Wie ook februari 2012 uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Char1983, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @doortje24 Waar ik ga is tot 24 weken het advies. Kind groeit toch alleen nog maar? Geloof dat het met 16 weken al niet meer volledig in beeld kan trouwens.

2. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Ik ben 1 februari 2012 uitgerekend van mijn tweede kindje ik ben benieuwd hoe mijn dochtertje van 2 jaar hierop zal gaan reageren.

Hopen dat er geen streng winter komt omdat de kinderkamers best koud worden komt door de alaminuim ramen...

Groetjes,

Orchidee

3. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    #623 Ladycake, 28 sep 2011
    Laatst bewerkt: 28 sep 2011
    Hallo Meiden!

Even een egoberichtje hoor :)
    Vanochtend hebben we de 20-weken echo gehad en onze kleine kruimel is kerngezond.
    Toen de mevrouw aan kwam lopen die de echo ging doen werd ik al helemaal blij, het was namelijk dezelfde als bij de termijnecho en toen deed ze het super leuk.
    Ook nu was dat weer het geval, wat hebben wij het getroffen.
    Heel leuk en ook enorm duidelijke uitleg.
    Alles is uitgebreid bekeken en er was gewoon helemaal niks bijzondes te zien...wat zijn wij trots en gelukkig.
    Halverwege moest ik eventjes gaan plassen want ze wilde graag het geslacht en de beentjes ook gaan bekijken en mijn blaas was erg vol maar helaas...geen duidelijk beeld hiervan haha.
    Gelukkig weten wij het al en ze kon dit wel min of meer bevestigen :)
    En tijdens de echo was de kleine lekker beweeglijk, het ligt met het ruggetje tegen mijn buik aan zeg maar en het koppie omhoog en drukt zichzelf steeds met de voetjes omhoog dus opzich logisch dat ik het al zo duidelijk voel als je telkens een complete rug of achterwerk tegen je buik gedrukt krijgt haha :p

Vanavond even op de fiets naar de Prenatal want...de Mama Mazzel Dagen beginnen!

Dag dames!

4. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Ladycake wat fijn meis! Dat met jullie kindje ook alles goed is en fijn dat je weer dezelfde mevrouw had voelt dan toch wel vertrouwd he? Jullie hielden het geheim toch?
    Das waar de mazzel dagen beginnen bij prenatal!
    Heb vorige week een heel leuk pakje daar gekocht van noppies zo'n leuk merk is dat!

@ Orchidee, Ik ben ook erg benieuwd watvoor winter we krijgen zou toch wel leuk zijn dat we snel naar buiten kunnen met ons kleintje! Maar waar wonen jullie dan omdat je het over aliminiumramen hebt?

@ Jahoo en Doortje ik wil ook graag zo'n pretecho/3d of 4d echo lijkt me zo bijzonder!

Vandaag voor het eerst naar de fysio geweest voor mijn bekken hij deed me wel pijn zeg pfff maar hoop dat hij me kan helpen.

5. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Het is denk ik bij iedere echoscopist weer anders. Bij mijn eerste zwangerschap wilden wij ook graag een pretecho met 4D foto's en film, kwamen we uit bij Babyview en zij hadden zelfs als advies om rond 26/27 weken te komen omdat je kindje dan helemaal af is, er al wat vet onder de wangetjes etc. zit en je het kindje dus helemaal en goed kon zien!
    Wij hadden toen geluk: de eerste keer was niet opgenomen dus wij mochten (op hun kosten uiteraard) nog een keer! Toen met 28 weken geweest en hele mooie foto's meegekregen hoor!

@Ladycake: fijn dat de echo zo leuk was! Het is toch fijn dat de verloskundige (of gyn) er de tijd voor neemt, je uitlegt wat je allemaal ziet en je dus met een gelukkig gevoel naar huis kan.
    Veel plezier bij de Mama Mazzel dagen...bofkont ;)!

@icsipoging1: heb je al een afspraak gemaakt :p?

