi allemaal, wat betreft slijmprop heb ik daaarna niets meer gemerkt. Heb gister middag en vanmorgne nog even urine laten checken maar geen blaasontsteking gelukkig. vorige zwschap had ik 3 x een blaasontsteking! Ik had mn urine weggebracht omdat ik eergister nacht en gisterenmiddag enorme buikpijn had. Echt kramp onderin. lijken de darmen, maar had geen diarree..alleeen normale ontlasting. Mijn zoontje heeft gisteren a.biotica gehad voor keelontsteking. hij is hartstikke ziek. zo zieleig. en ik kreeg daar dus volgens mij ook die buikpijn van. misschien dat ik me onbewust druk maak. Als ik nog een keer buikpijn aanvalletje krijg bel ik de VK om even het hartje te luisteren of het allemaal nog goed klinkt. Nou een heel ego verhaal, maar moest het even kwijt Ik ga nu even een fotoboek maken bij Albelli. ik ook zo'n karwei he. Liefs pina