@Char: de eerste keer doet vaak even pijn zeggen ze hè, omdat het allemaal weer even op de juiste plek ofzo terug moet. Hopelijk valt het bij jou mee en ben je na een paar behandelingen weer helemaal soepeltjes!

Ohw ja: @Orchidee: welkom! Je hebt al een dochtertje lees ik. Mijn zoon is tegen de tijd dat de baby komt ruim 2,5 jaar en ik ben heel benieuwd hoe hij erop gaat reageren. Hij gaat met ons mee naar de controle en ook mee naar de echo en hij weet ook echt dat mama baby in de buik heeft, zo schattig!

6. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hallo Meiden,

Nou ik ben wezen shoppen hoor haha.
    Hele lading beddengoed gehaald, een mooie positiejurk met legging en een boxkleed.
    Ben er helemaal blij mee :D

7. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ladycake wowww wat een mooie jurk!
    Mooie buik ook :D
    En wat een geluk zeg met jullie 20 weken echo.
    Ik was zooo jaloers toen ik het las, wij hadden echt een hele slordige en niet-aardige echo-juffrouw. Weinig uitleg gekregen etc.

Dus over drie weken (hoop ik) in ieder geval de pret-echo. Heb gemaild voor een afspraak. Misschien zien we dan of de beeb een j/m is :)

Char, ik hoop dat de bekkenpijn verlicht kan worden. Echt heel vervelend. Ben je verder ook moe, of wel energie nog? Kun je wel genieten?

Ik heb me vastgebeten in de roze koeken. Voelt niet goed om zoveel te snoepen maar ik kan het gewoonweg niet laten....
    Kennnen jullie dat ook :p

Groetjes!

8. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Ladycake super mooie jurk! Staat je goed!
    Heerlijk he dat shoppen? i love it! haha

@ ICSI,Bedankt ben indd ook erg moe slaap s nachts heel slecht omdat het pijn doet en geen houding weet te vinden om lekker te kunnen slapen. Enne die rose koeken zijn bij mij ook niet veilig hoor! Ik heb zo iets van ik eet gezond dus iets zoets en ongezonds mag tussendoor ook wel hoor!
    Wat vervelend trouwens dat jullie zo onaardige vrouw hadden bij de 20 weken echo!

9. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heej meiden,

Allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! :D

Ik ben ook in februari 2012 uitgerekend en ik vroeg me af of ik met jullie mee mag kletsen?
    Ik red het niet om elke dag te reageren met een rondrennende peuter in huis ;). Maar ik vind het wel heel leuk om een beetje ervaringen te delen met meiden die even ver zijn!
    Heb ik met onze dochter ook gedaan (maart 2010) en daar hebben we nog steeds veel contact en forum meetings mee, hartstikke leuk!

Groetjes Lara

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Welkom Lara! en ook jij gefeliciteerd natuurlijk wanneer ben je uitgerekend?
    Als je wilt mag je je toevoegen op ons lijstje!
    Kan me voorstellen als je een actieve peuter hebt rond lopen dat je niet iedere dag kan reageren maar dat kunnen wij ook niet altijd hoor!
    Willen jullie weten wat het word of weten jullie dat al?
    Heel leuk dat er weer iemand bij komt hier....

Groetjes!

11. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    @lara: gezellig hoor. maakt toch niets uit dat je niet elke dag reageert, geloof dat bijna niemand dat doet.

@icsipoging: jammer joh dat die mevrouw zo onaardig was!! uitleg is toch vaak het belangrijkste he.

wij hadden gister weer een 20 wekenecho. omdat ze vorige week niet alles kon zien. eigenlijk hoefde ze alleen maar de rug te bekijken, maar ze nam heel uitgebreid de tijd en liep alles nog een keer na. heb zeker ruim een half uur daar gelegen!
    toen we klaar waren was mijn man aan het kijken naar zo'n 3dfoto en zei dat hij dat ook wel mooi vind. toen vertelde die mevrouw heel eerlijk dat bij mij de kans nihil is dat dat mooi wordt, want om een of andere reden ben ik moeilijk te echo-en. vond het wel fijn dat ze dat eerlijk zei. want nu hoeven we daar ook niet meer over na te denken. zou maar weggegooid geld zijn.

12. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Weer een nieuwe zwangere in ons clubje! Welkom Lara85!
    Grappig dat je nog contact hebt met de zwangere meiden tijdens je eerste zwangerschap! Was dat ook via deze site?
    Jij ook al een kindje thuis, hoe beleeft jouw dochter deze zwangerschap? Of is ze daar nog te jong voor, nu 1,5 jaar zie ik?

@Pinkel: fijn dat jij ook een mooie echo hebt gehad, ook met een prettige echoscopiste. Heel fijn ook dat ze eerlijk zegt dat een 3d echo er voor jullie niet in zit, scheelt inderdaad een hoop geld! Wel jammer, maar ja...dat is niet anders.

Hebben jullie nog plannen met dit mooie weer aankomend weekend?
    Ik vertrek vanavond samen met m'n mannen en onze labrador naar het vakantiehuisje van mijn schoonouders in Beekbergen! Mijn vriend en ik waren gisteren 8 jaar samen dus dit is ons cadeau aan ons zelf :p! We gaan even kijken of er een leuk park is waar we morgen naar toe kunnen, anders gaan we gewoon lekker veel wandelen, zwemmen en fietsen!
    En dan mogen wij maandag ein-de-lijk weer naar onze baby kijken! Ik voel hem/haar de laatste week steeds vaker, zo gezellig! Teken van leven is heel fijn, wil natuurlijk ook graag weten of alles goed gaat met de kleine. Ik ben heel benieuwd of ze het geslacht kunnen zien, wij willen het heel graag weten! En zodra ik het weet, laat ik het uiteraard ook aan jullie weten!

Heel fijn weekend en geniet van het mooie weer!

13. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @MieWie lekker hoor er even tussenuit en het word goed weer wat wil je nog meer! En nog gefeliciteerd met jullie 8 jaar samen zijn!

Zie dat jullie ook een labrador hebben,Wij ook is die van jullie ook zo waaks over jou? Die van ons (reu) blijft me overal achtervolgen maar kan soms ook extra lastig zijn,hij blaft ook meer en als er visite binnenkomt is hij erg druk herken jij dit ook?

Veel plezier! En met maandag er achteraan weer een leuke dag mogen jullie je kleintje weer bewonderen!

14. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Haha! Nee, onze labrador is totaal niet waaks! Iedere boef of overvaller zou hij de weg wijzen. Blaffen doet hij gelukkig niet, daar schrikt hij zelf van, enthousiast is hij wel. Springen tegen bezoek en continu aandacht vragen, heel vervelend. Bij uitlaten wordt het ook moeilijker, hij wil namelijk achter iedere hond aan die hij ziet. Aangezien hij echt te sterk is voor mij, laat ik het uitlaten aan mijn vriend over (vind ik natuurlijk heel vervelend ;)).

Ja, we hebben gelukkig maandagochtend om half 10 de afspraak, hoef ik niet de hele dag te wachten!

15. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Heej lieve meiden,

Hoe is het met jullie?
    Hier gaat het wel goed, met mijn bekken gaat het beter, maar ik ben moeeee...
    Veel vermoeider juist dan in het 1e trimester, phoe!
    Maar heb het er echt allemaal voor over hoor hihi! ;)

Wat een heerlijk weer he, echt ongekend rond deze tijd!
    En wij hebben groot feest in de stad (Leidens ontzet) dus dat is echt boffen!
    Niet dat ik er nu te vinden ben hoor, normaal is dit DE vooravond van het feest, maar ik ben veel te moe om de stad in te gaan. Bovendien zouden mijn bekken dat ook niet leuk vinden. Dus nu maar een beetje opladen want morgen en overmorgen ga ik wel, ik kan niet zonder een jaar niet geweest te zijn! :) ;) En het is dit jaar ook nog eens extra lang vanwege de zondag die er tussen valt.

Ga gezellig met mijn moeder over de braderie en kermis en daarna lekker poffertjes eten. 's Avonds viert mijn schoonvader zijn verjaardag met een bbq dus daar moet ik dan ook nog heen. Maandag is het een officiële feestdag hier dus dan ga ik gezellig met mijn zus en nichtje naar de optocht kijken en natuurlijk over de kermis! Lekker druk dus, ben gesloopt als ik weer moet werken haha! ;)

16. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wat leuk Doortje veel plezier! en denk maar goed aan jezelf watn rust heb je echt nodig als je moe bent! (Ben ik ook al achtergekomen) Wel fijn dat het beter gaat met je bekken,Maar blijf wel voorzichtig doen hoor! iedere keer als ik denk dat het beter gaat maak ik weer een verkeerde beweging en de pijn schiet er weer in....Het is heerlijk weer dus geniet ervan!

Fijne zondag allemaal!

17. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Ben ik ook weer even.. Druk met van alles en niks, vaak sporten. Het is alsof ik opnieuw m'n conditie moet hervinden lijkt wel maar dat gaat nu steeds beter gelukkig. Zit al weer bijna op m'n oude niveau qua kunnen en daar ben ik best blij mee.

@Ladycake Mooie buik en erg charmante jurk! Supervrouwelijk!

Hahaha! Nou wel een beetje maar dan met de magere kwark van de Aldi. Ik eet 2 bakken per dag (en das een kilo kwark), wel beetje extreem dusss. En al 2 maanden iedere dag tomatensoep van verse tomaten met daardoor Chinese roerbakgroenten, vraag me niet waarom, voorheen at ik dat ook nooit maar moet iedere dag een bak soep. De eerste 12 weken waren wel slechter gesteld: Bananeschuimpjes, roze koeken, fourrékoekjes vanille, kermisbiscuit, winegum achtige rommel, brownies, Mc Donals. Die obsessie is nu gelukkig over want ik werd tonnetje rond!
    Ik heb me eerlijk gezegd zo misselijk gegeten dat ik ff geen suiker of E-nummers meer kan zien :p

Leuk hoor, dat alle echo's gezonde goede resultaten geven. Erg leuk eigenlijk dat we nu allemaal (bijna) op de helft zitten/zaten..
    Ik heb donderdag een GEO (gevraagd of het een uitgebreide mocht zijn, ivm m'n hogere leeftijd en dat mocht gelukkig). Wel erg spannend en beetje nerveus ook wel.

Iedereen de warmte overleefd? Je zal nu hoogzwanger zijn, ook wel vermoeiend lijkt me!
    Liefs en groetjes!

18. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hoi allemaal, weer even geleden dat ik ben geweest, maar ik lees dat ik niet de enige ben :)
    Jahoo, wat goed dat je zo sterk bent met eten nu, ik begin nu ook wat meer kracht te vinden om de zoetigheid te laten staan. als ik het tweede gedeelte vd zw.schap in het tempo door zou gaan als het eerste deel, dan zou ik ook als een ton worden. Wat sport jij , als ik vragen mag, en begrijp ik dat je eerst even gesport was en nu weer opgepakt hebt? Ik was een tijdje gestopt met hardlopen, maar lijkt me voor ij niet zo vestandig om dat op dit moment weer op te gaan pakken.

Wat ik me af vroeg is of er meiden zijn uit de omgeving Bollenstreek die een zwangerschapscursus gaan doen. Ik kan nauwelijks iets vinden, en heb 1 iets uiteindelijk gevdonen en vroeg me af of heir meiden heen gingen die ook op zp zitten..

Nou zo meteen gaan we naar t strand..heerlijk nog even genieten!

Dikke kus Pina

19. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Hoi Pina82
    We zijn goed bezig :D
    Ik zat toevallig nu net even deze topic te lezen:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/252783-hoeveel-weken-zwanger-hoeveel-toe-aangekomen-deel-3-a.html
    en had daar discussie over met mijn man. Want ik lees bijna alleen maar van dames die amper aankomen. Mijn man zegt weer dat hij zelden een slanke zwangere dame ziet met alleen een buikje. En dat je eigenlijk zou moeten kijken wat voor BMI iemand voorafgaand aan de zwangerschap had. Zit wat in.
    Zit mij ook echt wel beetje hoog hoor, vanmorgen weer 6 ons erbij in 10 dagen *zucht* En nog niet op de helft! Tot nu toe al ruim 7 kilo.
    Maar ik blijf gewoon zo eten als nu, gezond en genoeg zonder snoepen. En ik zie wel waar het eindigd.

Ik doe aan cardiofitness (crosstrainer) en beetje stepaerobics (1 á 2 lessen per week). Ik was daarmee net gestopt bij 5 weken zwangerschap (maar toen wist ik niet dat ik zwanger was, anders was ik blijven sporten). Totaal 2 maanden eruit geweest, toen maar weer lid geworden. Maar merk wel dat ik een andere conditie heb, eerder buiten adem. Kan nog steeds veel maar moet echt goed opwarmen.
    Hardlopen wil ik zelf ook niet doen, ik weet dat het wel kan maar ik denk dat striae ook aanzienlijk toeneemt door de schokbelasting. Die buik hangt toch aan paar banden en wat huid.
    Met de aerobicslessen doe ik ook geen springende bewegingen zoals jumping jacks.
    Veel plezier op het strand!! Daar woon je wel lekker dichtbij als je in de bollenstreek woont. :)

20. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Wie /Wanneer uitgerekend/weten wat het wordt?

Babymaken: 1 februari, ja (maken 't 22/11 bekend)
    Wen80, 2 februari, een jongen
    Doortje25, 6 februari, een meisje
    Pinkel, 6 februari, een meisje
    Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet
    Icsipoging1, 13 februari, willen het weten met 20 weken (denk ik;))
    Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten
    MissyZ, 16 februari, willen het niet weten
    Pumbaa, 16 februari, willen het niet weten
    Ladycake, 17 februari, weten het wel maar verklappen niks :p
    Char1983,17 februari, een jongen is wel een geheimpje! ssst!
    MieWie, 18 februari, een jongen
    Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet
    Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet
    Andrea85, 22 februari, ja, maar houden het geheim
    Linana, 22 februari, willen het wel weten
    Miepens, 23 februari, willen het wel weten
    Lievepop,23 februari, wil het wel weten
    Bloem1979, 26 februari, nog geen idee
    JahoO, 26 februari, een jongen
    Lief, 26 februari, ja, maar houden het geheim

Afspraken echo's/gyn./verloskundige.

Nofje: 14 Juni echo ivm bloeding, 20 Juni controle Hartje Klopt!!!, 30 Juni termijnecho!
    Char1983, 7 juli gyn. + echo hartje gehoord! 28 juli 2de echo
    Pumbaa, 15 aug 3e echo, 5 sept controle VK
    Lievepop, 12 Juli intake VK
    Elvina, 14 juli intake vk en 1e echo
    Linana, 18 juli intake vk en 1e echo (?)
    Andrea85, 22 juli 1e echo, 27 juli intake VK
    Wen80, 15 september 20-weken-echo, 20 september controle vk
    Vlinder1983, 28 juli controle VK, 3 augustus, echo (combitest)
    Bloem 1979, 29 augustus en 12 september echo, 26 september gyn
    Miepens, 1 augustus, 4de echo, intake gyn
    Babymaken: 7 oktober VK
    Doortje25, 9 september controle, 15 september 20 weken echo
    Pinkel, 28 september extra 20weken echo, 5 oktober afspraak vk
    Ladycake,28 september 20-weken echo! 12 okt. controle vk
    Lief, 20 september pretecho/geslachtsbepaling, 10 oktober 20 weken echo + controle gyn
    MissyZ: 22 september 20-wekenecho, 26 september vk
    JahoO: 14 sept. intake gyn, 5 okt. 20 weken echo
    MieWie, 19 oktober controle vk
    Char1983, 26 okt. controle arts ass gyn.

Deel Deze Pagina